Foto Report

Recenzija: Modular Journey #2 u beogradskom Drugstoreu

MoBitsch, Avoid, TKNO, Regal, Miles Nitch

• Apok
  • 19 September 2017

Drugo, dugoočekivano izdanje Modular Journey serijala žurki održano je proteklog petka, 15. septembra, u ozloglašenom “hramu elektronske kulture”, klubu Drugstore.

Mračan, energičan i hipnotišući zvuk tehna odjekivao je zidinama urbane džungle, sakrivene daleko od očiju javnosti, u nadaleko poznatoj bašti industrijske zone Beograda. Skladan spoj ledeno hladnog betona, čije sivilo odbija bilo kakvu emotivnu reakciju, i drvene konstrukcije, koja evocira na visoke lukove “katedrale”, stvara podlogu za trenutke koji se pod zvezdanim svodom noći čine beskrajnim.

Tajna bašta kluba Drugstore služila je kao mesto za intimne susrete i upoznavanja novih lica u sakrivenim kutcima klupske flore, dok je momenat velikih, napuštenih skladišta postignut nekoliko koraka dalje – utrobu zveri bojila je dominantna crvena, koja je sa par reflektora smirivala strasti atmosfere, iz ritualne tame u klupski mrak. Motivi projekcija na umetničkoj instalaciji iza izvođača smenjivali su se u više tematskih celina tokom noći, krećući se od geometrijskih figura, rotirajućih zvezdi i kvadrata unutar čijih je oboda “šetala zmija” do kompleksnih, trodimenzionalnih i apstraktnih vizuelizacija koje su pozivale prisutne da se prepuste i uživaju u begu od realnosti, barem na kratko.

Za postavljanje note večeri pobrinuo se MoBitsch koji je zvukom atmosferičnog tehna i melanholičnih melodija poveo prisutne na drugo “modularno putovanje”. Nemački di-džej održavao je srednji nivo energije u klubu, da bi uzlaznom putanjom krenuo nepunih pola sata pred kraj svog seta i postigao optimalnu temperaturu publike, nakon čega je pult prepustio srpskim asovima u internacionalnom usponu, čiji je set bio ključni deo večeri.

Avoid i TKNO preuzeli su komandu nad zvučnim talasima, te iskusno održavali nivo energije, ostavljajući masu željnom za još. Lako je prepustiti se trenutku kada vas opije trenutak moći, kada poželite da sve oko vas eksplodira, kada ste vi taj koji drži kontrolu nad situacijom.

Vladimir Aćić (AVOID) nije odoleo ovom iskušenju, već je smireno držao publiku u iščekivanju i vrsno koketirao sa podijumom. Dvodecenijsko iskustvo i vanserijska preciznost u miksu spojili su se u jednu kohezivnu celinu koja je odisala staloženošću - pružanje snage koliko je publici potrebno da u isto vreme može da nestane u oblaku dima i ima energije za ostatak večeri, njegov je zaštitni znak

Kako su se tokom zajedničkog seta smenjivali Avoid, njegovim fizičkim zvukom koji poziva na pokret,i “mind trip” Tauten šef etikete TKNO, tako je noć postajala interesantnija. Robert Žigrai balansirao je između snage koja je izlazila iz zvučnika i melodije koja je zavodila podijum, te je u par navrata svoj set prošarao zvucima sa svoje Tauten etikete, koja slavi svoje 40. izdanje.

Modular Source Bookings ekipa prošlog puta predstavila je Keith Carnala kao svog prvog headlinera, koji je opravdao svoj dolazak u srpsku prestonicu, dok je ovog puta prisutne na novo putovanje u mestu odveo španski tehno mag Regal. Mladi producent sa beskompromisnim stavom publiku je preuzeo remiksom 'Don’t Stop No Sleep' slavnog dua Roman Poncet & DJ Deep, osnažio trakom 'Mind Journey' koju je obradio ROD, te hipnotisao svojim hitom 'Lesstroboscopic'. Kiselo i invazivno, putešestvije sa primesama subliminalnih vokala transformisali su Drugstore u predvorje pakla, od kojeg ni jedan posetilac nije želeo da pobegne.

Završna tri sata, rezident Modular Source ekipe, Miles Nitch dočekao je prve znake sunca u krcatom klubu i publikom koja je neumorno sa njim plesala do 08:00 ujutru. Kako bi prisutne zadržao na nogama, Miles je smenjivao žanr za žanrom, da bi pola sata pred kraj pustio globalno poznatu trance himnu “Adagio for Strings” nakon čega je nastala kompletna jutarnja euforija.

Modular Journey #2 konceptualno je izveden odlično. Muzički je bila zastupljena bogata raznovrsnost tehno podžanrova, sa akcentom na mraku podzemlja. Priča večeri protekla je staloženo, sa preciznim i detaljnim objašnjenjem da tehno ne mora biti isključivo “gaženje”, već pametno organizovan program koji nudi više od višečasovne ekstravagancije - putovanje kroz brojne dimenzije čovekovog uma.

Nakon dva uspeha, Modular Journey #3 dočekuje jedan od najtraženijih dvojaca tehno andergraunda, SHDW & Obscure Shape koji će 17. novembra u klubu Drugstore izvesti svoj specijalni četvoročasovni set. Domaću prodršku pružiće TKNO I SM#NG, kao I Modular Source rezident Miles Nitch.