Search Show Menu
Home Latest News Menu
Blog

Komentar: Vrijeme je da prestanemo identificirati trake na raveu

Track ID?!?!

  • Mixmag Adria
  • 8 January 2018

Prošle godine postojalo je jedno glazbeno pitanje koje se nalazilo na gotovo svačijim usnama te na vrhovima gotovo svačijih prstiju. Nemilosrdno se ponavljala u komentarima online mikseva i treskajućih videa uploadanih s partyja. Vaši starci vjerojatno nemaju pojma o čemu govorite, no bilo tko drugi znat će točno što se događa kada vidi ove dvije riječi.

Track ID???

Fraza, neizbježna u 2017, više nije niti upitna. Umjesto toga , svedena je do očekivane izjave na temelju neizgovorene implikacije - da ste i vi ljubitelj glazbe nekog ugleda, koji želi dodati ovu zlatnu traku u svoje već ekspanzivno znanje o dobrim melodijama. I da, na kraju, ako ne pitate, ne možete ni dobiti ime trake, jel tako?

No, nešto što se čini kao nevino pitanje na prvu, bi li ‘track ID’ uopće trebalo biti pitanje koje postavljamo? Eksplozija i normalizacija ID kulture (u nedostatku boljeg izraza) izazvala je tijekom posljednjih godina ljutnju DJ-eva. Jedan od najdirektnijih pokazatelja stigao je od Jackmastera, koji je u sada uklonjenom Facebook postu prozvao "precijenjene, bazične DJ-eve koji puštaju trake koje su samo pokupili iz Facebook grupe Identification Of Music Group”.

Vrlo popularna Facebook grupa doživjela je eksploziju članova u 2017. godini. Kada smo o tome pisali, početkom prošle godine, brojala je 36,000 članova. Sada ima gotovo 80,000, što je pretvorilo grupu u vodeće mjesto komentiranja plesne glazbe. Hrpa komentara može vam reći koje su trake vruće, a koje nisu. Iako postoji određena pristranost prema trakama Patricka Toppinga te grupa totalno poludi oko neizdanog Bicepa do razine memea. U našem tekstu s početka godine, opisali smo grupu kao 'superzvijezdu' i 'golijata', što je na kraju i postala, no istovremeno, Jackmaster je u pravu. Nuspojave koje ova popularna grupa izaziva su eksplozija DJ-eva koji setove sastavljaju upravo pomoću nje (bilo tko tko danas pusti 'Steady Note', Daniela Bortza, ne može tvrditi da ju je pronašao negdje drugdje). Ok je pustiti traku mjeseca u pravom trenutku, no sada se cijeli setovi mogu složiti preko grupe.

Kao što je Jackmaster aludirao u svom postu, grijeh lijenosti tvrdokorno leži u ID kulturi. I mnogi ljudi koji su sate i sate uložili u kopanje po prašnjavim sanducima, prolazeći pritom kroz hrpe albuma Rod Stewarta, kako bi naletjeli na izdanje koje sadrži njihovu novu omiljenu traku, složit će se s njim. Imati tu traku, s njezinom pozadinskom pričom, pustiti je publici koja je ne očekuje i onda je čuti u sljedećih 30 mikseva, ne može biti dobar osjećaj. Postoji razlog zašto su hip hop DJ-evi 70-ih godina micali oznake sa svojih ploča.

Ali, kada je glazba postala toliko fokusirana na selektiranje nekih traka koje već netko drugi pušta? Zar DJ-evi nisu plaćeni kako bi bili korak naprijed, podijelili s publikom vlastitu glazbu i educirali? Je li ovo 2001. godina? Je li još uvijek raspravljamo je li u redu skinuti albume Metallice preko Napstera? Ne, svijet je otišao naprijed, a generalni konsenzus, pogotovo u plesnoj glazbi je da je ona za dijeljenje. Od foruma do spavaćih soba, nema ničega što je poput otkrivanja i dijeljenja glazbe, ili pomaganja nekom da otkrije traku. To može promijeniti nečiji život.

Dok stavljanje argumenta u ovaj kontekst malo nosi 'mi protiv njih' vibru superstar DJ-eva protiv svakodnevnih klabera, nije baš tako jer hvatanje ID-a u klubu može biti jednako iritantno onima koji su oko vas na partyju. Midland, za kojeg se čini da jako voli pljuvati po ID fenomenu, najbolje je to sumirao u komentaru: "Znam kako je kad želiš znati trake. No, ako trošimo svo vrijeme snimajući sve, samo kako bismo došli do ID-a, propuštamo posebne trenutke, oko kojih bi se plesna glazba trebala vrtiti. Izgubiti se na nekoliko sati, bez potrebe da uvijek sve znate." Zato, idemo izostaviti ID iz klubova i iskoristiti vrijeme izvan njih za kopanje po glazbi.

Postali smo opsjednuti memoriranjem traka i treklista, kako bi impresionirali ekipu. Znanje o glazbi je odlično, no ako to uništava nečiju noć ili ako se čudite jer netko ne zna koju traku od Hessle Audio je neki DJ upravo pustio, onda je to loše. Uvijek je na partyju jako puno ljudi koji jednostavno žele odlutati od svoje od 9 do 5 rutine, ali i od tehnologije te se jednostavno izgubiti u glazbi. Obično su to oni koji najviše vraćaju sceni. Dobro je davati i vraćati.


Next »
Loading...
Loading...