Search Show Menu
Home Latest News Menu
Blog

Artisti i lopovi: Što se događa kada DJ ostane bez svega?!

Krađa ima devastirajući udar na plesnu glazbu

  • Mixmag Adria
  • 22 February 2018

Dok se svaki vikend prekrasan kaleidoskop plesnih glazbenika bavi zabavom, nesretna je stvarnost da će kradljivci i negativni učesnici često vrebati na inkluzivnoj, punoj ljubavi i ponekad naivnoj sceni pod pokrovom mraka.

U stalnom pokretu dok se nalaze u prepunim prostorima s opresivnim pokretima i bezbrojnim ometanjima, DJ-i i izvođači često su oni koji budu okradeni. Prijenosna računala, prtljaga, putovnice i širok raspon skupe glazbene opreme koju umjetnici nose sa sobom čine ih odličnim žrtvama za nepoštene i oportunističke razbojnike.

Od lokalnih DJ-eva početnika do internacionalnih zvijezdi, umjetnici svih kalibara žrtve su ovakvog sebičnog čina na niz načina. Prepoznatljiva imena poput Nine Kraviz, Damiana Lazarusa, Grandmaster Flasha, Eats Everythinga, Umfanga, Matthew Deara, Kerri Chandlera, Magde, DJ Paypala i brojnih drugih, morala su pretrpjeti gubitak osobnih stvari na turneji.

I dok je rastužujuće kada vam stranac mazne USB, ploču ili slušalice, neki slučajevi krađa daleko više potresaju i stvaraju štetu umjetnikovom džepu, samopouzdanju i kreativnom izražavanju.

Istraživajući ovo potonje, Mixmag je popričao s tri etablirana umjetnika koji su se suočili s takvom traumom, kako bi dobio dublji uvid u ovakve nesretne okolnosti i psihološku naplatu koja stiže nakon ovakvog groznog ponašanja pojedinaca.

Daedelus

Alfate Darlington (aka Daedelus) magnat je elektronske glazbene scene u Los Angelesu, umjetnik čija je leftfield produckcija i metoda pametnog tech nastupa služila kao revolucionarni glazbeni katalizator za alt-elektronsku produkciju LA-a tijekom prijelaza stoljeća.

Nakon nastupa 2014. godine za vrijeme masovne novogodišnje proslave koju je stavio njegov grad, Daedelus je neočekivano bio lišen svoga najvrjednijeg posjeda nakon što je netko pronašao svoj put u backstage i zgrabio umjetnikov ruksak. "Nemoguće je biti spreman za ovaj trenutak osim ako ste ga proživjeli", objašnjava Daedelus. "Moje ograničeno izdanje Monomea - komada opreme u kojeg sam godinama ulagao puno energije - zajedno s nekim osobnim stvarima i putovnicama koje su mi trebale kako bih otišao na moju nadolazeću turneju u Australiji, je bilo ukradeno. Osjećao sam se zlostavljenim na dubok i osoban način."

Usred kaosa dočeka Nove Godine pretražio je čitav prostor i okolicu sve do 6 ujutro kada je otišao kući i nastavio svoju potragu online. Post o incidentu rezultirao je potopom podrške njegovih fanova; nepoznate osobe pregledavale su svoje lokalne zalagaonice, provjeravale razna policijska izvješća i ponudile umjetniku svoju opremu. "To je bila mješavina emocija", kaže Daedelus, "zbog velike podrške moje zajednice osjećao sam se kao da će sve biti u redu, ali to me je natjeralo da pitam kakve motive ljudi na sceni imaju. Sumnjajući na svoje vršnjake zbog djela jednog lošeg lika bio je osjećaj koji me stvarno progonio."

Mentalno zdravlje u glazbenoj industriji je nešto što je za glazbenike i DJ-eve u stalnoj opasnosti. Između užurbanih putovanja, dugih noći, stalnog podvrgavanja opojnim drogama, velikih očekivanja i nasumičnih "pljuvanja" na društvenim mrežama, ako tome dodamo krađu osobnih i profesionalnih stvari, to postaje pravi test glazbene predanosti i kreativnog duha.

"Ovo je jedan od onih trenutaka u kojima bih se mogao preispitati nad sobom i misliti: "Zašto sam ja ovdje?" "Zašto radim ovo?" "Je li to za neku količinu novca ili nešto dublje?" To "dublje" mi se vratilo tako snažno da sam uspio nastaviti na način koji se čini veći nego prije. To je učinilo da pitanje opstanka znači puno više."

Kada je riječ o pripremi za hitnu situaciju kao što je ova, razuman glazbeni veteran imao je čvrste savjete za ponuditi: "Stvorite naviku razgovora s tehničarima na pozornici kao i sa osiguranjem prije nastupa. Gledajte ih kao ljude, a ne čekić za rješavanje problema. Ako znate njihovo ime, a oni znaju vaše, jednostavno ste u mogućnosti da bolje prođete. Točka."

Route8

Ključni suradnik prašnjavom i sočnom zvuku Lobster Theremina, Gergely Szilveszter Horvath (aka Route 8) je mađarski umjetnik čiji je vatreni uspon tijekom lo fi house booma zgrabio pozornost plesnih nerdova i YouTube kopača svugdje na svijetu. Između soulful dobrota njegove house produkcije pod imenom Route 8, razvaljuvajući plesne podije sa svojim mračnim techno aliasom Q3A ili sa svojim disco projektom DJ Ciderman, Horvath je jedan od najstručnijih i najsposobnijih u industriji.

U studenom 2015. Route 8 i njegov partner na turneji, Asquith, spustili su se u Detroit na prvu vožnju njihove debitantske sjevernoameričke turneje. Ostavivši opremu u autu promotora nakon showa, dok su zgrabili nešto za jelo, na povratku su shvatili da je u automobil provaljeno. S neposrednom mišlju "o moj bože ... moje Elektron mašine!", Route 8 će shvatiti kako su njegov Roland groovebox, FNR kompresor, Yamaha mikser, Macbook laptop, odjeća, backup hard disk sa neobjavljenim pjesmama na njemu i očev nezamjenjiv analogni fotoaparat također bili oduzeti od njega.

Primoran napustiti set uživo koji je bio dogovoren prije no što je doputovao u zemlju, Route 8 morao se vratiti na svoj USB stick (koji nije srećom bio ukraden) i odsvirati na CDJ-evima ostatak turneje. "Oduvijek mi je san posjedovati ove sintesajzere", rekao je umjetnik. "Nakon krađe, ostao sam nekako prazan ostatak turneje."

Incident ga je u konačnici doveo do toga da se više usredotoči na DJ setove, a ne da putuje i nastupa sa skupom i zamršenim live setupom. "Još uvijek mi nije ugodno putovati s mojim sintesajzerima, iako se to dogodilo prije više od godinu dana. Do danas, još uvijek ne sviram mnoge setove uživo zbog toga."

Kao prijelomni znak za svoje kolege ljubitelje Elektrona, Route 8 predlaže da umjetnici "odlaze uvijek ravno u hotel iz zračne luke kako biste mogli ostaviti opremu. Nikad ne ostavljajte dragocjenosti u prtljažniku automobila, posebno u nepoznatom mjestu (čak i ako je područje čuvano od strane vojske). Još bolje, držite svoje syntheve blizu vas u svako doba."

Epic B

Snabdjevač ritma i pionir bruklinskog podžanra FDM (Flex Dance Music), Epic B se zacementirao kao definitivni znalac dancehall glazbe. Potpisujući za mančestersku etiketu Swing Thing, njegove produkcije spajaju uvijene jamajkanske uvertire s temperamentnom uličnom NYC vibrom i housey melodijama.

Prije manje od mjesec dana (31. januara, 2018), Epic B se vozio u Lyftu (slično Uberu), kad je iznenadni sudar njegov život promijenio onako kako ne bi nikada očekivao. Jedva izbjegavši ozljedu, Epic B je primjetio četiri izopačenika kako se približavaju sceni sudara kako bi iskoristili kaos i na brzinu zaradili. S pištoljem uperenim prema unesrećenima, banda je zgrabila dva iPhonea i 500 dolara keša uz njegova dva portabilna hard diska i dva računala - u kojima su se nalazili Epicovi stemovi i projekti.

"Izgubio sam svu glazbu koju sam radio. Krećem iz nule, "stoji u izjavi s GoFundMe pagea koji je postavljen nakon incidenta. Na dosljednom resursu kojeg je koristilo mnoštvo umjetnika nakon tragičnih događaja kao što je ovaj, inicijator FDMa je uspio skupiti 3 tisuće dolara kako bi zamijenio ukradene uređaje u manje od tjedan dana.

"GoFundMe je za mene bio niz osjećaja. Osjećao sam se malo neugodno zbog toga, ali sam znao da mi treba pomoć. Bio sam toliko zahvalan kad sam vidio da donacije i shareanje dolazi od prijatelja i imena koje prepoznajem, do ljudi koje nikada nisam upoznao. "

Mixmag je postavio pitanje resetiranja svih svojih projekata na kojima je radio. S fokusom na budućnost, Epic B odgovara "to ovisi o tome kako pogledate gumb za resetiranje. Tijekom godina prikupio sam puno zvukova i bilo je puno nedovršenih radova koje ne mogu vratiti. Osjećam se kao da se opet vraćam na osnove. Između onoga što mogu naći na starim računalima, tvrdim diskovima i onim što moji prijatelji dijele sa mnom, osjećam da imam pristojan temelj za izgradnju stvari. Pomaže mi da se usredotočim na ono što imam ispred mene. "

Zakucavati zvukove plesne glazbe koju poznajemo i volimo nije lagan zadatak. Izgubiti projekte i vrijeme koje ste potrošili na njih, na mnogo je načina lošije od gubljenja fizičke opreme. Kao što je pojašnjeno u gore navedenoj izjavi, Epic B se obvezuje na logiku da je ključ za napredovanje predanost vašem zanatu i korištenje konstruktivnog načina razmišljanja i prihvaćanja novog početka kojeg vam svemir pruži.

Unatoč neumornoj predanosti plesne glazbene zajednice u izgradnji i održavanju sigurnih prostora, naivno je misliti da postoje načini za sprečavanje nastanka svih tih incidenata. Na promotorima, osiguranju, sudionicima i dobrim dušama općenito, stoji odgovornost da imaju interes bilo kojeg umjetnika u srcu obeshrabrujući takvo jezovito ponašanje i da pripaze na opremu i osobne stvari u umjetnikovo ime. Osim toga, oni su tu kako bi se vi dobro zabavili. Ako njih nema, možda se ni nećete dobro zabaviti. Dok je dobar izlazak uvijek timski napor, najveći dio leži na odgovornosti umjetnika. Srećom, postoje brojne metode kojima se DJ može obratiti kako bi se zaštitio od krađe; bilo u noćnom klubu, kod kuće ili na cesti.

Budite svjesni svoje okoline, držite svoje dragocjenosti izvan vidokruga i pod ključem, držite uređaje za praćenje sa svojom opremom, dokumentirajte opremu i kupnje, zapišite serijske brojeve vaše opreme ukoliko se pojavi na Craigslistu, postanite prijateljsko i poznato lice s ekipom iza pozornice, upoznajte svoje izlaze i ulaze, zatražite pomoć na internetu i zadnje, ali ne najmanje važno ... NAPRAVITE BACKUP.

Posljednji korak ne vrijedi samo za krađu slučajnih učesnika. Redovito "backupiranje" vaše glazbe na sigurnom mjestu jedini je način za zaštitu od tragičnih gubitaka vremena i truda na Abletonu (i šire). Ako to ne učinite, ranjive su vaše zamršene automatizacije i nepopravljivi stilovi - s nekim izgubljenim rezultatima koji rezultiraju lošim i depresivnim psihološkim šokovima.

"To je više od toga da vam je nešto ukradeno", rekao je Daedelus. "Ako ne napravite sigurnosnu kopiju na tvrdom disku, a nešto pođe po krivu u studiju, to je isto kao da vam je ukradeno ... ali u stvarnosti kradete sami od sebe. To je teška stvar za suočiti se. Mi smo svi junaci naše vlastite priče. Kad postanete nepouzdani pripovjedač, stvarno je sranje. "

Next »
Loading...
Loading...