Search Show Menu
Home Latest News Menu
Intervjui

Eduardo De La Calle: "Nikada u svom DJ setu nisam koristio vlastite produkcije!"

Razgovor ususret nastupu na Moondance Festivalu

  • Mixmag Adria
  • 9 August 2018

Uoči njegovog nastupa na Moondance festivalu koji počinje večeras, 9. kolovoza postavili smo Eduardu De La Calleu nekoliko pitanja o njegovoj glazbi, razmišljanjima i načinu na koji crpi inspiraciju. Eduardo de la Calle španjolski je DJ i producent, autor dokumentarnog filma „Beatz“ i jedan od vrlo prominentnih techno DJ-eva današnjice.


Razgovarao: sessiondigger
Foto: Pablo Gallardo


M: Nastupit ćeš na ovogodišnjem Moondanceu. To je tvoj, već drugi po redu nastup na ovom festivalu. U kojoj mjeri prostor i veličina događaja utječu na koncept tvog DJ seta? Usporedimo li ovaj nastup sa tvojim prošlogodišnjim nastupom u Zagrebu, gdje je riječ o manjem klupskom prostoru.

Eduardo: Riječ je o dva vrlo različita prostora ili okoline ako hoćeš. Uživam u jednom i u drugom. Svirati vani, okružen prirodom ili unutar tvrđave, zaista je prekrasno. U manjim klubovima, kao što je Masters, cijelo je iskustvo puno više intimnije, a to isto jako volim.

M: Kako u svoj set dodaješ vlastitu produkciju? Postoji li neka forma oko koje gradiš ostatak ili jednostavno ubacuješ vlastite skladbe kao i sve ostale?

Eduardo: Od prvog dana kad sam počeo s DJ-anjem, pa do danas, još nikad nisam u svom DJ setu koristio vlastitu produkciju. Ne osjećam se ležerno puštajući vlastite stvari i puno radije puštam ploče drugih autora, kao što su Omar S, Kenny Larkin, Luke Slater i srodni umjetnici čiju glazbu volim.

M: Album „The Intellinet Prophecy“ otvara skladba s izvrsnim solo trubačem David Strykeom. Način na koji svira taj solo podsjeća na Cheta Bakera. Je li taj komad napisan upravo za tvoju skladbu ili je riječ o improvizaciji?

Eduardo: Veseli me ovo pitanje jer pokazuje da se moja diskografija prati bez obzira na proteklo vrijeme. Hvala ti na tome. Kad god radim s jazz glazbenicima slijedim istu prokušanu formulu, a ta formula je – potpuna sloboda. Primjerice, jazz trubač svira svoj jam session, uključim snimanje i kasnije jednostavno izrežem dio koji mi odgovara.

M: Pričaju li vokali u tvojim skladbama, kao na primjeru „My Own Transition“, uvijek neku priču ili jednostavno uzimaš sampleove koji ti zvuče dobro?

Eduardo: Sve ovisi što želim prenijeti nekom skladbom, tako da je odgovor zapravo već u tvom pitanju. Nekad pričaju priču, a nekad je jednostavno riječ o interesantnim sampleovima. Ono što je bitno je da je i jedno i drugo vrlo efikasno i jednako vrijedno.

M: Crpiš li snagu za svoje kreacije još uvijek iz vježbi joge?

Eduardo: Da, ponekad. Joga mi daje snagu kad mi je u životu teško.

M: Kad kažeš, citiram „u materijalnom je svijetu sve zvuk, mi smo također zapravo vibracija“, dolazi li to iz tvojih duhovnih pogleda na život, ili je to tvoja znanstvena strana koja se zanima za kvantnu fiziku?

Eduardo: Oboje. Kvantna fizika danas dobiva više publiciteta i popularnosti. Duhovnost je povezana sa znanošću, zaista preporučam svima neka čitaju o tim temama.

M: Što misliš o tezi kako znanost nikad nije bila ovoliko bliska religiji kao što je to danas, kad pokušava objasniti tajne svemira kroz teorije kvantne fizike?

Eduardo: To je nešto što se moralo dogoditi, prije ili kasnije. Zahvaljujući napretku tehnologije krenuli smo znatno progresivnije istraživati naše korijene. Mislim da nas ništa više na tom području ne bi smjelo pretjerano iznenaditi. Čini se da smo na pravom putu.

M: Nazivi tvojih skladbi načelno bi se mogli svrstati u dvije osnovne kategorije. Jedna je povezana sa duhovnošću (faith, destiny, prophecy, Bhishma), a druga je više okrenuta materijalnom svijetu i tehnologiji (functions, shift, magnetic, conspiracy, information, concept, Entwicklung). U kojem su odnosu nazivi skladbi i sama glazba?

Eduardo: Sviđa mi se činjenica da si oni koji slušaju moje pjesme postavljaju pitanje o nazivima skladbi. Nekad su naslovi zaista vezani uz skladbe, a nekad već imam naziv, pa ga samo pridodam sljedećoj skladbi na kojoj radim.

M: Je li tvoja interpretacija „Concierto de Aranjuez“ inspirirana izvorno Joaquín Rodrigom ili si inspiraciju pronašao u interpretaciji Milesa Davisa?

Eduardo: Miles Davisova interpretacija je ostavila ogroman i jak dojam na mene, tako da je moja verzija inspirirana upravo njegovom izvedbom.


M: Snimaš li još video materijale na svojim putovanjima? Možemo li u neko buduće vrijeme očekivati nešto poput dokumentarnog filma „Beatz“?

Eduardo: Mislim da više neću snimati video materijale. Nije nimalo jednostavno i oduzima mi previše vremena.


Load the next article...
Loading...
Loading...