Search Show Menu
Home Latest News Menu
Recenzije

Vinilizacija Damira Ludviga #9

Za kraj godine specijal

  • Mixmag Adria
  • 19 December 2017

Kraj godine je prava prilika da skrenemo pažnju na neka izdanja koja su izvrsan poklon svakom ljubitelju vinila. Radi se o nekoliko starijih izdanja i jednom novijem, čiji rok upotrebe neće samo iščeznuti preko noći, već singlovima koji u sebi nose bezvremensku crtu, što je po mišljenju mnogih DJ-eva osnovni argument pri kupovini ploča.

Svim vinilistima, te ostalima koji prate kolumnu želim sve najbolje u predstojećim praznicima i novoj godini, a iskoristio bih priliku i da naglasim da je ovo adventsko izdanje recenzije Vinilizacija nastalo u suradnji portalom Deejay.de!

Dizajn: www.wnn.wien
Ploče: www.deejay.de
Piše: Damir Ludvig

Greg Gow & Morgan Pottruff – Rebirth












A1: Rebirth (Original Mix)

Rebirth je svakako nešto što trebate imati u kolekciji iako se radi o izdanju iz 2013. A-strana počinje s lepršavom temom koja trenutno budi osmjehe na licima partijanera, bez obzira bilo to na afteru, ili na završetku partija. Nabijena pozitivnim emocijama Rebirth je skladba koja ima ono nešto što je hiperprodukcijom gotovo iščezlo. Za razliku od gomile generičkih singlova kakvi se godinama pojavljuju na download servisima i nemaju nikakvu umjetničku vrijednost, Greg Gow i Morgan Pottruff su stvorili nešto što po mojem mišljenju predstavlja klasik koji vrijedi imati na vinilu u minimalno dvije kopije. Jednu za klubove, a drugu za arhivu. Rebirth je savršen izbor za after beach partije na dijelovima svijeta u kojima je ovo vrući dio godine, a svakako i na Jadranu kad zatopli.


B1: Rebirth (2000 And One's Classic Detroit Re-Work)

Kad se nešto zove 2000 And One's Classic Detroit Re-Work, definitivno ne možemo očekivati talijanske kancone, nego izvorni američki Techno zvuk. Na B-strani Dylan Hermelijn (2000 And One) remiksirao je originalnu verziju do neprepoznatljivosti, tako da u istom setu bez kompleksa možete pustiti obje verzije i pridobiti feedback publike na dva različita načina. Uz minimalne promjene i dubinu aranžmana Dylan postiže ugodu od prve do zadnje sekunde ovog malog remekdjela. Bez obzira na to što melodijski druga strana nije ni približno definirana kao prva, u meni stvara potrebu da iglu ponovno vraćam na početak i uživam. Zadovoljstvo leži u izvrsnoj produkciji koja je itekako nadišla tehničke mogućnosti starih detroitskih majstora i zavodljivim akordima koji slušatelja odvode u dubinu tunela rudnika dragulja i omogućavaju mu da i sam postane oplemenjen i kristalno čist.

Poslušajte OVDJE.

Sabb Feat. Forrest - One Of Us [Moon Harbour]












A1: One of Us feat. Forrest (Original Mix)

Ploča koja funkcionira u brojnim setovima zahvaljujući minimalnoj upotrebi vokala i klasičnim obrascima udaraljki kakve susrećemo u ranoj Chicago House produkciji. Iako se ne radi o singlu s kraja osamdesetih, već djelu iz 2015. Sabb inteligentno upotrebljava svaki element u prilično minimalnom aranžmanu, koji vozi poput nezaustavljivog vlaka otetog kontroli. Vokali koji na trenutke asociranju na glas Adonisovih prvijenca, a onda nastavljaju u tipičnom indie rock maniru, izvrsni su light motiv singla koji rastura u klubovima.

B1: One of Us feat. Forrest (Dennis Ferrer Remix)

Kada se iskusna legenda scene kao što je Dennis Ferrer uhvati remiksiranja, jasno je da tu nema mjesta za fušarenje. Mračni ulaz koji je gotovo pod utjecajem avangardnih produkcija kojima je Patrick Cowley zadužio čitav svijet, okreće atmosferu skladbe u uplifting smjeru i stvara ozračje koje nije sigurno, nije predvidljivo i poput skliskog terena u močvari s neizvjesnošću ostavlja slušatelja da iščekuje svaki sijedeći korak u aranžmanu. Ferrer koristi sva znanja koja je stekao od 1970. Raspolaže s više oružja nego prosječna video igra i ne ustručava se koristiti ih da ovu kompoziciju učini što zanimljivijom. Apsolutni klasik dostojan kolekcije za svakog DJ-a koji drži do sebe.


B2: One Of Us feat. Forrest (Detlef Remix)

Detlef remix je tipični primjer Tech House produkcije kakva zadnjih par godina dominira ovom scenom. Bas linija koja u velikim klubovima poput fizikalne terapije djeluje iscjeljujuće na reumatska oboljenja, te kick koji udara direktno u glavu kao braća Kličko. Sviđa mi se što ovaj miks nije pretenciozan, već se bazira na groove bez puno filozofije. Vjerujem li da će ova verzija biti reprezentativno djelo u dalekoj budućnosti? Ne, ali besprijekorno radi na podiju kad i najveći klasici zakažu.

Poslušajte OVDJE.

Anna - Face Your Fears [Terminal M Records]












A1: Face Your Fears

WOW! Zvukovi klasične Roland TR 909 ritam mašine u kombinaciji sa zvukovljem Bassline TB 303 je nešto što smo čuli u gotovo milijardu singlova od osamdesetih do danas. Vještina je iskoristiti još jednom isti set zvukova, a pri tom zadržati vlastiti umjetnički karakter. To je upravo ono što je Anna postigla na singlu iz 2016. Vokal zbog kojeg A-strana singla postaje prepoznatljiva na prvu je samo dio spektra detalja koji su ovaj hit začinili u svakom taktu. Efekti koji stvaraju neizvjesnost prije "špice" na slušatelja funkcioniraju kao busteri pri lansiranju svemirske letjelice u orbitu. Toliko toga pozitivnog mogu reći o ovoj kompoziciji, no ni jedan epitet neće otkriti moć ovog singla kao zahvalni pogledi plesača u klubu koji bez razmišljanja osjećaju pozitivne vibracije ove ploče.



B1: Leave House

OMG! Koja vožnja! Kao da je Furiosa iz zadnje ekranizacije Mad Max: Fury Road preuzela volan i sad vozi prečacima koji su samo njoj poznati. Vokali u pozadini stvaraju osjećaj nesvjestice, gubitka ravnoteže, a pri nastavku vožnje ponovno uspostavljeni sklad elemenata donosi blaženstvo koje je tek ulaz u sljedeću komoru hrama Shaolin. Svaki dio aranžmana kao da je novi nivo video igre koja je sve kompliciranija, a onda u zadnje dvije minute dolazi do konačnog razrješenja kao u slučaju kojeg je riješio slavni Hercule Poirot. Skladba koja ima sve što tražim na pločama koje želim godinama puštati i pri tom ne dosaditi ni sebi, a ni publici kojoj sviram.

Poslušajte OVDJE.

Andre Hommen / Dennis Ferrer - Sensory / We Talk Back [OBJEKTIVITY Records 16]












A1: Andre Hommen - Sensory

Tech House s gotovo meditativnom progresijom koja reda elemente čarolije u multidimenzionalnom prostoru kao što to Doctor Strange radi na filmu. Elementi rane elektronike miješaju se sa suvremenim pristupom produkciji, a ovaj spoj novog i starog automatski ima prizvuk budućeg klasika. Iako bi isključivo slušajući ovu ploču teško bilo utvrditi u kojem je periodu skladana, ovo funkcionalno djelo nastalo je u drugoj polovici 2017.


B1: Dennis Ferrer - We Talk Back

Dennis je još jednom zablistao sjajem klasične holivudske zvijezde. Baza ove skladbe je brza bas linija koju bi koristilo pola Electro Body Music autora s kraja osamdesetih, no modulirana prolaskom kroz filtre koji stvaraju putnu nervozu pri plovidbi bez izvjesnog cilja. Vokali koji izmjenjuju glasove pod utjecajem gospela i kulerske fraze kakve su na svojim singlovima koristili Kool Rock Steady i Tyree Cooper u svojim najboljim danima, ovom vrhunskom budućem klasiku daju posebno svečano ozračje. Začinjen pozadinskim zvukovima policijskih sirena i sintetizatorima koji nestaju u beskonačnom ehu, Ferrer je ovu B-stranu učinio učinio vrijednom divljenja.

Poslušajte OVDJE.

Load the next article...
Loading...
Loading...