Search Show Menu
Home Latest News Menu
Dodaci

50 etiketa desetljeća!

Glasali ste, a evo i rezultata

  • Mixmag Adria
  • 30 July 2017

Jedna stvar koja se uvijek ponavlja u razgovoru s etiketama je koncept obitelji. Grupe umjetnika koje su pronašle zajedničko kreativno mjesto i poštuju se gotovo kao da su krvni rod. "To je skupina braće i sestara, skupina ljudi i prijatelja koji sami istražuju kreativni prostor" kaže Skrillex iz OWSLA ekipe, dok Jamie Jones iz Hot Creationsa kako "svi dolazimo s dna i zajedno rastemo". Ove "obitelji" predstavljaju i mlade umjetnike, inkubiraju nove zvukove i naposlijetku, guraju plesnu glazbu u budućnost gdje i pripada.

Većina etiketa se formira oko umjetnika koji žele razbiti tradicije. Kada dosadi status quo u elektroničkoj glazbi, započnu raditi svoje stvari, pod svojim uvjetima, i ako sve prođe kako treba, promijene plesnu glazbu zauvijek. Zato kad je minimal bio superioran, Solomun je započeo melodičnu house etiketu Diynamic, a Bok Bok i L-Vis 1990 su započeli Night Slugs jer im nitko nije htio izdati glazbu. Hrpa etiketa započinje na ovaj način, svaka od njih stvarajući središte za istomišljenike, kao i platformu za vlastitu glazbu, zbog čega smo svi ovdje.

Jasno je da su izdavačke kuće pokretačka snaga elektroničke glazbe, individualne akcije napajane krvlju, znojem i suzama. "Radimo to zbog ljubavi prema glazbi," rekao je suosnivač Armade, Maykel Piron. "Izdajemo glazbu koju volimo." Posljednjeg desetljeća 2007-2017 aktivne su neke od najbitnijih etiketa u povijeti plesne glazbe, koje su pokrenule bezbroj novih žanrova i podžanrova kao dubstep, footwork, French electro, gqom, UK funky, nu disco, LA beats, nu rave, post-dubstep, bass-house, lofi i deconstructed club. Vjerojatno je obo bilo najvažnije desetljeće za plesnu glazbu ikad, a kako bolje proslaviti nego predstaviti etikete koje su nam to omogučile?

Ispod je 50 najboljih etiketa desetljeća, prema glasovima Mixmag čitatelja. Hvala na sudjelovanju, nadamo se da će te uživati u rezultatima.

Više informacija o svih 50 etiketa pročitajte ovdje.

50. Little Helpers
49. Pets Recordings
48. Phantasy
47. Robsoul
46. Suara
45. Perlon
44. Transmat
43. Turbo
42. Night Slugs
41. Planet Mu
40. Circus Recordings
39. Aus
38. Soma Quality Recordings
37. Anjunabeats
36. Exit Records
35. Ilian Tape
34. Brainfeeder
33. Critical Music
32. Cadenza
31. Fuse London
30. Kompakt
29. Deep Medi
28. Swamp 81
27. XL Recordings
26. Hessle Audio
25. Toolroom
24. Yoshitoshi
23. Dispatch Recordings
22. Numbers
21. Ninja Tune
20. Boysnoize Recordings
19. Ram Recordings
18. Hospital Recordings
17. Warp Records
16. Cocoon Recordings
15. Mostercat
14. Stones Throw Records
13. Metalheadz
12. Ed Banger
11. Drumcode
10. Owsla
09. Mau5trap Recordings
08. Hyperdub
07. Armada
06. Hot Creations

5 Defected Records

U travnju 2014., održali smo poseban Mixmag Live party. Tko god je na našoj naslovnici, nastupa na našem partyju, no tog smo mjeseca napravili nešto drugačije. Nije se radilo samo o jednom licu, već čitavoj etiketi, jer smo slavili 15. rođendan jedne od najuglednijih house etiketa ikad, Defected Records. Sa Simon Dunmoreom na čelu, UK ustanova odgovorna je za neke od apsolutno velikih hitova, od umjetnika poput Karizme, Bob Sinclara, Shakedowna i Noira.

Posljednje desetljeće im je ipak bilo najplodnije, s dodatkom DFTD pod etikete, s novim tvrđim zvukom klupskih bombi. Producenti poput Melé, Guti, Jacky i Sam Divine nisu samo zadržali etiketu svježom, već su i privukli sasvim novu generaciju rejvera, nešto na što je Dunmore ciljao još od začeća etikete 1998. Bez obzira na turbulentna razdoblja u kojima je Simon morao garantirati gubitke svojom kućom, etiketa je ostala profitabilna.

"Ovo je bila naša mantra", prisjeća se Simon. "Htjeli smo biti zadnji avion na pisti. Ako je glazbena industrija morala umrijeti, onda smo mi htjeli umrijeti s našim integritetom na svoj način. Imali smo sreće. Neki nisu bili toliko sretni." Premotajmo na 2017. i Defected se vratio na Ibizu s novim klubom kojeg će zvati domom i novim osjećajem ambicije. Eden je dragulj u San Antoniu, a Simon i ekipa su preuzeli mega klub kako bi vodili niz rejvova koji okupljaju cijelu ekipu. jednostavno, house glazba ne bi bila ista bez Defecteda. Etiketa je bila cjelovit dio rasta žanra i u konstantnom porastu, pa nije ni čudno da su na ovako visokom mjestu.

Ako je house nacija, želimo da joj je Simon Dunmore predsjednik.

4 R&S

Povijest ima naviku vagati teške, i oživljavati latentne, no jednom kulturološko značajne projekte, što često dolazi sa zagašlivom prtljagom koja čini uspjeh teškim. To se vidi kroz cijelu zabavnu industriju: prerade filmova koji ne ožive slavu izvora, obrade koje vrlo rijetko dostignu visine originala. Napredovati u svijetu glazbe je dovoljno teško, a kamoli uz ružičastu nostalgiju uz koju se traži i svježina. R&S je jedna od najpovijesnijih etiketa u technu, s nebrojenim klasicima poput Joey Beltramove 'Energy Flash' i Outlanderove 'Vamp' u svojoj diskografiji, no nakon perioda neaktivnosti i sljedećeg ponovnog pokretanja 2008., belgijska etiketa, a sada s bazom u Londonu etablirala se kao iskonsko tržište ne oslanjajući se na svoju ostavštinu.

"Hrpa legendarnih etiketa izbaci hrpu usranih remikseva starih traka kad se ponovno pojave, no mi smo potpisivali zaista dobre umjetnike elektroničke glazbe koji su relevantni posljednjeg desetljeća," kaže menadžer etikete, Andy Whittaker. Futuristični producenti s distintivnim zvukovima poput james Blakea, Paule Temple, Talobomena i Lonea pozvani su kako bi pridonijeli bogatstvom prvoklasnih izdanja koje su R&S-u donijeli kohorte novih fanova. "Kad radimo partyje, puni su klinaca" kaže Whittaker, s R&S-om koji sada radi redovne partyje diljem svijeta, uključujući mančesterski Warehouse Project, Glastonbury i Japan. "Sretan sam što se R&S još jednom etablirao kao vodeća etiketa u elektroničkoj glazbenoj sceni. Nismo radili kompromise, i držali smo se izdavanja glazbe koju volimo te podržavali nove umjetnike koji su narasli s etiketom.", kaže suosnivač Renaat Vandepapeliere. Njihov slogan "Kako bi mogli plesati" je istinit: R&S uvijek pruža dobrote zbog kojih ćete se pokrenuti.

3 Innervisions

"Kada bi ljudi mogli reći da postoji Innervisions zvuk, duboko se ne bih složio. Mi smo house. Sa svim njegovijm aspektima." Slaže li se Dixon ili ne, ne može poreći utjecaj etikete koju vodi s Âme (aka Kristian Beyer i Frank Wiedemann) na modernu plesnu glazbu. Često trippy, transendentalan i eterični glazbeni proizvod koji zarobljuje publiku diljem svijeta od 2005, a uspjeh etikete svodi se na nekoliko ključnih faktora.

Prvo, umjetnike koje imaju jedni su od najboljih u plesnoj glazbi. Producenti koji su specijalisti u emotivnoj elektronici koja ostavlja dubok trag pozvani su da stvore pjesme koje stimuliraju vaše srce i um. David August s 'Epikur', Marcus Worgull i Peter Paredeike s 'Lenoix' i Agoria sa 'Scala' su bila neka od bitnijih izdanja posljednjih 10 godina, a noviji dodaci Frankey & Sandrion 'Acamar', Eagles & Butterflies 'X' i Dele Sosimi Orchestra s megahitom 'Too Much Information' i dalje pridonose magiji.

Drugo, Innervisions partyji i showcaseovi neki su od najznačajnijih na svijetu. Lost In A Moment je uspio preokrenuti ideju label partyja naglavačke, mijenjajući klubove za nevjerojatne lokacije. Bilo da se radi o samostanu u Barceloni, dvorcu u Toskani ili engleskom otoku, događaji nisu samo partyji, već iskustvo koje traje dugo vremena, što je kralježnica etikete.

I posljednje, vođe - Dixon i Âme, koji su neki od najtraženijih i slavljenih DJ-evea posljednjeg desetljeća. Njihovi setovi su snimke određenih trenutaka u vremenu, i nikada nisu predvidljivi.

"Pratili smo viziju. Nismo očekivali da ćemo doći tu gdje jesmo prije 10 godina, no našem putu do ovdje nikad nismo ugrozili naše osnovne ideje. Pokušali smo biti što neovisniji od scene, biznisa i medija koji su oko nas," rekao je Berkhahn, a to je vizija koja nastavlja zasjenjivati i fascinirati ljude iz svakog kuta planete.

Innervisions nije samo etiketa, to je osjećaj.

2 Diynamic

Ovih dana, teško je zamisliti vrijeme u kojem šarena house glazba nije punila plesne podije klubova diljem svijeta. No, 2006 nastao je manjak toplih, upliftinig 4x4 ritmova što je ohrabrilo Solomuna da pokrene Diynamic. "Imali su drugačiji pristup - nisu se bojali melodija ili pokazivanja emocija," objašnjava label menadžer Pete Oldak. "Diynamic je bila jedna od rijetkih etiketa koje su u to vrijeme osnovane, mali pokret u velikom svijetu elektroničke glazbe. Stimming, H.O.S.H. i Solomun su bili sretni što su imali svoj zvuk, sretni da zajedno otopočnu taj put."

Taj put je započeo kao posvećenost sočnoj, basom ispunjenoj house glazbi koja je upogonila Diynamic pod reflektore oko novog desetljeća. Zahvaljujući prvobitnim DJ setovima Solomuna i David Augusta i nizu traženih vinila, etiketa je postala poznata po "Hamburg zvuku" na koji se zakačilo mnoštvo klabera. Glazba se uskoro proširila van granica grada i Diynamic je postao europsski, zatim i svjetski fenomen, inspirirajući novu generaciju producenata i pretvarajući izvornu postavu u superzvijezde. Sada, Diynamic ostaje uspješna etiketa, ali i booking agencija koja se brine o talentima koje je stvorila, i party brend koji preuzima pozornice klubova i festivala diljem svijeta.

To je prilično besprijekorni životopis, a sve je došlo od Solomuna i ekipe koji su odlučili nešto raditi pod svojim uvjetima. "Diynamic je demonstrirao da je moguće postaviti samom sebi cilj i samo to uraditi," rekao je Pete Oldak. "Nikad nije bilo u planu da postane ovako veliko i nije skroz jasno kako je došlo do toga. Određene stvari su zbog toga lakše, dok su druge teže. I možda je zato Diynamic bitan: pokazao je drugim umjetnicima i etiketama da možeš započeti nešto svoje i postati uspješan u tome."

1 Dirtybird

Claude Von Stroke je očito sretan saznanjem da je Dirtybird izglasan kao Mixmagova etiketa desetljeća. No također je i iznenađen. Ovaj topao, srkoman lik, nikada niej mislio da će stvari postati ovoliko velike - ili utjecajne. "Uvijek smo radili svoju stvar, čak i ako nije bilo popularno. Definitivno nije bilo popularno jedno vrijeme, a možda nije ni sada popularno, no još uvijek samo radimo našu stvar."

Iako je ponizan oko priznanja, brzo je nabrojao umjetnike koje su probili tijekom posljednjeg desetljeća, uključujući imena poput ulio Bashmore, Eats Everything, Breach, Catz ‘N Dogz i Kill Frenzy. Ovi europski umjetnici su našli svoj dom na San Francisco etiketi koja je posvećena velikom, odvažnom, guzotresnom houseu i technu i neke od prvih izdanja izdali su za Dirtybird, što puno govori o važnosti minulog desetljeća.

Bashmore je izdao svoj prvi EP na etiketi; Eats Everything je izbacio dominantni 'Vertigo', 'Trouble' i 'Tric Trax (zajedno s Worthyem); Breach je izbacio 'Jack' koji je došao na prvo mjesto UK ljestvice; Kill Frenzyjev 'Booty Clap' vladao je 2012-om i manje-više je "nacrt" za najbolji primjer Dirtybird zvuka.

No, Dirtybirdova srž koja se sastoji od VonStrokea, Justin Martina i J. Philipa, uz ostale je bila jednako pionirska. Suočeni s EDM eksplozijom, Sjeverni Ameri su se pobrinuli da prava underground house glazba ima svoje predstavništvo na domaćem terenu, neprestano izdavajući ploče prepune potpisnog Dirtybird swagga. Provjerite Justin Martinov 'Don't Go' ili VonStrokeov 'Clapping Track' kao dokaz.

Postoji velika između scena u Europi i SAD-u, no Dirtybird je uspio utjecati na obje. Claude misli da to što je iz Kalifornije definitivno pomaže. "Osjećam kao da smo jednostavno to napravili (izdali definirajuće trake) gotovo zato što nismo u središtu europe. Na malo smo većem otoku, no u svojem smo mjehuru i možemo raditi što god želimo - nema pretjeranog utjecaja "oh, on je to napravio", "jel možeš vjerovat da je on to napravio?" jer ne postoji 50 gigantskih etiketa u Americi."

Iako su imali veliki internacionalni utjecaj, Dirtybird se fokusira na kultiviranje housea u Americi, s Campout događajima (koji su nasljedstvo Dirtybird BBQ-ova), koji postaju kult na SAD festivalima. Claude i etiketa stvaraju temelj za sljedećih vatrenih 10 godina u igri i ne možemo dočekati ishod.

Load the next article...
Loading...
Loading...