Search Show Menu
Home Latest News Menu
Cover Face

Jasno i glasno: Ben UFO jedan je od najomiljenijih DJ-eva današnjice!

Koja je njegova tajna?

  • Mixmag Adria
  • 5 April 2018

Kasna zimska mećava je preletila New York na svom putu do obale, i sada su pločnici na ulicama prekriveni vlažnim, teškim pokrivačem odveć poznatim svim pješacima. Lagana šetnjica postaje vlažno putovanje od G traina do Shugerhill Disca, straćare, odnosno blago raspadajućeg prenamjenjenog restorana kutu bruklinškog Bedford-Stuyvesant susjedstva. Publika, koja broji par stotina ljudi i skupila se na eventu kojeg organizira njujorški Sublimate Crew, je skoro natopljena poput ulica vani. Rezultat je to kasnih sati, kasnonoćnog opijanja u baru (koji je ispražnjen od svega osim whiskya već satima) i najviše od svega žestokog vribracijskog seta klupske vještice Lene Willikens iz Cologne.

Kako zabava polako klizi u vrijeme aftera događa se promjena u tonu. Zvuk se zaoštrava, ritam kristalizira, a publika, uvijek izgubljena u ludilu zabave, odjednom obraća pažnju. Kroz gustu maglu dim mašina i tek pokoje neonsko svijetlo koje je probija, jasno se vidi krivac za ovu transformaciju: Ben UFO je preuzeo kormilo.

DJ, čije je pravo ime Ben Thomson, nema potrebu najavljivati se s velikim fanfarama. Umjesto tog ovaj mladi stanovnik Londona, kojeg mnogi smatraju najboljim čistim DJ-em, suptilno transformira vibru prostorije uvodom u svoj set sa serijom stišanih, nadnaravnim trakama koje uključuju veselu traku Nozinje - 'Shangaan', elektro traku ‘Xihukwani’ i lagano poskakujući CLI remix Chmmrove stvari ‘User’. Odjeven u široku crnu majicu, klimajući glavom iza svojih CDJeva na način koji sugestira visoku koncentraciju i nonšalantno uživanje. Slijedeća tri sata prolazi kroz brojne zvukove, beatove i raspoloženja koja variraju od zujeće melankonije Area-ine ‘Rigl’, gumenog istrzanog Metamaticsovog remixa Peoplesove trake 'Do it', breakbeat gospel-soul zvuka Andréovog 'The Essence' pa čak i malo freestyle bljeska Clio-ve 'Eyes' iz sredine 80ih. Elementi basa electra i garagea isprepliću se kroz cijeli set, duboki beatovi skreću u visoke, 303 bleepovi se tope se u senzuosne padove i svjetlost se ponovno hrva sa tamom. Set završava s nabrijanim breakbeatovima iako, kako on to opisuje, "To je bila najmekša glazba na 155bpm koju ste mogli čuti". Kada se svijetla pale, iza 8 ujutro, publika je izmorena, a Thomson izgleda umoran i zadovoljan.

Dva dana kasnije, Mixmag je na Manhattanskom West Chelseau kako bi se našli s Thomsonom nakon dugog poslijepodnevnog photoshoota. "Te stvari su za mene posebno neprirodne" iskreno nam je rekao dok se mi probijamo kroz ulice tražeći neko mjesto za razgovor. Njegov glas otkriva kako je to slikavanje bilo teže za njega nego što je voljan priznati. Thomson – koji sa 32 godine izgleda mladoliko kao i davne 2007. kada je skupa s Pearson Soundom i Pangaeaom osnovao Hassle Studio. Iako skroman, Thomas je još uvijek nabrijan od sinoćnjeg nastupa. "Obožavam to mjesto" dodaje dok se smještamo u naš separe. "Svi su na istoj valnoj duljini, od vratara do zvučnog tehničara do plesačica. Meni se jako svidio taj osjećaj neformalnosti koji dobiješ na tom tipu zabave."

Zapravo, 'nabrijan' je možda prejaka riječ za opisati Thomsonovo raspoloženje. Zasigurno je entuzijastičan, ali i blagoglagoljiv i skoro nečujan u buci restorana u kojem sjedimo. Iako iz njega izvire šarmantna i prijateljska vibra, on nije baš najotvoreniji lik za razgovor i pomno bira svoje rječi. No Thomson je ipak vedra duha ne samo zbog Sublimate gaže, već zbog činjenice da je praktički bio na mini-odmoru u New Yorku koristeći grad kao svoju bazu za brojne gaže u sjevernoj Americi. Prošle večeri je posjetio The Loft, ikonično Gotham mjesto koje je vodio David Mancuso a sada pod nadzorom njegovih vjernih sljedbenika koje slavi svoju 48. godišnjicu.

"Bio je to moj prvi put u The Loftu i bilo je veoma ugodno. Jedna od najboljih stvari tamo je što nitko nije okrenut prema DJ-u i ljudi plešu jedni s drugima. Skoro pa i nisam pogledao tko svira. Ono što DJ radi tu ne odiše preformansom, a to je nešto čemu ja naginjem." rekao je Thomson.

Stajati ispred reflektora iza pulta, teško je izbjeći centar pažnje, ali Benov suzdržani stil miksanja je vjerovatno od velike pomoći. Na sinoćnjem partyju nije bio skroz pasivan, kada ne bi tražio sljedeću traku na svom CDJ-u onda bi aktivno radio na mikseru. No Ben uvijek pusti svoj odabir traka da se odvrti što mu ostavlja dosta mjesta za disanje.

"Kada sam bio mlađi najviše me zanimao veliko britanski agresivni Hands-on miksevi sa puno trikova, rezova i double-upova" priznaje Ben. "No brzo sam se zasitio toga jer imao sam osjećaj da se guram u nešto na način da to forsiram. Shvatio sam da bi radije pronašao način kako da stvari učinim zanimljivima bez da budem dominantan oko toga." Ben dodaje kako mu previše pripremanja i pre-editinga ne leži. "Ponekad dodat 8 barova na početak, ili ako se radi o bizarnom intru, možda dodam cue point, to je najviše što ću napraviti, a čak i to je poprilično rijetko. Ne postavljam loop pointe ili nešto takvo. Traka je traka i ne treba je mjenjati."

No ne postaje se Ben UFO – DJ kojeg morate čuti na festivalu, DJ kojeg hvale na sva usta brojni njegovi kolege, možda i najomiljeniji underground DJ trenutno koji nikad nije objavio svoju traku – samo jer pušta trake da odrade ono prirodno svoje. Niti je to samo dovoljno da inspirira cijeli jedan val fanova koji je doveo do toga da "The Independant" piše How Ben UFO became the most loved meme in electronic music’. ("Nije mi se svidio taj članak", priznaje Ben o članku koji je koristio za njega pridjeve 'mitološki', 'simpatičan' i 'poput crtanog filma'. "To stvarno nije tip pozornosti koji ja tražim.")

New York gaža označava 3. put da Thomson svira na Sublimate partyu, ali čak i osnivač i resident DJ Matthew Sagotsky tvrdi kako je teško uprijeti prstom u ono što Bena čini tako zanimljivim i poželjnim. "Moja intuicija kaže da se radi o magiji koja može nastati jedino kada su publika i izvođač u simbiotskoj vezi" izjavio je Sagotsky. "Njegova umjetnost je u stvaranju tih neprocijenjivih trenutaka za kojima svi tragamo"

Optimo duo iz Glasgowa, Jonnie Wilkes i Keith McIvor su vjerovatno najveći fanovi Ben UFOa. On je bio jedan od rijetkih i malobrojnih kojeg su zamolili da vrti trake s njima na njihovoj zabavi za 20. godina rada. McIvor vjeruje da je ključ Thomsonovog šarma to što može rekontekstuirati traku na način da je vi iskusite kao nešto potpuno novo. "On će staviti traku koju sam ja glatko odbio, ali on je može oživjeti. Nisam ni sam siguran kako to radi ali sve što mogu reći je kako je njegova sposobnost miksanja vanserijska. Može biti da Ben jednostavno ima dovoljno vještine da odradi stvari kojih se manji DJevi ili ne mogu ili ne žele napraviti" rekao je McIvor.

To nas dovodi korak bliže njegovoj formuli, ali ako će je itko riješiti to je onda David Kennedy. Nakon svega DJ/producent poznatiji kao Pearson Sound poznaje Bena i Kevina dok su tek "osjećali" baseve na dubstep inkubatoru FWD>> u Plastic Peopleu, prije nego je Hessle Audio bio i tračak ideje. Za Kennedya odgovor je jednostavan, Thomson jednostavno ima dobro uho za dobre trake. "Ono u čemu je Ben uistinu poseban je pronalazak traka koje čine stvari "izjavio je Kennedy. "To je malo ružan način za opisati to, ali većina njegovih stvari su stvari koje se mogu vrtiti sedam do osam minuta bez da ikome dosade. Postoji neka prava strukturiranost između njih i to je ono što mu dopušta da svoje setove sastavi na veoma strpljiv način"

Dok ispijamo pivu u restoranu Thomsonu ponestaje riječi kako bi opisao ključne stavke svoje privlačnosti; "Ako postoji samo jedna stvar, onda je to stvar koje ja nisam svjestan." Odgovor je to tipičan za nekog tko ima prirodnu neugodu oko samopromocije. On nema PR tim, prvi post na Instagramu je objavio u siječnju ove godine i nije bila slika njega za pultom već tokom posjete muzeja. Nakon par sekundi razmišljanja smislio je odgovor.

"Iako me osobno privlače oštri kontrasti i lijeva skretanja dok sviram, više volim miksati sa 'grooveom'. Trudim se da sve ima neki svoj flow, neki prirodni red kojim teče glazba, no u isto sam vrijeme control freak. Volim razmišljati da ja samo usmjeravam taj flow do neke mjere. Iako ima velikih peakova, iako ima valova uzbuđenja i nekad vam se čini kao da ste na rubu potpunog kaosa ja volim imati osjećaj kao da sam ja taj koji je u kontroli. Ako sam ja u kontroli onda znam razloge zašto sam napravio nešto što sam napravio i znam zašto sve na kraju dođe na svoje mjesto na način koji dođe. To je nešto što me čini sretnim. Najbolje sviram kada sam jednako fokusiran na slušanje koliko i na sviranje." pojasnio je Thomson.

Thomson je odrastao u londonskom predgrađu Ealing sa svojim roditeljima i mlađom sestrom. Majka mu je radila u državnoj službi, a otac se bavio klasičnom glazbom. "On je veliki fan jazza pa sam odrastao okružen s puno jazz glazbe" dodaje Ben "Bilo je hrpe Blue Note CD-a po kući i definitivno vidim da su neki albumi poput 'In a Silent Way' imali utjecaja na mene." U mladosti je svirao čelo i bubnjeve, ali je glatko prešao u svijet DJ-a. "Nije bilo teško postati koliko-toliko dobar u vinyl beat-matchingu, što me možda oslobodilo u nekim pogledima da razmišljam o flowu ili zašto određeni grooveovi komplemeniraju jedni druge ili zašto se neke stvari lome jedna po drugoj ili kada i zašto ta pravila treba poštovati"

Njegov smjer je bio zapečačen još rane 2007. kada su Thomson, Kennedy i McAuley osnovali Hessle Audio. Oni su to radili djelom kako bi služili kao platforma za vlastitu glazbu kao i za plimni val demo snimaka koje su harale SubFM Internet radiom koji su vodili (Hessle Audio je uskoro migrirao u Rinse FM gdje su u eteru već dobar dio desetljeća). Kroz godine etiketirali su ih kao dubstep i bass label do techno i house label. Ali u stvarnosti Ben kaže da je to "Dio raznovrsnog kontinuuma veliko britanske dance glazbe ukorijenjene u soundsystem kulturu" preuzimajući na sebe sve te opise da bi stvorili nešto novo i gurnuli evoluciju klupske glazbe još dalje.

"Pa, ja to ne bi nikada tako postavio ali je nešto o čemu smo već puno pričlali. Ne želimo izbacivati stvari koje nam se čine poznatima. Nas zanima izbacivanje glazbe koja nas iznenađuje, inspirira i možda se ne uklapa nigdje drugdje. Nekad nam pođe za rukom i ta stvar postane nešto novo, a nekada to ne uspije i to je sasvim uredu. Po meni, dovoljno naših stvari ostavlja utisak koji smo htjeli da ostave i na kraju dana vrlo smo ponosni s tim." izjavio je Thomson

Taj utisak, i utisak njegovih vlastitih setova, doveli su ga do, možda najveće, gaže u njegovom životu. Subotnji headlinerski set na Dekmantelu u kolovozu. "Rekli su mi da JA možda mislim da nisam pravi tip za to ali da svejedno žele da to napravim. Osjećao sam se da je to veliki trenutak za mene, ali možda ne na način koji bi ljudi pretpostavili. Pravi razlog zašto sam se tako osjećao je taj što sam bio okružen prijateljima, ljudima kojima se divim i ljudima čija je glazba bila od vitalne važnosti. Ono što je činilo tu gažu posebnom je činjenica da sam taj trenutak mogao dijeliti s tim ljudima.

I to bi mogao biti ključ onog što čini Ben UFOa. On preferira biti dio nečeg većega, bio to prljavi afterparty ili ogromni festival, a ne biti na čelu nečeg velikog. Shvaća da je on taj koji je u kontroli no ipak bira ne biti centar pažnje. "Razumijem da ljude zanima što ja to radim i kako ali u stvarnom svijetu o no što ja radim je kompletno druga stvar od onog što se događa s druge strane kabine. To je uvijek veće od samo jedne osobe." Ben drži svoj privatni život – privatnim. "Ne volim pričati puno o tome. Nemam nikakvih hobija jer mislim da mi ne trebaju. Ja samo provodim vrijeme s prijateljima, ali posao se, kao i svugdje drugo, uvijek nađe između nas"

Upravo sada, taj posao se uglavnom odnosi na predstojeću rezidenciju u XOYO, gdje je Thomson sa svojim gostima: Optimom, Willikensom, Four Tet, Joy Orbison, d'n'b bogom Stormom, Shackletonom i drugima iz Hassle obitelji odlučio preuzeti 13 uzastopnih petaka. "To je definitivno najduži angažman kojeg sam ikad bio dio" potvrdio je Ben.

To bi također moglo značiti da se sprema uključiti u studijske projekte: "Provodim dosta vremena razmišljajući zašto određene stvari zvuče tako kako zvuče, a druge ne. Razmišljam dosta i zašto me određene stvari privlače dok određene ne. Mislim da bi to moglo biti interesantna stvar za napraviti. Bila bi dobra vježba u razmišljanju zašto me određena astetika privlači i kako je producirati. Uostalom stvarati glazbu se čini kao nešto u čemu ljudi iskreno uživaju, zar ne?"

Ta vrsta razmišljanja – istraživačka, hladna i analitička koja ostavlja mjesta za zabavu je tajna Thomsonove glazbe i ujedno otkriva zašto je jedan od omiljenih članova clubbing društva. To je vidljivo u njegovim selekcijama i načinu na koji ih spaja te efektu koje one imaju. Njegovi setovi navode na razmišljanje o traci, o samom DJingu čak i onda dok plešete kao luđak. Ako se nikada i ne odluči biti producent, Ben će mirno spavati jer je već ostavio veći trag u dance glazbi nego što će ijedna hit traka ikada napraviti.

Next »
Loading...
Loading...