Search Show Menu
Home Latest News Menu
Intervjui

Nikki Pryke - lavica švedskog underground zvuka!

...i šefica Envelope Audio etikete

  • Mixmag Adria
  • 24 January 2018

Iako se u slobodno vrijeme bavi meditacijom, jogom, boravkom u prirodi i pripremom veganskih specijaliteta, ona je jedna od nezamjenjivih figura švedske underground scene. Nikki Pryke je studirala audio inženjering na svjetski poznatom SAE institutu, a svojim DJ nastupima, vrhunskom produkcijom i vlastitom izdavačkom kućom Envelope Audio, izborila je svoje mjesto na krcatom tržištu svjetske scene elektroničke glazbe. Nikki vodi radionice na Odsjeku za glazbene studije na Sveučilištu Örebro, a njezina je profesionalna DJ karijera počela još 2004.

Razgovarao: Damir Ludvig
Foto: Vitaliya Zhyriakova



m: Što je ključno za dobre partije u Stockholmu?

Nikki Pryke: Smatram da dobri partyji manje ovise o prostorima, a više o organizatorima i promotorima od povjerenja. Ljudi koji uvijek organiziraju dobre partyje, bez obzira na njihovu lokaciju su Ingmari Pagenkemper, koja vodi Södra Teatern, dugogodišnji promotor Damien Eie i Johanna Schneider, koja vodi bukinge u klubu Under Bron.

m: Koji ti je najdraži klubu U Stockholmu?

Nikki Pryke: Teško je odabrati, ali jedan od najboljih je stari podrumski klub Berns (2.35:1) u Stockholmu. Tamo sam s prijateljima nekoliko godina vodila vlastitu klupsku večer. Ono što taj klub čini posebnim je, prije svega izvrsna ekipa te moćan razglas i kvalitetna gostovanja.

m: Koji su po tvom mišljenju ključni elementi da bi netko bio kvalitetan DJ?

Nikki Pryke: Poznavanje glazbe je osnovni element za početak bavljenja ovim poslom, no kvalitetan DJ uz osobitu strast prema glazbi mora imati samopoštovanje, karizmu, te odmjereni stav koji leži između poniznosti i prkosa.

m: SAE je vodeći svjetski institut u kreativnim medijskim industrijama. Osnovan je prije 42 godine, a danas djeluje u 53 kampusa u 27 zemalja širom svijeta. Studirala si audio produkciju na SAE institutu još 2007. Što ti je taj studij omogućio?

Nikki Pryke: Studij mi je omogućio da postanem inženjer zvuka sa širokim znanjem akustičnih teorija i praktičnih metoda studijske produkcije te snimanja instrumenata kao što su bubnjevi i perkusije.

m: Voliš li edukativne programe za buduće aktere na elektroničkoj underground sceni?

Nikki Pryke: Naravno, već sam radila kao glazbeni pedagog, vodila privatne DJ instrukcije te uvodne sate produkcije elektroničke glazbe. Posljednjih nekoliko godina držim radionice o remiksiranju na Odsjeku za glazbene studije na Sveučilištu Örebro. Edukacija je nešto čime se zaista volim baviti, a savršeno se uklapa u moj način života slobodnog umjetnika i audio inženjera, tako da me sve više zanima prenošenje znanja.

m: Koja izdanja najvažnija u tvojoj karijeri producenta?

Nikki Pryke: Najvažniji mi je i dalje moj prvi EP, koji sam izdala na etiketi Smooth Agent još 2015. No, prošlogodišnja ploča 'Last Nite' EP na ROMB-u, mi predstavlja novi početak i to ne samo zato što se radi o mom prvom vinilnom izdanju. Riječ je o novom projektu koji sam objavila pod nazivom 'Lioness'. Budući se već duže vremena bavim glazbom, moj se glazbeni ukus razvio u smjeru koji nisam mogla zamisliti kad sam tek počinjala s produkcijom. Zato sam željela da se to odražava i u mojem osobnom izražaju.

'Lioness' je projekt temeljen na ozbiljnim instrumentalnim klupskim skladbama, ali predstavlja i novo ime koje koristim za nastupe uživo s kojima sam počela nastupati prošlog ljeta.

m: Prošle si godine pokrenula novu izdavačku kuću, Envelope Audio, u kojoj ti je pedesetpostotna suradnica Victoria Koulaeva. Kako je došlo do pokretanja te etikete?

Nikki Pryke: Smatram da je glavni razlog zbog kojeg sam započela izdavačku kuću bio taj da sam postala iscrpljena količinom poslova koje obavljam. Zanimanje producenta, pa čak i DJ posao su prilično samotnjačke aktivnosti. Osjećala sam čežnju ostvariti kolaboraciju s nekim tko bi me rasteretio i motivirao u stvaranju vijednosti koje će trajati duže od moje vlastite glazbene karijere.

Victoria je osoba s kojom sam odmah shvatila sličnosti u viziji etikete koju želimo voditi. Ona je ekonomistica, a ja sam producentica, tako da konstantno nadopunjujemo jedna drugu, no o repertoaru uvijek odlučujemo zajednički.

Naš je cilj dosegnuti što veći auditorij, a istovremeno zadržati i naš glazbeni identitet. Fokusirani smo na suradnju s prijateljima iz cijelog svijeta, kombinacije različitih žanrova i eventualnog proširenja na digitalni format, iako su nam vinilna izdanja i dalje trenutni prioritet.

m: Što bi preporučila ljudima sa scene koji sanjaju o pokretanju vlastite glazbene etikete?

Nikki Pryke: Smatram da je entuzijastima koji započinju vlastitu etiketu najvažnije imati snažnu viziju koja se potencijalno može istaknuti na prezasićenom svjetskom tržištu elektroničke glazbe. Od velike je važnosti i izgradnja snažnih odnosa s umjetnicima čija djela namjeravate izdavati. Dajte sve od sebe da im pomognete u plasmanu njihovih djela, no istovremeno u startu osigurajte njihova realna očekivanja.

Load the next article...
Loading...
Loading...