Search Show Menu
Home Latest News Menu
Dodaci

Komentar: Zaboraviti vokalne house himne izdaja je korijena klupske glazbe

Apetit za trakama zbog kojih dižemo ruke u zrak je još uvijek velik

  • Mixmag Adria
  • 26 January 2018

Postoji strašna, dugotrajna sklonost u plesnoj glazbi ponašati se kao da pjesme nisu važne. Naravno, postoje jedinstvene radosti koje se mogu naći u drmanju na deep house dubove, ili trošiti sate izgubljeni u technu. To je sve dio bogate tapiserije klupske kulture. No, tako postoji i radost podizanja ruka u zrak na prvu notu diva vokala koji se prožima trncima kroz tvoje tijelo dok pjevaš svaki stih. Ipak, od pamtivijeka, oduvijek su postojali oni sramežljivi i / ili "nerdy" čuvari ozbiljnosti koji se groze na pjevušenje ili na uzbuđenje potresno moćne vokalne izvedbe. Pjesme su "ljigave" ili "previše pop" ili "nešto za djevojke" ili, najstrašnije od svega, "previše gay". Nedavni trend melankoličnih bijelih indie vokala u klupskim pjesmama - poput "post-Burial" korištenja udaljenih, digitalno oštećenih glasova - izgleda kao škrto prihvaćanje ljudskog glasa na plesnom podiju: kao da je u redu pjevati dokle god je to vrlo vrlo ozbiljno i ne sadrži ništa kitnjasto.

Ne bismo trebali naglasiti da, ako propisna vokalna djela stavite postrance, izdajete korijene klupske glazbe u crnoj i latino gay kulturi. Disco je izgrađen oko raznoliko zdrave mješavine utjecaja, ali u jezgri svega toga bio je soul i gospel: moćne pjesme, snažno isporučenih vokala pomogle su okupiti marginalizirane ljude u teškim vremenima. I ne samo da je disco stvorio house sa svim njegovim srcem, već su i donovi Detroit techna - osobito Kevin Saunderson, Underground Resistance i Carl Craig - bili super-vješti u izbacivanju vokalnih majstorstva. I, naravno, rave ne bi bio rave bez sempliranja Loleatte Holloway i pravih vokalista koji su otpjevali svoje duše uz sve buke, brejkove, baseve i druga ludila.

"Držati propisne vokalne špice postrance je izdaja korijena klupske glazbe"

Nije da su propisni vokali nestali. Imamo Katy B i Jesse Ware i slične umjetnike,a svako malo će se naći odlična suradnja poput one Disclosurea i Mary J. Blige 2014. i postoji mnoštvo partyja gdje one izvorne klupske vrijednosti nikada nisu nestale: kao što Giles Smith iz secretsundazea rekao: "vokali su se uvijek puštali ako ste išli na prave partyje!" Velika imena - Harvey, Kerri Chandler, Robert Hood, The Black Madonna - definitivno će izvući neke bombe prvom prilikom. No to je sve ugroženo. Istinskih himna je malo i rijetko se rade; kako DJ History don Bill Brewster kaže: "80-ih i 90-ih godina bilo je mnogo više novaca u house glazbi, pa je bilo lakše privući vrhunske pjevače i tekstopisce." I neprekidno guranje techno, tech-house, dub-disco, i bass glazbe i raznih "isprika" koje se trpaju pod "deep house" su u zavjeri gurnuti vokale postrance.

Zato je uvijek dobro vidjeti ljude koji uzvraćaju udarac. Berlinski Power House klub ponosno se suprotstavlja protiv "lažnih" vokala u houseu i, kako govori klupski vizionar, Finn Johannson, "koristi znanje o prošlosti kako bi povratili malo zabave". UK don Luke Solomon stvorio je svoj projekt Powerdance kao ekspresnu reakciju protiv dosadnog tech housea - naslov Powerdance albuma 'The Lost Art of Getting Down' govori sve o etosu njihovog housea temeljenog na pjesmama. Nova suradnja Róisin Murphy s Mauriceom Fultonom vratila ju je u među najbolje disco dive. The Black Madonna trenutno radi na velikom projektu s vokalnom legendom iz Chicaga, Jamie Principleom i cijelim orkestrom. Postoje neke moćne "diva" pjesme kao što su "Be Sharp Say Now", Patrick Toppinga, Finnov ‘Sometimes the Going Gets a Little Tough’ i Mella Deeino savršeno korištenje Sister Sledge sempla na pjesmi 'Techno Disco Tool'. Will Bankhead, Trilogy Tapes znalac i pouzdan barometar onog što je kul u Londonu nedavno je - sasvim ispravno - tweetao: "Mnogim vama frajerima eksperimentalne glazbe treba nagurati malo gospel housea u dupe".

Jasno je da je apetit za istinskim "sing-a-long" pjesmama i dalje jak - i sada kada svijet ponovno prolazi kroz teška vremena, možda je vrijeme, prema riječima Mass Orderovog gospel house "dancefloor destroyera! iz 1992., da uzdignemo glasove i pjevamo iz srca. ("Lift every voice and sing it from your heart.”)

Next »
Loading...
Loading...