Search Show Menu
Home Latest News Menu
Intervjui

Stephan Hinz: "Ništa nije kao što je bilo prije, ali kako bi dosadno bilo da jest?"

Majstor kontrole i nadareni live izvođač

  • Mixmag Adria
  • 7 March 2017

Nakon eksplozije na scenu s trakom 'Doch', Stephan Hinz je nedvojbeno jedan od najboljih techno likova iz 2014. godine. Na Second State, etiketi Pan Pota, Stephanova karijera je u permanentnom porastu. Nadareni live izvođač, Hinz je majstor za kontrolu i orkestralni pripovjedač najvišeg kalibra. Smješten u Berlinu ispostavlja eksplozivni izvorni materijal, ostavljajući znojne rejvere u punim klubovima s riječima na usnama "hoćemo još".

2016. je bila još uspješnija, pojavio se debitantski EP na etiketama kao što su MOOD, Nicole Moudaber i na Carl Cox-ovom Intecu, a Hinz se vratio na Second State i izbacio potpuno ubojiti techno u obliku Venom EP-a.

Njegove vještine i njegov nevjerojatan techno set mu je priskrbio impresivne rezidencije širom svijeta, s cijenjenim promotorima, uključujući Awakenings, London Warehouse Events (LWE), LEAF London and HYTE, Gashouder (Ams), Amnesia (Ibiza), Kristal Glam (RO), Watergate (DE) i Baum (Colombia).

U nastavku pročitajte razgovor s ovim techno velikanom.


Razgovarao: Adnan Čalkić nanE


m: Vidjeli smo da trenutno radiš na svom novom albumu. Kako ide proces? Da li je teže ili lakše nego što si mislio da će biti?

Stephan Hinz: U ovom trenutku bih rekao da je lakše nego što sam očekivao jer je ovaj cijeli proces oslobodio toliko kreativnosti, da sam pronašao sebe već početkom rada na sljedećoj traci dok sam radio na trenutnoj, žurio sam da nešto vrijedno skiciram brzo i svaki put.

Ali ovo govorim oprezno jer, iako sam pokušao zadržati cjelokupni mentalni sklop, to je moj prvi album, a ja nemam pojma kako će stvari ići zajedno na kraju. Ovo je nevjerovatno putovanje i sviđa mi se. Mislim da mi je pomoglo na način da ću svoju glazbu dići na viši nivo nego što sam to ikada uradio sa EP izdanjima. I definitivno mi je pomoglo da opet budem više slobodan u svojoj glazbi.

Pitali su me nedavno jesam li osjetio veliki pritisak poslije uspjeha trake Doch. Jesam , osjetio sam ogroman pritisak. I nije lako čuvati tako uspješnu traku dovoljno blizu, ali opet dovoljno daleko od svega onog što pokušavaš raditi poslije te trake.

Uvijek ima nekog utjecaja, vjerojatno jer je to u ljudskoj prirodi, da želiš ponoviti uspjeh kao što je taj, ali to zna poći i u pogrešnom pravcu zato što te ograničava u kreativnosti i ta situacija treba nekog vremena da je uspiješ ostaviti iza sebe. Traka kao što je DoCH je i blagodat i prokletstvo istovremeno, i osjećam da mi rad na albumu pomaže da konačno otresem ovo opterećenje s pleća napaćenih.

m: Iz perspektive klabera, ne profesionalca, šta bi rekao, kako se elektronska muzička scena promijenila od vremena kada si ti počinjao? Da li je slično ili veoma različito?

Stephan Hinz: Ja sam počeo ići po klubovima sredinom devedesetih kada nitko nije stvarno brinuo o imenu čovjeka koji je puštao muziku. Nije bilo interneta, nije bilo pravog glasnogovornika koji je govorio o elektroničkoj glazbi i ljudima koji su iza toga.

Elektronska scena u mom rodnom gradu je bila sastavljena od deset ljudi i ja sam znao samo jednog od njih. Dakle, scena u kojoj sam odrastao je bila sastavljena od dva čovjeka ;D . To se naravno, promijenilo, urasteš u scenu i u jednom trenutku počinješ uspoređivati setove i nastupe jednog ili drugog izvođača, počneš imati favorite, ideš na zabave, otkrivaš nove klubove, dolazš u dodir s više glazbe, novim podžanrovima, naučiš neke nove nazive ... Mi smo išli na super male underground zabave ali i na velike zabave s preko 70000 ljudi i vidjeli smo kako je hobi za neke likove postao veliki novac.

I kako je to sve postalo posao. Sve te stvari su se puno promijenile i ne uvijek na dobro, ali moj osjećaj je još uvijek da je srce sceni tu, iako sam ja u starijoj dobi, još uvijek me vozi fascinacija za elektronskom glazbom i magijom koja se može jedino dogoditi u noći punoj elektronske glazbe.

Vidjeti ćemo kako će se to promijeniti kad ljudi poput Carl Coxa, Laurent Garniera, Sven Vatha odu u mirovinu i kada sljedeća generacija bude to preuzela ... Isto vrijedi i za promotore, ljudi poput Steffen Charles (Time Warp), primjerice, nitko neće zaboraviti njihovu povijest, oni imaju veliku ulogu u ritmu srca ove scene. Naravno, godine dolaze s puno upitnih zbivanja na sceni i ništa nije kao što je bilo prije, ali kako bi dosadno i to bilo da jest sve isto kao prije ?

m: Kakva je vibra u DJ boothu kada sviraš svoj live show? Kada spremaš svoj set, čemu se nadaš da ćeš postići s publikom?

Stephan Hinz: Ludilo, :D Moj set je eksplozivan, intenzivan i pun energije. Hoću da provozam publiku na način da ih ostavim s mišlju u glavi : "Šta se ovo dogodilo, jebote?"

m: Tko je utjecao na tvoj glazbeni izraz ? Koji su tvoji glazbeni uzori? I kako to provlačiš kroz svoje setove?

Stephan Hinz: Toga toliko ima...odrastao sam s kolekcijom ploča svojih roditelja (Dire Straits, Tracy Chapman, Smetana, Debussy, Beethoven, etc.), onda sam napravio vlastitu kolekciju (Radiohead, Queen, Metallica, Hans Zimmer, Thomas Newman, Gerald Finzi, Max Richter, Lusine, Jon Hopkins, DJ Misjah, Cari Lekebusch, DJ Koze, etc.)… sva muzika koju sam slušao u svom životu je imala utjecaj na mene, ali je bila stvar koju nisam želio raditi. Kada je muzika došla do DJ kabine, jedino tko je utjecao na mene je bio Carl Cox, zbog njegove energije i njegovog očiglednog uživanja u momentu. Meni izgleda da on uživa u svakom nastupu kao da je prvi put.

m: A da nam malo ipak kažeš u kojem je stadiju tvoj debitantski album, izgleda da si se baš fokusirao na rad na albumu?

Stephan Hinz: Ma malo je rano za reći bilo šta o tome ...postoji mnogo nivoa tog rada na albumu, sve je vrlo izazovno i uzbuđujuće i sada potpuno razumijem zašto su albumi toliko važni umjetnicima u razvoju. Puno sam eksperimentirao i pokušavao razne stvari i nikada nisam došao na ono gdje sam bio prije. I to je tako uzbudljivo, ogroman izazov i puno zabave u isto vrijeme, a i svijet se drastično mijenja, pa i to utječe na mene...

m: Album će očigledno biti značajan dodatak tvom cjelokupnom radu. Što bi mogao reći da je tvoje najveće dostignuće u glazbi?

Stephan Hinz: Oh, toga toliko ima, ali izdvojit ću četiri stvari...

Prva traka koju sam ikada izdao. To je bilo 2001. godine, pod drugim imenom sam producirao zajedno sa svojim prijateljima koji su tada bili već uspješni producenti. Ustvari, ja sam postavio inicijalnu ideju, a onda sjedio pored njih dok su radili i govorio im "ovo mi se sviđa" ili "ovo mi se ne sviđa". Na kraju nije ostalo ništa od moje orginalne ideje. To je bilo uspješno izdanje, ali ja sam shvatio da to nije ono što sam ja želio. Ja sam želio da to uradim sam, želio sam da svoju ideju oživim, a ne da pravim kompromise.

Zaključao sam se u svoj mali studio koji sam namjestio i trebalo mi je gotovo pet godina dok nisam izdao svoje prvo izdanje pod svojim imenom Stephan Hinz, 2006. godine. 100% moj proizvod, moja traka. To je bila traka 'Meet You On The Other Side' koju sam napravio nakon što sam se vratio sa sahrane jednog od najboljih prijatelja. Niko to nije želio izdati i onda sam pokrenuo vlastiti label i izdao tu traku.

Zatim, traka "Doch" koju, pored mene potpisuje i Philipp Ruhmhardt se dogodila jer sam bio "izbijen" od techna. Prije sam radio tech house, što nije bila baš moja stvar, ali trebalo mi je vremena da to shvatim. Nekada ne vidiš šumu od drveta.

Pred kraj 2015.godine sam radio glazbu za film koji je upravo premijerno prikazan naCanada Independent Film Festival. Ipak najveće dostignuće od svih ovih jest da sam smogao hrabrosti da idem na puno radno vrijeme s glazbom četiri godine unatrag. Uvijek sam želio to učiniti i u nekom trenutku jednostavno morate dati pravi pokušaj ili bi trebali prestati sanjati o tome.

m: Postoji li neki novi umjetnik koji ti je na oku ili netko novi s kim bi želio surađivati?

Stephan Hinz: Postoje neki, ali sve u svemu, imam osjećaj u ovom trenutku, iako je to vrlo subjektivno, davećina novih imena samo pokušava kopirati Beatport Techno Top 10. Biti inspiriran radom drugih umjetnika je važan dio svake umjetnosti, postoji velika razlika između biti inspiriran nekim, i doći dosvog vlastitog zvuka u odnosu na kopiranje onoga što svi drugi rade ... ovo kopiranje se može prodati dobro, ali to je potpuno dosadno i možda jedan od razloga zašto "dobra prodaja" stvarno više ništa ne znači u elektronskoj glazbi.

Kada je riječ o umjetnicima, želim surađivati s pojedinima i nadam se da bi se to uskoro moglo dogoditi ... ne želim sada to da najavljujem jer će biti iznenađenje.

m: Planovi za ljeto 2017?

Stephan Hinz: Puno nastupa i svadba, ženim se!

Load the next article...
Loading...
Loading...