Search Menu
Home Novosti Menu
Intervjui

Boris Bjelica Bebetto: "Nekada davno snimali smo novu glazbu s radio emisija na kazete“

Razgovarali smo s legendarnim DJ-em i promotorom iz Istre

  • Gaia Radić
  • 24 May 2019

Boris Bjelica, poznatiji kao Bebetto, pulski je DJ, producent, organizator evenata i jedan od glavnih lica iza Kluba Kotač, Seasplash Platforme i Slurp! Festivala.

Aktivno djeluje na lokalnoj glazbenoj sceni već dugi niz godina, te je svojedobno bio jedan od voditelja legendarnog MTV Valkana Beach Festivala, te rovinjskog Monvi Centra. Radio je i kao radijski voditelj i glazbeni urednik. DJ-ingom se bavi od svoje trinaeste godine, svirao je synth i bubnjeve u više pulskih bendova, te se bavio i novinarskim pisanjem u brojnim fanzinima i novinama. Bebetto je također jedan od prvih izvođača junglea i drum&bassa u Puli i Istri, iako su njegove kreacije izvorno proizašle iz punk rocka, dok ga sada najčešće možemo pronaći u backstageu Kotača tijekom elektroničkih partija.

Trenutno je najviše zauzet otvaranjem ljetne sezone u sklopu Seasplash Summer Cluba na tvrđavi Punta Christo u mjestu Štinjan nedaleko Pule. Iako je party otvorenja, planiran za 18. svibnja, odgođen za 1. lipnja zbog najavljenih vremenskih neprilika, Bebetto je svejedno zauzet brojnim organizacijskim obvezama. Nakon dugogodišnjeg radnog iskustva u produkciji glazbenih i kulturnih manifestacija na brojnim lokacijama, njegova strast za glazbom i aktivnim djelovanjem ne nestaje, tako da se veseli početku još jedne ljetne sezone.

“Od ove sezone očekujem prije svega da nas prati lijepo vrijeme na svim projektima i festivalima. Također, očekujem bogatu i veselu sezonu” otkrio je Bebetto.

Razgovarala Gaia Radić

m: Kako si započeo s glazbom i zašto te zainteresirala? Jesi li se oduvijek htio baviti njome?

Bebetto: Još kao klinac bio sam fasciniran glazbom. Na televiziji sam vidio tadašnje popularne bendove kao što su Bijelo Dugme i Buldožer kada mi se preokrenuo svijet. Kad se pojavio punk, svi su se poveli za njime, pa tako i ja, iako sam nastavio slušati sve moguće žanrove koji su me zanimali. Oduvijek sam znao da ću se baviti glazbom na ovaj ili onaj način, te sam u ovome već skoro četrdeset godina.

m: Kako se razvijao tvoj glazbeni ukus tijekom godina, te kako si došao do elektronike i bi li se za nju ponajviše opredijelio?

Bebetto: U principu sam samostalno dolazio do svega. Kao mali sam iščekivao razne radio emisije za koje sam znao da puštaju dobru i novu glazbu, te ih snimao na kazete. Nije postojao internet, te smo moje društvo i ja sve sami morali otkrivati. Pratili smo i tadašnje glazbene novine Džuboks i tih nekoliko radio emisija koje su nam se dopadale. Do same elektronike došao sam sasvim neplanirano. U pulskoj knjižari sam slučajno pronašao ploču „The Robots“ poznatog sastava Kraftwerk kad je izašla 1978. godine. Kad sam to otkrio, započeo sam svoje putovanje s ranom elektroničkom glazbom kroz izvođače kao što su Kraftwerk, Tangerine Dream, Can, Brian Eno i slični.

m: Čime bi se bavio da nisi u ovoj industriji? Što je po tebi najvažnije za ovaj posao?

Bebetto: Najvjerojatnije bih bio novinar zato što sam tokom života imao raznih prilike baviti se tim poslom, iako mi je nemoguće zamisliti karijeru bez glazbe na ovaj ili onaj način. Za uspjeh u ovako specifičnoj profesiji, najjednostavnije rečeno, treba stvarno voljeti glazbu, neovisno o tome jesi li producent, DJ ili organizator. Meni je ona odmah ušla u krv, te sam još kao dijete sav novac budno čuvao za kupnju nekog novog albuma ili singla. Glazba je ljubav koja zahtijeva mnogo predanosti.

m: Što bi izdvojio kao najbolje, a što kao najgore iskustvo svezi organizacije i promocije ili čak svog osobnog nastupanja?

Bebetto: To je dosta kompleksno pitanje budući da sam u životu uistinu doživio sve i svašta. Od najstresnijih iskustava izdvojio bih MTV Valkana Beach Festival 2002. godine kada nas je u kolovozu pogodila nezabilježena oluja u posljednjih pedeset godina. Praktički nisam spavao četiri dana i noći, te smo pokušavali spasiti što se spasiti moglo. Bilo je stvarno kaotično. Srećom, lijepih iskustava je doista bilo mnogo, te mi je teško izdvojiti neko omiljeno. Generalno mogu reći da sam zadovoljan samim sobom u kontekstu svog djelovanja na sceni tijekom svih ovih godina.

m: Kako bi prokomentirao trenutnu globalnu scenu? Što misliš o elektroničkim velikanima na vodećim ljestvicama?

Bebetto: Globalna elektronička scena sve više klizi prema komercijali. Industrija i novac rade svoje i mogu osobno reći da nisam sretan s tim trendovima. Ako govorimo o zvijezdama, ima ljudi koji uspješno figuriraju na svjetskoj sceni te koji su zasluženo na svojoj poziciji, kao recimo Carl Cox, Richie Hawtin, Jeff Mills i drugi. Ima izvođača koji jesu kvalitetni i jako popularni, te koji traže velike honorare, ali koje je i industrija pogurala. Prije dvadesetak godina, kad je scena još bila u razvoju, nije svatko mogao izdati ploču, odnosno traku, u svemu je postojala određena selekcija koja se morala proći. U digitalnom dobu današnjice svatko izdaje svašta, ali opet iz te kvantitete može se pronaći i mnogo toga kvalitetnog - zakon velikih brojeva. Po pitanju snage elektroničkih scena, izdvojio bih Njemačku i Italiju koji definitivno predvode svjetsku glazbenu sferu i imaju najviše kvalitetnih producenata i DJ-eva.

m: Kakva je trenutna scena u Puli i što bi se u njoj moglo poboljšati?

Bebetto: Pula je grad koji ima jaku glazbenu tradiciju, nekad rock i punk bendova, a kasnije i elektronike, te doista ima nekolicinu jako kvalitetnih DJ-eva i producenata. Istra kao takva svojevremeno je doživjela najveće zvijezde elektroničke scene kao što su Richie Hawtin, Carl Cox, Sven Vath i drugi. Svi su bili ovdje, bilo na Valkana Beach Festivalu, Rabac Summer Festivalu, ili u Monvi Centru, dok nije došlo do nekakvog pada i zasićenja takvom glazbom. Srećom, scena je opstala i trenutno je vrlo živa, što vidimo po brojnim uspješnim partijima koji se odvijaju na Fort Bourgignonu, Fort Punta Christu i drugim kvalitetnim lokacijama. Pulska trance sfera je također snažna, sudeći po ljetnim partijima na otvorenom koji se održavaju svugdje na području grada i okolice. Uglavnom, dobro je, ali uvijek može bolje!

m: Jesi li upućen u elektroničku scenu drugih hrvatskih gradova kao što su Zagreb, Rijeka, Split i drugi? Postoji li neki dobar klub ili program koji bi preporučio, a da je izvan Pule?

Bebetto: Elektronička scena u Hrvatskoj je poprilično jaka. Nekako sam najbliži s ekipom iz Rijeke jer sam s njima najviše puta surađivao, te sam u Rijeci u mnogo navrata imao priliku osobno gostovati i nastupiti. Jedan od najboljih hrvatskih klubova definitivno je Crkva, te bih također izdvojio zagrebačke klubove Pločnik i Boogaloo. Hrvatska zasigurno ima potencijala zato što ima mnoštvo talentiranih ljudi koji se sve više probijaju na međunarodnoj razini.

m: Koja su, po tebi, glavna obilježja uspješnog noćnog kluba?

Bebetto: Prije svega, ljudi koji vode nekakav klub, koji se fokusira na elektroniku, jednostavno trebaju razumijeti pravu prirodu toga čime se bave, a ne samo da im je bitno da šank dobro radi i slično. U ovakvoj je državi trenutno teško egzistirati ako se ne baviš turbo folkom ili nekakvom komercijalom. Nadam se da će klubovi koji se bave underground elektroničkom glazbom i općenito urbanim programima preživjeti ova teška vremena.

m: Koje lokalne platforme i umjetnike bi izdvojio kao najobećavajuće i zašto? Što bi poručio mladima koji se pronalaze u ovom poslu?

Bebetto: Mladima bih poručio da iskreno slijede svoje interese i da se pokušaju baviti onime što ih istinski zanima, pogotovo ako je u pitanju glazba. U Puli se pojavilo dosta mladih entuzijasta, te bih izdvojio platformu „PowerTape“ pulskog Kluba Kotač u kojoj talentirani mladi ljudi, koje zanima glazba, aktivno djeluju. Mislio sam da će društvo iz dobne skupine od 18 do 25 godina biti jako teško pronaći, međutim sretan sam što ipak nije tako, te mogu reći da definitivno imaju puno potencijala za uspjeh. Oni su budućnost naše scene, barem kada je u pitanju Istra, te se iskreno nadam da će ustrajati u svojim ambicijama.

m: Kako bi prokomentirao preseljenje Seasplash Festivala na Martinsku u Šibeniku?

Bebetto: Seasplash Festival je ušao u sedamnaestu godinu svog djelovanja. To je velik vremenski period, ako su u pitanju festivali, tako da je bilo potrebno neko osvježenje. Nije neobično da festivali mijenjaju lokaciju, primjera ima podosta, tako da dislokacija Seasplash Festivala u Šibenik samoj manifestaciji može donijeti samo dobro.

Load the next article
Loading...
Loading...