Search Show Menu
Home Latest News Menu
Intervjui

Chris Liebing: "Uvijek se moraš prilagoditi situaciji i postoji puno faktora koji utječu na ishod večeri"

Maschine čarobnjak progovorio

  • Mixmag Adria
  • 15 June 2017

Kako se primiče teritoriju techno veterana, Chris Liebing sve više voli podijeliti svoje tajne DJ-inga. S gotovo 30 godina iskustva u igri, nije loša ideja poslušati što ima za reći.

Počeo je puštajući hip-hop, soul i house, a technu se priklonio 1993 te otvorio vlastiti klub Spinclub godinu nakon. Idućih 15 godina proveo je radeći glazbu, DJ-ingom i vođenjem labela CLR, prije nego što je uzeo predah od produkcije 2010. No, nije se odmarao na lovorikama. Fokus ovog Nijemca sada je u propovijedanju vrijednosti napredne tehnologije u njegovim DJ setovima.

Nedavno je Liebing snimio tri videa za Native Instruments u kojima govori i istražuje filozofski i tehnološki pristup miksanju techna. S Maschine Mikro i Maschine Jam u središtu njegovog set-upa, Liebing u zadatku savršenog techno seta dekonstruira, izokreće i prilagođava trake svojoj volji. Njegov ultimativni cilj? Učiniti da se ljudi izgube u plesu.

Ekskluzivni intervnju pročitajte ispod.

Misliš li da je techno savršen stil glazbe da se ljudi mogu gubiti u njemu?

Ima te monotone ritmove i ne još neke očite dijelove, poput rifova ili refrena na koje ćete skakati ili pjevati, kao što je to slučaj s komercijalnijim vrstama glaube ili EDM-om. Komercijalnija glazba vas odvlači od plesnog podija. Vjerujem da techno postoji da oslobodi um. Ne želite se zabavljati, kao kada gledate film ili televiziju, želite se totalno riješiti uma, prestati razmišljati i samo biti prisutni u trenutku.

Zvuči kao da je techno prilično Zen.

Mogao bi biti. Jeste li upoznati s filozofom Alan Wattsom? Umro je 90-ih, no on je moj najdraži filozof i u svojim govorima uvijek se vraća na poantu u kojoj tvrdi da samo nekoliko stvari u životu radimo bez razloga. Jedan od njih je meditacija. Poanta je živjeti u trenutku. Samo još dvije stvari u životu radimo a da su slične meditaciji. jedno je ples, a drugo je slušanje ili stvaranje glazbe. To vas ne bi trebalo odvesti nigdje, trebali bi ste se izgubiti u trenutku, tako da ima nešto Zen u tome.

Postoji li nešto što radiš u svojim setovima kako bi doveo ljude do tog trenutka?

Zapravo ne postoji ništa što mogu ja napraviti, i to je nešto što sam naučio kroz godine, i još uvijek učim. Uvijek se moraš prilagoditi situaciji i postoji puno faktora koji utječu na ishod večeri. Možda ima dvoje ili troje ljudi na danceflooru kojima je loše i gledaju te bez osmijeha, a ti pomisliš, "oni se ne zabavljaju, koji k**** radim!" Mislim da je dio toga iskustvo godine DJ-anja koje pomaže da se ufuraš u to, jer što manje misliš na to, bilo o svojem setupu, tehnologiji koju koristiš ili glazbi koju želiš puštat, to je bolje, manje si rastrojen.

Imaš prilično tehnološki napredan set-up s Native Instrumets, koliko ti on pomaže u "flowu" seta?

U početku me je ometalo, jer nastuapti sa kompliciranijim digitalnim setupom kada koristiš loopere i semplere i ritam mašine, moraš puno razmišljati koje gumbe moraš pritisnuti. No ovaj set-up opisujem kao svoj instrument i što se bolje upoznam s njim, to manje moram razmišljati o gumbima, a onda je kao kad sviraš dobru gitaru; ne moraš razmišljati gdje ćeš staviti prste kako bi odsvirao akord. Što si bolji u tome, lakše će biti stvoriti nešto iz tog trenutka bez da previše planiraš ili razmišljaš. Set-up koji trenutno koristim uz veliku pomoć Native Instrumentsa i PLAYdifferently i Model One miksera i nevjerojatnih zvučnih kartica poput Antelope Audia zbog kojih sve zvuči odlično, zaista čini razliku. Za mene je to najintutivnije kao i najstabilnije i zvuči najbolje te zbog toga mi pomaže da uđem u taj flow.

Sa svom tom novo tehnologijom, u kojem pravcu misliš da ide budućnost DJ-anja?

Mislim da bi u nekoj dalekoj budućnosti moglo biti moguće pomisliti na neki zvuk i kreirati ga na određen način koji ti je potreban u trenutku. Imam puno trenutaka kada puštam glazbu gdje počinjem stvarati određenu vibru i atmosferu i događa se nešto trippy i u tom trenutku pomislim "kad bi se bar sad neki bell pojavio iznad svega, to bi bilo odlično!"

Na kraju, da jednom zauvijek ovo okončamo; koji je optimalni BPM za puštanje techna?

Nekad sam svirao puno puno brže, no mislim da je u ranim danima to bilo zbog nedostatka kvalitete zvuka i produkcije, pa sam mislio da moram nadoknaditi energiju brzinom. Prilično sam zadovoljan sa 126 BPM-a. No kad pitam nekog drugog DJ-a oni mi kaže nešto sasvim drugačije, što je odlično. Tu je ljepota; svatko ima svoj pristup i svoje ideje.

Load the next article...
Loading...
Loading...