Search Show Menu
Home Latest News Menu
In Session

In Session: Damir Ludvig

Poslušajte Ludvigov ekskluzivni set temeljen na regionalnim produkcijama i pročitajte intervju nastao tim povodom!

  • Mixmag Adria
  • 2 March 2018

In Session je rubrika u kojoj predstavljamo sam vrh regionalne DJ elite, vodeće ljude koji sceni daju karakter i vode ju naprijed.

Svakoga tjedna odabiremo jednog od njih, a ovotjedna seansa predstavlja novi miks koji nam je pripremio Damir LudvigLudvig, s kojim smo kratko i popričali.

In Session mix i intervju s Damirom pročitajte u nastavku.

m: Možeš li se predstaviti se u nekoliko rečenica?

Damir Ludvig: Fanatik koji je dvadeset godina života posvetio klupskoj večeri Astralis, čiji sam suosnivač i suorganizator. U svojoj DJ karijeri nastupao sam u svim važnim metropolama kao što je New York, Los Angeles,Tokyo, Belin, London, Tel Aviv itd. Objavio sam brojna izdanja pod raznim imenima za etikete kao što su Plattenbank, Toolroom, Baroque, a glazbeno me osim plesne glazbe zanimaju i brojni drugi žanrovi kao što je Chill Out, ili filmska glazba, tako da sam s projektom Ludvig & Stelar još prije 14 godina počeo objavljivati za Café del Mar Music, etiketu koja mi je otvorila mnoga vrata u svijetu ambijentalne glazbe, Što se tiče filmske glazbe radio sam glazbene podloge za emisije na Hrvatskoj Televiziji i neke dokumentarce, od kojih je svakako najznačajniji film Astralis-Institucija, za kojeg sam kao producent filma i primio 3 nagrade u Los Angelesu i New Yorku.

m: Kako je izgledao tvoj proces odabira singlova za In Session Mix, te koji su bili kriteriji pri selekciji glazbe?

Damir Ludvig: Budući da se Mixmag Adria bavi promocijom regionalne scene, želio sam odabrati isključivo singlove regionalnih producenata. Kako je produkcija u našim krajevima na visokom nivou i objavljuje se na najboljim svjetskim etiketama, najveći mi je izazov bio što da ne stavim u mix, umjesto što da stavim. Također, ideja mi je bila da stvorim mješavinu koja neće biti fokusirana isključivo na jedan stil, već će žanrovski prelaziti iz progressive, tech house i techno glazbe s elementima čiste elektronike i ponešto kvalitetnih vokala. Sve singlove i remikseve koji su mi imali dozu karaktera koju inače želim čuti u plesnoj glazbi stavio sam na stranu na mojem Beatport profilu. Od 150 singlova odabrao sam one koji predstavljaju raspon glazbe koji smatram da me najbolje predstavlja u 2018. Sve sam odabrane singlove kupio tako da su i umjetnici čija djela cijenim zaradili po koji cent. Na kraju sam poredao singlove meni logičnim redoslijedom i na žalost odbacio neke koji mi nisu "ležali" u miksu.

m: Možeš li nam nešto više reći o glazbi u miksu? Tko su izvođači i što cijeniš kod njihove produkcije?

Damir Ludvig: U miksu se između ostalih nalaze Everbeatz, Pacco & Rudy B., AudioStorm, Space Motion, Stanny Abram, D.R.N.D.Y, Last95, Diyala, Andrea Ljekaj, Bonaca, Andrew Meller, Ilija Djokovic, Pion itd. Portugalac Carlos Mendes me je nedavno angažirao da odradim remiks za njegov singl "Work Of Art", pa sam želio i tu pjesmu predstaviti u miksu. Trebalo bi mi pet dana da objasnim što cijenim kod čije produkcije, no da pokušam odabrati samo nekoliko djela. Prošle godine sam sudjelovao u stručnom žiriju nagrade Ambasador i dobio sam link na kojem je pisalo "Andrea Ljekaj - The Unsaid feat. Diyala". Doslovno sam odlijepio kada sam čuo tu pjesmu, dao joj maksimalan broj bodova, a sudbina je htjela da Ljekaju, kojeg do tada nikad nisam vidio, uručim osobno uručim nagradu za taj fenomenalan singl. Radove Stipe Škokića (DJ Jock). pratim od kad nas je Ivica Petak pozvao u svoj podcast prije nekoliko godina i njegov je konstantan rad očit, čak i da nije remiksirao Ken Ishiija, jednog od meni najdražih producenata svih vremena. Pacco & Rudy B. su oduvijek bili špica kvalitete, a ovih dana radim jedan remiks za njihovu etiketu za koji će mi iskeširati čitavo bogatstvo. Šalim se! Nedavno sam otkrio Iliju Djokovića i za sad mi je svaki njegov singl odličan, a Audiostorm mi je uvijek bio poseban i drago mi je da mi je napokon i njegov singl dobro sjeo u mix.

m: Što je bilo presudno da singlove poslažeš ovim redoslijedom i je li to isti princip koji koristiš dok nastupaš u klubu?

Damir Ludvig: U klubu mije najdraže puštati sedmosatne setove. To je prilika da pokažem moj široki opus i krenem s laganim singlovima s elementima dub i chill glazbe, pa lagano podižem tempo i intenzitet glazbe dok u jednom trenutku ne pustim "zvijer s lanca" i krenem u tvrde vode. Ovaj miks ima slične karakteristike tog pristupa, ali radi ograničenog vremena podcasta, ne omogućava mi slobodu koju imam u klubu. Moram priznati da je to dosta nezahvalno, jer neki su mi neki regionalni singlovi predobri, ali mi jednostavno ne leže s ostatkom pa ih nisam uvrstio u selekciju, dok bi tijekom cjelonoćnog seta i oni sigurno došli na red.

m: Možeš li demistificirati žanrovske odrednice ovog miksa?

Damir Ludvig: Klasifikacija glazbe unutar žanrova i podžanrova je prvi korak na putu u kojem ne postoji umjetnost, nego zanatstvo. Je li Bonaca tech house, progressive ili deep tech? Potpuno mi je svejedno ako mi je njegov singl izvrstan. Je li Andrew Meller sad komercijala jer je remiksirao Faithless? Kakav je remiks? Vrh! To je ono što je važno. Je li Everbeatz progressive ili simfonijska elektronika? I jedno i drugo! Zato i volim raditi s njim, jer nije ograničen. Hvala Bogu da je trend koji je početkom stoljeća rascjepkao svaku scenu na petnaest još manjih plemena nestao i da umjetnici na sceni ne moraju biti više samo jedno, već mogu u svom setu koketirati sa svim stilovima. Da DJ-i nisu kombinirali stilove, novi žanrovi glazbe ni kad ne bi ni postojali. Možemo to zvati i techadria i frekvadrija, no važna je kvaliteta i funkcionalnost na plesnom podiju!

m: U kojem bi regionalnom klubu ovaj isti set naišao na najbolju reakciju publike, u koje vrijeme i zašto?
Damir Ludvig: Smatram da bi ovaj set uz manje varijacije funkcionirao u svakom regionalnom klubu. U riječkoj Crkvi bi funkcionirao oko 3 ujutro, u zagrebačkom DEPO klubu oko ponoći, a u dubrovačkom Revelinu oko 4 ujutro. Ono što je zapravo važno je da je ovo glazba koju bez problema mogu pustiti u bilo kojem europskom klubu i izazvati euforične reakcije.

m: Možeš li navesti nekoliko klasika koji se s vremena na vrijeme ponovno vraćaju u tvoje setove i opet zvuče svježe?

Damir Ludvig:

Ecstasy Club - Jesus Loves The Acid
Josh Wink - Higher State of Consciousness
Drax - Amphetamine
Ramirez - La Musika Tremenda
Der Dritte Raum - Hale Bopp

m: Po čemu se razlikuje tvoj pristup produkciji u odnosu na pristup DJ setovima, a koje su sličnosti?

Damir Ludvig: Moj pristup produkciji je potpuno slobodan. Ne ograničavam se ničim i dozvoljavam da me unutarnji poriv vodi. To znači da često uopće neću imati kontrolu nad rezultatom, već će pjesma nastati sama od sebe. Svaka istinska umjetnost nastaje tako da "autor" nije svjestan tog što zapravo čini, već se prepušta instinktima koji ga odvode na putovanje čiji će konačni rezultat biti iznenađenje i za onog tko na kraju to djelo potpisuje. Za razliku od toga, moji su DJ setovi potpuno pod mojom kontrolom i svjestan sam svakog odabira i svakog trenutka nastupa. Kao što i sama Jin i jang filozofija govori, bez obzira na to što je pristup potpuno drugačiji, unutar njih postoje i "usamljeni otoci" sličnosti. Vjerujem da se ovdje radi o nekom setu estetskih vrijednosti koje sam stvorio tijekom mog života slobodnog umjetnika.

m;: Kako se je tvoj stil DJ posla promijenio od prvih koraka u svijetu glazbe do danas?

Damir Ludvig: Moj se pristup nije ni malo promijenio i svi koji me jako dobro poznaju to mogu potvrditi. Singlove biram isto kao i kad sam bio adolescent. Oni od kojih mi se koža naježi su ti koje ću kupiti, slušati cijeniti i voljeti ako se ta senzacija nastavi kroz više godina. Međutim, netko tko me ne poznaje i ne zna kako ja funkcioniram reći će da je moj stil sada potpuno drugačiji i bit će u pravu, jer su rijetki ti singlovi koji su mi uvijek dragi. uvijek me zanima nešto novo. Isto kap što ne nosim više tenisice koje sam nosio u osnovnjaku, isto tako i nisam oduševljen glazbom koju sam slušao u osnovnjaku, tek tu i tamo kojim singlom. Tehnički sam dosta napredovao, a ono u čemu sam se najviše promijenio je psihoanaliza ljudi u klubovima. Doslovno ih mogu osjetiti i odlučiti u kojem će smjeru moj nastup ići dalje.

m: Gdje te publika uskoro može slušati uživo?

Damir Ludvig: Vjerujem da je najbolje poslušati moj nastup na partiju Astralis 20 - Music Non Stop u zagrebačkom Boogaloo klubu 23.3.2018. Dvadeseta godišnjica klupskog programa koji je nadživio gomilu uspješnih programa u regiji i upisao svoje mjesto u povijesti, ali i u budućnosti scene.

Load the next article...
Loading...
Loading...