Search Show Menu
Home Latest News Menu
Cover Face

Lotic je zvuk i duh eksperimentalne dance glazbe

Jedan od najvažnijih glasova "outsiderske" umjetnosti je blizu izdavanja novog albuma 'Power'

  • Mixmag Adria
  • 31 July 2018

'Bez prihoda, bez mjesta za život. Doslovno preko noći smo postali beskučnici.' priznaje Lotic. 'Nismo htjeli raditi na svom novom albumu dok smo tražili mjesto za život, nešto za jesti ili išta uopće. Na kraju smo u tom periodu jako puno pili, vjerovatno i nismo trebali stvarati glazbu tada'

'Bio sam toliko van svega. Morao sam sve staviti po strani i raditi kad sam, i jedino tada, spreman za to.' nastavlja samoproglašeni 'zvjerska femme' koja se indentificira zamjenicom 'oni'. Lotic (AKA J'kerian Morgan; 'Lotic' znači živjeti u vodi) je već prestao s turnejama kako bi se fokusirali na izradu albuma, izdvajajući vrijeme između prvog i četvrtog mjeseca 2017. kako bi snimili materijale. No kada su ih izbacili iz Berlinskog apartmana u siječnju te godine, cijela ideja je odletjela u zrak. Zakunuvši se da će albumu pristupiti samo sa pozitivnim mind-setom, Lotic su radili nerazmjerno na albumu, u onim trenutcima pozitive, svako par mjeseci, koji su odveć lako nestajali.

Kada razmislite iz kojeg košmara dolazi album, ono što je proizašlo je pravi trijumf. U potpunosti u skladu sa svojim nazivom 'Power', Lotic vuku inspiraciju iz palete žilavog i kutnog zvuka poznatog iz prijašnjih objava. No po prvi puta uvodeći vlastite vokale, Lotic su producirali album koji je blještav i fundamentalno pun nade.

Ova otpornost kola žilama cijele karijere i života ovog producenta. S 29 godina, Lotic je integralni producent i DJ u underground sceni. 2012. kada se cijeli berlinski noćni život sastojao od housea i techna, bili su pioniri nove generacije transgresivne klupske glazbe koja je migrirala iz svojih sex-klub korijena u kaverne Berghaina i sličnih. Lotic su rezidenti popularnog Janus Collectivea, rame uz rame DJ M.E.S.H.-u i KABLAM-u. Zajedno, pomogli su skovati zvuk ispunjen emocionalnim intenzitetom i preplavljen društvenom i političkom svijesti. Lotic rekontekstualiziraju himnu Vogue bala 'The Ha Dance' na svom EP iz 2015. 'Hetercoetera' kao posvetu LGBTQ kulturi, te vode soničan protest protiv hetero bijele muške publike u svom zadnjem EP-u 'Agitations'.

Kutni poput oblika čavla/nokta kojeg trenutno uživaju, zvuk Lotica je grozničavi san kaustičnih atmosfera, bodljikavih skokova produbljenog r'n'b-a, samplea i prikrivenih ritmova. Kao da su opsjednuti načinom na koji pop himne mogu izmrcvariti i modulirati u čelične disonance – dobar primjer ovoga je 'Faded (How the Hell...?)' s mixtape albuma 'Damsel in Distress' iz 2014., te lanjski 'Formation’ (Election Anxiety/America Is Over edit) gdje se vokali Beyonce odbijaju poput rikošea u metalnom kontejneru. Loticova submerzija je natjerala čak i Björk da ih primjeti. 'Hetercetera' na Tri Angle Recordsu Robina Carolana, dovela je do dva remixa za trake ‘Vulnicura’ i ‘NotGet’te kao set za otvaranje koncerta Islandske zvijezde 2015. godine.

'Lotic su jedni od najsnažnijih preformans DJ-a koje sam ikad čula. Tako sam uzbuđena što su spremni i pjevati na novom albumu.' izjavila je za Mixmag Björk

Nalazimo se u studiu za njegu noktiju jednog nekarakterističnog vlažnog utorka u Berlinu, u Neukölln kvartu. Police prepune laktiju za nokte duginih boja i bezobraznih imena poput ‘Danke-Shiny Red’, ‘A Good Man-darin Is Hard to Find’, i ‘Mint Convertible’ su posvuda. Električna turpija prolazi zuji preko špicastih noktiju dok Lotic pričaju Mixmagu o albumu 'Power', djelu koje se gotovo nije materijaliziralo.

'Prošle godine, po prvi puta, nisam bio siguran u to tko sam ja. Oduvjek sam znao, na primjer, da sam glazbenik i da me privlače muškarci' započinje J'Kerian, obućen u relativno pristojnu kombinaciju sive tunike i Timberland potpetica. 'Oduvijek sam znao većinu tih stvari, ali prošle godine je bilo: "Znaš li ti zapravo tko i što si ti?", kroz gromoglasan smjeh nastavlja 'Ne, nisam znao u pravu sam, možda je bolje da saznam'.

'Power', ogledalo J'Kerianovog sazrijevanja je izraz velikodušnosti, upornosti i samoprihvaćanja. Kombinira sve najbolje glazbene strane J'Keriana, uključujući i one prije Berlina, prije začetka projekta Lotic, unazad kada su imali 12 godina i odabrali svoj prvi instrument. Rođen u predgrađu Houstona, Texas J'Kerian je odgojen u snažnoj crnačkoj zajednici. 'Dok sam odrastao glavna šala je bila da nisam sreo bijelu osobu do srednje škole'. Kroz tinejdžerske godine J'karian je usavršio tehnikalije alto saksofona nastupajući u školskom bendu te nastupajući na prestižnom natjecanju University Interscholastic League dok je studirao naUniversity of Texasu u Austinu.

Na sveučilištu, J'Kerian je studirao filmsku i glazbenu teoriju u nadi da će jednog dana postati filmski kompozitor. Tragovi tog perioda čuju se u simfonijskim prijelazima na najnovijem albumu. Elektronska disonanca albuma 'Power' proizlazi iz pozadine umjetnika prepune elektroakustičnom glazbom i glazbenim programiranjem. 'Izađeš vani i uzmeš snimač i samo snimaš zvukove; kamenja koji udaraju, razbijanja stakla i slično. Uzmete te zvukove stvarnog svijeta i o onda ih pretvorite u glazbu kroz razne oblike procesuiranja. Produžite zvukove, skratite ih, podignete ili spustite im pitch, dodate reverb i slično' objašnjava Lotic dodavši 'U stvari sve što radim i sada ali sa kick-bubnjevima'

Projekt Lotic je započeo na 91.7KVRX, studentskom slobodnom radiju sa sloganom ‘None of the hits, all of the time'. Lotic su još uvijek ogorčeni na svoja prva iskustva puštanja r'n'b'-a, MIA-e i eksperimentalne elektronske glazbe na radijskom eventu. 'Bili su tako nepristojni prema nama kada sam tek počinjao. Tada sam shvatio – OK, bijelci ne žele slušati glazbu crnaca. Beatovi i elementi koje je crnačka glazba imala nisu bili popularni u Austinu. To mi je bilo jako teško za prihvatiti, jer dolazim iz mjesta gdje sam samo želio dijeliti stvari s drugima'. Na rubu u stagnirajućoj okolini te na lošem kraju ekonomske krize u Americi, Lotic su se po diplomiranju odlučili udati za svog tadašnjeg dečka i preseliti u Berlin, gdje su dobili posao za Ableton.

U salonu za nokte, sjajeći srebreno-crni uzorak uzorak na noktima Lotica je gotov. Dive se uratku sa riječju 'gorgeous' ali na način da se ta jednostavna riječ pretvorila u niz zvukova koji opsuju njihovo zadovoljstvo bolje nego i jedna druga riječ pa na kraju zvuči poput ' Gorg-AH-ssss'.

"Od ranih godina moja majka bi mi govorila; 'J', tako me zvala, 'J, imam osjećaj da ćeš ti završit u Europi' i nikada nisam razumio što to znači iako je to stalno govorila"

Kako to J'Kerian postavlja: 'Ameriku je bolio kurac za mene'. Budući da ne priča njemački te ne zna nikog u Berlinu činilo se kao da i Berlin boli kurac za njega. Ali ipak, bio je to novi horizont nakon lanaca brze hrane i loših šoping centara koji su preplavili predgrađa Amerike. Šest mjeseci nakon preseljenja 2012., J'Kerian upoznaje osnivaća Janusa dana DeNorcha i Michaela Ladnera, te njihovog rezidenta Jamesa Whipplea (M.E.S.H.) u sada-zatvorenom umjetničkom baru Times. Ova podržavajuća skupina, uključujući Kajsu Blom (KABLAM), prekinula je okove Loticovih hibridnih soničnih istraživanja. Povjesni karakter Janusa telaissez-faire stav prema žanrovima služio je kao križni put samoinovacije brojnih umjetnika, uz soundtrack niza uvoznih DJ-eva poput Venus X, Total Freedom i Rabit-a koji su nerijetko obitavali u njegovim prostorima.

Ti rani dani demonstriraju kako se samootkrivanje i samouništavanje često mogu kretati u opakom tandemu. Dok su na pozornici oštrili svoje umjetničke vještine, u pozadini su zacjelivali rane raspadajućeg braka, te ispada iz još dvije back-to-back veze. Riječ 'Upomoć' još uvijek nije postojala u njihovom umjetničkom vokabularu, pa je tako bijeg postao odgovor.

"Nitko zdrave glave neće ići vani svaki vikend onako kako sam ja išao, jer postoji izlazak, a onda postoji izlazak na after-party, pa se ide na after-after-party. Bio sam pravi klupski štakor' kroz smijeh se prisjeća Lotic, nešto što se učestalo događa kroz cijeli intervju. Trenuci prisjećanja na teške trenutke i emocionalnu ranjivost pretvoreni, u svrhu olakšavanja njihove težine, u teatralni humor.

S albumom 'Power' dolazi posljednje pomirenje. Možda jesu emigrirali prije šest godina, ali unutar albumovih bogatih instrumentalnih okvira osjećaju se distinktivne reference na crnačku kulturu te signaliziraju dugoočekivan osjećaj prihvaćenosti. (

Prošle godine Lotic su pročitali Coatsovu književnu meditaciju o američkoj povijesti rasne brutalnosti u sred njihovih osobnih muka. 30. prosinca 2017. tweetali su : "Crnačko iskustvo je kada vam dan u potpunosti uništi vijest o smrti osobe koju nikada niste poznavali ali dijelite duboku,unikatnu, prešućenu vezu" u odgovor na smrt Erice Garner.

Na pitanje kako se rasna raznolikost osjeti u njihovom novom domu, Lotic jednostavno tvrdi 'Bijeli amerikanci znaju kada su rasisti. Ne možete izbjeći povijest robovlasništva u Americi. Zato je tako zloćudno." Rasizam u Berlinu nosi drukčiji kostim. "Ovdje je zloćudno jer dolazi iz neznanja, te očekuju da im se objasni. Pa ne mogu ti ja objasniti cijelu povijest Afrike, za mene je to apsurdno da ti to očekuješ od mene'

Lotic dobro znaju da će njihova povezanost s SAD-om biti sve dalja i dalja, ali će ostati potpuno kompleksna ' Znam da se ne mogu u potpunosti riješiti Amerike, na nikakav način.' Tvrde kako ih je Coatsova knjiga dovela do saznanja: 'Sve je smeće, ali je život lijep i moraš uživati u tim malim stvarima. Prvi udisaj jutarnje magle, kap znoja osjećam se kao da mogu namirisati svjetla ili manjak istih.' Loticovi dani 'klupskog štakora' su davno iza njih, ali i dalje smatraju klubove mjestom koje je sklonište za osobno izražavanje. ' Stvari koje se događaju u sjenama su stvari koje želimo da se događaju na svijetlu. Nije uvijek tako, ali smatram da bi trebalo biti moguće.'

U salonu, Lotic objašnjavaju svoje trenutne afinitete za kozmetičkim proizvodima ' Dobar temelj ti može malo popraviti dan, dobro sjenilo ti malo može popraviti dan, dobra perika ti može popraviti cijeli tjedan' objašnjavaju Lotic ' Nemam nikakve posebne vještine u stylingu ili make up-u, ali posljednju godinu su mi trebale baš te male stvari' Za Lotic kozmetički rituali indiciraju ili slavlje ili bjeg od grube stvarnosti. Briga za sebe kao oblik jačanja.

To također znači da su morali ostaviti svoju muškost iza sebe, nešto s čim su se oduvijek mučili. ' Moja majka me pitala, nisam siguran zašto ili što će se dogoditi ako kažem da, ali se sjećam da me pitala: "Želiš li biti djevojka?". Sjećam se da sam od malih nogu na to pitanje htio odgovoriti sa DA." Sjajni eyeshadow, ljubičaste ruž za usne, i duge crne, plave, narančaste i valovito sive perika su sve dio prihvaćanja ženstvenosti. Razmatrali su i opciju hormonalne terapije, iako "nisu toliko privrženi jednom rodu na taj način".

Iako su Lotic neodlučni opisati ženstvenost u društveno konvencionalnim terminima, 'Power' govori o njihovom sazrijelom unutarnjem identitetu. Komorni instrumentali albuma preplavljeni su novom nježnošću, mekani, slatki, ali ne i bez oštrine. Iako je originalni 'nazubljeni' zvuk prisutan, također se osjeća topla ljudska empatija za ljudskim iskustvom. Na naslovnoj pjesmi albuma osjećate se kao da svjedočite Loticovo skidanje oklopa, komad po komad u odama posvećenim njihovim dugim, unutarnjim putovanjem ka oslobođenju. Oduvijek su i bili upoznati sa pronalaženjem sirove emocije u bijesu, izolaciji i neugodi – ali što je sa šaputanjem o intimnosti?

How can I just be

Healthy living free

Fearless, able to breathe

With so much standing in between?

U traci 'Solace', tekst pjesme kapa kroz tamu, poput tekuće vode iz koje Lotic dobiva svoje ime. Distinktivna fluidnost koja se slaaže sa svojim stvarateljem. Napokon, Lotic su pronašli svoj glas.

Next »
Loading...
Loading...