Search Show Menu
Home Latest News Menu
Blog

Trebate li opijate na partyjima kako biste uživali u glazbi?

Trijezni ili razvaljeni?

  • Mixmag Adria
  • 5 February 2018

“Kako je bilo sinoć?”

“Odlično - ne sjećam se puno."

Ovo je poznata razmjena riječi za svakog tko je uvučen u svijet klabinga i njegove elemente. Rave je oduvijek mjesto za opuštanje, gdje možemo biti ono što jesmo, a odlična noć zbilja može biti u sretnom bluru. Neki ljudi dosežu ove visine trijezni, podiže ih glazba i duh plesnog podija. Za druge, to čine alkohol i droge.

Nema sumnje da su narkotici odigrali važnu ulogu kroz povijest plesne glazbe. Njujorška disco scena 70-ih bila je pogonjena upotrebom LSD-a. Frankie Knuckles i Larry Levan su u svom prvom klupskom poslu su obogaćivali pića halucinogenima Nicky Siana u The Galleryu.

Nakon što se Frankie preselio u Chicago, etablirao se kao otac house glazbe, kroz pionirske setove koje je puštao publici u The Warehouseu, gdje su i bombe acida slobodno plutale. "Sve je bilo tako, bilo je jednostavno ludo," prisjeća se DJ Craig Cannon.

Balaeric beat pokret rođen je nakon što su Paul Oakenfold, Johnny Walker, Danny Rampling i Nicky Holloway otputovali na Ibizu, otkrili ecstasy, izokretali umove na DJ Alfreda u Amnesiji te se vratili kući i otvorili Spectrum, Shoom i Trip klubove.

“Odlazio sam na Ibizu od sredine 80-ih, no tek su 87. stvari sjele na svoje mjesto. Do tada sam se motao po West Endu, zapričavao djevojke te pio pivo po engleskim pubovima," rekao je Holloway za BBC. “Uzeo sam tabletu i otišao na ecstasyu prvi put u Amnesiju. Svatko tko je ikad uzeo jedan, zna da se vrlo dobro sjeća prvog puta. To je zbilja trenutak koji promijeni život."

"Sva smo se četvorica promijenili te noći," rekao je Rampling, a Oakenfold primijetio: "Prije Ibize puštao sam LL Cool J i Run DMC, no kad smo se vratili, puštao sam acid house i Cyndi Lauper...svi su bili kao 'Koji kurac radiš?" No, kako se ecstasy proširio UK-em, popularnost Balearic beata je rasla. "Na prvoj noći u Shoomu bilo je 50 ljudi, a 12 tjedana kasnije 2000 ljudi je bilo ispred na ulici," rekao je Rampling.

Dok ove priče indiciraju povećano cijenjenje dance glazbe, pod utjecajem, ne mogu se primijeniti na svačije iskustvo.

Artisti kao što su Moby, Rebekah i Stroboscopic Artefacts šefica Lucy, bili su trijezni gotovo dekadu i nastavili uživati u uspješnim karijerama. Dan Snaith aka Caribou je trezvenjak, a za lansiranje njegovog klupskog Daphni projekta, inspirirala ga je mistična moć noći koju je proveo sam u klupskom okruženju. U tekstu za medije za debitantski album ‘Jiaolong’ pisalo je: "Bio sam iznenađen brojem transcedentalnih trenutaka koje sam trijezan i u srednjim 30-ima imao po klubovima posljednjih godina, u svojstvu publike i DJ-a. Protivno mojim očekivanjima, tu još ima magije."

Dr Beate Peter je akademska znanstvenica koja istražuje ‘The Psychology of Raving’. Inspirirana konceptom koji je prvi spomenuo švicarski psiholog Carl Jung, o zajedničkoj 'kolektivnoj nesvijesti' kod ljudske vrste, koju ona objašnjava kao područje uma koje sadrži "informaciju koju dijele svi ljudi", koja definira srž ljudskosti. Teorija doktorice Peter je da je klabing način da iskusimo našu cijelu psihu. Ona vjeruje da osjećaj magije, jedinstva u klubu, dolazi od kolektivne duhovne povezanosti i ljudi koji se odmiču od samosvijesnih postavki uma.

Droge i njihova sposobnost da smanje inhibicije i učine ljude manje svijesnima, mogu odvesti do ove konekcije, kaže Peter, no one nisu potreba; atmosfera i vibra u klubu su primarni inkubator. "Atmosfera je nešto fascinantno za mnoge istraživače. Ne možete je definirati - još je nismo definirali. Možete ući u klub i u roku od pet minuta znati hoće li se dogoditi ili ne."

Reprezent Radio rezident (i Mixmag kolegica) Sherelle Thomas nikad nije uzimala droge i kaže da joj je "partijanje vrlo euforično. Osobito kada dobar DJ pušta banger za bangerom. Samo tražim dobru energiju i dobre ljude." Kada je iza deckova u ulozi DJ-a, kompletno je trijezna. "Odlično je iskustvo gledati ljude kako plešu na ono što im puštaš i moći se sjetiti svakog dijela toga." Alison Wonderland ima isti pristup, pa je prošle godine objavila: "Nikada nisam za vrijeme nastupa bila na drogama. Ne mrzim to, no osobno se osjećam dovoljno high da nastupam trijezna."

Obožavateljica plesne glazbe koja želi ostati anonimna mi je rekla da dok droge trenutno smatra zabavnima, mora ih smanjiti zbog negativnog utjecaja na njezino mentalno zdravlje: "Spuštanja nadjačavaju zabavu uzimanja droge."

Droge su uvijek bile samo noćni dodatak za nju, a glazba je uvijek bila glavni prioritet. "Kad krećem u izlazak na noć s umjetnicima koje volim na mjestu gdje se osjećam ugodno, uvijek sam tu za glazbu, za razliku od samo izlaska u grad, " kaže. "Ali u društvu, ako su moji prijatelji uzeli nešto, a ja ne, osjećam se malo izolirano, ali to zapravo i ne smeta - ja sam ta koja još uvijek može izaći iz kuće ostatak vikenda bez suza pa je to pozitivno! "

Ta iskustva odražavaju to da se droge mogu koristiti kao pojačivač noćnog izlaska za neke ljude, ali nisu nužne za uživanje u klubovima. Nadalje, Global Drugs Survey iz 2012 pokazao je da dok se "68,4 posto ispitanika slaže ili snažno slaže s izjavom da "droge mogu poboljšati dobar izlazak", "76,2 posto kaže da ne trebaju droge za dobar izlazak”. To je točka koja je podcrtana trendom prema partijanju bez droga koji je isplivao posljednjih godinama pod "antialkoholičarskim" događajima poput Morning Gloryville, RAVECLEAN i Buddhafield festival, koji ima određen prostor za ples i DJ-eve.

Možda zvuči pomalo kao "organizirana zabava". ali možda vam je jasno zašto određeni partyji žele uzeti ovaj korak. Koliko god droge mogu biti zabavne u klubovima, mogu biti i paklene. 2015. Seth Troxler je nazvao ketamin "heroinom našeg vremena", kritizirajući njegov efekt na plesnim podijima. Dr. Beate Peter se slaže, nazivajući ketamin "krajem plesne kulture", jer ako se uzme u prevelikoj količini "gasi" ljudima tijelo i oni ne mogu plesati.

Profesor Adam Winstock, osnivač i upravitelj Global Dance Survey Global Drugs Surveya, prepozanje znanstvenu osnovu kako droga čini plesnu glazbu zabavnijom.

"Stvari poput MDMA i halucigena mijenjaju vaše razumijevanje glazbe", rekao je dodavši: "Česta je pojava u dobrim plesnim trakama, pa i u načinu na koji DJ svira svoj set, da imaju uspone i padove kao i "rush" od droge. Ljudi očito stvaraju takvu glazbu kako bi reflektirali iskustvo droge."

S tim rečenim, zaključuje: " Mislim da ideja da se morate drogirati kako biste se zabavili uopće nije istinita. Mislim da je skoro pa nepošteno imati pretpostavku da svi u klabingu koriste droge." Ističe na podatke 2012 GSD-a da samo data “45.1 posto ispitanih ljudi misli da droge mogu lošu noć pretvoriti u dobru te kaže da "dobre droge mogu učiniti noć boljom, no neće od loše učiniti dobru noć."

Kada ljudi počnu koristiti droge kao potrebu, umjesto za povremeno uživanje, stvari rijetko odu u pravom smjeru. Brojni visokoprofilirani DJ-evi imali su probleme s mentalnim zdravljem, koji su nastali pretjeranom konzumacijom. Benga se privremeno povukao sa scene 2015, nakon dijagnoze bipolarnog poremećaja i šizofrenije. "Sve sam izgubio u četiri mjeseca," rekao je za the Guardian, rekavši kako je njegov mentalni slom posljedica drogiranja. Louisahhh je trebala intervenciju obitelji kako bi se izvukla iz ovisnosti 2006. "Bio je to najvažniji dio mog života jer mi je dao šansu za borbu," rekla je i savjetovala ljude da: "nauče brinuti o sebi i istovremeno se zabavljaju."

Profesor Adam Winstock dijeli slične riječi mudrosti i ističe da je biti pažljiv ključno. Rezultati 2017 Global Drugs Survey su: “U većini slučajeva, štetnosti vezane za drogu su više povezane s individualnim ponašanjem, nego sa samom drogom." Kada se konzumiraju odgovorno, droge mogu unaprijediti užitak u glazbi, no mogu biti i opasne te ih nije potrebno uzimati kako bi se zabavili.

"Izazov s kojim se sada suočavam je kako napraviti da sigurno korištenje droga ne zvuči dosadno. Vrlo je teško sredovječnom psihijatru reći 19-godišnjaku: 'za najbolju noć treba biti pažljiv'," kaže profesor Winstock.

"No, to ne govorim ja, nego 100,000 ecstasy konzumenata koje smo istražili tijekom posljednjih pet godina!"

Next »
Loading...
Loading...