Search Show Menu
Home Latest News Menu
Blog

Konačno! Selektor je ove godine postao cijenjen kao i producent

Uspon selektora

  • Mixmag Adria
  • 19 December 2017

DJ-evi koji nemaju bogat katalog izdanja iza sebe, kao što je Ben UFO, često se smatraju anomalijama te su cijenjeni zbog svog nekog stila, tehnike i selekcije. Ali, u 2017 dogodio se stratosferni uspon u uspjehu selektora. Međutim, ova promjena nije nešto što se magično ili odmah dogodilo, kada je sat otkucao ponoć na početku godine. Mnogi od ovih DJ-eva, DEBONAIR, Moxie i Josey Rebelle među njima, grijali su plesne podije te posuđivali godinama svoj glas i vještine miksanja radio postajama.

"Znam da neki DJ-evi osjećaju pritisak da produciraju kako bi se probili. Kada pogledate klupske i festivalske line-upe, na kojima je većina izvođača producenti, to je potpuno razumljivo. Znam da neki odličan EP ili album mogu drastično podignuti broj bukinga artista, bez da ljudi imaju neko predznanje o njihovim DJ vještinama.", kaže Josey. Međutim, dinamika se promijenila za ljude koji su prvo rejveri, a onda DJ-evi - poput Josey. Pritisak da moraju imati uspješno izdanje se, kako se čini, smanjuje.

I DEBONAIR i Moxie imali su rezidencije na NTS, od početka radio postaje, a Josey Rebelle svake nedjelje pušta po tri sata na Rinse FM-u. DEBONAIR se probila na isti način na koji i mnogi DJ-evi koji danas počinju, preko radija, no to nije bio put većine koji žele vikend provesti u boothu. Bila je dio NTS-a od početka - program, izgradnja i etabliranje postaje na samom početku, zajedno s ostatkom tima.

“Iako je danas, s online radio renesansom, uobičajenije, ja sam bila jedan od nekoliko radijskih DJ-eva koji su se izgradili kao radio DJ-evi, prije započinjanja klupske karijere. NTS je zasigurno odigrao važnu ulogu te mi pružio prostor da razvijem svoj zvuk s interakcijom s publikom, prije nego što sam postala dovoljno samouvjerena da nastupam u klubu.", kaže DEBONAIR.

Josey se probila na tradicionalniji način, iz kluba na radio. "Bila sam klupski DJ prije nego što sam stigla na radio, tako da je biti na Rinse FM-u šansa da puštam širok raspon glazbe koju volim te koju nemam priliku često puštati."

No sada je njezin radijski show prva od stvari na koje naletite kada pomislite na Josey. Radio je dobar način za testiranje traka koje želite puštati u klubu, ali i showcase nove glazbe producenata, koja ne bi pronašla put do slušatelja u toj mjeri, kad bi se samo puštala u klupskim setovima. "Radio je, bez sumnje, od mene napravio klupskog DJ-a.", zaključuje Josey.

Online radio platforme su odigrale neprocjenjivu ulogu u usponu selektora tijekom 2017. "Ovo je odlično vrijeme za online radio, gledam puno prezentera koji se probijaju, osobito velik broj mladih žena," potvrđuje Moxie. Menadžeri Rhythm Section labela i NTS rgularci anu i re:ni, koji su tijekom godine gostovali na NTS i Rinse, dva su DJ-a koji su postali međunarodno poznati po svom zbilja osobnom pristupu selektiranju. Kako DEBONAIR kaže, bilo je uobičajenije da DJ-evi karijeru počinju u klubu, pa nastavljaju na radiju, no to je priča koju sve rijeđe čujemo. Podcasti, miksevi i radio emisije kako prvo čujemo DJ-eve i kako se upoznajemo s njihovim stilom.

Umjesto ljudi koji puštaju samo glazbu koju sami naprave, oni imaju trake koje su drugi ljudi napravili, a slušatelji ih uvijek povezuju s njima. Često, ljudi će čuti traku i povezivati određenog DJ-a s tim zvukom, te pretpodstavljati da će takvo nešto čuti u njihovim budućim setovima. Nije da impuls za produkcijom ne leži među tim ljudima, no njihov je poziv prije svega spajati glazbu drugih ljudi. Za Josey, njezino privatno eksperimentiranje s produkcijom došlo je iz perspektive jer je htjela imati nešto unikatno za ljude u klubovima. "Igrala sam se s produkcijom kako bih napravila edite ili beatove, no uvijek iz pozicije DJ-a - tako da imam čak i više glazbe za puštanje u svojim setovima, stvari koje nitko drugi nema."

Partyji, koje promoviraju DJ-evi, novi i već etablirani, također su odličan način za pronaći DJ-eve koji su u 2017. bili u usponu. Imati rezidenciju u klubu ili klupsku noć, može pomoći u izgradnji DJ-a, kao što je pokazala Moxiejina On Loop rezidencija u The Pickle Factory klubu, što može napraviti kada je DJ na čelu vlastite klupske večeri. "Uvijek je lijepo nastupati u različita vremena, kao i dati top vrijeme nekom novom, čije vrijeme tek dolazi. Kada imaš vlastitu stvar, to ti daje samopouzdanje da sviraš ono što zaista želiš svirati i ako itko ima problem s tim, to je sve ok." Obje na On Loop partyjima te također u labelu istog imena, pružilo je Alice širu publiku, ali i otkrilo njezin rad ljudima koji je možda nisu pratili kao DJ-a prije, na njezinom radio showu.

Ovakvih primjera imamo i u našoj regiji, DJ-eve koji su postigli ogromno poštovanje i ljubav publike, bez ijedne napravljene produkcije, a još žare i pale pozornicama diljem regije i šire. Artisti su to kojima i nije uistinu potrebna produkcija za integritet i kredibilitet, a prepoznatljivi su ne samo po svom zvuku, već i po cijelom stilu, ali i poduzetništvu te po velikoj uključenosti u scenu. Imamo Marinu Karamarko, koja je nedavno počela s produciranjem, no i da nije, ne bismo primijetili uz setove kakvima nas redovito iznova oduševi. Uz to, njezin ThanQ label uspješno radi već nekoliko godina, a nedavno je pokrenula i novi projekt R8. Pero FullHouse, tata techna u Dalmaciji, kako mu često tepaju, dugi je niz godina predvodnik ozbiljnog techno zvuka, osnivač najuspješnijeg hrvatskog festivala Moondancea, kao i pripadajućeg mu labela koji je nedavno pokrenut. Techno kurator kojem produkcija nije potrebna, kao i mnogim drugim fantastičnim selektorima koje imamo u regiji.

Iako se danas čini možda na prvi pogled, da se bez produkcije ne može napredovati kao s njom, očito je kako su neki selektori svojim zvukom i vještinama prevazišli i tu tezu, koja je postala neka vrsta generalnog mišljenja.

I dok su zvijezde još uvijek možda naklonjene producentima, kada se radi o brzom uspjehu, evidentna je i promjena koja gura sve više ljudi koji su samo DJ-evi u festivalske slotove, ponekad i u špici. S usponom online radija i interesa za organiziranjem partyja koji pokazuju nove i unikatne selektore, ove promjene će zasigurno biti puno veće u 2018.

Next »
Loading...
Loading...