Search Show Menu
Home Latest News Menu
Blog

Kad je disco vladao svijetom, Casablanca Records bio je planetarni centar razuzdanosti

Larry Harris - ključni igrač Casablanca Recordsa u vrijeme izdanja 'I Feel Love'

  • Mixmag Adria
  • 30 June 2017

Kako bismo saželi nešto od onoga što je izdavačka kuća Casablanca Records bila 1977. godine, osvrnut ćemo se na citat iz Encyclopedie Britannica. "Čak i u sedamdestim godinama općih bakanalija u Los Angelesu, Casablanca Records se isticala po drogama i razuzdanim promocijama. Tijekom perioda kada je upotreba kokaina bila na vrhuncu u glazbenoj industriji, Casablanca je diktirala ritam..."

Los Angeles California 8255 Sunset Blvd., prosinac 1977. godine, moj ured Casablanca Records. Čekao me planirani sastanak s novom tvrtkom Provocative Promotions, uspješnom promotivnom marketinškom kompanijom u oblasti disco muzike, koju su činile tri osobe: predsjednik Marc Paul Simon, direktor promocije Ken Friedman i direktorica marketinga Michelle Hart. Bila je to velika stvar za našu tvrtku jer smo postigli nevjerojatan uspjeh s novim, aktuelnim glazbenim disco žanrom. Casablanca i njezin predsjednik Neil Bogart počeli su vjerovati ovom glazbenom formatu i morali smo zaposliti ljude koji su znali kako najbolje iskoristiti plesne klubove u većim gradovima i kako raditi s DJ-evima koji su birali i puštali glazbu - osobito u gay klubovima kojih je bilo sve više u većim gradovima širom zemlje. Kao homoseksualci, Marc i Ken, razumjeli su način života kojeg su vodili DJ-evi u klubovima. Provocative Promotions je bila najbolja tvrtka koja je mogla popuniti tu prazninu koju smo mi kao kompanija imali.

Casablanca je bila uspješna u progresivnom FM rock formatu i Top 40, kao i u ubojitoj r'n'b glazbi. Naš Top 40 bio je Buck Rheingold, zet našeg predsjednika Neila Bogarta, prilično agresivan i nezgrapan tip poput "slona u porculanskoj trgovini". Nije pokazivao interes za aktuelnu glazbu, pa i da je prodavao cipele, njegov stav bi bio sličan. Naš rukovoditelj r'n'b sektora, Cecil Holmes, bio je s Neilom dio tima drugih diskografskih kuća, te tako i djelomično odgovoran za uspjeh Curtis Mayfielda, Bill Withersa, Gladys Knighta i Pipsa, Isley Brothersa i brojnih drugih r'n'b zvijezda. Tu sam bio i ja, Neilov rođak (dvaput uklonjen) i dugogodišnji glazbeni fan gotovo svih žanrova. Ja sam pomogao predstaviti Americi Genesis i Monty Pythona, radio sam s Charliejem Danielsom, Shananom i osobito KISS-om, tvrtkinim prvim i najprodavnijim rock bendom tog vremena.

"Kad je upotreba kokaina bila na svom vrhuncu, Casablanca je određivala ritam!"

Tweet this quote

Tijekom sastanka pušili smo sjajnu marihuanu. Donio sam neke disco projekte koji su bili planirani za narednih nekoliko mjeseci, uključujući LP Donne Summer ‘I Remember Yesterday’ s hit pjesmom 'I Feel Love', i novog disco izvođača Paul Jabara s kojim smo upravo potpisali ugovor. Nekoliko minuta nakon što sam spomenuo Paulovo ime, on je neočekivano uletio u moj ured i počeo pjevati i plesati na pjesmu 'Yankee Doodle Dandy'. Svi smo se oduševili, pa čak je i Neil (čiji je ured bio povezan s mojim zajedničkim vratima) došao slušati, kao i svi ostali koji su se našli u blizini. Kad je Paul završio prolomio se glasan aplauz.

Već na samom početku 1977. Casablanca je eksplodirala. Ne samo jer su Donna Summer i Parlament ostvarili milijunske tiraže, već smo počeli uspostavljati neke nove izvođače: Angel u rock areni i Cameo u oblasti r'n'b-a. Giorgio Moroder, Donnin producent, objavio je svoj prvi LP, 'Munich Machine', zatim debitantski album 'Shut Out' Paul Jabara, i naravno KISS s eksplozivnim 'Love Gun', isplivali su na površinu. Najveće iznenađenje za sve nas bilo je potpisivanje ugovora sa Village People - vrlo različitom i kontroverznom grupom, izvođačima za koje se znalo da će prezentirati gay stil života širokim masama (iako, istina trebalo je dugo vremena da budu prihvaćeni). Odmah smo znali da imamo grupu koja je sposobna zagolicati maštu cijelom svijetu. Producent je bio Jacques Morali, vrlo dramatičan Francuz, koji je često vrištao i histerizirao ako stvari nisu bile po njegovom. Njegov producentski partner Henri Belolo bio je jedini, osim Neila, koji ga je mogao kontrolirati.

'Macho Man' i 'YMCA' su odmah postali svjetski hitovi. Sav taj uspjeh donosio je Neilu gomilu novca i nimalo se nije ustezao u njegovom trošenju. Gotovo svaki disco-orijentirani izvođač prvo bi dolazio u Casablancu, a mi bi smo potpisivali s gotovo svima. Morali smo se širiti, pa smo mamili najbolje ljude kao promotere, prodavače i publiciste, kako bismo se izdvojili iz mase drugih diskografskih kuća.

Krajem godine Neil se odlučio udružiti sa svojim prijateljem Peter Guberom, bivšim šefom prodaje u Columbia Picturesu, tako da se Casablanca spojila s Peterovom tvrtkom Filmworks kako bi stvarali filmska dostignuća i singlove. Peter je bio nervozan zbog Neilove ponude, no na kraju je ipak pristao. Peter nam nije baš odgovarao, jer je bio malo rigidan, ali opet briljantan kada su u pitanju znanja o filmskoj industriji - koja su bila toliko drugačija od znanja potrebnih za glazbeni biznis. Neil je bio besprijekoran promotor i zabavljač koji je vjerovao da ljudi mogu najbolje percipirati vaš uspjeh kroz trošenje velike količine novaca za ostvarenje ciljeva i za njega je to bio dio igre. No, Peter je bio vrlo konzervativan, do te mjere da je odbio dati bilo kojem od svojih izravnih zaposlenika u filmskoj diviziji božićne bonuse.

Kupnjom filmskog poduzeća, Casablanca je zaigrala u moćnim ligama. Kako je u biznisu zabave film bio kralj, a glazba dio tog paketa, Neil je konačno ostvarivao svoj san. Nije samo više bio igrač u glazbenoj industriji, već i glavni utemeljitelj trendova i pokretač u Hollywoodu. Prvi film koji je nosio logotip Casablanca Recordsa i Filmworksa već je bio u produkciji: bio je to blockbuster 'The Deep'. Drugi, 'Midnight Express', donio je Oscara za Giorgio Morodera. Moj posao je bio da uvjerim Giorgia da pogledamo grubi presjek filma kako bismo napravili partituru. Nikad prije nije radio partituru i to ga je činilo nervoznim, tako da smo film odgledali u praznoj prostoriji bez ijedne izgovorene riječi. Kad se film završio, samo me pogledao i rekao da ga je film toliko ganuo i da će učiniti to.

Sada kada je postigao zavidan uspjeh u filmskoj industriji, Neil je odlučio iskoristiti filmsku tvrtku kako bi pomogao karijeri Donne Summer i Paul Jabara. Casablanca je započela proces razvoja ostvarenja 'Thank God It's Friday' (Hvala Bogu što je petak), u Neilovoj produkciji. Film se našao u konkurenciji sa 'Saturday Night Fever' (Groznica subotnje večeri), te na kino blagajnama nije ostvario željeni uspjeh. Usprkos tome, Paul Jabar je osvojio Grammy za 'Last Dance', u Donninoj izvedbi, kao i Zlatni globus u kategoriji najbolje originalne pjesme.

Bilo je vrijeme za slavlje, pa je Neil poveo cijelu tvrtku u čuveni restoran Palm, gdje smo pored odlične večere, kao dezert konzumirali Quaaludes. Činilo se da ne možemo pogriješiti - a to će se dokazati sa mnom, rokerom, koji je za samo 35.000 dolara potpisao ugovor s grupom Santa Esmerelda, čiji je album imao disco verziju grupe 'The Animals - Don't let me be Misunderstood'. Pjesma je postala hit preko noći ostvarivši najveći prodajni rekord u povijesti tvrtke, s više od dva milijuna prodanih primjeraka u prva četiri mjeseca.

Casablanca je bila jedina izdavačka kuća koja je doista uzburkala maštu publike, ljubitelja disco glazbe. U trgovinama nosača zvuka su nam govorili da kupci dolaze i jednostavno traže 'Što je novo iz Casablance', bez da zahtjevaju određenog umjetnika ili pjesmu. Reputacija naše diskografske kuće prodavala je ploče, što je naročito koristilo svim našim manjim disco izvođačima.

Mnogi kritičari kasnije su tvrdili kako je disco stradao bolnom i brzom smrću. To je bila čista laž. Nakon takozvanog disco kolapsa, i dalje su naprosto cvjetali umjetnici poput Donne Summer. A danas je najprodavanija upravo disco glazba, i baš ona je ta koja puni dvorane i zahvaljujući kojoj se održava na desetine tisuća festivala. DJ može zaraditi milijune vrteći disco. Ljudi će uvijek željeti plesati i uživati u iskustvu, ponosan sam što sam bio dio tog pokreta u njegovim povojima.

O Donni Summer, Giorgiu Moroderu i 'I Feel Love', možete pročitati ovdje.

Load the next article...
Loading...
Loading...