Search Show Menu
Home Latest News Menu
Intervjui

Egoless: "Nije me vodila želja za zaradom, nego želja da zaradim dovoljno da neometano mogu raditi muziku!”

Dub majstor otkriva osobnu definiciju uspjeha i predlaže koncepte za razvoj scene!

  • Mixmag Adria
  • 23 March 2018

Naslovna fotografija: Bartosz Madejski
Fotografija moskovskog nastupa: Mikhail Petrov
Fotografija s londonskog nastupa: Electric Brixton

Ognjen Zečević je izgradio svjetsku karijeru pod monikerom Egoless, no za razliku od svojih kolega iz regije, odabrao je potpuno drugačiji put i drugačiju glazbu. Dub i dubstep! Ognjen je bio spreman na odricanja i rizik koji su se je nakon dugogodišnjeg rada isplatili. Umjesto da nosi torbu s pločama, ili USB stick, Ognjen nastupa isključivo uživo što mu omogućava da na svojim nastupima bude spontan i sudjeluje u atmosferi s publikom koja posjećuje njegove svirke.

Egoless je ime koje svojim nastupima privlači poznate osobe kao što je Maisie Williams iz serija The Game of Thrones i Doctor Who, ali i dalje ostaje duboko uzemljen i fokusiran na svoju glazbu, poziv koji je odveo na najpoznatije klupske destinacije kao što je Fabric, Electric Brixton, ili Melkweg, te daleke zemlje o kojima i mnogi svjetski autori mogu samo sanjati.

m: Zašto misliš da domaći mediji ne obraćaju pozornost na tvoj rad?

Egoless: Na sreću, davno sam pomaknuo fokus rada isključivo na inozemstvo pa mi ovakve stvari osobno ne predstavljaju problem, niti mi rade ikakvu štetu. Mislim da je problem u tome što, uz nekoliko iznimaka, na elektronskoj sceni nemamo prave glazbene novinare, ljude širokih obzora i znanja o cjelokupnoj sceni i njenim žanrovima o kojima bi onda objektivno izvještavali. Ovako ispada da su ti “novinari” zapravo samo fanovi najpopularnijih 4x4 žanrova i o tome većinom pišu ignorirajući sve ostalo. Ukratko, da neki domaći house producent svira u londonskom Fabricu to bi bilo objavljeno na svim portalima koji prate elektronsku scenu, kad ja sviram u Fabricu (ili u nekim drugim kultnim klubovima kao Electric Brixton, Melkweg) nema apsolutno niti jedne vijesti o tome. No, nisam zlopamtilo, a i ovaj intervju je očito dokaz da se stvari mogu mijenjati i nadam se da će moji prijatelji, odlični producenti van 4x4 žanra također dobiti više zastupljenosti u domaćim medijima koju apsolutno zaslužuju!

m: Što možeš izdvojiti kao svoj najveći doprinos zajednici elektroničke glazbe?
Egoless Na svjetskoj razini, u okvirima scene kojoj pripadam, jedan sam od rijetkih, ako ne i jedini artist koji isključivo nastupa u formi live act-a. Osobno na to ne gledam kao nešto posebno, za mene je to bio logičan izbor pošto se nikada nisam bavio klasičnim DJ-ingom, no sudeći po komentarima publike i kolega na sceni, ispostavilo se da je način na koji nastupam ljudima vrlo zanimljiv i dinamičan jer ima flow DJ seta, ali s puno većom mogućnosti kontrole individualnih elemenata vlastite muzike tako da je svaki nastup nešto drugačiji od prethodnog.

m: Čime se najviše ponosiš, a da to nema nikakve veze s glazbom?

Egoless: Ponosim se činjenicom da sam u životu uvijek radio ono što volim bez puno kompromisa. Teško mi se distancirati od glazbe pošto je to jedina stvar kojom se već dugo vremena bavim.

m: Imaš pozitivnu reputaciju na sceni, no uvijek postoje i hejteri. Kako se nosiš s njima?

Egoless: Iako nemam nekih “problema” s hejterima, uvijek sam žalio ljude koji svoje dragocjeno vrijeme troše na omalovažavanje nečijeg rada i truda. “Hejtanje” je ništa drugo no ispoljavanje frustracija uzrokovanih vlastitim neuspjehom i ljubomorom. Shodno tome, hejterima želim sve najbolje, da ostvare sve svoje želje i snove. To je jedini lijek za hejtizam.

m: Koji su najveći problemi regionalne scene i kako ih riješiti?

Egoless: Smatram da je ponovno došlo vrijeme da se promotori ujedine i rade zajedničke partije na više floorova, da se nekim novim klincima pruži prilika da upoznaju više žanrova elektroničke glazbe. Znam dosta ljudi koji su npr. preko techna otkrili drum and bass i zaljubili se u žanr, jer je navodno nekad u Zagrebu na techno partijima postojao drugi, dnb floor. U Zagrebu već postoje takve inicijative (Future sound of Zagreb, Zagreb Tribes…) koji spajaju žanrove. Takvi koncepti mogu donijeti samo pozitivne stvari i pridonijeti prijeko potrebnom omasovljavanju cjelokupne scene.

m: Što su po tebi najvažniji faktori za uspjeh?

Egoless: Uspjeh je dosta relativan i individualan pojam. No, kada muziku od rane mladosti osjetiš kao poziv, sav rad i uložen trud dolazi sam od sebe i automatski se nameće
težnja da se cijela stvar dovede, koliko god je moguće, na profesionalnu razinu. Nije me vodila želja za zaradom, mene je vodila želja da zaradim dovoljno da neometano mogu raditi muziku. S tehničke strane najbitnije je što prije moguće pronaći vlastitu nišu i početi se povezivati sa sličnim producentima i slati muziku labelima koji djeluju u toj niši. Kada ti labeli prepoznaju potencijal u tebi, sve ostalo ide prirodnim putem, ali najbitnije se u potpunosti posvetiti tome i biti spreman na mogućnost da može proći i 10 godina
prije nekih prvih ozbiljnijih pomaka. Također malo sreće nije na odmet, npr. kad ti Arya Stark (Maisie Williams) iz Game of Thrones-a dođe na gig na Outlook Festivalu, snimi video i uploada ga na svoj Instagram kanal kojeg onda vidi pola milijuna ljudi u jedan dan…

m: Kako vidiš trenutni položaj žena na sceni i kakva je njihova budućnost u svijetu klupske kulture?

Egoless: Osobno ne vidim apsolutno nikakvu razliku između muškaraca i žena u glazbi, kao uostalom i u životu. To naravno ne znači da u današnjoj civilizaciji diskriminacija ne postoji, nego da ja odbijam sudjelovati u njoj, a promjena počinje od svakog osobno.

m: Što je sljedeći korak koji možemo očekivati od tebe?

Egoless: Slijedeći korak se ne razlikuje previše od prošlih, nova izdanja te mnogo klupskih (UK, Nizozemska, Njemačka, Belgija, Francuska, Poljska, Italija, Latvija itd.) i festivalskih nastupa ove godine (Outlook Festival i Hospitality on the Beach u Hrvatskoj, International Dub Gathering u Španjolskoj, Dubwise Village u
Nizozemskoj, Music to Rock the Nation u Francuskoj, Sequences Festival i Boomtown Fair u UK, Fosdub u Belgiji…) Veselim se i povratku u legendarni Fabric ove godine, postoji interes za povratak u Kanadu te za nastupom u Brazilu. Također već par godina postoji veliki interes za nastupe u SAD pa se nadam da ću do kraja godine riješiti radnu dozvolu (artist visa) kako bi 2019. mogao početi sa nastupima tamo. Nedavno sam se pridružio i britanskoj DEEP MEDi etiketi (po Mixmagu uvršten među top 50 najutjecajnih labela desetljeća) i krajem veljače izdao prvo vinilno izdanje za njih (Empire of Dirt EP) koje je rasprodano u svega par dana, naslovnu stvar smatram možda mojim najboljim radom ikad, te se naravno veselim nastavku
suradnje s njima.

Pratite što trenutno radi Egoless na sljedećim stranicama:

http://www.egolessmusic.com

http://www.facebook.com/egoless

http://www.instagram.com/egoless_music

Load the next article...
Loading...
Loading...