Search Show Menu
Home Latest News Menu
Blog

"Ghostwriteri" bivšeg SSSR-a pretvaraju zapadne DJ-eve u zvijezde

Velika većina umjetnika ne priznaje kako plaćaju producente da pišu pjesme za njih

  • Mixmag Adria
  • 13 February 2018

Kakav bi bio osjećaj gledati party postrance bez ikakve šanse sudjelovanja? Probajte se preseliti u siromašan dio bivše SSSR, zamijenite svoje putovnice u lokalne iskaznice i uđite u svijet produkcije kako biste saznali. Za mnoge ghost producente te regije, uspjeti na globalnoj sceni je daleki san. Nedobavljivo, no frustrirajuće i kratkotrajno opipljivo iz daljine.

Vize koje omogućuju put preko granice - vize koje su suština karijere u plesnoj glazbi - skupe su gotovo kao da su i zabranjene. No postoji način zarađivanja novaca od glazbe, a da ne napustite zemlju. Jedina kvaka je u tome što glazbu radite za druge, zapadne DJ-eve, i u tome što gledate karijere drugih ljudi koji imaju putovnice kako se uzdižu.

"Ghostwriting" je nevjerojatno kontroverzna tema u plesnoj glazbi. Velika većina umjetnika ne priznaje kako plaćaju producente da pišu pjesme za njih, koje poslije predstavljaju kao vlastite. To je karijera koja se tretira s prijezirom u mnogim krugovima, i užasno vruća tema zbog koje mnogi umjetnici to pod svaku cijenu žele zataškati.

"Uvijek su postojali bendovi, izvođači i partnerstva gdje je netko preferirao tehnikalije snimanja, miksanja i glazbene opreme, a drugi je preferirao biti uključen u smjer i aranžman", rekao je top ghostwriter i inžinjer Austin Leeds. "Mislim da je ghostwritingu potrebno ponovno etiketiranje u mnogim slučajevima, jer je to zapravo koprodukkcija. Čak ako DJ da samo stil ili referentnu traku, još uvijek sudjeluje, stvara i koproducira."

Za mnoge ghost producente u državama bivšeg Sovjetskog Saveza nema debate. Šansa zarade novca od nečeg što bi im inače bio hobi, čini bilo kakve smetnje o stvaranju traka za druge nebitnima.

Alex Larichev, osnivač EDM-ghost-productiona, Moskva

Ghost produciram, i imam tim od šest ljudi koji po narudžbi produciraju trake u profesionalnom studiu. Pomislio sam kako bi zajednici producenata bilo super dati šansu prodati trake koje nisu napravljene po narudžbi. Ne trebaju komunicirati s ljudima, samo uploadaju svoju traku, daju autorska prava mojoj tvrtci, a kada klijent kupi traku, kupi i autorska prava.

U većini slučajeva, gotove trake produciraju klinci. Pola njih ima 16, 17, 18 godina. Svi rade u spavaćim sobama, a moji menadžeri provjeravaju kvalitetu predanih traka. Ako je traka dovoljno dobra da ju se može puštati na festivalima ili skinuti s digitalnih dućana, stavljamo ju u prodaju.

Kad uploadaju traku za mene, kažu: "Želim da se ova traka proda za 500 eura." 70 posto ide producentu, 30 posto mojoj tvrtci.

Prije dvije godine radio sam kao prodavač mobitela, a moja majka je oboljela od raka mozga i preminula. Morao sam napraviti odluku: vratiti se na posao i prodavati mobitele ili se okrenuti produkciji. U to vrijeme sam već producirao sedam godina i imao izdanja za Armadu i sve Nizozemce.

Bilo je zaista teško potpisati za nekoga, jer komercijalne etikete traže nekog tko ima brend. Moraš imati vlastite videe, fotografije, ogromnu biografiju, gaže i novac da bi sam sebe promovirao, a ja to nisam imao. Ja sam samo imao glazbu. Pa sam pomislio kako bi bilo lijepo napraviti website i reći: "Hej, ja radim ovo, možeš naručiti traku." Došla je prva narudžba, pa druga, treća. Ljudima se svidjela kvaliteta i morao sam zaposliti kolege da mi pomognu.

U mojoj kompaniji postoji mnogo producenata iz zemalja bivšeg Sovjetskog Saveza poput Ukrajine, Bjelorusije i Kazahstana. Svi sanjaju o DJ-ingu, no zbog cijena, politike i problema s vizama, to je za njih nemoguće, što je vrlo frustrirajuće.

Sve te zemlje poznate su po hakerima. Klinci skinu "crackane" softvere s ruskih foruma i rade glazbu svaki dan. Za ljude u zemljama bivšeg SSSR-a vrlo je teško [napustiti državu]. Potrebna je viza za Ameriku ili Europu, a s obzirom da je Rusija ogromna zemlja [s velikim udaljenostima koje treba prijeći], nema razloga bukirati njih kada se mogu bukirati europski DJ-evi [za manje novaca].

Jedan momak je napravio četiri trake za jednog klijenta, zatim je taj klijent nastupio kao warmup DJ Hardwellu u svojoj zemlji. Reakcija mu je bila, "Koji je ovo k****?" Rekao sam im: "Ovo je vaš izbor, dobili ste honorare i svoj novac, to ste odabrali," na što oni odgovaraju, "Naravno da smo to odabrali, u redu je...", ali [još uvijek] su ljubomorni, naravno.

Neprijateljstvo prema ghost produkciji se može pronaći bilo gdje. Kada sam pokušao upoznati neke od mojih klijenata na IMS-u rekli su mi: "Ne mogu Alex, ljudi znaju tko si."

Kakav tip ljudi kupuje trake? Pola njih su mladi, 18-godišnjaci koji su posjetili Tomorrowland ili Ultru i žele postati DJ-evi, ali koriste ghost producente kada shvate koliko tu ima učenja i koliko će im dugo biti potrebno.

Ostatak su oni DJ-evi koji su prezaposleni turnejama da bi radili glazbu i svi su van Rusije. Samo troje ili četvero ih je iz Rusije tijekom jedne godine. Većina ih je iz Europe ili SAD-a.

Radimo li nešto pogrešno? Zašto bi ljudi iz SAD-a ili Europe uživali u svojim svjetskim DJ karijerama a Rusi ne? Radi se o glazbi. Radi se o politici. Imamo samo pet top DJ-eva iz Rusije a postoji njih 70 iz mnogo manje Nizozemske. Ti klinci - bar mogu zaraditi nekakav novac i baviti se onim što vole.

Prodali smo oko 100 traka u posljednjih šest mjeseci. Je li bi ja htio biti DJ? Sanjao sam o tome kao tinejdžer, no stalna putovanja utječu na moje zdravlje.

edm-ghost-production.com

Chedd & Chease, Ukrajina

Živim sa svojom djevojkom u iznajmljenom stanu Planiramo zajedničku budućnost i kroz godinu dana ćemo se preseliti u novi dom i vjenčati. Moja majka živi u malom gradu blizu Kieva. Još uvijek radi, ali je bolesna i svakih šest mjeseci mora u bolnicu. Uvijek joj pomažem.

Volim skladati u polupospanom trans stanju, kao što je to deadmau5 govorio u svojim Masterclass lekcijama. U tom stanju, sve što stvaram ispada odlično.

Studirao sam glazbenu produkciju na sveučilištu dvije godine, ali nisam imao dovoljno novaca kako bih završio smjer zbog obiteljske krize. Bez obzira, naučio sam dovoljno o produkciji koristeći Cubase/Nuendo, Reason ili ProTools, a također sam naučio Ableton Live i Logic Pro 9. Većina mojeg rada je u FL Studiu, no nekad klijenti traže da se projekti rade u drugim DAW-ovima.

Nemam opremu dugo vremena. Naučio sam raditi glazbu na hi fi zvučnicima 2007. na kojima sam radio do 2014. Sad sam si kupio JBL LSR 305 aktivne monitore. Koristim Senheiser HD 650 slušalice kao glavnu referencu, i UAD APollo Twin DUO USB zvučnu karticu.

Ponekad kupujem pluginove. Imam licencirani FL Studio 12, VPS Avenger, Sylenth 1 i Serum. Također imam neke UAD pluginove i dosta besplatnih, od kojih su neki jednostvno nezamijenjivi poput Xfer OTTi ili CamelCrusher. Bez njih ne mogu zamisliti da radim išta.

Moja mama mi je kupila PC, a ja sam odmah počeo rezati i obrađivati glazbu. Koristio sam softver Sound Forge. To mi se toliko svidjelo da sam otišao na veliku tržnicu u Kijevu i kupio CD s hrpom piratskih programa i tamo je bio i Fruity Loops 3. Od onda sam pokušavao raditi glazbu kroz isprobavanje i pogreške i šest mjeseci kasnije napravio sam nešto što je nalikovalo na traku.

Minimal techno je bio jako popularan u Ukrajini 2007. i sve moje prve trake bile su tog žanra, no u jesen te godine moj prijatelj mi je dao Armin Van Buurenovu 'Universal Religion 3' kompilaciju i shvatio sam da ću od tada početi raditi trance glazbu. Iako sam kasnije promijenio mnogo stilova, još uvijek gajim posebnu ljubav prema tranceu.

Svoju prvu dovoljno dobru traku za slanje nekome napravio sam 2011., no nisam ju mogao izdati. Traka je samo ležala javno na nekoć popularnom ruskom servisu PromoDj.ru. Bila je streamana oko tisuću puta, što je tada bio super hit.

Prije studiranja na sveučilištu, sam sam se naučio sve. Nisam znao DJ-eve i producente prije nego sam krenuo. Kupio sam video lekcije i kad smo dobili internet, gledao sam tutoriale na YouTubeu.

Yokaze, Sibir

Moje pravo ime je Ivan Rybalkin. Imam 20 godina i dolazim iz Surguta u Sibiru. To područje je siromašno. Nemam tekuću vodu, grijanje i ostale dobrote čovječanstva. Još uvijek palimo drva kako bismo se ugrijali, a vodu nosim iz bunara tijekom cijele godine.

Nemam djece. Živim u maloj obitelji od 10 ljudi. Moja rodbina zna da pišem glazbu, ali ne idem u detalje. Pomažem oko kuće, grijem kadu, donosim vodu i tako dalje. Kad su saznali da sam se ispisao iz škole radi glazbe, bili su ljuti. Stari ljudi ne razumiju što radim, pogotovo u Rusiji.

Moj grad ima negativan stav prema ljudima čija se pojava razlikuje od "normalnog" pa imam probleme zbog svoje duge kose.

Pišem glazbu cijelo vrijeme. Nemam normalan posao. U usporedbi s normalnim primanjima u mojoj zemlji, moja zarada od ghostwritinga je prilično dobra, na trenutke iznad prosjeka.

Glazbu pišem na različite načine. Ako imam narudžbu, onda mi u prosjeku trebaju dva do tri sata da završim traku. Ako se radi o osobnom projektu, to je mnogo kompliciranije i zahtjeva više vremena. Softver koji koristim je Ableton Live 9, Reaktor, FabFilter. Serum je trenutno moje glavno oružje.

Što se opreme tiče, imam Microlab Solo 3C monitore, Korg NanoKey 2, Korg MS 20 Mini, gitaru i Senheiser HD 215 slušaalice.

Sav softver koji imam je "crackan". Trenutno mi je preskupo kupiti licencirani softver, ali nadam se da ću to uskoro moći i ne gubiti vrijeme na traženje crackova. Kopija Seruma košta koliko je mjesečna plaća prosječnog radnika u Rusiji.

Počeo sam producirati krajem 2012. Zainteresirali su me DJ-evi i kako producenti rade glazbu. Googlao sam i našao nekoliko tutoriala i odlučio se ozbiljno baviti ovim poslom.

Sam sam se učio producirati kroz isprobavanja i pogreške. Od kud ja dolazim, ne postoje drugi producenti, Posljednjih pet godina spavam samo tri do četiri sata po noći i zadržavam svoju kreativnost. Ovo je tajna dobre produkcije.

Tražio sam razne načine kako zaraditi novac od svojeg najdražeg hobija. Prošao sam razne načine zarađivanja novaca i stao na ghost produkciji. Prijatelj mi je rekao za EDM Ghost Production website, pa sam napisao nekoliko traka i počeo surađivati s momcima.

Imam osobni višežanrovski alias Yokaze koji prolazi kroz jak momentum i prima podršku popularnih producenata. Imam nekoliko izdanja na Renraku etiketi i puno izdanja na etiketama poput Circus Records, Quality Good, Division. Surađujem i s vrlo slavnim glazbenicima.

Ne živcira me ako neki DJ uspije sa nekom trakom koju sam ja producirao. Ako mu je traka pomogla, meni će biti drago. Ovaj posao nije za emotivno ranjive ljude. Ljudi koji smatraju da je ghost produciranje pogrešno, često imaju krivu sliku glazbene industrije i često rade puno radno vrijeme negdje gdje im nije ugodno.

Preferiram li biti DJ ili ghostwriter? Ne želim birati. Jednog dana bit ću popularan DJ i nastaviti s ghost produkcijom. Ništa me ne zaustavlja da postanem uspješan DJ. Dajte mi malo vremena i ja ću biti na naslovnici vašeg časopisa.

SoundCloud.com/yokazejdm

Next »
Loading...
Loading...