Search Show Menu
Home Latest News Menu
Cover Face

Paul Woolford je na vrhuncu karijere sa svojim aliasom Special Request

Ove je godine radio na Blade Runner 2049 i izdao 'Belief System'

  • Mixmag Adria
  • 26 October 2017

Pet minuta je do ponoći, a Paul Woolford, aka Special Request, žuri kraj flamanskog dvorca postavljenog u mračnom, velikom jezeru. Točno podrijetlo zgrade je nepoznato, no svoje ime i prisutnost posuđuje Horst festivalu, kojeg će upravo zatvoriti ovaj DJ iz Leedsa. Navigiramo kroz gužvu ekipe koja divlja na kraj Egyptian Loverovog razvratnog okršaja s 808-icom. Adel Crag, objašnjava Woolford s Leeds naglaskom (dio je naziva 'Adel Crag Microdot', lude electro trake koja je jedan od vrhunaca na njegovom novom duplom albumu 'Belief System') - Adel Crag je stijena na kamenima blizu mjesta gdje je odrastao. Jedne vruće ljetne noći, u dobi od 11 godina, dok je kampirao u vrtu prijatelja, dvojac se ušuljao tamo. "Bilo je mnogo ljudi koji su stajali naokolo u haljinama. Bili smo prestravljeni! "Godinama kasnije otkrio je da je stijena drevna poganska žrtvena lokacija. "Jednom sam bio na LSD-u tamo, što je stvarno bilo čudno. Ali volim se suočavati sa stvarima direktno: "Hajde da vidimo što imaš". Otkrijmo gdje su granice, rubovi. Idemo shvatiti to."

Od ranih dana kao rezident u Leedsovoj house instituciji Back To Basics do 2012. godine i reinkarnacije kao Special Request, projekt koji je u početku bio inspiriran tinejdžerskom ljubavlju ravea i junglea, Woolford je nastavio ovaj sukob, ne toliko pokušavajući izaći iz kalupa koliko želeći pokazati da kalup ne postoji. Njegova pojava kao Special Request mogla se činiti potpunim preokretom nekima, no za Woolforda to je jednostavno prirodno napredovanje niti koja je počela prije nekoliko godina. 'Belief System' nastavlja svoju evoluciju. U njemu se nalaze i barnstorming bangeri poput 'Mentasm' inspiriranim 'Curtain Twitcher', nasilnim jungleom 'Leviathan', i 'Brainstorm', pjesmom koja kombinira sličnu piano liniju kao i prethodni house hit 'Untitled' i ima jednako epsko režanje bas linije. Na drugom disku okreće se scenarij s devet ambijentalnih, atmosferskih sporih "burnera" koji nekako posjeduju sličan intenzitet. Woolford se vratio u divljinu u potrazi za prosvijetljenjem, a ovog puta je tu i Mixmag.

Kad se Special Request pojavio, pojavio se i pogled dotaknut rukom Zoda, Terrence Stampov lik supernegativca iz Supermana II. Ogoljene kose dlake i brade, njegove su press fotografije bile jednako čarobne kao i novi zvuk. Sada mu je kosa ponovno duga, i podvučena pod ružičastu kapu. Kad odlazi na pozornicu Podium Pile Pavilion - tzv. zbog toga što je šator okružen hrpom građevnih blokova - skida crnu jaknu i otkriva kaput s natpisom ‘Any Way Out of This Nightmare?’ na leđima. Dodajte to Rodinovoj epskoj skulpturi 'The Gates of Hell', koja se nalazi na naslovnici albuma ‘Belief System’, i dobijete uvid u Woolijev trenutni svjetonazor.

No, kako objašnjava, postoji univerzalnost eskapističkom uzbuđenju ravea i breakbeata - čak i ako ga morao "pitchati" drugačije, ovisno o tome da li debitira za EDC Mexico (što je učinio u veljači, još uvijek entuzijastičan o tome koliko je dobro prošlo) ili se pridružio Metalheadz u Fabricu. Otvorio je s 'My House Is Your House' The Break Boysa, a naredba "Let the bass kick" stavila je večer na svoj put. Postupno podižući tempo, belgijski rave klasik 'The Vamp' pridobio je lokalce, a ekstatični refren Bizzare Inc - 'Playing With Knives' dodatno podiže temperaturu.

Povremeno uzima gutljaj tekile ravno iz boce, izgledajući prijateljski i ugodno sam sa sobom kao i kad nije na pozornici, skakujući unaokolo i odrađujući vrhunske mikseve s lakoćom. Velik je to skok od njegovih najranijih festivalskih iskustava na Homelands 2001., kad ga je bukirao Darren Hughes, promotor koji ga je kasnije učinio rezidentom na We Love... Space, gdje se nije mogao prestati tresti prvih 45 minuta seta. "Na Homelandu sam svirao u pola jedan popodne za otprilike stotinjak ljudi. Nadao sam se da ću i sljedeće. Onda me Darren pitao želim li zatvoriti festival b2b nastupom s Ralph Lawsonom. Naravno da da! Bilo smo u šatoru kapaciteta za 5 tisuća ljudi, i srećom za nas, kišilo je, pa su svi bili unutra. Ralph je bio moj heroj, gledao sam ga u Basicsu godinama. Pisao sam mu pisma. Mislim da ih još ima. Bilo je to pomalo "stalkerski" od mene."

Puštajući hrpu Freaks i Classic Records traka u to vrijeme, opsesija Derrick Carterom usmjerila ga je prema izazovnijim DJ vodama. "Slušajući što Derrick radi me natjeralo da vidim da možeš napraviti što god želiš. Ono što sam vidio da on radi je prirodno, ali i neobično na neki način. Puštao bi dvije trake koje savršeno odgovaraju, zatim bi pustio još dvije gdje se čini kao da je jedna zavarena za drugu. Tribal Gathering je organizirao weekender i oko šest ujutro Derrick je puštao MK-ov mix 'No Illusions' od D'Influencea miksajući ju s Daft Punkovom 'Musique' i činilo se kao da to radi vječno. Pomislio sam: Jel to zaista funkcionira? Imao je svoje naočale za varenje na glavi. Osjećao sam kao da će mi mozak izaći iz glave. Kako sam se tada u tom trenutku osjećao, to pokušavam sada učiniti. Pokušavam prizvati nešto, doseći unutrašnjost što je dublje moguće i reći ono što moram reći, no s nadom da ću nekom drugome pružiti to iskustvo. Tražim onaj WTF! odziv". Naravno, ne odlazi svaki set u onom smjeru u kojem želi. "Nekad možeš doživjet i običan WTF..." rekao je sliježući ramenima.

Prebacujući se u i iz junglea u njegovom posljednjem satu isprobava tu nijansu. Oslobođeni ragga vokali i proklizavajući time-stretchani beatovi su popraćeni zvižducima odobravanja, s Belgijancima koji "brockaju" (brocking - kretnja u drum and bass glazbi) nepopustljivom energijom. Bez zadrške, Woolford pušta DJ Future i Eric Electric remix trake 'Monkeys' od DJ Trace & Nico, vrhunac s njegovog FabricLive 91 miksa ranije ove godine, uz iskonsku 'Nasty Habits' Shadow Boxinga. Dolazeći iz pozadine glazbe s dugim miksevima i grooveovima, sada je masterirao drop, pa i dupli drop, eksponencijalno podižući intenzitet, a dužina svake trake koju pušta biva kraća i kraća kako se bliži fajrunt. Jedan muškarac podiže telefon s riječi 'Junglist', zatim 'One Love' kako posljednji breakbeat izbljeđuje.

"Puštajući jungle, najveći utjecaj na mene ima slušanje Randalla," priča nam, hvaleći eklektičan i nepredvidiv stil legendarnog DJ koji je inspirirao imena poput Andy C-a. "Ne moraš puštat stvar otpočetka. Možeš ju puštati od sredine ili kako god želiš."

U 'Belief System' se radi o glazbenoj slobodi koju je pronašao za sebe. Za svoju 17-godišnju kćer kaže kako sluša showtune (popularna pjesma napisana za neku predstavu), r'n'b stvar, a zatim Neil Landstrumma. Nova generacija je rođena s otvorenim umom kosih i duboko ukorijenjenih veza, ali on to ima od kad je prvi puta slušao 'Street Sound Electro" kompilacije. "Ono što je bilo nevjerojatno su varijacije", priča nam; "tamo su bile trake od Roxanne Shante, Schooly D, pa Juan Atkinsov 'Techno City'. Mogli biste reći da to nisu iste stvari, no ti albumi su ih spojili zajedno." Dodajmo k tome činjenicu kako je d'n'b don Dilinja izdao iskonski album 'Cybertron' i polako možete spojiti točke Woolfordovih mnogih opsesija.

"Uvijek sam impresioniran umjetnicima koji se godinama ne brinu o svojoj posebnoj sceni i na kraju samo ponavljaju istu stvar", sažima Call Super, mladi kolega Houndstootha kojeg smo uhvatili ranije tijekom dana u zapanjujućem setu koji se tečno kretao od Rolanda do Skanna na Horstovoj impresivnoj NewCastle pozornici, visokoj trokatnoj konstrukciji skela, mrežice, dimova i svjetala. "Paul je uvijek prepoznao vrijeme u kojem radi, s pravom mješavinom znatiželje za ono što se događa i vlastitim osobnim pristupom stvarima. Mnogo ljudi to nije u stanju."

Može se ići još dublje. Njegov očuh je bio taj koji je predložio radno iskustvo u svojoj prvoj prodavaonici, Crash Records, ali kad je upoznao svog pravog oca u svojim ranim dvadesetim godinama, držeći se za njega dugim zagrljajem i uvjeravajući ga da je učinio pravu stvar dok je njegov otac plakao, Woolford je saznao da mu je otac bio jazz bubnjar koji je nastupao sa Sun Raovim Archestra i Squarepusherom, a potonji je umjetnik sličnog razmišljanja još jednom od njegovih nadahnuća, Aphex Twinom. Nemirno eksperimentiranje i bubnjevi koji savijaju um negdje su u krvi.

Ranije ove godine stavio je 20 neobjavljenih pjesama, dio trezora od oko njih 2300, na SoundCloud. Toliko je htio još više toga otkriti, a onda je shvatio da će objaviti album s 23 pjesme. Snimanje glazbe za film uvijek je bio dio njegovog glavnog plana, a njegov dizajn zvuka uključen je i na Blade Runner 2049 trailer. Prošlo je i deset godina od kada je napustio Back To Basics, a on slavi, kako kaže, "emocionalni povratak" nastupajući za njih u Churchu u Leedsu 4. studenog. Teritorij na kojem Woolford "operira" i dalje se širi, i nema naznake kraju.


'Belief System' je izašao za Houndstooth

Load the next article...
Loading...
Loading...