Search Show Menu
Home Latest News Menu
Intervjui

Deconstructor: "Live act je živući organizam, zvuk će se razvijati, oprema mijenjati, no glavna ideja kreiranja nečeg unikatnog će ostati"

Zvuk budućnosti s mašinama iz prošlosti

  • Mixmag Adria
  • 7 June 2017

Marko Lük - Deconstructor duboko je ukorijenjen u slovensku underground techno scenu i jedan od onih koji razvija i podržava zvuk propisnog mračnog, analognog i sirovog techna u Sloveniji.

Razvio je koncept Deconstruct festivala i serije događaja koji dovode underground elektroničku glazbu u Maribor.

Njegova produkcija sve je prepoznatija i podržana na sceni. Dokazuje svoju predanost žanru old school pristupom produciranja - koristi sekvencere, sintesajzere i ritam mašine s minimumom korištenja softwarea. Svoju strast prema mašinama odveo je na novi nivo s novim projektom Deconstructor, s kojim stvara i izvodi svoje produkcije uživo na pozornici koristeći hardversku opremu.

U nastavku pročitajte intervju i pogledajte njegov nastup.

m: Kako i kada si odlučio započeti live act projekt?

Oduvijek sam razmišljao o live actu, htio sam to i prije nego sam počeo DJ-ati, no problem je bio u nedostatku novaca s kojim bi kupio svu opremu, a nisam vidio smisao u radu putem računala. No, kroz godine sam skupio neke kul opreme, mijenjao ju, naučio dosta o dizajnu zvuka i glazbenoj produkciji i kad sam osjetio da imam sve što mi je potrebno, počeo sam s produkcijom materijala. U početku sam samo testirao i eksperimentirao, no u posljednjih nekoliko mjeseci sa svojim mašinama sam počeo producirati ono što mislim da je istinski techno zvuk.

m: Tvoj prvi uspješni live bio je prije manje od 2 tjedna. Jesi li očekivao pozitivne reakcija?

Zapravo ne, iznenadilo me i kako je sve ispalo. Nisam bio siguran kako će sve zvučati, jer sam se pripremao na slušalicama, pa sam prvi put zaista čuo i osjetio svoju glazbu na tonskoj probi. Nisam imao nikakve vježbe prije nastupa, pa sam "žonglirao" sa svojim materijalom i nastupao po osjećaju tijekom svoje gaže, no ljudi su vrištali i plesali, a zvuk je bio odličan.Tako da je to bio uspješan start projekta uz mnogo pozitivnog feedbacka koji su mi dali potrebno samopouzdanje za budućnost.

m: Zašto ime Deconstructor?

Dekonstrukcija kao umjetnost vodi moju inspiraciju i načazim estetiku u kaotičnim izgledima raspadnutih zgrada, simetriji građevinskih elemenata starih industrijskih mašinerija, eroziji uzrokovanoj prirodom i slično. Čak i kada sam samo DJ-ao, rastavljao sam trake u svojim setovima i sastavljao jedinstvenim stapanjem, stvarajući dinamičniji moćniji zvuk, tako da je dekonstrukcija uvijek veliki dio mojeg procesa.

m: Tko je najviše utjecao na tvoju glazbu?

Uvijek sam poštovao producente koji su ostali vjerni svojem stilu i nisu se pokorili težini minimal i tech housea. Uvijek ću poštovati Surgeona, Oscar Mulera, James Ruskina, Octave One, Robert Hooda…

m: Kako izgleda live act scena u Sloveniji?

Nažalost, nema mnogo techno live actova. Više ih je u smjeru eksperimentalnog, ambijetalnog i "noise", a na dubokoj strani techna imamo zanimljive projekte koji zaslužuju više priznaja poput Niplodoka, Ago Tele, Random Logica. Na plesnijoj strani techno scene mislim da smo samo ja i Mind Machines trenutno. Znam da ima nekoliko live izvođača koji koriste Ableton i pokreću programirane klipove, ali ja to ne vidim kao "čisti" live act, jer je u srcu set upa kompjutor. Svi spomenuti umjetnici koriste sintesajzere, sekvencere, ritam mašine i efekte kao instrumente.

m: Kako to da imaš tako malo izdanja? Dugo si na sceni, hoće li se to promijeniti s tvojim novim projektom Deconstructor?

Imam puno projekata za koje nisam bio siguran da imaju kvalitetu na koju bi stavio svoje ime. Tijekom prošle godine - kad sam počeo koristiti mašine u svojem "workflowu", napokon sam stvorio zvuk iza kojeg mogu stati i koji ne "puni" glazbenu scenu samo s još jednom trakom, već ima nešto posebno u sebi. Odlučio sam s Deconstructorom izdavati tvrde techno radove prvo na svojoj etiketi Destruktura na Bandcamp platformi, pa ćemo vidjet gdje će me to dovesti.

m: Kako definiraš zvuk svojeg live acta i produkcije?

Kao što sam spomenuo već, mislim da se moj zvuk može opisati kao "heavy techno". Vrlo je moćan, mračan, distorziran o baziran na ritmu više nego na melodiji. Najbolje "leži" u mračnim podrumima, ali zbog zanimljivog koncepta i činjenice da mogu reagirati na reakciju publike gotovo instantno i jer imam više kontrole nad atmosferom, prikladan je i za festivale.

m: Postoje li neki žanrovi koje bi htio producirati, a nisi još imao priliku?

Kad imaš znanje glazbene produkcije, nema granica i mislim da ne postoji jedan žanr koji ne bi mogao producirati kada bi to htio. Napravio sam dvije hip hop trake, nešto trip hopa, ambijentalne glazbe i melodičnog chill outa. Možda bi najteže bilo producirati filmsku glazbu koja je vrlo organska i potrebno je mnogo emulacija pravih instrumenata kako bi se postigao moćni filmski zvuk. Više eksperimentiram s čudnim i distorziranim zvukovima, ali volim izazove koje svi žanrovi donose sa sobom, pa sam siguran da ću se uključiti u sve žanrove koji će mi u jednom trenutku postati zanimljivi.

m: Koju opremu koristiš dok nastupaš live i koji komad opreme ti je najdraži?

Trenutno koristim Roland TR-8, koji je savršen za ritam, a na njega dodajem distorzije kako bi zvučao bogatije i moćnije, korg Electribe EMX-1 i Korg Electribe ESX-1, koji su legendarni grooveboxevi, gdje spremam sve loopove koje isproduciram te su srž live acta, Clavia Nord Rack 2 koji je odličan sintesajzer odgovoran za melodični dio, Arturia Beat Step Pro sekvencer koji šalje note u Nord, Akai APC40 za kontrolu glasnoće cijelog set upa, Boss OS-2 distorzija koju koristim na synth linijama te Ibanez Digital Delay DL5 za popunjavanje zvuka pri brejkovima. Sve je zasebno spojeno u Tascam US16x8 zvučnu karticu, a Ableton koristim kao mikser s efektima (kako ne bi morao nositi jedan veliki i hrpu efekata na gaže). Imam Yamahu RM1X i ROland MC-505 koje ću možda koristiti u budućnosti. Live act je živući organizam i mislim da će se zvuk razvijati, oprema mijenjati, no glavna ideja kreiranja nečeg unikatnog će ostati.

m: Radiš na dosta projekata koji nemaju veze s technom, možeš li neke spomenuti?

Ne tako davno napravili smo izložbu imena Contrasts ovdje u Mariboru, s zanimljivim interaktivnim konceptom, gjde smo kroz fotografije i dizajn prostora pojačali osjećaj tjeskobe u jednom dijelu te hamonije i sreće u drugom dijelu izložbe. Napravio sam eksperimentalni video za izložbu nakita u prošlosti, no mislim da mi je jedan od najizazovnijih projekata bio stovriti glazbu i zvukove za audio knjigu jednog od najuglednijih slovenskih autora, Feri Lanišček. Razgovaram i s talentiranim slovenskim reperom o suradnji na hip hop albumu.

m: Kakvi su planovi za budućnost?

Neke trake čekaju na izdavanje na mojoj novoj Destruktura etiketi čim ju pokrenem, radim remiks za Gabeena trenutno i neke live actove imam dogovorene u Sloveniji tijekom ljeta još od prije prvog nastupa, tako da budućnost izgleda svijetlo za ovaj projekt. Planiram ga dalje razvijati, kako bi predstavio svoju viziju techna što je više ljudi moguće- Također planiram nastaviti s Deconstruct događajima s naglaskom na live actove, u planu je i festival na jesen i neke suradnje će se dogoditi na produkcijskom planu. Uz to bavit ću se i vizualima stvarajući videe za neke od traka koje će biti izdane u budućnosti. Bit će ovo kreativna godina i nadam se da ćete mi se pridružiti na ovom putovanju.

Load the next article...
Loading...
Loading...