Dodaci

Recenzija: Outlook Festival

Najbolji bass festival

• Andrija Krivokapić aka Masturbeator
  • 27 September 2017

Jubilarni 10. Outlook festival koji slavi soundsystem kulturu opet je okupio neka od najvećih imena sa svjetske scene. Očekivao sam mnogo, a dobio mnogo više. Bilo mi je super kao malom djetetu koje odvedu u tržni centar pun najnovijih igračaka. 20 i nešto sati u busu i ni jedan odspavani minut mi nisu uspjeli slomiti entuzijazam.

Kad dodjete na autobusku stanicu u Puli već vas čeka gomila ljudi koji čekaju gradski bus do festivalskog prostora i već svi razgovaraju koga jedva čekaju slušati. Na plaži prije samog festivalskog kampa i među drvećem razne ekipe iz svojih automobila ili bluetooth zvučnika po cijeli dan raspaljuju vrhunsku bass muziku i već se možete osjetiti kao da ste na svojoj planeti, a ne kao vanzemaljac.

Muzika koju Outlook nudi svake godine je jako specifična i privlači samo istinske fanove iste, u što sam se uvjerio i prije dvije godine kad sam prvi put bio. Moram napomenuti da sam tada išao sam i da mi ni jednog momenta nije bio smor zbog toga. Vrlo malo ćete čuti mlake i razvodnjene muzike, kao i one za ljude sa slabim srcem, a rezultat je da skoro svako u publici, na svakom stejdžu konstantno igra ili skače. Festival karakterišu i brojni sound sistemi koji pomjeraju glave i rad srca te razdvajaju i sastavljaju atome, a opet zvuče kristalno čisto. Soundsistemi su maštovito raspoređeni u prostoru stejdževa i jedva ćete se odlučiti koji vam se najviše svidio. Najgora je stvar ako obožavate zvuk Outlooka, što nećete teoretski moći da čujete sve što vam se sviđa jer je fest bukvalno pretrpan odličnim imenima i moraćete unaprijed da odlučite koga ćete sa nezadovoljstvom propustiti. .

Prije dvije godine nisam imao kartu za koncert otvaranja u Areni, pa sam to ovaj put jedva čekao. Arena je savršen ambijent za bilo kakav muzički događaj i bio je užitak slušati ono što su pripremili za ovaj put.

DJ Shadow je za 21. rodjendan svojeg debi albuma ‘Endtroducing' provozao ljude kroz svoju obimnu diskografiju, izvodeći stare i nove pjesme u malo izmijenjenim aranžmanima prilagođenim energiji live nastupa, bacajući prezicne skrečeve preko beatova i bubnjajući palicama po drum pad-ovima. Do kraja njegovog nastupa Arena je već bila prepuna. Outlook Orchestra je imao koncert koji ću pamtiti za cijeli život. Otvaranje pjesmom ‘Simon Says’ sa Pharaoh Monchom, koju sam obožavao kao mlađi me je spucalo i natjeralo da ostatak koncerta provedem skačući i bez skidanja osmijeha s lica. Zvuk je bio masivan, a bass linije su prodirale kroz ljude na način da niste više imali osjećaj da slušate live orkestar. Iznenadio sam se kad su uspjeli super da obrade Burialovog ‘Archangel’a, a najbolji momenat orkestra je bez sumnje izvodjenje T BUGovog klasika ‘Skeng’ sa Flowdanom i KILLA Pem, gdje je čitava arena kao zapaljena mrdala od prve do poslednje sekunde. Dizzee Rascal je pokazao da uživo tehnički zvuči savršeno i bilo je zadovoljstvo slušati pored novog albuma i pjesme sa 'Boy In Tha Corner'. I DJ koji je vrtio muziku između glavnih nastupa je miksao odlične hip hop brejkove.

Prvi dan sam otišao do plaže preko dana i stigao na nastup Princess Nokia i pozitivno se iznenadio. Uveče na tvrđavi sam skontao da je festival doživio par izmjena, a to je da više ne postoji ogromni Harbour Stage i da je Garden Stage sada, za razliku od prije, mnogo veći i sa još bolesnijim sound sistemom. Na Clearing-u sam došao i poslušao par pjesama MACKA Ba pa se zaputio na Garden dje je vrtila Flava D i taman banuo da čujem Skreamov remix od ‘In For The Kill’ od kojeg se zemlja tresla. Vratio sam se na Clearing da čujem legendarnog Ghostfacea i Killah Priesta te na pljusku i grmljavini uživao u svega 6-7 izvedenih pjesama, nakon čega se program na cijelom festu ugasio zbog bezbjedonosnih razloga. Mnogo ljudi je napustilo festivalski prostor, a nas malo strpljivih je nakon sat i nešto pauze obradovao nastavak programa. Međutim, na binu se nisu vratili glavni headlineri festivala ali eto, bilo je super dok je trajalo. Goldie je nastavio da vrti dram na Clearingu i polako su se ljudi počeli vraćati. Poslednje što sam otišao čuti je bio zagrebački Egoless, koji je sa slomljenom rukom odradio live nastup na Mungos Hi Fi stejdžu i ljudima koji su uspjeli doći nazad, kao ni meni, nije smetalo jezero od kiše koje je pojelo podijum.

Pjesme 'Nuclear Bomb', WARNING DUB remix i live remix Sir Spyrove 'Topper Top' sa izmjenama u instrumentalu na svakom novom versu su svakoga oduševili, a nastup je zatvorio svojim ska remixom pjesme 'Benga & Coki-Night'.

Drugi dan sam imao priliku da posjetim Knowledge Arenu, i preporučio bi svakome ko je u prilici da posjeti istu. Tu možete isprobati razne hardvere i kontrolere, uz nekoliko prijateljski raspoloženih eksperata koji su tu da vam pokažu sve što vas zanima u vezi svakog uređaja. Čačkao sam sve od Akai kontrolera i MPCova, Maschine Studio-a i Maschine Jam-a do novog Pioneer DJ Toraiz SP-16 semplera. Nakon takvog testiranja možete skontati da je baš neki od tih uređaja ono što vama treba. Isto tako, imate mogućnost da bukirate studio session sa nekim od tih ljudi koji će sa vama razgovarati o produkciji, poslušati vašu muziku i dati vam bilo kakvu impresiju i komentar, pokazati vam neki novi plug-in i kako se na njemu radi i slično.

Posjetio sam i odličan boat party ‘Kaizen Records’ ekipe predvodjeni sa Madam X i posjetio bi ih još da sam bio u mogućnosti. Koncept žurke na trajektu koji krstari morem sa oko ukupno 100 ljudi i super zvukom je mnogo dobro razrađen. Uveče sam toliko bio izmoren, ali pošao sam čuti The Buga, Miss Red i Lady Chann na Mungosu. Čovjek me je uspio svojom distorziranom mutacijom ragge i dancehalla vratit u život. Ivy Lab je nakon toga na Gardenu imao halftime beats set koji mi je pao tačno kako treba, ali jedino mi nije jasno zašto i dalje izvode sa sobom MCje koji ne bacaju rime, nego samo pričaju preko muzike tokom cijelog seta.

Poslednja dva dana sam posjećivao tvrđavu više da bi se drużio sa nekim meni dragim ljudima nego što sam pratio muzički program, ali je i to bilo jednako dobro.

Uglavnom ako ste muzičar koji pravi muziku koju Outlook njeguje, ovo je nešto što morate posjetiti. Vratićete se kući sa mnogo utisaka i sa energijom i inspiracijom koja je dovoljna da namiri 2-3 mjeseca rada u studiju. I ako ste samo fan ove muzike, na balkanu nema boljeg festivala za vas. Nije bitno hoćete li poći sami ili sa društvom apsolutno vam dosadno biti ne može, a bilo kakva loša misao se instantno zaboravlja pod napadom kvalitetne muzike i pozitivnog vajba.