Search Show Menu
Home Latest News Menu
Dodaci

Predviđamo najbitnije stvari koje će se dogoditi 2018.

Pripremamo vas za turbulentnu godinu

  • Mixmag Adria
  • 24 January 2018

Svaki festival koji posjetite vodit će DJ

Ne tako davno, činilo se da su festivale vodila mješavina ekscentričnih farmera, ogromnih promotora žive glazbe ili oduševljenih hobista koji su odradili obećanje koje su dali u 4 ujutro a će napraviti "najbolji festival ikad!". Ali sada se čini da svaki drugi festival koji se najavljuje ima DJ-a na čelu. Naravno, to nije nova stvar, Rob Da Bank već trideset godina vodi Bestival, no čini se kako su se ulozi znatno povećali zadnjih nekoliko godina. Tu je Lost & Found od Annie Mac, Jaymo i Lost Village Andy Georgea, Disclosureov Wild Life (koji je trenutno na pauzi zbog snimanja njihovog trećeg albuma), i briljantni Houghton, Craig Richarda, koji je debitirao prošle godine.

I ove godine pridružit će im se miljenik plesne glazbe, Artwork koji je domaćin prikladno nazvanom Arts Houseu: Lovely London Festival 11. augusta. Budimo iskreni, tko je u boljoj poziciji da složi bolji festival od DJ-a? Svi imaju crnu knjižicu punu besprijekornih DJ-eva koje mogu pozvati na svirku, opsesivni su s detaljima po pitanju ozvučenja, i pobrinut će se da potraje. Ili u slučaju Craig Richardsa i njegovog Houghton festivala, pobrinuti se da glazba ne stane čitavih 72 sata trajanja festivala. Sean Griffiths

EBM će biti throwback žanr godine

Preko 30 godina, miješanje popa i teških industrijalnih zvukova poznatih kao Electronic Body Music (EBM) uspjelo se održati undergoundom, skrivenim od većine globalne plesne zajednice. Najčešće prisutna u dijelovima Njemačke i Nizozemske, EMB supkultura se vrti oko gotske i grlene vibre uz repetitivne obrasce ritma, seksualnih vokala i zlosutnih synth linija koje čine mračnu, punkersku estetiku.

Dok je nekolicina suvremenih umjetnika ostalo u skladu s tradicionalnim zvukom žanra, definiranog kasnih osamdesetih srodnih umjetnika poput Anne Clark i Nitzer Ebb, mnogi su se okrenuli svjetlijoj produkciji koja se lijepo spaja sa sve većom techno scenom i brzom rastu electra. Izdanja u 2017. od umjetnika poput Alessandra Adriania, Sarina i Phase Fatale, koji je izbacio svoj oštri 'Anubis' EP putem Ostgut Tona, napravila žamor koji je počeo penetrirati niz techno setova diljem svijeta. Umjetnici kao što su Silent Servant i Adam X gravitiraju prema žanru, a ostali su počeli pratiti. Kako techno glave i dalje traže tamnu varijaciju u njihovim produkcijama i nastupima uživo, predviđam da će naći utjehu u teškom, seksi i dobro zaobljenom industrijskom zvuku EBM-a. Cameron Holbrook

Još više gradova će podržati ekonomiju noćnog života i dodijeliti gradonačelnike noćnog života

S obzirom na brojna zatvaranja klubova posljednjih godina (The arches, Shapes, The Rainbow Venues, gotovo i fabric), postaje jasno kako lokalne vlasti igraju ključnu ulogu u prosperitetu i budućnosti kulture plesne glazbe. Neki gradovi, poput New Yorka, Amsterdama, Pariza i Züricha usvojili su koncept Noćnog Gradonačelnika, dok Berlin ima Klupsko Vijeće, a London ima Noćnog Cara. Glavni cilj je podržati noćnu ekonomiju, a do sada izgleda obečavajuće.

New York je napokon ukinuo svoj zastarjeli "Cabaret Law", a otvorila su se i dva velika kluba u posljednjih nekoliko mjeseci, Nowdays i Elsewhere, dok je vlast u Berlinu nedavno uložila milijun eura kako bi se opremili za zaštitu od buke, s obzirom da postoji porast u razvoju posjeda zbog kojih bi sse neki klubovi mogli zatvoriti. Sljedeći korak je da i druge velike lokacije prepoznaju činjenicu kako noćni život nosi ključnu ulogu u kulturi grada. Javnost ima oči uperene na popularne "hotspotove" poput Los Angelesa i Sydneya. Harrison Williams

Dogodit će povećana istaknutost elektroničke glazbe u Africi i afričkih umjetnika na globalnoj skali

Glazba koja stiže iz zemalja Afrike popularna je u klubovima diljem svijeta već dugi niz godina. David Mancuso je izazvao histeriju puštajući traku kamerunskog saksofonista Manu Dibanga 'Soul Makossa' u Loftu sedamdesetih, a danas imena poput Awesome Tapes From Africa, Floating Points i Antal su poznati da prokopaju glazbom kontinenta. Kako se scena i dalje razvija i raste oko Afrike, kao kwaito i qgqom u Južnoj Africi, mbalax u Senegalu i Gambiji, kuduro u Angoli, electro acholi u Ugandi, i više, umjetnici koji produciraju i puštaju ovu glazbu ciljaju na prominenciju i što se zapadne publike tiče, na više od toga da budu samo imena na trakama koje se puštaju.

Promjena je tu: južnoafrički Black Coffee svoju Ibiza rezidenciju započeo je 2017. u klubu Hi, nastupajući svake subote u prostoru kapaciteta 3 tisuće ljudi tijekom 18 tjedana, njegov kolega Lag je protresao klubove diljem Europe i Amerike i zaradio svoje mjesto i našoj listi 'breakthrough' DJ-eva godine. Favorit ghana funka, Ata Kakm privukao je mnoštvo rasplesanih ljudi na svoj nastup na West Holts Stageu na Glastonburyu. Suradnja između kontinenata posljednih godina rezultirala je spojem Nyege Nyege koelktiva iz Ugande s NTS-om, a James Holden i Floating Points rade s marokanskim umjetnikom Maâlem Mahmoud Guinia. Patrick Hinton

Seksualno uznemiravanje unutar industrije direktnije će se prozivati

Svijet zabave ove godine je potpuno drugačiji. U post-Weinstein Hollywoodu, činovi odvratnog, neoprostivog seksualnog napada i grabežljivog ponašanja više se ne guraju ispod tepiha. #MeToo i Time's Up pokreti grabe moćan momentum, i plime se mijenjaju. Naravno, postoji još dug dug put za prijeći, ali pozitivne promjene oko načina na koji razgovaramo o seksualnom uznemiravanju su ovdje. S tim rečenim, neće proći previše vremena prije nego ostale zabavne industrije, specifično glazbena industrija, vidi sličan preokret u nošenju s takvim ponašanjem. Vrijeme je da se uspostavi razgovor unutar glazbe, kako bi došlo do potrebnih i esencijalnih promjena od kojih fanovi i ljudi iz tog posla mogu benefirati.

Unutar plesne glazbe, Association of Electronic Music (AFEM) je pokrenuo servis za povjerljivu podršku u seksualnom zlostavljanju gdje se nudi pomoć i savjet žrtvama unutar scene. Mark Lawrence, CEO organizacije je rekao: "Od formiranja, AFEM je zagovarao jednakost i uključenje kao važan temelj naše industrije i nedvosmisleno osuđujemo seksualno zlostavljanje i uznemiravanje bilo koje vrste. Radimo s naših 150 članova kako se kao industrija ujediniti protiv svih vrsta zlostavljanja." Ovo je pozitivan korak naprijed za plesnu glazbu, no kao što smo već spomenuli, još imamo dugi put za prijeći. Funster

Podcasti će postati esencijalni dio navike slušanja glazbe

Danas svatko ima podcast. Sloboda internet radia (kao NTS, Balami, Reprezent) i društvenih mreža vjerojatno je razlog porastu popularnosti produciranja autentičnih audio programa. A u 2018. podacasti će samo postati bolji i veći, od necenzuriranih komedija poput ‘My Dad Wrote A Porno’, govornih emisija poput Jessie Wareinog ‘Table Manners’ (koji se održava u Jessinoj dnevnoj sobi, gjde ona i njezina majka pričaju s gostima uz šalicu čaja); i epizodne glazbene emisije poput Anjuna Deep, The Guardianovog Music Exchangea i našeg vlastitog On Rotation podcasta.

Podcasti su platforma za izražavanje mišljenja i kreativne slobode a mogu biti slušani nekoliko puta od slušatelja koji se žele angažirati kroz audio materijale a ne samo pasivno slušati (kao što to radimo kad uključimo radio u autu npr.). Nema određenog vremena u kojem ga morate poslušati, živi i diše online vječno. Jaguar Bingham

Eksperimentalna klupska glazba fokusirati će se na umjetnost nastupa uživo

“Deconstructed”, “experimental”, ili jednostvno "club" - zovite to kako želite, ali val inovativnih producenata poput Rabita, Arcae i Lotica fokusirati će e na svoje live nastupe ove godine. Dokazali su svoje na DJ pultu, na događajima poput Unsound, Creamcake i Sonic Acts, a sada traže način za predstavljanje svojih ideja publici na što dublji način mogući. Lanark Artefax se udružio s vizualnim umjetnikom Jacobom Chabeauxom kako bi napravio utjecajan audiovizualni show; Lotic svoj novi rad predstavlja s klasičnim plesačem Roderick Georgeom na CTM festivalu kasnije ovog mjeseca; Jlin također radi s plesačima, rutinski izmišljajući načine kako bi svoju glazbu dovela u carstvo livea, a novo potpisivanje Kleina za Hyperdub uključuje i operu koja je nedavno izvedena u cijenjenom londonskom Southbank Centre. DJ setom se samo dio toga može izrazit, pa očekujte da će ova scena krenuti na sljedeći nivo. Seb Wheeler

Drumcode brand će postati najpopularniji techno pokret na svijetu

Adam Beyer – možda više kao Adam Behemoth. Bez sumnje, Drumcode je postao jedan od najpopularnijih i najistaknutijih labelova na svijetu. Partyji diljem svijeta imaju toliki hajp da gotovo nemaju konkurenata s događajima poput Junction 2 u Londonu i njihovim takeoverima na Awakeningsu i u Printworksu. Naravno, do ovog uspjeha se nije došlo bez cijene, jer se techno puristi skupljaju oo izjave da to "zapravo nije techno". Nadmetanja između fanova etikete kao i fanova mračnijeg techna vidljiva su na Facebooku diljem svijeta, no to neće umanjiti činjenicu da je Drumcode prevladavajuća sila u carstvu 4/4 ritma. Partyji će postati veći i drskiji, baza fanova će se i dalje povećavati nevjerojatnom brzinom, a Adam Beyer će nastaviti svoj marš kao jedno od najvećih imena na bilo kojem lineupu. Je li 2018. godina kada ćemo svi plesati na nezaustavljiv ritam Drumcodea? Čini nam se. Funster

Internet će omogućiti stvarnu, sirovu budućnost radia

Kad pričamo o internet radiju, što vam padne na pamet? Zajebano je, jer to može biti puno stvari, uključujući slušanje radio DJa koji intervjuira jednog od vaših najdražih DJ-eva uživo.

To je budućnost (internet) radija. Sve što ste mislili da ne možete, sada možete. Dani kada su umjetnici sjeli na neki razgovor kako bi promovirali ssvoj album na dosadan način su iza naas. Ovisi što vas fura, neki ljudi žele više od samo slušanja. Žele vizualizirati što se zapravo događa. Zadržati publiku aktivnom i involviranom je ključna stvar, pogotovo u doba interneta.

Primjer ovog je Radar Radio DJ Amy Becker čiji je pristup intervjuiranju vizionarski. Dok sjedi sa svojim gostom, pali svoj bong. Njezina emisija Wake & Bake domaćin je gostima poput IAMDDB i raspravlja o svemu od glazbene industrije do svakodnevnog života.Trebamo li više prezentera koje boli ona stvar za tradicionalni radio? Da.

Umjetnici i prezenteri nisu ispolirani i savršeni, pa ne bi trebala biti ni njihova prezentacija sebe. U doba površnosti društvenih mreža i njezinih nevjerojatno visokih standara, internet radio prezenteri ne bi trebali raditi intervjue kao da s na Dobro Jutro Britanija. Daj mi onu pravu stvar, kao u 4 ujutro na nekoj sofi nakon izlaska. Sherelle Thomas

Lineupovi u klubovima i festivalima okrenut će se manjem broju artista i prevladavat će duži setovi

Prije svega, neka jedna stvar bude jasna: nema ništa lošeg s mamutskim lineupom. Uvijek je dobro vidjeti jaka imena u elektroničkoj glazbi na festivalskim posterima ili na nekom online eventu. Ali to više nije ono što publiku zanima. Postoji nešto primamljivo u smanjenju broja DJ-eva na lineupu i fokusu na nekolicinu nevjerojatnih umjetnika. U našem članku o usponu selektora prošle godine, pričali smo o umjetnicima poput Josey Rebelle, Moxie i Debonair i njihovom rastu, i ovo su DJ-evi koje želimo slušati četiri ili pet sati u komadu.

Želimo ići na klupske večeri gdje ćemo čuti ogroman dio glazbene kolekcije DJ-a, a ne sat vremena nabrijanog seta ispunjenog bangerima prije nego se pojavi sljedeći headliner. Skreamova Open To Close turneja je doživjela veliki uspjeh, a ljudi poput Saoire, Objekta i od nedavno i Madam X najavljuju partyje koji prodaju karte na temelju jednog umjetnika, prije nego pet, šest ili više. Festivali poput Field Maneuversa i Virga su mali, boutique festivali s nekoliko velikih imena uz pažljivo razmotrene rezidente i neotkrivene talente, i to je promjena koju ćemo gledati ove godine. Neka DJ dobe svoj trenutak, bolje nego da su samo dio mašinerije. Funster

Nedjeljni partyji će postati zabavniji i sofisticiraniji nego ikad prije

Nedjeljno popodne u Phonoxu, Brixton. Upravo sam uletio nakon nedjeljnog ručka uz nešto alkohola i suočio se s nečim što izgleda sasvim nespojivo s uspavanom ulicom. Maribou State su već nekoliko sati duboko u "fizzing" house setu, a plesni pod je prepuna jedne od najcjenjenijih, najpredanijih mladih ljudi koje smo ikada vidjeli. Nedjeljni klubovi nekad su se zvali "Ponor" u ovom dijelu svijeta, zatrpani žrtvama od noći prije; oči se okreću iza sunčanih naočala, čeljusti plešu poput ptičjeg krila. Ali pogled na svježa lica posvuda i puka dinamika plesnog podija otkriva da ovu gomilu zapravo zaista zanima glazba. Tu su zbog plesa. Atmosfera više priliči najboljem odlasku u teretanu ikad nego "nazobanom raveu", i sve završava u 10. Moguće da smo taj dan ugledali budućnost, budućnost izgrađenu od generacije koja se brine za svoje zdravlje kao i svoju house glazbu. Mamurluk je prošlogodišnji trend. Duncan Dick

Modularno programiranje će biti pristupačnije i jeftinije

2017., interaktivna mapa koju je složila kompanija circuitburst pokazala je lokacije različitih eurorack modularnih kompanija koje su razbacane po planeti. Trenutno postoji više od 300 privatnih modularnih tvrtki u cijelom svijetu hraneći rastući apetiti za jedinstvenom modularnom synth produkcijom.

Između Robert Moogovog izuma prvog monofonijskog sintetizatora u 60-ima i prijelazu stoljeća, koncept izgradnje vlastite modularne instalacije zvuka zahtijevao je od glazbenika da bude dobro upućen u znanost iza zvuka i ima višak novaca za nadogradnju svojeg studia. Danas su modularne tvrtke zaokupljene ludo popularnim "eurorack" formatom i pogoduju umjetnicima s jeftinijim i pristupačnijim modulima koji omogućuju jednostavnu i povoljnu prilagodbu hardverskim setupovima.

Vrtoglava ponuda sekvencera, filtera, efekata, oscilaora, napajanja, modulacijkih izvora, dodataka i polu-modularnih hardwaare sintesajzera koja je stigla na tržište posljednjih godina, udahnjuje život u tekući i čisti oblik stvaranja elektroničke glazbe. Kako interes u ovaj proces raste, konkurentne modularne tvrtke su na putu pronalaska novih i pristupačnih načina kako privući iskusne i nove sintesajzer ljubitelje. Cameron Holbrook

Europski festivali će se proširiti na nove teritorije

Festivala u Europi zaista ne nedostaje. Španjolska ima Sónar, Italija ima Kappa Futur Festival, Francuska ima Weather, Nizozemska Dekmantel a Njemačka ima Melt.

Nažalost, Albanija nije visoko na ovo listi. No događaji poput Kala Festivala, tjedan dana dugačkog partya na "nedodirnutoj rajskoj plaži" na Jadranskoj obali, rade marljivo kako bi manje države na kontinentu imale priliku čuti neka od najvećih imena housea i techna.

Kala je prvi internacionalni glazbeni festival u Albaniji, a secretsundaze, Phonica, Feelings i Savage će biti tamo. Pridružuje se Glitch festivalu na Malti osnovan 2016.) i Sea Danceu u Crnoj Gori (osnovan 2014.).

Kao što zna svatko tko je bio na festivalima u Hrvatskoj, Jadranska obala je prepuna netaknutih plaža, pa će novi partyji biti primljeni širokih ruku rejvera koji će tražiti nešto drugačije. Što vi kažete, Slovenija? Dave Turner

Više ćete plesati tijekom tjedna

Reći kako je 2017. bila godina kada su oživjeli tulumi kroz tjedan, bilo bi epsko podcjenjivanje. Od najnovijeg party pokušaja Radar Radia u Shoreditchevom East Blocu, do Hyperdubovih super uspješnih sesija srijedom u Corsica Studios, tjedan je sada prepun potencijalom, izvukavši posjetitelje nakon posla i utopivši ih u klupsko okruženje od ponedjeljaka do petka. Ove godine se kladim na sve veći porast tjednog rejvanja s obzirom da promotori i klubovi nastavljaju nuditi alternativne, često prosvijetljujuće lineupe kako bi konkurirali kultnim vikend slotovima. Jasmine Kent-Smith

Vaša najdraža klupska večer bi mogla biti dokumentirana fotografskim filmom

Upotreba fotografskog filma u svijetu gdje prevladavaju mobilni uređaji je ono što čini klupske večeri stvarnima. Ovo je pogotovo točno na događajima koji se fokusiraju na križišni clubbing. "Flashy" digitalni format polako umire u ovom području klupske kulture i koristiti će se samo na korporativnim događajima ili klubovima koji vam uzimaju većinu zarade ako tamo radite party.

35mm fotografiju mogu koristiti svi. Imate na izbor 36 ili 24 fotografija. Postoji veliko zadovoljstvo kad vidite da večeri poput BBZ, Pussy Palace i gal-dem koriste film. To je poput vremenske kapsule manjine prekrasnih žena koje uživaju u sigurnom prostoru bez osuda i sklonosti. Za mene, crne žene u elektroničkoj plesnoj glazbi - takva slika je ključna u pomaganju manjinama i činjenju plesa inkluzivnijim.

Pa, spustite jebene telefone i stvorite neke prave uspomene. Sherelle Thomas

Next »
Loading...
Loading...