Search Menu
Home Latest News Menu
Cover Face

Amelie Lens je pravi techno fenomen

Belgijska DJica i producentica trenutno je potpuno nezaustavljiva

  • Mixmag Adria
  • 3 November 2018

Obožavatelji Amelie Lens vole pokazivati svoju ljubav. Okupljaju se na njezinim glasnim, rasprodanim nastupima, gdje ona neumoljivo vlada uz svoj sveobuhvatni techno s umijećem i finoćom emocionalnog angažmana, poput iskrene ljubiteljice spomenutog žanra. Na društvenim mrežama, svaka njezina objava, video i slika ispunjeni su zanosom. Posebno treba naglasiti kako na njezine nastupe obožavatelji donose i poklone: od svežnjeva suncokreta do lokalnih nogometnih majica s 'Amelie' na leđima (ima ih najmanje 10), jastuk iz Srbije, velika zastava na kojoj piše 'uvijek si dobrodošla u našoj zemlji' iz Urugvaja, ručno oslikane jakne s njezinom slikom na leđima, sve do slika njezinih mačaka (nije mogla prevoziti okvir po Sjevernoj Americi, tako da ju je izrezala iz okvira i ponosno izložila na kućnom zidu), igračke za njezine mačke (u Belfastu), prsten s dizajnom mačke, "zaista dirljiva pisma" i još cijela hrpa toga.

"To je zaista nevjerojatno", govori, "pogotovo zato što većinu stvari koje ljudi naprave ili poklone, uistinu su stvari koje mi se sviđaju. Kao da me zaista poznaju." Za svako djelo, misao, tu je reakcija i nisu svi sretni s meteorskim usponom Amelie Lens u posljednje dvije godine. "Mislim da sam negdje pročitala da sam najomiljeniji i najomrženiji DJ ikada," govori, "I pomislila sam , 'To je istina, jesam'."

Kriticizam, da je nekako njezin uspjeh 'nestvaran' ili 'nezaslužen', duboko ju pogađa - osobito kada to dolazi od onih na koje se ona ugleda - ali razumije ih. Stariji DJ-evi odrasli su u drugačijem vremenu, dok ona ima obožavatelje u zemljama koje još nije niti posjetila, zahvaljujući društvenim mrežama. "Jednostavno se dogodilo toliko brzo - prebrzo," izjavila je Lens. "Tako da razumijem. Trebati će mi deset godina i više da se dokažem, ali to ću i učiniti."

Amelie Lens nastupa samo jednom godišnje u svojem rodnom gradu, Antwerpu, i kao i svaki drugi nastup koji je održala u posljednjih 18 mjeseci, i ovaj je bio rasprodan. U običnoj crnoj majici sa suknjom i Dr. Martens čizmama, Lens je stala ispred gomile obožavatelja u klubu Ampere, plešući i smijući se iza pulta. Jedna djevojka blizu prednje strane, očajno je tražila Amelie da joj potpiše majicu ali bila je mukotrpno izvan dohvata, skinula ju je i poslala do dečka koji se nalazio nešto bliže - potpunom strancu - do ruka DJ-a, a on joj je kavalirski dao svoju vlastitu majicu kako bi ju nosila dok Amelie ne potpiše njezinu, svo troje široko se kreveljeći u čudnovato-intimnoj transakciji. Nakon nastupa i druženja s obožavateljima na nekoliko minuta, Lens, njezin partner i tour manager, Sam, izvalili bi se u taksiju koji ih vodi kući k njihovim omiljenim mačkama - Winter, Morris i Frank. Sljedeće jutro bi ustali i ponovili sve ispočetka, pravac do Firence i slijedeći dan, do Lisabona.

To je tipični posao tijekom vikenda za Lens, koja je u posljednje dvije godine od relativno nepoznate osobe došla do pozicije najuzbudljivijeg techno svojstva. 28-godišnjakinja je nastupala na festivalskim pozornicama kao što su Awakenings i Drumcode, izdajući višestruke EP-ove, uključujući tri na Pan Potovom Second Stateu i započela svoju samostalnu etiketu, Lenske. Ima na stotine tisuća obožavatelja na Instagramu i Facebooku koji slijede svaki njezin korak. I koliko je Mixmag upio tijekom nekoliko sati lutanja po Antwerpu, njezin olujni uspon bio je kombinacija ekstremno napornog rada i par kozmičkih poteza sreće.

Techno je prvi put ugrabio Amelie Lens kada je imala 15 godina, prisustvujući belgijskom renomiranom Dour Festivalu. "Moj prijatelj je imao listu stvari koje je želio vidjeti, ali ja nisam previše marila," izjavila je Lens, pijuckajući sojin cappuccino u udobnom kafiću. Kao i obično, izgleda spremno za Berghain. Danas je u crnoj satenskoj bomber jakni, vrečasto crnim Levisicama i u crnim, kožnim Adidas tenisicama.

Lens, neovisnog duha još od ranije dobi, lutala je Dourom, samostalno, kada je jedne noći ušetala u techno šator. Ne sjeća se tko je nastupao, prisjeća se samo emocija koje su je preplavile poput beatova koji su proizlazili iz zvučnika. "Bilo je toliko mračno i loopy, tamo nije bilo pauze," izjavila je. "Reakcija mi je bila, Što je ovo?!' I svidjelo mi se." Techno je snašao Lens na prepad te je od tada svoje tinejdžerske godine provodila vlakom obilazeći Belgiju, samostalno, kako bi prisustvovala nastupima. "Nisam odlazila tamo kako bih pričala, tako da ubiti nisam nikoga upoznala," izjavila je. "Išla sam samo po glazbu."

Sjeća se kako je išla doma u 10 h ujutro nakon nastupa Boyz Noisea. Njezina baka, s kojom je živjela, bila je nasmrt preplašena. Kada je Lens išla na Dour rekla je baki da ide na kampiranje. "Bila sam užasan tinejdžer", smije se. "Jadna moja baka!"

Mnoštvo njezinih fanova upoznato je s Amelienom bakom, vidjevši snimku 80-godišnje žene kako pleše tijekom Amelienog seta na Pukkelpop Festivalu u augustu prošle godine. "Nije baš shvaćala što točno radim", Lens je izjavila; "govorila je svojim prijateljima da putujem svijetom kao pjevačica". Tako da joj je Lens odlučila pokazati. Festival se pretvorio u vlog, što je neke dovelo do toga da optužuju Lens kako izmišlja stvari radi publiciteta. "Nije moglo biti dalje od istine," izjavila je Lens. "Ona je jedna od najvažnijih ljudi u mom životu."

Kada je Lens bila u dobi od 5 godina, njezina 32-godišnja majka, koja ju je samostalno odgajala, umrla je od iznenadnoj srčanog udara. Lens je bila uz nju kada se to dogodilo. Sljedećih šest godina bila je udomljavana kod svojih teta kada su se iste pokušavale boriti s njihovim vlastitim obiteljima i s problematičnom malom djevojčicom. Lens je tako s 11 godina bila poslana kod bake.

Retrospektivno, tih prvih šest mjeseci nakon što mi je majka umrla, bili su prijelomni," izjavila je. "Ali nitko mi nikada nije rekao što se dogodilo; nismo baš razgovarali o tome. Moja teta mi je rekla da je otišla u raj, ali nisam znala što je to. Bila sam toliko zbunjena." Lens je postala "hladna i zatvorena", previše uplašena da se približi nekome u slučaju da im se nešto dogodi. "Nisam dobro spavala, nisam dobro jela, bila sam poprilično sjebana." Pomisao da ima vlastitu djecu oduvijek je užasavala Lens: taj strah da ako se njoj nešto dogodi da će i oni morati prolaziti kroz istu situaciju. "To je utjecalo na toliko puno stvari i nikada to nisam shvatila," rekla je.

Međutim trauma gubljenja majke također je formirala Lens u osobu koja je danas: neumorno ambiciozna, cijedeći svaku posljednju sekundu iz života.

"Svaki tjedan pomislim, 'Što sam mogla učiniti bolje?'" rekla je. "Možda da sam imala stabilnije djetinjstvo i da nisam gledala kako moja majka odlazi, bila bi više schillana, poput 'možda to mogu napraviti sljedeći tjedan'...ali možda to ne mogu napraviti sljedeći tjedan! Želim to učiniti sada!" I ukoliko me nešto čini nesretnom, izbacim to van iz života jer [znam] nema dovoljno vremena da ga se troši na tugu."

Kao i ulazak u techno šator, još jedna stvar dogodila se na Douru koja je imala ogromni utisak na Lensin život. Na izlasku, mršava 15-godišnjakinja bila je zapažena od strane modne agencije. "Nisam bila ljepotica u školi, bila sam ona visoka i mršava. Bila sam kao, 'Huh'?" rekla je.

Ali nakon prijevremenog posla za Levi's, isti se pokazao unosnim, Lens je uvidjela način na koji može pomoći svojoj baki ne bi li sklopila kraj s krajem. "Ljudi su me osuđivali zbog modelinga, ali svi su imali posao prije nego što su postali DJ-evi," rekla je. "Prije nego što sam modelirala, čistila sam WC-e. Naravno da ću izabrati modeling pored čišćenja wca."

Lens zapravo nije uživala njezinih 10 godina modeliranja, osobito kada joj se govorilo što mora raditi, ali kao i sa svime primila se posla i postala je dobra u tome. Puno vremena provodila je u Parizu i bila je miljenica Jean Paula Gualtiera, koji ju je zvao 'Ma petite Belge'. Ali agencije se bile svjesne toga da joj je DJing bio prva ljubav. "Pronašli su me na glazbenom festivalu, tako da su znali," govori Lens, koja je također znala producirati trake za modne događaje. Jedan odjevni brend, za koji nikada nije modelirala, tražio ju je da nastupa u Pekingu na jednom događanju, ali kada ju je drugi klijent zatražio da pušta pop pjesme u Berlinu, to je odbila. "Rekla sam im, to nije ono što ja radim," govori Lens, koja je u tom trenutku već dobrano bila u mračnijoj house glazbi i technu.

Znala je otkazati poslove modeliranja petkom kako bi izbjegla preklapanje istih s DJ nastupima. Prisjeća se kako je propustila snimanje u Londonu s poznatim fotografom Timom Walkerom, kako bi vidjela Raresha u Antwerpu - samo što je saznala da se nastup održava sljedeće noći. I jednom, u fabricu, dok se izgubila u zvukovima DJ Hella, pitala se tko ju to pokušava dobiti na mobitel prije nego što je napokon shvatila da je to bio njezin alarm. Imala je snimanje za Harrods tog jutra. "Otišla sam ravno iz kluba prema tamo," rekla je. "Nisu znali koliko sam inače komunikativna stoga su samo mislili da sam bila uistinu opuštena i schillirana," smije se. "Ponovno su me bukirali."

Tri godine kasnije zaljubila se u techno, Lens je počela učiti o DJingu i produciranju traka uz Samovu pomoć. Njih dvoje sreli su se u klubu u noći kada je slavila svoj 18. rođendan i povezali su se preko ljubavi koju su dijelili prema istoj glazbi. "Toliko puta sam otišla s njim u studio jer sam puno lakše mogla naučiti od njega. Umjesto gledanja YouTube videa putem kojih sam mogla saznati kako to ide," rekla je. "Počela sam raditi edite za sebe, poput old-school traka s drugačijim kickom i to je doslovno način na koji sam počela producirati."

Zajedno su pokrenuli seriju partyja u Antwerpu nazvanu Matterhorn i Lens je počela DJirati pod varijacijama aliasa, uključujući Soren, s Rosalie de Meyer (znali bi završiti party s DJ Hellom u Munichu), i Renee, što je ujedno bilo i ime njezine majke.

I dok je i dalje modelirala, DJirala i producirala, Lens i Sam lansirali su jednu tvrtku sa zobenim kašama, Baerbar. Lens je vrlo zdravstveno osviještena. "Mrzim vidjeti majke kako djeci kupuju brzu hranu u supermarketima," izjavila je. "Isprva sam željela napraviti zdrave čokoladice koje bi se mogle distribuirati u školama, ali završili smo s lansiranjem zobene kaše u šalici."

Par je kupio dvokatnicu u Antwerpu. Radili su zobenu kašu u prizemlju, njihov glazbeni studio bio je na prvom katu, a spavali su na drugom katu. Međutim gotovo odmah, kaša je postala hit. Njihova kuća nije bila dovoljno velika da bi se nosila sa zahtjevima Baerbara. "Sve bismo radili samostalno - Sjećam se kako sam jedne noći plakala od iznemoglosti prilkom slaganja voća i zobi u šalice," smije se.

Do ovog trenutka, Lens je počela DJirati pod svojim rodnim imenom i kreirala je popratnu Facebook stranicu i SoundCloud account gdje je objavljivala podcaste. I onda jednoga dana, nakon mjeseci provedenih šaljući vlastite trake labelima, bez primanja odgovora, iz talijanskog labela Lyase rekli su joj da žele izdati napeti, atmosferski 'Exhale', s njezinim zaštitnim znakom ističući taj zadihani vokal u mixu. Berlinski duo Pan-Pot čuo je izdanje i isto ga je želio potpisati, samo što ih je Lyase preduhitrio u tome. Stoga su prišli Lens i rekli joj da žele potpisati njezino sljedeće izdanje. Bili su preuzeti njezinim "grubim i svježim zvukom", izjavio je Pan-Potov Thomas Benedix. "U mojim očima, Amelie je ponovno vraćala starinski acid zvuk iz 90-ih. Potpuno sam zaboravio koliko je u to vrijeme bilo zabavno slušati energični, brzi techno i volim kako ga ona kombinira s vlastitim svježim utjecajima."

"Plakala sam tijekom našeg prvog Skype poziva, bila sam toliko sretna," rekla je Lens, koja opisuje Pan-Pot momke kao "obitelj". 'Exhale' je također pronašao još jednog poznatog obožavatelja: Maceo Plex. "Tada sam još uvijek imala male nastupe," govori Amelie, "i netko mi je poslao poruku [s videom koji prikazuje nastup Maceo Plexa] u stilu, 'Hey, nije li ovo tvoja traka?'. Počela sam plakati. Sam je prišao govoreći, 'Što je bilo?' i ja sam samo rekla, 'Pogledaj'!"

U semptembru 2016., Lens je trebala nastupati na jednom od prvih nastupa s Pan-Potom kada se onesvjestila iza pulta. Poslali su je kući. "Bila sam toliko uzrujana," izjavila je. Ali bio je to poziv na buđenje koji sam trebala. Ona i Sam smjesta su završili s Baerbarom - "nismo najavili nikakvo zatvaranje, samo smo prestali," - i nazvala je svoju agenciju kako bi im rekla da prestaje i s modelingom. "Bili su toliko sretni radi mene, mislim da su otvorili šampanjac," rekla je. "Bili su kao, 'Napokon! Donijela si odluku!'"

Kada je Lens u cijelosti prebacila svoj fokus na glazbu, podigla se nevjerojatno brzo. Richie Hawtin se sjeća kada je nastupala sklopu ADE-a 2017 i kada je bio "blown away". "Sjećam se kako sam ju vidio okruženu s grupom većine muških DJ-evea i delegata koji su samo stajali tamo i gledali u nju. Znam koliko ja mrzim kada pokušavam nastupati dok iza mene samo nepomično stoje ljudi - to je toliko iritantno! Tako da sam odlučio otići na plesni podij i plesati. Nisam mogao vidjeti Amelie iz pozicije gdje sam stajao i bio sam usisan u glazbu koju je puštala, mix starih i novih moćnih techno traka, tvrdih ali ne teških, brzih i udaračkih, hipnotičkih i energičnih. Iskreno, bilo je zaista osvježavajuće čuti techno set koji nije bio previše abrazivan i nije učinio ono da se osjećaš kao da trebaš marširati, umjesto plesati. Definitnivno je bilo intenzivno, no tu je bio groove koji je to činio zabavnim i zaraznim.

Adam Beyer, koji je bio oduševljen njezinim radom za Pan-Potov label, opisuje kako on sadrži "unikatno čistu formu bezvremenskog techna. Možeš osjetiti strast kada ju gledaš - postoji samo nekoliko DJeva s tom energijom, s 'tim' faktorom."

Kao i Richie Hawtin, Lens priznaje kako je opsesivna oko kontroliranja svakog aspekta njezine karijere. "Sjećam se kada me je moj agent [Ugur Akkus za Labyrinth klub u Hasseltu] potpisao, rekla sam mu, 'Nećeš imati niti jedan posao, jer ja kažem ne svemu!'" možda je teško povjerovati u to sada, razmatrajući njezin raspored, ali u početku je ona regularno odbijala ponude za nastupanjem - osobito ukoliko je smatrala da nema dovoljno velik broj fanova na određenim destinacijama.

"Timing je za mene sve - i mnogo puta sam osjećala kako mi je prebrzo da već nastupam negdje drugdje. Pogledala bih svoju [Facebook] stranicu i statistike i osjećala se nesigurno oko nastupanja u određenim zemljama jer nisam htjela nikoga razočarati. Pretpostavljam kako samo nisam shvaćala odakle zahtjevi dolaze, ili kako može biti moguće da sam ja headliner na nastupu, u zemlji u kojoj nikada nisam niti bila."

Pritisak pod koji je Lens sebe samu stavlja je ogroman. Forenzičar je kod pretraživanja artista koji su najpopularniji u svakom gradu, prilagođavajući svoje setove da se uklope; raspituje se među vlasnicima programa oko najboljih događaja u njihovim klubovima. Želi da njezini nastupi budu bolji. To zahtjeva pripremu: istraživanje tko nastupa prije i poslije, i klupski raspored i povijest; kroječi svoj set prema vremenu njezina nastupanja i čak provodeći najmanje 20 minuta proučavajući masu prije nego li uskoči pred pult. Ništa nije prepušteno slučaju.

U Antwerpu, kako njezin set završava, ljudi se sprijeda u nabijenom klubu znoje; ne postoje zatišja u Amelinim setovima, samo konstantni poticaju za daljnjim plesanjem. Njezina zadnja, neizdana traka kombinira čelični zveket bubnjeva, gitarske linije i vokal koji se "natječe" sa zaglušujućim uzvicima i zvižducima, rukama podignutim iznad glave i licima koja su ljudsko utjelovljenje emotikona sa 'srcolikim očima'.

DJ blješti megawattnim osmjehom upućenom masi. Amelie Lens, samoprozvani kontrol freak, provodi najbolje vrijeme u svom životu - i to se vidi. Taj osmjeh je iskren. Amelie Lens je stvarna i nemoguće ju je zaustaviti.

Amelie Lens idaje 'Basiel EP' na Lenske etiketi u novembru.

Next Page
Loading...
Loading...