Search Show Menu
Home Latest News Menu
Intervjui

Matador: "Razlog zašto sve funkcionira su ljudi oko vas koji vas vole i podržavaju, ništa drugo"

Ekskluzivni intervju s irskim velikanom

  • Mixmag Adria
  • 22 March 2017

Ako na Youtube ukucate "Matador" prvo će se se pojaviti irski producent, pa tek onda španjolski toreadori koji se bore sa bikovima. Ovo je mali primjer o kojoj veličini se zaista radi. Za devet godina prisustva na svjetskoj sceni postavio se u sami vrh velikana elektroničke glazbe.

Organska evolucija Matadorove produkcije bila je vidljiva, razvoj njegovog prepoznatljivog zvuka sastavni je dio njegovog putovanja od skromnih početaka do globalne slave. Perc Trax i Cocoon bili su rani pokušaji prije nego je Matador našao svoj umjetnički dom s Minusom koji je cijenjen i stabilan zbog legendarnog Richie Hawtina i savršen izlaz za avanturističkog producenta poput Matadora.

On je član Richievog tima snova koji donosi istinu o Modelu 1, i zaista je dio ekipe koja "svira drugačije" i koja postavlja standarde.

Može se reći da je ovaj dablinac, pod pravim imenom Gavin Lynch izbrusio svoju živu izvedbu do savršenstva, a njegov nastup uključuje midi kontrolere, sempliranje i efekte za stvaranje savršene situacije koja odgovara Matadorovim potrebama. Njegovu osobnost u svakom nastupu, u kombinaciji s živom prirodom njegove glazbe mogu posvjedočiti techno fanovi diljem svijeta kao i jedinstvenu atmosferu na zabavama na kojima Matador nastupa.

U nastavku pročitajte razgovor s inžinjerom i producentom Gavinom, njegovo nadahnuće i njegova strast za glazbom su gotovo opipljivi.

Razgovarao: Adnan Čalkić nanE

m: Možeš li opisati kako teče tvoj kreativni proces dok praviš glazbu?

Matador: Nalazim inspiraciju gotovo svuda, od televizije do filmova, od nekih zvukova koje čujem kroz zatvoren prozor i ta početna iskra je nešto s čime se igram i što štipam dok prirodno ne naraste i bude spremno za trake. Gledao sam “Stranger Things” prije nekoliko mjeseci i tamo čuo soundtrack odsviran na nekom finom sintisajzeru i onda je to sve preuzelo moju pažnju u studiju. Kupio sam dva sintisajzera iz osamdesetih, to su Juno 106 i Korg Poly Six i posljednja dva mjeseca se igram s njima... za mene kreativnost treba osvježavati i treba kupovati novu opremu, koliko to mogućnosti dozvoljavaju, uz novu opremu možete učiti i pronaći novi izvor vlastite inspiracije.

Pravim bilješke kako pravim traku, ali stvarno ne počinjem u određenom smjeru. Neko vrijeme nisam nastupao i stvarno je dobro biti u mogućnosti otići u i iz studija po vlastitom tempu.

m: Sviraš na nekim od najvećih svjetskih festivala, što je bila prekretnica u tvojoj karijeri?

Matador: Svirao sam u dablinskim klubovima nekoliko godina, pravio trake, slao raznim etiketama, imao sam nekoliko EP izdanja i onda sam dobio mail od Richie Hawtina vezano za moju glazbu koju sam postavio na Minus profil na Soundcloudu. Bio je zainteresiran za neke trake koje su već izašle pod drugim etiketama i rekao mi je da ih napravim još. Dva mjeseca poslije on je nastupao u Dublinu i ja sam radio warm up set i imali smo vrlo dobar “chin-wag”. Susret s njim je bio točka prekretnice, i naravno bio sam vrlo uzbuđen što idem u studio raditi još muzike i to po nalogu Richie Hawtina. Narednih nekoliko mjeseci sam se zaključao. Kada sam osjetio da su trake spremne spakovao sam ih i poslao Richiju. Minus je potpisao 2 Ep izdanja i onda sam počeo da nastupam s ekipom Minusa.

m: S profesionalne točke gledišta što misliš gdje je elektronička glazba u ovom trenutku? Da li je slično ili različito u odnosu na vrijeme kada si ti počeo?

Matador: Mislim da je mnogo popularnije nego što je bilo prije. To je infiltriralo toliko različitih žanrova glazbe, a da ne spominjem ogroman porast produkcije glazbe za TV, filmove i licencirane video igre. Sada je očito mnogo širi doseg online i društvenih medija, pa to znači da je bogatstvo produkcije elektroničke glazbe nastavilo rasti i jačati. Napredak u tehnologiji i razvoj nove opreme tijekom posljednjih 15 godina ozbiljno su pomogli DJ-evi i producenti, unatoč više negativnih aspekata u vezi s tim u industriji plesne glazbe, mislim da imamo uspješnu svjetsku zajednicu elektroničke glazbe, tu su ljudi koji još uvijek žele tulumariti “raspustiti kosu” i dobro se provesti.

m: Najdraži komad studijske opreme ?

Matador: To je neka vrsta miksa s mog radnog stola. Neve 5088 je jedna od mašina koja je pogurala moju karijeru, ja mislim. Druga stvar je moj SH101, to je bio jedan od prvih ozbiljnijih sintisajzera s kojim sam se povezao. Na broj tri bih mogao uključiti softver koji koristim i to je Logic. Logic je uvezao sve zajedno. Ja sam radio sa platformama kao što su Reason, Cubase, Ableton, Pro Tools, i na kraju ostao na Logicu, nakon mnogo eksperimentiranja.

Za ono za što mi treba radi najbolji posao, a to je obrada i zvuka i slike. Na broj četri stavljam svoju ritam mašinu Roland TR- 808.

m: Prošla je gotovo godina od izlaska tvog prvog albuma Ructions. Šta ima u životu, kako posao? Šta se promjenilo od tada?

Matador: Pa od prošle godine, nakon što je album izašao, imao sam vrlo gust raspored nastupa. Nastupao sam na nevjerojatnim mjestima, bio sam prvi put u Aziji i Australiji što je bilo nevjerojatno s obzirom da sam tamo bio prvi put i bilo je super.

Preselio sam i kuću i studio izvan centra Dublina i namjestio sve malo bliže moru. Radio sam do Nove godine, a zadnja dva mjeseca sam odmarao ... Sada radim nove trake i spremam se za nadolazeće ljeto.

m: Sljedeće RUKUS izdanje je ‘Haze Moon’ EP koje potpisuje ANNA. Možeš nam reći nešto više o tome?

Matador: Ja sam nešto tražio po svojim starim folderima i našao ovu traku, to je rana traka koju potpisuje ANNA, to je stvar koja je isproducirana i izdana u nekoliko tjedana. Ja sam oduvijek podržavao ovu producenticu, ona uvijek pravi velike “chunky” bass linije koje voze i postaje sve bolja i bolja. Ona operira u samom vrhu kao i svi oni koji su u vrhu te igre, njena produkcija je tako široka i mislim da je nezaustavljiva. Tako mi je drago da je baš ona ta čija traka će se naći na Rukusu.

m: Tko je utjecao na tvoj glazbeni ukus ? Sigurno su ti roditelji puštali muziku dok si odrastao.

Matador: Da, hahaha, uglavnom je bilo tako, ali i trebaš biti pod utjecajem roditelja, zar ne?

Sve ono čemu ste izloženi na putu kako bi došli do ove točke morate shvatiti kao utjecaj, uključujući i stvari nad kojim nemate kontrolu, kao što je ono što čujete u klubovima, na radiju, i u barovima. Moji roditelji su imali neke stvarno dobre albume, ali to nije uključivalo puno elektronike kao što su Kraftwerk ili Depeche Mode. Moj ujak je imao dosta više elektronike, ali i moji su imali zavidnu kolekciju ploča i uvijek pristojan sound sistem.

m: Jedan od omiljenih nastupa?

Matador: Uh, imao sam neke od najboljih nastupa u Buenos Airesu, jedan od mojih prvih nastupa tamo bio je Creamfields. Svirao sam prije Richija i bilo je 10000 ljudi ispred mene što je bilo veoma posebno… i da, to je moj najdrži nastup, jer pored svih mnogih na kojima sam bio ovoga se sjećam vrlo jasno. Argentina je mjesto gdje čuvam svoje srce. Svaki put kada odem tamo uvijek imam posebne situacije, imam puno prijatelja tamo koje sam stekao posljednjih godina... da, Creamfields u Buenos Airesu je zabava koje se uvijek rado sjećam.

m: Koji DJ te inspirira u ovom trenutku?

Matador: Puno sam nastupao sa Richijem kroz sve ove godine i on me još uvijek iznenađuje. On svira kompleksne trake i stvari za koje nemate pojma odakle dolaze, često svira četiri ili pet traka u isto vrijeme. Onda je tu Carl Cox i Joseph Capriati koji su veliki majstori koji mogu kontrolirati cijelom situacijom na bini i plesnom podiju više od šest sati i to veoma lako.

Vidio sam velike majstore u lokalnim klubovima u kojima sam nastupao u različitim gradovima. Uvijek kažem da je jedna od velikih vještina zagrijati publiku i dovesti je do one točke kada treba nastupiti zvijezda noći. To je mnogo teže nego došetati na već pripremljen posao, to može svako, ali zagrijati i pripremiti ekipu zahtjeva dobru vještinu. Postoji mnogo nepoznatih, neopjevanih junaka negdje tamo.

m: Za one koji nisu baš ljubitelji tvoje muzike i ne znaju za tebe, možeš li objasniti otkud nadimak Matador i šta to znači za tebe?

Matador: Proveo sam mnogo vremena u Španjolskoj kao dijete i naravno gledali smo televiziju, vidjeli smo borbu bikova, znam da je to grozna i strašna stvar, i nemam veze sa tim, ali smatram da je nastup i drama Matadora nešto što me intrigira i izgledalo mi je kao dobar “karakter” na koji ću nasloniti svoj projekt, bilo je to vrlo slično vrsti glazbe koju sam radio, mješavina mračnih niskih tonova sa elementima dobrog ukusa i sa sposobnošću privlačenja pažnje.

m: Gdje se vidiš za deset godina?

Matador: U studiju. Želim provoditi više vremena u studiju, volim biti tamo, to je moje mjesto. Još kako starim nadam se da će moj cjelodnevni rad u studiju biti moj posao.

Volio bih raditi više u onim poljima koja me baš zanimaju, volio bih raditi zvukove i muziku za slike. Putovanja su nevjerojatna, izuzetno sam zahvalan što sam obišao svijet, volim nastupati, ali to uzima svoj danak, čak da ste totalno sveti i da apstinirate od svih zamki industrije, što god to bilo, velika putovanja uzimaju danak.

m: Kako balansiraš između posla i života? Možeš li uopće balansirati?

Matador: Mjerim ih, i sve se stopi u jedno. To je stvar koju trebate zapamtiti ako želite učiniti nešto i shvatiti to ozbiljno. Nema lakog načina da se to stavi zajedno, a ako uspijete, to postaje stvarno sve i sve se treba prilagoditi tome... To je surova istina o tome. Nema paralelnog života koji ide usporedno, ako bilo tko to učini, može napisati knjigu o tome, jer to se još nije dogodilo, industrija je previše zahtjevna da bi se mogli isključiti. I ne isključuješ se dokle god voliš glazbu, razlog zašto sve funkcionira su ljudi oko vas koji vas vole i koji vas podržavaju, ništa drugo.

m: Šta radiš dok spremaš svoj dj set?

Matador: Prva stvar koju radim je provjeravanje imam li svu novu glazbu. Nastojim tražiti novu glazbu, pa čak i kad sam u špici ljetne sezone, uvijek ću pokušati naći neku novu traku. Sviram svoje vlastite trake, u slučaju da imam nove trake ili neke koje nisam svirao dugo vremena, i to sve skupa me potiče da opet radim nove trake koje mogu koristiti u svom setu.

Load the next article...
Loading...
Loading...