Search Show Menu
Home Latest News Menu
Intervjui

Ilona Maras: "U DJ-ingu opstaju jedino oni koji u njega krenu iz ljubavi!"

Intervju s crnogorskom producenticom i DJ-icom

  • Mixmag Adria
  • 20 September 2017

Ilona Maras je producentica i DJ-ica, koja dolazi iz Crne Gore, no s bazom Švicarskoj. Svoj glazbeni put gradila je od malih nogu, kroz ples i razne žanrove glazbe te po cijelom svijetu, u Grčkoj, Rusiji, Dubaiju i Švicarskoj, a danas u svojoj diskografiji ima izdanja na etiketama kao što su Get Physical, Filth On Acid, Emotive Sounds, Natura Viva i drugima, a osim brojnih nastupa po svijetu, Ilona je bila rezident glavne techno noći u Cafe Del Mar Dubai, Back2Basics.

Ova producentica iz Podgorice priprema uskoro, 7. listopada/oktobra, u švicarskom Babette klubu i svoju Depo noć, koja će uskoro postati i label te na kojoj će natupiti ona sama, M.A.N.D.Y, Dosem i nekoliko lokalnih DJ-eva.

S Ilonom smo u Dubrovniku porazgovarali o njezinom glazbenom putu, uzorima, inspiraciji, undergroundu, ali i o glazbenoj industriji te o razlozima bavljenja glazbom. Upoznajte Ilonu Maras.


Razgovarala: Lucija Brailo


m: Kako je izgledao tvoj glazbeni put, kako i zašto si se počela baviti glazbom?

Ilona Maras: Otprilike, muzika mi je bila glavno pokretalo još od malih nogu. U Crnoj Gori sam rođena i odrasla, pa se za plesnu školu vežu moji glazbeni počeci. Bavila sam se plesom 20 godina, bila instruktor plesa. Tu je sve počelo. Morala sam sama da miksam za te koreografije, međutim nikada mi to nije bilo teško. Poslije toga sam otišla studirati u Grčku, gdje sam postala totalni klupski 'freak'. Poprilično sam visila po klubovima, sama nisam imala nikakvog muzičkog iskustva, ali bila sam u vezi s jednim gitaristom i gledala sam kako on snima svoje produkcije, naravno, on je svirao u jednom bendu, a ja sam išla na sve svirke, kao pravi groopie.

Tako nekako je sve krenulo, uz njega sam počela čačkati oko produkcije, pomagala sam mu da pravi beatove za svoje pjesme, iako tu još nije bilo pomena o nikakvom DJ-ingu. Tada negdje sam otkrila elektronsku muziku, po prvi put sam u Grčkoj čula za Nick Warrena, Hernana Cattanea... tada je to bio global underground, počela sam da pratim njihova izdanja, oni su pravili redovno kompilacije, čini mi se svaka tri mjeseca. Trčala sam u CD shop kupovati CD-ove.

No, prvi put kad se zaista počinjem baviti muzikom je u Dubaiju nakon studija u Grčkoj. Postala sam event menadžer za jednu firmu, organizirala sam dosta tih evenata i negdje je prifalio DJ. Nisam bila pravi DJ još uvijek, ali vidjela sam da ja to mogu. Imala sam širinu u glazbi, slušala sam i rock, i elektronsku glazbu, i pop, ali sve se to negdje iskristalisalo mojim odlaskom u Švicarsku 2010. godine, gdje sam bukvalno u jednom klubu rekla 'Ljudi, vaša muzika ne valja, dajte mi samo jednu noć, da vam pustim nešto što mislim da ovdje odgovara.' Bojali su se dati mi glavnu noć, ali dali su mi četvrtak. Bilo je možda malo bezobrazno od mene, ali bila sam uvjerena da ti ljudi koji tu dolaze žele nešto drugo. Na kraju sam svirala sedam, osam sati i pustila sam svu muziku koju sam sa sobom imala. Čak su mi i dali neku simboličnu sumu novca, iako sam pristala svirati besplatno. Od tada sam imala svaki četvrtak. Nakon toga sam se ozbiljnije bacila u produkciju 2012. godine, a 2014. sam izdala svoje prvo izdanje za Sony Music, njihov podlabel Bootleg Social.

m: Rođena si u Crnoj Gori, mama ti je Ruskinja, živjela si u Dubaiju, Švicarskoj, gdje ti je dom?

Ilona Maras: Dom mi je definitivno Crna Gora. Tu sam odrasla i tu mi je najmilije, tu se najradije vraćam. Sestra mi je tu i porodica, tu su moji pravi prijatelji s kojima sam od rođenja, to su više braća i sestre. Stekla sam, naravno, prava prijateljstva i u drugim državama. Trenutno sam u Zurichu jer je to grad u kojem sam se najbolje osjećala od svih gradova u kojima sam bila.

m: Koliko ti je poznata glazba regionalnih producenata?

Ilona Maras: Nažalost, nisam bila toliko upućena iz prostog razloga što sam bila prezauzeta svojim poslovima gdje god sam bila, pet godina u Dubaiju sam radila dva posla i nisam uopće dolazila niti pratila što se ovdje događa. Međutim, bukirala su me nekoliko puta u Hrvatskoj od 2013. godine, pa sam se počela povezivati lagano s našim izvođačima, ali vidim da ne znam dovoljno. Nadam se da ću dolaziti sve više na naše prostore, a u međuvremenu ću se informisati o svima.

Povezala sam se s Hato Records s kojima sam izdala dva remiksa za Alchemist, to su momci iz Sarajeva, koji trenutno žive u Munchenu. Znam i Outcome, dva dečka koja znam s Hvara. Znam i za Leu Dobričić jer je radila u klubu Babette u Zurichu u kojem sada imam techno noć, Depo, 1. listopada, nastupaju M.A.N.D.Y iz Get Physical i Dosem, uz još nekoliko lokalnih DJ-eva. Nadam se i da će Depo prerasti i u etiketu, no to je već eksperiment kojim se bavim.

m: Kada si počela slušati glazbu, što si prvo slušala, prvi doticaj s glazbom?

Ilona Maras: Prvo čega se sjećam je sigurno Michael Jackson, slušala sam ga i pokušavala izvesti moonwalk, nakon toga je došla i Madonna. Čudno, ali se jasno sjećam i klasične muzike, tate koji mi je donio iz Rusije kazetofon i deset hazeta. Među njima je bio Michael Jackson, Madonna, ali bila je i Traviatta. Sigurna sam i da i danas mogu negdje pronaći te kazete. Nakon toga se sjećam Depeche Mode i Deep Dish, današnji Sharam i Dubfire.

m: Danas, kad se radi o produkciji i DJ-ingu, tko te inspirira, tko ti je top?

Ilona Maras: Ne mogu da kažem da mi ima neki top, ali od početka sam bila oduševljena produkcijama od Tale Of Us. Oni me skroz pokreću, nakon toga sam otkrila Adriatique, s kojima sam puštala na Hvaru 2013, ali brzo me pusti i idem dalje, pa se kasnije tome vraćam. Slušam puno Macea Plexa, jako ga volim jer je nekako stabilan i drugačiji te pokušava uvijek nešto specifično napraviti. Bila sam par puta u prilici i da ga slušam, u Pachi na Ibizi, i sviđa mi se njegov izražaj. Imam osjećaj da ima neku svoju viziju, osjetiš da ima znanja u toj muzici. Tiga mi se isto sviđa, volim taj element iznenađenja u muzici.

m: Što misliš o današnjoj glazbenoj industriji, je li se više underground elektronska glazba može smatrati undergroundom?

Ilona Maras: Često kažem ponekad kad uđem u klub i čujem techno traku koju sam puno puta čula da je to već komercijala. Taj termin možemo zalijepiti na bilo koje izdanje koje je izdano i koje se prodaje. U underground muzici, ako cijelo ljeto puno DJ-eva pusti neku traku, za mene je to već komercijala. Mogu da kažem jer vidim da sve više ljudi, gdje god se okrenem, sve više ljudi to sluša, tako da se sve to skupa približava mainstreamu.

m: Misliš li da sva publika koja posjećuje partyje, na njih odlazi isključivo zbog glazbe?

Ilona Maras: Ne, definitivno ne. Jer čak i u onim mjestima gdje je to sad full trend, vidim po Facebooku kako se po festivalima čekiraju ljudi za koje nikad ne bih rekla da to slušaju. Kapiram da ljudi idu zato što je to sada hajp, trend. Idu i zbog droge, ja sam bila malo odvojena od toga u Dubaiju, ali kad su me počeli bukirati po ostalim zemljama, Španjolskoj, Holandiji, pa i Hrvatskoj, shvatila sam da veliki dio i dalje techno partyje povezuje najviše s drogom. Nisam neki straighter, ali mislim da ako to već ljudi rade, da bi trebali raditi sa stilom i ne pretjerivati. Bila sam na puno tih seminara. Jako je dobro kako su to Švicarci uredili na Love Paradeu u Zurichu, kako su organizirali da se u jednom danu skupi milijun ljudi na nevelikom prostoru, postavili su šatore na svakom ćošku za testiranje droge. Ionako će droge biti prisutne, nikog se ne može spriječiti da se drogira, ali se može educirati i provjeriti sastav onog što ima.

m: Nastupala si svuda po Europi, ima li razlike između publika?

Ilona Maras: Nekad je bilo, ali sve manje. S ovom globalizacijom fakat sve manje. Prije četiri godine, kad sam tek počela dobivati te internacionalne svirke, bilo mi je malo trema što gdje tko voli, ali s vremenom sam shvatila da je publika prilagodljiva i da mogu puštati ono što zaista volim i osjećam u trenutku. Vidim da su up to date što se dešava svuda u muzici, a svuda se dešava manje-više isto, jer ti artisti cirkuliraju svuda i to je ta muzika. Sve je manje i manje tih razlika.

m: Kakvu glazbu najviše voliš puštati?

Ilona Maras: Deep house mi paše u toku dana, ali najviše volim deep, melodični techno, što se i osjeti iz mojih produkcija, jer ja volim da pravim ono što volim da puštam. Uvijek je tu neka melodija, neki vokal. Za mene je to putovanje, moramo se malo spustit, malo podignuti, moramo malo proputovati. Ja sama, koja dolazim iz jedne generacije koja nije uživala u nekim dodatnim supstancama koje bi me stimulirale i volim da me melodija vozi. Ima tu i deepa, i progressivea, iako ne volim etiketirati svoju muziku, ali ima svega.

m: Koji su, po tebi, pravi razlozi bavljenja DJ-ingom i produkcijom, općenito glazbom?

Ilona Maras: Mislim da to nije školska profesija, iako danas postoje i razne škole. Mislim da je to profesija koja se rodila iz ljubavi prema muzici, bilo kojoj. Ja sam postala DJ jer sam htjela pokazati ljudima muziku koja mene čini srećnom, jer sam smatrala da će učiniti i njih. Na početku misliš da znaš više nego što znaš, ali s vremenom se taj ego smanjuje. U DJ-ingu opstaju jedino oni koji u njega krenu zbog ljubavi. Tko krene iz nekog drugog razloga, da postane popularan, zaradi novac, zeznut će se na trećem koraku jer, ili će izgubiti volju ili će shvatiti da to ne ide tek tako.

m: Festivali ili clubbing?

Ilona Maras: Iskreno clubbing, iz više razloga, iako je festivalski super isto. Kad je u pitanju klub, imam bolji kontakt s publikom, zbog fizičke distance, ali i opuštenije je. Nisam najbitniji faktor u toj noći, dok su na festivalu sve oči uprte u DJ-a. Ipak, taj osjećaj kad vidiš tu masu ljudi ispred sebe, to je jedinstven osjećaj. Neke od najboljih mojih svirki su bile pred 15 ljudi, to je opušteno i najljepše, na istim smo talasnim dužinama.

m: Back2back iz snova?

Ilona Maras: Laurent Garnier. Taj čovjek, samo kad vidim kako pušta, definitivno bih pristala i da samo plešem uz njega u boothu.

m: Neke suradnje i izdanja?

Ilona Maras: Voljela bih raditi s Tigom jer izuzetno volim njegovu produkciju, različit je. Mislim da je jako talentiran, a san snova bi mi bio raditi s Maceo Plexom. Remiksirala bih ga, ako treba, i godinu dana bih radila na tom remiksu.

m: Što bi poručila regionalnim čitateljima Mixmaga?

Ilona Maras: Slušajte ovu muziku jedino ako je volite, a ako se stvarno želite baviti time, samo sjedite i radite. Kopajte, jer postoji jako puno faktora koji čine jednog artista.

Load the next article...
Loading...
Loading...