Recenzije

Recenzija: Blade Runner je zaista duboko iskustvo

Vjerovat ćete kad ga pogledate

• Mixmag Adria
  • 11 October 2017

Još uvijek postoji nešto posebno u odlasku u kino. Slično kao da idete na rave zbog kojeg ste mjesecima bili uzbuđeni, postoji određeno iščekivanje da ćete biti transportirani negdje drugdje na nekoliko sati. Na neko čarobno mjesto.

Sinoć sam bio transportiran na jedno od najljepših i najzanimljivijih mjesta na kojima sam ikada bio, i još uvijek pokušavam sve to posložiti u glavi. Blade Runner 2049 je nastavak kojeg većina obožavatelja originalnog Blade Runnera nije ni bila sigurna da želi ili treba.

Više od tri desetljeća od Ridley Scottovog filma koji definira žanr, francusko-kanadski redatelj Denis Villeneuve (koji je režirao Arrival i Sicario), doveo je do novog pristupa distopijskog društva i to je ono što postavlja ljestvicu od sada za svakog filmaša koji pokušava učiniti isto.

Svi znamo i volimo original. Uznemirujući Harrison Fordov lik Deckard, utučeni provoditelj zakona koji hvata Replikante, definirao je glumca, a zajedno s Vangelisovom glazbom i Scottovom ludom vizijom, Blade Runner postaje film generacija.

Međutim, Blade Runner 2049 je postavljen da razbije pravila, baci ih kroz prozor i pulverizira blasterom. U nastavku glumi Ryan Gosling kao agent K, Blade Runner koji radi za LAPD koji otkriva nečuvenu, dugo skrivenu tajnu koju mora istražiti. 30 godina nakon originala, prezentiran nam je set sličnih neprekidnih tema. Pojam čovječanstva i može li replikant imati dušu ili savjest i dalje se jako istražuje, budući da su linije sjajno zamagljene između onoga što je stvarno i što nije.

Goslingovo otkriće u prvom činu vodi ga putem mračnih tragova, skrivenih planova i zavjera koje će, ako budu otkrivene mijenjati svijet u kojemu žive. Naravno, ova misija za istinom i otkrićem vodi ga dublje futurističkom zečjom rupom, a na njegov zadatak dolazi Harrison Ford, izvorni "badass" Blade Runner. Dvojac ima sjajnu kemiju na zaslonu, a njihovo oklijevanje razgovaranju čini neke sjajne scene.

Što se tiče vizuala, Blade Runner 2049 je kao ništa što ste ikada prije vidjeli, u stvari, to je kao ništa što postoji. Pejzaži su ogromni. Kada se automobili kreću po nepreglednim gradskim horizontima, vidite žmirkanje neonske svjetlosti koja se nazire iz podzemlja slomljenog Los Angelesa.

Boja je jaka, upečatljiva i ponekad nadmoćna. Kad god vidite novu lokaciju, zaslon je preplavljen novim sjajom; probijajući bijeli snijeg, bogate, tople crvene i narančaste boje slomljenog pustinjskog grada i zapanjujuće, fluorescentne neonske znakove koji trepću i kreću se unutar dubine grada.

Dok su set i okoliš futuristički i izvan ovog svijeta, sve izgleda tako stvarno. CGI je nevjerojatno dobar, ali najbolja stvar u tome je da ne izgleda pretjerano ili lažno. Jednostavno dodaje veličanstvu, a ne oduzima od njega. Film se temelji na efektnim snimkama originala i pretvara ih u blistave komade umjetnosti. Slično kao i kod izvornika, tu su brojni kutovi skretanja i fokus na neizrečenom. Postoji toliko fantazije u dijelovima bez dijaloga kao i kad se radnja razvija.

Gledati ga u IMAX-u je obavezna stvar, i ne mogu drugačije ni zamisliti gledanje Kalifornije u 2049. Uz to, zvuk. Dizajn zvuka i glazba idu paralelno uz vizualno čudo. S Hans Zimmerom i Benjaminom Wallfischom (čovjekom iza novog IT soundtracka) za kormilom, znate točno što ćete dobiti; obeshrabrujući zvuk koji potiče na razmišljanje, no čisto i hrskavo zvukovlje - klasičan komad Zimmera. Na IMAX-u je nevjerojatno. Šum motora krstarica i tup pucanj blaster pištolja intenzivni su dodaci, no pridonose uranjanju u novo društvo, novi grad, novo vrijeme.

U trajanju od gotovo tri sata, postoje dijelovi u kojim se čini da se film razvlači, ali ne predugo... Ryan Gosling daje bezizraznu, ponekad emocionalno ponderiranu izvedbu kao K, a Harrison Ford je rado viđen kao Deckard. Odličan posao odradila je i Ana De Armas u ulozi Joi, K-jeve vjerne prijateljice te Mackenzie Davis, s Jaredom Letom koji odlično odrađuje svoj dio iako ne u punom potencijalu.

Izvedbe su odlične, no pravi heroj je Denis Villeneuve, a ovo je njegovo remek djelo. On bi mogao biti jedan od najboljih i najpriznatijih redatelja u posljednjih pet godina, no ovaj film ga je zacementirao kao jednog od najboljih čitave generacije. Zadivio je s Prisoners, dao nam je još više napetosti i brilijantnosti sa Sicario i podigao ljestvicu s oskarom nagrađenim filmom Arrival. Čini se da sve što dotakne pretvori u zlato, no to je zato što je razvio tako dubok, osvježavajući način pričanja priče, i uvijek je bio idealna osoba za režiranje ovog nastavka.

Ovo što sam gledao je prijelomna točka u kinematografiji i nova visina stvaranja na velikom ekranu.

Istinsko i duboko kino iskustvo i moderni klasik. Kada ga pogledate, vjerovat ćete mi, ovo je zaista jedan od odličnih.

Tekst: Funster