Intervjui

Lag i Wolfram u jedinstvenom mashupu metala i techna

HyBЯID

• Mixmag Adria
  • 4 May 2017

"Dvoje su se tako smuvali", stoji na početku opisa ovog čudnog, zanimljivog i idejno uzbudljivog događaja. To dvoje nisu neki cura i dečko, već dva glazbena žanra koja se rijetko, a i rjeđe od rijetko spajaju na istom mjestu, u isto vrijeme.

Ako vas zanima što se dogodi kada se izljube techno ekipa i metalci, onda se ovog vikenda uputite u novosadsku Fabriku, gdje će se dogoditi ovaj žanrovski mashup i gdje će 6. maja/svibnja neka od najjačih imena novosadske scene "propustiti svoju muziku kroz tuđe filtere, kao kad daš svoju bebu nekom drugom da je nuna, pa kad je dobiješ nazad - ona psuje na njemačkom."

Budući sama priroda ovog eventa zahtijeva više informacija o svemu, nismo mogli ne popričati s tvorcem i jednim od glavnih protagonista HyBЯID eventa, Lag-om.

Razgovarala: Lucija Brailo

m: Odakle ideja za ovakav spoj?

Lag: Ideja potiče od zajedničkog prijatelja i ljudine: Dejan Kovačević, momak koji je rođen sa problemom na plućima, ali je naučio da diše punom snagom. Dolazio je na svaku žurku koju smo organizovali, nebitno da li je tehno, metal, dabstep ili hop – samo da je kvalitetno i on je bio tu, od početka do kraja. Jedna od mojih „Spoznaja“ žurki (po kojoj je i moj podcast za Mixmag dobio ime) bila mu je oproštajna. Pre godinu dana izgubio je bitku.

Puno nam je ljubavi dao i puno nas je naučio. Dokaz da nas i danas njegova energija inspiriše leži u ovom događaju. Želeli smo da pokrenemo nešto u čemu bi pre svega, Deja uživao, a zatim i svi mi ostali.

m: Kako ste zamislili ovaj party?

Lag: Koncept je da napravimo hibrid između muzičkih svetova i da nas razlike koje postoje između nas, zapravo spoje. Prva ideja je bila da to bude krosover umetnika, a ne samo žanrova, da bude i dnevna radionica, da ljudi iz publike učestvuju i tako dalje, ali smo shvatili da je to prevelik skok i da ćemo uplašiti ljude idejom da će za vikend, kada očekuju provod, dobiti nešto dosadno i komplikovano. Zato smo odlučili da i dalje to bude žanrovski krosover, ali da fokus bude pre svega na zabavi i dobrom provodu. Koncert će započeti Wolfram sa gostima i sviraće kako staru, tako i novu (do sada nečuvenu) muziku, a posle njih ću nastupiti ja sa blago izmenjenim i muzički šarenijim setom od onoga na šta je moja publika navikla.

m: Ima li publike za ovakav događaj?

Lag: Da me je neko pitao pre par godina, rekao bih ne. Ipak, na našu sreću se u Novom Sadu u proteklih par godina oformilo par baš kvalitetnih sastava koji su svojim umećem i muzikom namamili i ljude koji ne slušaju „tu muziku“ da im daju šansu i zainteresuju se za izlazak iz svoje muzičke komfor zone. Verujemo da ovakav događaj itekako može uspeti, a fidbek koji imamo za sada govori o tome da će ovaj Đurđevdan, tj. predstojeća subota u novosadskom SKC-u Fabrika biti zabavan, uspešan i motivišuć za daljnje događaje ovog tipa.

Ideja, razlog, organizacija i jedinstven party - sve je tu, pa ako želite iskusiti nešto novo, drugačije i uzbudljivo, organizatori poručuju:

"Ponesite cipele za đusku, petarde ostavite kod kuće, očistite uši, pozdravite se s mamom, rukujte se s tatom. Pod ruku uhvatite vama drage osobe i hodite nam da se vozamo."

Ulaznice za HyBЯID event su na svim prodajnim mjestima Gigstixa.