Search Show Menu
Home Latest News Menu
Intervjui

Black Acid: "Adriatic Perception je mjesto gdje se skuplja najbolja regionalna ekipa, ne propustite ga!"

Intervju pred nastup na Ušću Neretve

  • Mixmag Adria
  • 24 August 2017

Ime DJ BLACK ACID nastalo je davne 1994 god u Mannheimu, pod utjecajem setova Svena Vatha, na HR3 Clubnight. Pravim imenom Mirza, ovaj pionir BiH techno scene počeo je kupovati ploče u GOA records, u kojem je kao tinejdžer provodio vrijeme nakon škole. Počeli su prvi private partyji, a onda se 1996 godine vratio u BiH i s nekoliko kolega podignuo techno scenu. Prvi je u BiH doveo imena kao što su Chris Liebing, Umek, Marco Carola, Dave Clarke, Gaetano Parisio, Deep Dish i druge, a od 1999 do 2003, Black Acid je bilo jedno od najčešćih imena na regionalnim line-upima.

U Hrvatskoj je prvi put nastupio 1999. godine na Technodromu u Trogiru, gdje je dijelio pult s Marcom Carolom. Svoj je zvuk počeograditi i producirati još krajem 90-ih, a 2013. godine pokreće i vlastiti Fobia Records label, preko kojeg izdaje i svoja prva izdanja.

Nakon toga podiže svoj producentski rad na višu ljestvicu i izdaje 'Firefly-Lion heart' EP, na jednom od najboljih techno labela, Phobiqu, u vlasništvu Sashe Carassija. Istoimena traka je doživjela vrhunac na ADE Awakenings 2016, kada su s njom Pan-Pot otvorili svoj set. Koliko je traka bila jaka dokazuje i da je više od 20 dana bila na Beatport Top 100 i da je chartovana od Pan-Pot-a, Bart Skilsa i Coyu-a te je konstantno u top 10 PHOBIQ-a na Beatportu.

Nakon toga slijede redom izdanja za: FunknDeep, Reload Black, Driving Forces, Syncopate te traka 'Raving' za veliku Suara etiketu. A ovo ljeto izlazi EP na velikom Monique Musique, EP i remix na Natura Viva koje je podržao i sam Adam Beyer te Orange Recordingsu, Steve Muldera te povratak na Phobiq, Sashe Carassija.

Black Acid će nastupiti na Adriatic Perception festivalu, u subotu, 26. kolovoza, a intervju s njim pročitajte ispod.


Razgovarala: Lucija Brailo

m: Bok Mirza, dolaziš iz Tuzle, ali si svoju karijeru gradio vani. Možeš li nam ukratko prepričati svoj glazbeni put?

Black Acid: Pozdrav, da dolazim iz Tuzle, a ploče sam počeo kupovati 1994 u Njemačkoj. U Mannheimu sam živio kao izbjeglica do 1996, kada sam se vratio u Tuzlu i začeo techno scenu, prvo u Tuzli sa par drugara da bi to prenijeli sa istomišljenicima na cijelu BiH, doveli smo Chris Liebinga i Umeka u Tuzlu. Onda je sve eksplodiralo.

m: Kada si krenuo u glazbene vode, kakvi su bili uvjeti i koje su, po tebi, najveće razlike u elektronskoj sceni tada i danas?

Black Acid: U glazbene vode sam krenuo jako rano. Sa sedam godina sam krenuo u muzičku školu, odsjek klavir i pohađao sam šest godina, sve do rata u BiH kada sam svoj kućni klavir koji je stradao u ratu zamijenio gramofonima u Mannheimu. Mi smo krenuli od nule, znači nije bilo 30 ljudi u Tuzli koji su slušali tu muziku, da bi za par godina po 2000-3000 ljudi dolazilo redovno na partije. Stvorili smo od ništa brand, tj. temelje koji i danas traju. Nije bilo prodavnice ploča, sve smo nabavljali u Njemačkoj, većinom u Downtown Recordsu, a promose sam dobijao sa svih strana i od gostujućih DJ-eva.

2000. godine sam doveo Chris Liebeinga u Tuzlu i svirao nakon njega, kada me pitao zašto sam mu uzeo ploču iz kofera koju sam pustio? Rekao sam mu da nisam, a on će na to:

"Postoji samo pet kopija trenutno od Clau 003 - jedna je kod mene, jedna kod Adam Beyera, jedna kod Speedy J-a, jedna kod Massima i petu sam poslao u Downtown Records jer sam tamo radio nekada..."

Rekoh, 'ta je kod mene'....Dakle, kopali smo nogama i rukama bez društvenih mreža i mobilnih telefona, na sve načine da se povežemo... danas je to lakše sve, ali je i konkurencija veća.

m: Koji su te izvođači/producenti/labeli inspirirali na početku karijere, a tko ti je danas top?

Black Acid: Definitivno moj idol i neko preko koga sam se zaljubio u techno je Sven Vath, volim tu staru veliku petorku Sven, Richie, Carl, Laurent i Jeff Mills ... Definitivno jedan od najboljih producenata od prvog dana od kako uzimam ploče je Adam Beyer, koliko god kritikovali Drumcode, to je techno label broj 1 za mene oduvijek. Kritikuju uglavnom ljubomorni, a svi bi željeli izdati tamo, ja sam barem iskren, pa to priznam.
Tehnički jako cijenim Chris Liebinga, Umeka i Marca Carolu, mada meni više pašu setovi Macea Plexa, Hernana Cattanea, Tale of Us .... sa godinama zavoli se više dublji zvuk.

m: Kakva je, po tebi, BiH elektronska i clubbing scena, a kakva regionalna?

Black Acid: Trenutno odlična u BiH, čak je mislim nadmašila i onaj naš legendarni period od 1999-2003... partyji su puni čak i četvrtkom, dolazi dosta različitog svijeta i mislim da je trenutno najbolja do sada, takođe i u regiji.

m: Što se događa s tvojim Fobia Records, koji mu je fokus?

Black Acid: Fobia Records je trenutno bio malo on hold jer sam rasturen na sve strane, nakon izdanja na Phobiqu, cijeli svijet me je počeo ganjati za trake, ali od septembra se ponovo vraćam sa izdanjem na svom Fobia Recordsu te ćemo pooštriti kriterije.

m: Ima li, po tebi, u regiji kvalitetnih producenata i čiji ti se rad sviđa?

Black Acid: Uhhh, ima jako puno trenutno. Od starije ekipe definitivno Umek i Petar Dundov, godinama nabijaju komplekse svima redom. Ilija, Rancha su odlični, kao i ostatak srpske ekipe, u BiH moj drugar Alen Milivojević, kao i već etablirani Mladen Tomić i Sinisa Tamamovic, Forest People te još par producenata iz Sarajeva. Takođe i progressive ekipa Jelly, AudioStorm,Vanyano i Forniva su super, imaju svoj fazon te ih redovno podržavam na chartovima. Dobar je i Peznt ko voli house, kao i Mr.Lekka .Sigurno sam još nekog zaboravio jer ima toliko talentiranih producenata u regiji ali mnogi su pomalo lijeni.

m: Izdao si EP preko Phobiqa koji je doživio veliki uspjeh na Beatportu, a i Pan Pot su otvorili Awakenings s tom trakom, sprema li se u tvom studiju kakvo novo izdanje, što nam možeš otkriti?

Black Acid: Da, Firefly je pomeo sve i sada je još uvijek 3.mjesto na Phobiq top 10, ispred su samo Spektre (moji omiljeni producenti) i Spartaque, bilo je nevjerovatno gledati Ade Awakenings i Pan Pot, kao i Alana Fitzpatricka kako razvaljuju Gashuder sa mojom trakom... od tada radim svaki dan na novom materijalu i bez pauze... Uslijedili su labeli kao što su Funkn Deep, Suara, Reload Black, Driving Forces, Natura Viva i drugi. Uskoro Izlazi EP sa malo melodičnijom muzikom na Monique Musique, velikom kanadskom labelu, za kojeg izdaju imena kao što su Martin Buttrich, Nicole Moudaber i drugi. Ponovo ću izaći na sljedećoj kompilaciji na Phobiqu kao i EP na Unusual Recordings od Luce Gaete i još par drugih remiksa te sa odličnom trakom na 10 godina Decodeda od mog drugara Edy C kojeg jako volim i cijenim kao muzičara i čovjeka.

m: Dolaziš na APF, čemu se veselimo jako, što možemo očekivati od tvog seta? Hoćeš li mijenjati percepcije techna?

Black Acid: Veselim se i ja, mnogi na line upu su mi pravi drugari i sigurno ćemo se dobro podružiti, a sa nekima sam u kontaktu, ali se nikada nismo uživo upoznali te se i tome jako veselim. Inače, svoje setove ne spremam nikada, odlučim na binu kada stanem šta ću vrtiti i kada vidim kako publika reaguje na određene trake. Zna se desiti da u zadnjem momentu promijenim totalno plan i krenem sa drugim setom, tako da će biti zanimljivo u svakom sluacuju ide techno.

Htio bih još reći kako je Adriatic Perception, pored Lunara u Zenici, mjesto gdje se skuplja najbolja regionalna ekipa i ne treba ga propustiti ni u kojem slučaju, jer provod je zagarantovan.

Ispod poslušajte miks Black Acida.

Load the next article...
Loading...
Loading...