Search Show Menu
Home Latest News Menu
Dodaci

Deset dana na turneji s Ben Klockom

Otišli smo na turneju s neprikosnovenim i vodećim techno DJ-em na planeti

• Mixmag Adria
  • 27 October 2016

Mixmag sjedi na stražnjem sjedalu vrućeg Mercedesa. Malo smo i zadrijemali. U hotelu smo spavali svega 40 minuta. Tour menadžer Randy sjedi ispred, prigovara nervoznom vozaču. Na Siciliji smo, valjda. Hotel je samo 10 minuta od aerodroma, no naš let za Amsterdam je za 44 minute. Još 39 minuta i pojavljuje se Ben Klock, kao i inače – jedva na vrijeme, sa sunčanim naočalama, majicom i tamno sivim hlačama bez obzira što prži 38 stupnjeva. Sjeda u taksi koji istog trenutka krene juriti kroz promet „režući“ trake, dok mi dolazimo k sebi. Randy rješava check inove putem svog telefona vojničkom disciplinom – učinkovito. Ben je na drugoj frekvenciji, posljednji trenuci za osmišljavanje dinamike svog seta koji je za osam sati na drugoj strani Europe. Mi, pak, pospani pokušavamo zapisati sve što se događa na naš telefon.

Peti je dan Benove turneje. 10 setova u 10 dana. Povesti novinara sa sobom zapravo je bila njegova ideja. Zagonetni berlinski DJ oličenje je i vrhunac underground filozofije: prepoznaje interes za njegovim životom i radom, ali mrzi intervjue. Na ovom putovanju tražio je da pratimo i promatramo, a ne ispitujemo. Za dobrobit svih čitatelja koji nisu u fazama između pijanstva, izmorenosti, mamurluka i adrenalinskih navala, najbolje da krenemo ispočetka.

AUGUST 5 / 21:42

Departure Gate, Frankfurt Airport

Let za Beograd kasni 15 minuta. Red za ukrcavanje se raspršio. Na suprotnoj strani sjede dva muškarca za stolom, oboje u crnom. Jedan koncentrirano gleda u svoj telefon, drugi sjedi na čeličnoj torbi s pločama, s laptopom.

„DJ pod stresom na aerodromu? Ti si sigurno Ben Klock“

Ben se okreće prema Mixmagu, zabavljen, ali zbunjen. Svanulo nam je da se sa svojim plažnim kratkim hlačama i bijelim majicama ne uklapamo u njihov pogrebnički, crni techno izgled. Tour menadžer nam se predstavlja kao Randy, gleda prema našoj punoj torbi i glasno zastenje.

„Mali savjet dečki, ne pijte previše, stići će vas“ – kaže. Ben tada vadi čitav niz malih staklenih boca. „Čaj od đumbira. Uvozni. Drži te budnim, bez kofeina i ostalog. Na turneji nisi DJ, već sportaš.“

Par se u miru ustaje sa svojih sjedišta i znalački uleti u red za ukrcavanje. Mixmag se pridružuje na kraju reda. Znači krenulo nam je...dobro.

AUGUST 6 / 00:14

Belgrade Airport

„Pratite mene. Glava dolje, imajte spremne passeve, djelujte kao da ovo radite non-stop“. S Randyevim treningom, čudnovato preskačemo svaki red zahvaljujući njegovoj prioritetnoj karti.

Na parkiralištu smo. „Mobiteli napunjeni?“ Dobro. Gaža je za dva i pol sata, treba nam tri do tamo“.

00:56

Randy je zaspao u sekundi. Naprijed sjedi Ben s laptopom u krilu i pušta loopove od 10 sekundi različitih traka u Rekordboxu. „Pripremaš set?“ – pitamo. „A ne ne, za ovu gažu znam što radim, ovo je za Dekmantel koji je za nekoliko dana“. Pogleda nas i nasmiješi se. „Hej. Spavajte kad god ulovite priliku.“

03:16

Lovefest, Serbia / Set 1

Probuđeni smo bukom nekakvog udarca po autu. Nalazimo se na nekom polju. Izlazimo van iz auta u vrući dim cigarete. Srbija. „Spavali ste? Super!“ – kaže Ben, pokupi svoju torbu i nestane dok ga Randy i ja pokušavamo uhvatiti. Promotor nas uhvati na pola puta i stavlja nam narukvice u pokretu. „Nastupaš za 6 minuta Ben.“ – govori glas s istočno europskim naglaskom.

Pojavljuje se osjećaj vrtoglavice prilikom dolaska na glavni stage. Oko 10.000 ljudi „natrpano“ je na nizbrdici ispred nas. Ellen Allien završava set razarajućim techno bubnjem koji polako odlazi u tišinu, na što publika reagira pljeskom i uzvicima. Publika se umiruje, kreće Ben. Duboki bas postaje bubanj, pa zatim melodija, na što se uključuje glasni ritam koji započinje Benov set, Benovu turneju. S obje strane pozornice skupljaju se vipovci, a ekipa ispred pozornice više je uzburkana nego što pleše. Ben pušta James Ruskinov i DVS1-ov 'Page 1' koji dodaje atmosferi „zapaljene“ publike uz zoru na horizontu. Ugrijana atmosfera se pojačava dok se Benov set uzdiže. Ritam divlja preko dizalica. Uvijek prisutan bubanj ubrzava se sve do 130 bpm-a. Prije samo pet sati bili smo na frankfurtskom aerodromu.

14:17

„Ne postoje vrata od wc-a. Kao da je mali taksi s krilima“

U autu smo, na povratku prema beogradskom aerodromu i raspravljamo o ne tako glamuroznoj stvarnosti kada moraš „obaviti“ u privatnom avionu. Napumpani smo kavama, nismo jeli i spavali smo samo dva sata, ali nabrijani smo. Ben je vidljivo opušteniji nakon prvog seta. Nismo spavali, nismo nikoga zadržavali, osjećamo se kao da smo prošli nekakav bitan test i započinjemo razgovor. Ben i Randy izvukli su svoje laptope i gledaju foto i video materijale koje je snimio Randy – osim što je tour menadžer, ujedno je i Benov službeni fotograf za njegove nastupe te Klockwork etiketu.

„Izazov je razmišljati kako ostati underground, dok se brinemo o medijskoj pokrivenosti.“ – priča Randy.

20:38

Rome FCO Airport

„Ne postoji najteži dio turneje“ – Ben objašnjava. „Turneja je najteži dio. Ipak, stvoriš si puno malih domova. Hotel koji ti se sviđa, restoran koji voliš...kao ovaj naprimjer.“ Upravo smo proveli 25 minuta kružeći po rimskom aerodromu kako bi pronašli jedan delikatesni restoran. No, kako smo se davili u Mozzarelli i crnom vinu, moramo se složiti da je bez sumnje bilo isplativo.

„Znaš, nekad zavidim rock bendovima. Oni su na turneji šest mjeseci, pa u studiju šest mjeseci. Dakle, odgovor na vaše prvo pitanje...“ – Ben se smije; započeli smo igru gdje ga možemo kroz razgovor pitati bilo što dokle god ne zvuči kao pitanje za intervju. „...koja produkcija? Ja sam dokaz da je jako teško producirati kada si non-stop na turneji.“

AUGUST 7 / 03:55

Afrobar, Sicily / Set 2

Trčimo po plaži. Bili smo na različitom letu od Benovog, i let je kasnio. Pratimo Enriquea, promotora „pretvorenog“ u vozača, penjemo se preko betonskog zida, kroz crni zastor i unutra smo. Randy nas ugleda, prišapne Benu usred seta, na što se on okerene i kaže nasmijano: „Uspjeli ste!“. Dodaje nam šampanjac. Oko 1000 mladih posjetitelja. „U Italiji je druga priča. Čak ni klinci ne slušaju pop. Slušaju techno.“ – viče Enriquo. Ben izgleda opuštenije, više riskira, više se igra s mikserom nego u Srbiji. „Unutra“ je. Sva četiri plejera rade. Ben se prebacuje od jednog do drugog. Iz daljine izgleda kao da to radi nasumično, ali izbliza je jasno da je zaposlen loopovima, cue-ovima te izazivanjem publike dok nebo postaje rozasto. Zvuk odzvanja, Ben neobavezno flertuje s curama na stageu, dok nam oči suze zbog razglasa Void monitora, a sunce se pojavljuje iznad mora ispred koje je gomila.

10:52

"Ako nismo u Amsterdamu u roku od pet sati, najebali smo!"

U Mercedesu smo. Ben je zaspao. Randy divlja. Ne znam gdje mi je četkica za zube. Sve se raspada. Napokon, stiže Ben. Spavao je samo 20 minuta. "Išao sam leći. Ali kao što znate, Dekmantel je danas, pa..."

11:44

Aerodrom je bio krcat. Toliko krcat zapravo da je bilo super lagano proći kroz osiguranje. Bez obzira što nam boarding pass nije funkcionirao, bez obzira što je skener torbi pištao, nekako smo jednostavno nastavili hodati. Sad smo u avionu. Ben je odmah sjeo, kopao je po svojim Ableton editima. Osam sati do Dekmantela. I cijeli ostatak turneje još. Jedva držimo oči otvorene, ali vidimo Bena s lapotopom u krilu u radnom modu kako odmahuje i odbija stjuardesu s kavom i obrokom. Nitko nije jeo od aerodroma u Rimu.

18:37

Boiler Room Stage, Dekmantel, Amsterdam / Set 3

Ben dotrčava niz stepenice u backstage kao što se sportaš penje. Tako je bilo sa svakim setom stepenica od silaska iz aviona. „Da, prilično sam nervozan. Sviraš ispred desetaka tisuća i nisi nervozan jer se radi o jednom trenutku. Ali s ovim, puštaš glazbu stotinama tisuća, zauvijek, a svaku sekundu miksa ti mogu analizirati, provjeriti i komentirati.“

19:05

Benu dodaju crni ručnik zbog vrućine, ali on odbija jer ima svoj bijeli. „Ovo je moj ručnik za sreću, ali uvijek je drugačiji. To je uvijek ručnik iz hotela u kojem sam zadnjem odsjeo. Sav nervozan dolazi za pult. Kamere su posvuda. Taktičari su iza, sveznalice su ispred, šefovi sa strane. Publika koja galami ili bude tiha na vizualnu zapovijed. DJ-anje je natjecateljski sport. Ben protrese glavom, protegne ramena. Prva runda. Priprema. Borba.

Nije se trebao brinuti. Njegov 90-minutni set kombinacija je svega onog što smo vidjeli do sada. Započinje žestoko, a nakon 15 minuta bez napora vodi nas u plovidbu između techna i housea. Postaje vruće. Kimanja glavom pretvaraju se u micanje ramenima. Ben se preznojava, ali ostaje u miksu, „potpisni“ ritam za Klocka i baslinije za vrijeme kojih te majka upozorila da ne pričaš gurajući se u uskom prostoru na stageu. Još 30 minuta do kraja, Ben izgleda kao da se napokon zabavlja. Dao si je više slobode, i djeluje spontanije za pultom.

Sve završava, i kreće poduži monolog o Berlinu, technu ili Benu, ili nečemu – ali Ben uopće ne sluša. Zatvara Dekmantel za 20 minuta.

21:30

UFO Stage / Set 4

Sav je u osmijehu sada. Pleše kroz trake, isprobava stvari, eksperimentira, bratski grli Marcel Dettmana koji se ostaje kratko družiti nakon vlastitog seta. „Prilično mi je lakše sad kada je gotovo. Zgrabite cugu!“.

AUGUST 8 / 22:48

Gallipoli, Italy

„Volio sam Pokémone, naravno. Ali u 90-ima, kada je to bilo kul“ svečano izjavljuje Dettmann. Dio smo Klock / Dettmann pratnje od 16 ljudi u restoranu uz more. Ben je proveo većinu večeri smijući se i zbijajući šale. Bilo kakavi ostaci nervoze su potpuno isčeznuli prije sat vremena, tijekom prijevoza iz aerodromskog hotela kada nam je Randy pokazao meme iz komentara na set na Bolier Room Facebook stranici. Meme je glasio: “Just Fuck Me As Hard As Ben Klock’s Boiler Room Set”.

Ben sada ispija čaše vina, priča o svemu, od prednosti kuhane i sirove riblje hrane do toga kako se Berlin mijenja i postaje otvoreniji. Priča i o učenju novih riječi. Zadivljen je riječi „porcupine“ (u prijevodu s engleskog - dikobraz) na talijanskom znači nešt poput „morskog-kopnenog ježa“(moguće da njegovo ushićenje oko ove riječi donekle povezano s tim da je to naučio od visokog, zgodnog, tetoviranog talijanskog supermodela koji sjedi pored njega). Nakon nekog vremena grupa se raspodijeli u tri automobila i vozimo se do Cave Gallipolia.

AUGUST 9 / 01:18

Cave Gallipoli / Set 5

Marcel & Ben zauzimaju stage za svoj b2b set. Oko 1500 ljudi nagurano je u prostor. Zanimvljiva dinamika isplovljava za pultom; Maarcel ekstrovert, ne miče se od miksera, energično upravlja kanalima i tvrdim „dropovima“; Ben se drži postrance te precizno upravlja efektima i filterima. U 2:30 Ben prestaje pratiti Marcela u stopu, te podiže razinu sa spretnim promjenama traka. Ekipa uzburkano reagira. Marcel ubacuje valove „snareova“. Duo je sada nasmiješen i rame uz rame. Natjecateljski raspoloženi školarci. Marcel sportaš, Ben šahist. Duo natrpava set synthevima i dizalicama, dok publika sudjeluje u svakoj promjeni, svakom „hooku“. Poludjeli su. U 5:30 Ben jedva bježi ljudima koji se sad već penju preko pulta. Nekako smo se izvukli u stražnju sobu gdje se odvija after party.