Blog

Recenzija: Adriatic Perception Festival

...gdje Neretva ljubi more...

• Lucija Brailo
  • 26 September 2017

Iako od samog početka, 2015, nerijetko ukazujemo na činjenicu odličnosti regionalnih artista te iako smo nebrojeno puta, kroz razne objave preko Mixmaga, to i dokazali, Adriatic Perception Festival bio je konačna potvrda. Ova recenzija dolazi točno nakon mjesec dana od završetka festivala, koliko je trebalo novoj percepciji da sjedne na svoje mjesto. ;)

Jednostavno, jedan od onih rijetkih projekata u životu u kojima sve ide toliko glatko i bez problema, da vam se čini kao da ima vlastiti um i organizam te kao da se jako želi sam sebi dogoditi. No, prava istina ipak leži u motivu pokretača te u zajedničkom cilju i fokusu okupljenih oko iste ideje te na istoj valnoj duljini, što je rezultiralo uspješnim dvodnevnim festivalom, kakav smo samo mogli sanjati.

Lokaciju Ušća Neretve mogu opisivati, no nikada se neću moći opisom, a niti fotografijom dovoljno približiti magiji i osjećaju nestvarnosti koji izaziva čim noge upadnu u pijesak Neretve, koja se na tom čarobnom mjestu ulijeva u Jadransko more. Ljepota je tamo nemjerljiva, ogoljena, prirodna i jednostavna, ne traži ništa, daje puno, a u svakom trenutku dana izgleda potpuno drugačije.

No, Adriatic Perception Festival je ovoj prirodnoj oazi pružio auditivnu dimenziju ponajbolje regionalne elektronske glazbe, a uloge glazbenih šamana imali su neki od naših najboljih artista, kao što su Jolly Joke, bez kojeg ničeg ovog ne bi bilo i koji je osnivač festivala, Marina Karamarko, DJ Jock, Alen Milivojević, Tea Vučkovič, AudioStorm, Pero FullHouse, Avoid, Black Acid, Edy C., D.R.N.D.Y, Raven TK, Adot, Inis, Tome R. i mnogi drugi koji su na Mixmag pozornici zagrijavali publiku za Main stage, ali i ispraćali fantastičnim setovima na afterpartyjima, poput primjerice Vedri Tunesa, Toni Montane, Maroja, Erge i drugih.

Osim toga, APF je bio festival i mnogih premijera na regionalnoj sceni, pa je publika imala ekskluzivnu priliku poslušati b2b set dvaju regionalnih teškaša - Pera FullHousea aka Skeptika, koji je njegov novi alias, i Avoida aka Vladimira Aćića, koji su izgradili set 'pričajući' naizmjenično dijelove od po 20 min, što je rezultiralo konceptualnom techno vožnjom kakvu bismo svakako ponovno htjeli čuti. Osim toga, po prvi put se moglo čuti i Perceptora, mračniji alias AudioStorma, a na festivalu su svoj premijerni nastup uopće imali Taxi b2b Matt Butt, dubrovački DJ-evi čija je misija dostavljanje najsvježijih traka koje postoje i koji su propisno zatvorili after party, koji je prije toga spektakularno otvorio D.R.N.D.Y.

Čaroliju zore drugog dana APF-a, dočekali smo uz još jedan back 2 back, DJ Jocka i Jolly Jokea, koji su u zasebnim setovima majstori, no ono što se dogodi kada se zajedno nađu za mix pultom....pa, to trebate sami doživjeti. Izbalansirani vrtlog techna, prožetog melodijama koje iskre iz energičnog seta, ono je što možete očekivati od ove dvojice.

Marina Karamarko ponovno je iznenadila, što više i nije iznenađenje. Ovog je puta odvela publiku na vožnju neočekivanom rutom, a opet svojstvenom za njezin glazbeni potpis. Njezin probrani tech house, s pravom dozom tamnijih nijansi i energijom koja se osjeća kako ključa ispod tanke, ali fleksibilne membrane seta, spremne da eksplodira na površinu u svakom trenutku. No, Marina, kao i uvijek, držeći maksimalnu pozornost publike 'hodom po rubu', učinila je ovo putovanje dinamičnim i uzbudljivim.

I ovog se puta, kao i mnogo puta do sada pokazalo kako za dobar i posjećen party nisu potrebna velika, strana imena, štoviše, ovog se puta pokazalo da nisu potrebna ni za uspješan festival. Doista, regionalni producenti i DJ-evi često isporuče bolje setove od svojih inozemnih kolega, no čini mi se kako mnogi promotori, ali i klubovi u regiji, sve više počinju shvaćati i uviđati kvalitetu regionalne elektronske glazbe.

Mnoge percepcije su na ovom festivalu promijenjene. Puno osobnih percepcija, u to sam uvjerena, ali i poneka kolektivna. Pokazalo se kako Adriatic Perception nije festival vezan za baratanje i manipuliranje riječima, nego djelima, a jest festival povjerenja. Ovdje su slova bila brojevi, a brojevi slova. Lijepo je bilo vidjeti artiste iz cijele regije zajedno, a još bolje čuti.

Ovdje je vjetar sve razotkrivao, glazba je hranila dušu, a pijesak se u cipelama nosio kući, po cijeloj regiji. Ovo je mjesto "gdje Neretva ljubi more, mi ljubimo vas", kako bi rekao Jolly Joke te, kako bi rekli Dječaci - "ovdje je more prozirnije nego vitar."

Ne postoji istina, samo percepcija.
Vidimo se na #APF2018.

Fotogalerije s Adriatic Perceptiona možete pogledati pod #1, #2 i #3, kao i pročitati izjave artista koji su nastupili, a videogaleriju festivala možete pogledati ovdje.