Search Show Menu
Home Latest News Menu
Intervjui

Jon Rundell: "Ovih dana sve se čini presigurnim, sve je nekako isto, kako u glazbi, tako i u modi"

Veliki intervju pred nastup u Splitu

  • Mixmag Adria
  • 23 February 2017

Jon Rundell je ime koje je od svojih početaka prije deset godina bio preporuka najboljih i najpoznatijih izvođača, kao što je Carl Cox. No, s dobrim razlogom. Nikada se nije zanosio trendovima, niti ih pratio, već je razvio svoj vlastiti stil, koji ga je odveo do međunarodne prepoznatljivosti i velikih bookinga.

Ovaj rođeni Englez s eksperimentalnim pristupom glazbi, ustvari je prilično dosljedan producent i DJ, iako je stalno u potrazi za novim zvukom i novim smjerovima. Mogli bismo mu slobodno dati nadimak 'istraživač techna'. Jon je nastupio u regiji i u Hrvatskoj već nekoliko puta, a ove subote, 25. veljače nastupit će u splitskom klubu Kameleon, u sklopu Roots eventa, gdje će mu se pridružiti Cristian Varela i DJ Jock.

Povodom dolaska u Hrvatsku popričali smo s Jonom o raznim temama, a on se potrudio dati dobar savjet DJ-evima i producentima koji tek počinju, priznao je kakve mu je benefite, a kakve negativne posljedice donijela tvrdoglavost i 'rad po svom'. Rekao je i što misli o DJ Jocku, ali i još nekim regionalnim producentima i DJ-evima te priznao i kamo bi otišao kad bi imao priliku koristiti vremenski stroj. U intervjuu pročitajte i zašto Jon misli da je ekonomska depresija ustvari dobra te preferira li više klubove ili festivale.


Razgovarala: Lucija Brailo


m: Kako si Jon? Što obično radiš u ovo doba godine?

Jon Rundell: Hvala, dobro. Prije mi je prvi mjesec bio prilično miran, no sve više i više, budući i područja poput centralne i južne Amerike počinju više prihvaćati našu glazbu, počinje se gužvati i u siječnju s gigovima. Doduše, pokušavam sačuvati vremena i napraviti što je više glazbe moguće, kako bih izbjegao hladno britansko vrijeme vani.

m: Što danas čini odličnog DJ-a? Kakav bi savjet dao mladim DJ-evima i producentima, kako se istaknuti u gomili?

Jon Rundell: Pa, za to svatko ima svoje mišljenje, a ja mislim da je odličan DJ danas netko tko ima integritet i uvijek ostaje otvoren za konstantno učenje o novoj glazbi, netko tko poštuje povijest glazbe i netko tko jednako zna educirati, kao i razvaliti na partyju.

Preporučio bih svakome tko započinje sada, da se ostavi društvenih mreža, da ih samo ignorira. Neće vam odmah donijeti gigove, a vrlo je teško biti primijećen, osim ako ne uložite puno novca koji nemate kada tek počinjete. Morate se fokusirati na vašu lokalnu scenu, postati dio nje, naći ljude sa sličnim razmišljanjem i davati im svoje mikseve. Nastupajte za lokalne promotore i upoznavajte strane umjetnike koji dolaze u vaš grad tako što ćete se družiti u klubu i razgovarati o glazbi, ako se za to pruži prilika. Sve svoje pogreške napravite tamo i onda, a kada se počnete osjećati samouvjerenije za predstavljanje online svijetu, učinite to. Tek tada počnite biti vrlo, vrlo strpljivi prije nego što počnete rasti.

Kako biste se izdvojili iz mase, ne budite ovca, ne radite isto što i svi ostali. Najlakše je biti isti, a teško se izdvojiti kad si različit. Budite fokusirani i ne brinite o tome što drugi rade i ne oduševljavajte se njihovim kratkoročnim uspjesima.

m: Poznat si kao lik 'koji sve radi po svom', ne povodiš se za trendovima. Je li tim putem teže ići, nego samo 'jahati na valu'. Kakve ti je to benefite donijelo i postoje li kakve negativne strane takvog načina?

Jon Rundell: Rekao bih da je teže, dijelom zbog onog što sam spomenuo iznad, a dijelom i zato što je to ipak posao. Promotori vole imati popunjen party, a ako ste popularni - punite party, a oni vas bukiraju zbog toga. Ako radite 'svoju stvar', za njih je teže odlučiti hoće li vas bukirati, jer vas ljudi ne mogu staviti u neku 'košaru' (poput svih ovaca), pa morate pokazati kako ste sposobni i prilagodljivi te da niste tu slučajno i preko noći (poput ovaca).

Što se tiče produkcije, mislim da mi je to donijelo benefite, u tome da mislim da već sada ljudi mogu prepoznati da slušaju traku koju sam ja napravio, bez da vide što piše ispod trake. Također, mislim i da je moj benefit to što mi dosadi slušati i puštati isti stil u žanru cijelo vrijeme jer imam šire razumijevanje glazbe generalno. Negativne strane su što možda propuštam neke stvari za koje jednostavno za mene još nije vrijeme, a u svijetu u kojem se svi stavljaju online i konstantno prodaju, teško je zasvijetliti kad si 'true' prema glazbi cijelo vrijeme. Moraš se samo podsjetiti da je to ono što želiš raditi dugo vremena jer te usrećuje i tjera te da ustaneš iz kreveta svakog dana. I važno je imati dobre prijatelje (ne klupske).

m: Jedan mi je hrvatski producent jednom rekao kako čovjek ne može pobjeći od stvari koje su utjecale na njega u najranijim godinama života. Referirao se prije svega na glazbene utjecaje, ali i na ostale. Vjeruješ li u tu teoriju? Tko je izvršio najveći utjecaj na tvoju glazbu i tvoj sound pečat.

Jon Rundell: Slažem se s tim. Imali smo rave scenu u UK-u i svi mi imamo lijepa sjećanja na ta vremena. Često slušam tadašnja izdanja i gledam videe, pa postanem nostalgičan. Moja inspiracija dolazi iz svakakvih vrsta glazbe tog vremena, lista je predugačka za navođenje ovom prilikom, no pokriva američki hip hop, oldskool breaks, jungle, techno, house, ali i gitarističke bendove.

Također mislim da općenito najranija životna iskustva koja imamo, naše odrastanje i okoliš u kojem odrastamo, školska iskustva, sve nas to masivno oblikuje za cijeli život. Mogu istaknuti konkretne trenutke iz djetinjstva koji su oblikovali moju osobnost i moje poglede. Naravno, ovo se može i promijeniti kako pristižu nova iskustva, no mislim da je osnova i temelj svega odrađena u najranijim danima.

m: Posljednji put kad si posjetio Hrvatsku bilo je prošlog ljeta kad si nastupio na Ultra festivalu. Sada se vraćaš u Split, no ovog puta u klub i zimi. Jesi li ikad vidio Hrvatsku u zimskim mjesecima i preferiraš li nastupati na festivalu ili u klubu?

Jon Rundell: Iskreno, preferiram klubove. Zabavniji su mi. Nemoj me krivo shvatiti, festivali su odlični, no puno je više tog pritiska za spektakl. Osjećam pritisak da puštam određeni tip traka možda. Klubovi su puno otvoreniji prema tome kako i što možeš puštati, što mi dozvoljava da sviram širi spektar techna. Zbog toga se osjećam ugodno i opušteno u ovom tipu okoliša. Nastupio sam u klubu Jungla prije nekoliko godina zimi i bilo je fenomenalno. Full on!

m: Ti i Carl Cox dali ste ogromnu podršku našem DJ Jocku, na vrlo sličan način na koji ju je Cox jednom dao tebi. Gdje vidiš Jocka za nekoliko godina i imaš li kakvih planova možda za neku suradnju s njim?

Jon Rundell: Jock je super dečko. Vrlo skroman, dobro odgojen i vrlo fokusiran. Na njemu vidiš da je pravi. U njegovoj glazbi se može čuti njegov vlastiti stil i posvećenost. Ako nastavi ovako, vidim ga zbilja daleko. Treba vremena i puno godina rasta i rasta, no definitivno mislim da ima talenta i strpljenja. Moja vrata su uvijek otvorena za bilo kakve suradničke ideje od njega.

m: Svakog ljeta Hrvatska postaje sve veći festivalski hotspot, no naša se regija sastoji od nekoliko zemalja, čije scene u procvatu prati Mixmag Adria. Jesi li upoznat s njihovom glazbom, možda ima netko tko ti se posebno svidio?

Jon Rundell: Naravno, u Sloveniji su to Umek i Tomy DeClerque, a u Srbiji Marko Nastić kojeg sam susreo i s kojim sam radio. No, te scene u procvatu, kao što kažeš, poput Srbije, ali i Gruzije imaju puno drugih artista koji rade fenomenalne stvari.

m: Kad bi ti netko dao vremenski stroj sada, gdje (ili kad) bi prvo otišao? Zašto?

Jon Rundell: Na nekoliko mjesta uistinu. Prvo bih otišao u Brooklyn, u vrijeme kada se rađala hip hop scena 70-ih. To bi bilo vrlo zanimljivo vrijeme za posjetiti, ta nevinost istraživanja i izražavanja onog što vam se zapravo osobno događa na dnevnoj bazi, kroz vlastitu umjetnost te onda kreiranja cijelog pokreta iz toga. Drugo putovanje bi bilo u UK 60-ih godina. Zbog sličnog razloga. Ljudi su jednostavno isprobavali nove i drugačije ideje u glazbi i modi, a drugi ljudi su bili otvoreniji prema prihvaćanju istih. Umjetnici su se manje bojali biti drugačiji, a labeli su se činili otvoreniji prema takvim stvarima. Bilo je stvarno, bilo je sirovo i reflektiralo je stvarni život.

m: Tko je Jon kada nije u studiju ili za deckovima? Što voliš raditi u slobodno vrijeme i koliko uopće imaš slobodnog vremena?

Jon Rundell: Samo se isključim iz svih distrakcija (mailovi, mobitel, društvene mreže) i radim sve ono što bilo tko radi u slobodno vrijeme, poput gledanja nogometa, ponekad i igranja nogometa te druženja s prijateljima.

m: Priča se dosta o tome kako će Brexit utjecati na dance glazbu i britansku scenu. Osjećate li već neke posljedice izlaska iz EU i misliš li ti da će to utjecati na glazbu?

Jon Rundell: Pa, da budem iskren, i ne vidim neki direktan efekt. Ljudi ovdje već izlaze često, a ne stalno kao prije, tako da nije napravilo razliku. Ako to vodi vremenu ekonomske depresije, onda je za glazbu to najbolje što se može dogoditi, jer iz teških vremena uvijek dolaze najbolja i najinspirativnija djela.

Ono što ti sigurno mogu reći je, da što god se dogodi, ja ću još uvijek sjediti ovdje i raditi glazbu te ju puštati ljudima, jer će ljudi uvijek htjeti slušati glazbu, izlaziti i plesati, bez obzira na sve.

m: Kakvi su ti planovi za 2017. godinu? Ima li nešto što želiš podijeliti s fanovima iz naše regije?

Jon Rundell: Pa, uvijek imam ideje, no ove godine se radi o laganoj promjeni u glazbenom pravcu kod mene. Istražujem techno sve više i više, sve dalje i dalje, dok pokušavam doći do novih zvukova u mojoj produkciji.

Ovih dana, sve se nekako čini presigurnim, sve je nekako isto, kako u glazbu, tako i u modi. Nema poruke u tome, čini se kako se više radi o percipiranom životnom stilu, kao suprotnosti stvarnom životu.

m: Što možemo očekivati od tvog seta u Kameleonu, 25. veljače?

Jon Rundell: Još uvijek nemam pojma, kod mene se to događa usput. No, sigurno je da će to biti techno svih vrsta!

Load the next article...
Loading...
Loading...