Search Show Menu
Home Latest News Menu
Intervjui

Vince Watson: "Volim blisku konekciju s ljudima, čak i onima koji me prvi puta slušaju"

Intervju pred nastup na otvorenju Barbarinca

  • Mixmag Adria
  • 26 June 2017

Vince Watson je započeo svoj put kao DJ na školskim plesnjacima s hip hopom i ranim house izdanjima koja su se nalazila u njegovoj torbi.

Učio je svirati klavir u Royal Academy for Art, Music and Drama u Glasgowu, a s vremenom su ga elektronička i ambijentalna glazba osvojile.

Prvo izdanje izdao je na etiketi Rotation 1995., i ubrzo nakon toga, zajedno s vlasnikom etikete, Dave Angelom pokrenuo rezidenciju u The Arena u Glasgowu gdje je nastupa i uz Jeff Millsa.

Jedan je od house-techno crossover pionira koji je olakšao put tech housea prema masama. Nejgov rad polako je počeo biti prepoznat nakon što je izadao za legendarni Ibadan Records, a osnovao je i dvije vlastite etikete - Bio i Everysoul na kojima je izdavao glazbu imena poput: Joris Voorn, Ben Sims, FunkdVoid, Octave One, Steve Rachmad, Deetron i drugih.

Bio je rezident u berlinskom Tresoru, a izdao je 6 studijskih albuma. jedan od najnovijih pothvata je remiks za Derrick Mayov (Rhythm Is Rhythm) 'Icon' koji ćete moći poslušati u nastavku intervjua kojeg možete pročitati niže.

8. jula nastupit će na Barbarincu na otvaranju sezone.

m: Pozdrav Vince, kako ide? Ljetna sezona je blizu, kako se pripremaš za nju?

Vince: Odlično, hvala! Drugačije ljeto nego od uobičajenog, jer je ovo moje prvo ljeto s kćerkicom, tako da umjesto pakiranja i raspakiravanja opreme, pakirat ću kofere sa stvarima za plažu i pelenama. Planiram uživati u tome. Gaže će biti dobrodošao odmor :)

m: Iz Glasgowa si, gdje je nastao lo-fi zvuk 2016. Koje je tvoje mišljenje o tome?

Vince: Iskreno, nemam ništa pozitivno ni negativno za reći o tome. nemam nikakvu glazbenu ili osobnu vezu s tim žanrom. Za mene je to samo još jedna faza ili stil pod žanra koji dođe i ode. Glasgow ima dugu povijest stvaranja žanrova, pa ni ovo nije ništa drugačije.

m: Gdje vidiš globalnu techno i house scenu u sljedećih godinu do dvije? Po tvojem mišljenju, u kojem smjeru sve ide?

Vince: Uf, to je neprestani rollercoaster, nekad se čini kako su sve originalne ideje iskorištene, a onda čuješ nešto nevjerovatno i misliš kako će sve krenuti u tom smjeru. Nisam već jako dugo čuo nešto istinski različito, kao ni instant klupski klasik. Kad je izašao zadnji Jaguar ili Blackwater? No, nije ni negativno to...promjene su uvijek dobro vrijeme za eksperimentiranje i traženje sljedeće velike stvari. Čini se kako techno ide unazad po zvukovima i stilovima koje čujem. Primjetio sam i povratak tribala u svojem promo inboxu. House je još fragmentiraniji nego techno. Tijekom godina pokušao sam si glazbu organizirati negdje između techna i housea i to je uvijek bila zanimljiva baza iz koje sam mogao stvarati - započeo sam s tim 1998. i gledao kako se razvija. Zastrašujući naziv "tech house" danas se toliko iskorištava, da kada slušam trake pod tim žanrom na online dućanima, zapravo ni ne čujem tragove originalnog žanra. Tako da, da, glazbeno svi jurimo naokolo pomalo izgubljeni, tražeći neki novi veliki zvuk, vraćajući se u prošlost tražeći inspiraciju, a to nije loša stvar.

m: Sjećaš li se svojeg prvog susreta s elektroničkom glazbom? I sjećaš li se što si tada pomislio u glavi?

Vince: Mislim da nitko iz moje generacije neće zaboraviti taj prvi susret sa zvukom koji nam je promijenio život. Bio sam u hip hopu koji je isto elektronička glazba, no kad sam čuo Jean Michel Jarreovu 'Oxygen' u šumi...To je bilo to, navukao sam se, no moje prvo iskustvo techna bio je katalizator zbog kojeg sam htio raditi techno, a to se dogodilo na hip hop koncertu u Glasgowu kada je DJ u pauzi pustio 'It Is What It Is' od Derrick Maya. To je bilo 1988...Ludilo..

m: Koji su umjetnici najviše utjecali na tebe u tvojim ranim fazama DJ-anja i produkcije?

Vince: Derrick May, Carl Craig, Mad Mike, Herbie Hancock, Jean Michel Jarre i Larry Heard su bili glavni utjecaji, bez sumnje. Sljedeća generacija bi bila Dave Angel, Luke Slater, Kenny Larkin, Stacey Pullen i drugi.

m: Preferiraš li klubsko okruženje ili festivalsko, i kako biraš idealna mjesta za svoje live setove?

Vince: Svaki događaj je jedinstven, ako ću biti iskren. Neki festivali su užas za nastupiti, jer si jako daleko od publike, i zvuk kasni, neki su odlični kada su uvjeti savršeni. Isto vrijedi i za klubove, iako je tamo glavni problem zvuk. Kada je u prostoru dobar zvuk, publika reagira. Osobno preferiram bilo koji klub / prostor gdje se cijeni moja glazba, gdje mogu čuti svaki mali detalj i gdje sam na barem jednu osobu iz publike zauvijek utjecao. Tada mogu završiti svoj set znajući da sam napravio dobar posao i zadovoljan tim što sam nekome stavio osmijeh na lice i pružio lijepo sjećanje.

m: Imaš li neke nove suradnje ili izdanja uskoro koje bi htio podijeliti s nama?

Vince: U slučaju da je nekome promaklo, upravo sam izdao obradu Derrick Mayove 'Icon' na Transmatu kao Rhythm Is Rhythm. To je bio veliki projekt, reakcije su bile odlične, pa sam zbog toga sretan. Nove suradnje su na putu, izdajem svoj debitantski singl na Alex Niggemannovoj etiketi Soulfooled sljedećeg mjeseca. Nakon toga dolazi moj drugi singl na Yorubi s Osunladeom, i to će biti nova verzija Planet E singla 'Rendezvous' naziva 'Another Rendezvous'. Originalno je trebala biti na mojem 20 godina VW20 Introspection albumu, no traka je toliko jaka da sam ju htio izdati kao singl, a Osunladeu se svidjela. Kasniej ove godine pokrećem dva nova aliasa na kojim sam radio duže vrijeme, jedan je više downbeat nu jazz, a drugi je čisti techno. Uskoro više o tome.

m: Što ti se najviše sviđa u svemu onome što radiš, a što bi volio promijeniti?

Vince: Osjećam se nagrađenim kada završim gažu koja je prošla točno onako kako sam planirao, a ekipa vrišti za još jednom trakom. To je neopisivo i nezamijenjivo. Zatim, kada primam poruke od ljudi koji su me slušali, to je vrlo ispunjujuće iskustvo i volim tu blisku konekciju s ljudima, čak i onima koji su me prvi puta slušali. Volim tjeskobu prije nastupa, mislim da ako to izgubiš, onda samo radiš svoj posao, što je ok, no vrlo dosadno raditi to svaki vikend ako te ne veseli više. Kad je tvoja duša i emocija na vrhuncu, ljudi daju dodatnu energiju, to se ne može promijeniti.

m: Što možemo mi i tvoji fanovi očekivati od nastupa na Barbarincu?

Vince: Imam nove glazbe koja još nije izdana, a neke od tih traka ću debitirati na Barbarincu. Imao sam ugodna iskustva u Hrvatskoj, pa se radujem. Očekujte rastući set pun energije, emocije, i nadam se, odlične konekcije s publikom.

Load the next article...
Loading...
Loading...