Search Show Menu
Home Latest News Menu
Dodaci

Nađemo se u toaletu: Dance glazba treba više rock zvijezda

Želimo da DJ bude posljednji koji stoji na afteru

  • Mixmag Adria
  • 27 October 2017

S obzirom na sve, dance glazba je u 2017 jebeno fenomenalna. Moramo biti svjesni da gentrifikacija zatvara klubove, a ljudi još uvijek puštaju old-skool garage setove, no generalno, udara svih s preciznošću chefa u hipsterskom cafeu koji napada avokado. Festivali su brojniji i sve nevjerojatniji, fantastični novi klubovi se otvaraju brže nego što su se njihovi prethodnici zatvorili, talenti cure s interneta, a naš je zvuk najinovativniji i najbolji koji se može naći.

No, ne možemo pronaći zadovoljstvo. Ne tako davno, elektronska je glazba bila na aparatima. Odmah nakon prelaska milenija, stari stil glazbe, baziran na primitivnim instrumentima, napravljenima od mrtvih životinja i stabala, ponovno je otkriven u raspadajućoj metropoli poznatoj lokalcima kao 'Noo Yoik'. Bendovi kao što su The Strokes, Interpol i The Yeah Yeah Yeahs eksplodirali su na scenu s izgledom, zvukom i stavom te njihovim brendom rock glazbe, koji je bio najcool stvar u svemiru.

Sve što smo tada imali za ponuditi bile su zdepaste house legende, electroclash (dobre frizure, 10 dobrih traka), trance, krznene čizme i ljudi s Lego kockicama u kosi. Bio je to pokolj. Masakr. Natjecanje toliko krvavo i jednostrano da je Krvavo vjenčanje u Game Of Thrones izgledalo kao finale Masterchefa u usporedbi. Rezultat? Generacija koja je trebala gutati ecstasye i ostajati budna do kasno plešući na 4/4 beatove, stisnula se u uske traperice, gutala ecstasye i ostajala budna do kasno plešući na sranje kao što je The Libertines. Jedino kad se okupio Manhattan Project tim, sastavljen od velikih umova kao što su James Murphy, Erol Alkan, McCaulay Culkin, Mixmagov tadašnji Fashion urednik, Mylo i tko god je uvjerio Klaxonse da obrade 'Not Over Yet' - gdje su uspjeli sintetizirati 'nu rave' i odvući gitarska smetala natrag gdje pripadaju. The Strokes i njihova sorta, vidite, bili su rock zvijezde. Sa stilom, dekadentni i karizmatični, nitko, pa ni bounceri, menadžeri, niti bilo tko drugi, nije im mogao reći što da rade, a njihov ledeni stav van stagea, bio je u kontrastu s njihovim užarenim nastupima. I ako dance glazbi u 2017. išta fali, onda su to rock zvijezde.

Kao i obično, krivimo EDM eksploziju, koja je katapultirala na tucete producenata iz spavaće sobe u zvijezde, bogatstvo i stavila ih pred tisuće ljudi na ogromne parkinge diljem SAD-a, prije nego što su imali vremena razviti stvari kako treba (i ono, naučiti miksati). Vještine na pozornici sastojale su se od toga da su sposobni dići ruke u zrak svako malo, prije topa konfeta te stajati ispred LED ekrana.

EDM bum je ispovraćao i eksponencijalni porast u potencijalu zarade DJ-eva diljem svijeta. S velikom lovom koja je počela pristizati menadžerskim timovima, ekspertima društvenih mreža, agentima i sponzorstvima: 'odgovornost' i 'profesionalnost', drugim riječima, pobijedile su kreativnost, spontanost, pa čak i sposobnost da se ode na festival na četiri dana bez spavanja. Iako, moramo ovdje dati neke zasluge Aviciiju; ono, radije bismo radili bilo što, samo da ne slušamo opus ovog Šveđanina, no bilo tko tko je partijao tako jako na turneji koju je ovaj morao prekinuti, dobiva naš glas (ima tu još u ovoj priči, no većinu EDM vijesti ovih dana ipak dobivamo od Wündergrounda).

S druge strane ovog pokreta lišenog karizme su oni DJ-evi koji su naučili potpuno pogrešne lekcije iz techno kulture Berlina i minimal ere te koji misle da su crna majica i ozbiljna faca 'samo se radi o glazbi' važnije od slobode i kaosa Panoramabara i DC10.

Next Page »
Loading...
Loading...