Menu
Home Novosti Menu
Blog

Breakout: The Reflex

Zašto je poznati francuski DJ i producent više od 130 svojih originalnih, jedinstvenih i prepoznatljivih remixeva stavio na prodaju po cijeni od samo 27 Dolara (cca 150 Kuna)?

  • Ozren Kanceljak I Foto: The Reflex Facebook page
  • 18 June 2019

Više od 130 originalnih, jedinstvenih, prepoznatljivih remixeva po cijeni od samo 27 Dolara (cca 150 Kuna)!!! Odnosno, po prilici jedna snimka košta nešto više od samo jedne kune??? Pa to je prilika je koja se zaista ne bi smjela propustiti.

Upravo je tu ponudu objavio The Reflex, francuski DJ i producent s britanskom adresom, u svom posljednjem newsletteru koji je poslao fanovima i pratiteljima preko svojeg bandcampa.

Pri tome je dodao i malo dramatike… „Iskoristite ovu jedinstvenu priliku prije promjena koje će doživjeti moja bandcamp stranica…!“

OK, nemam pojma što će se uskoro dogoditi. Niti, što to znači - uskoro? Kad točno? Pokušao sam saznati poslavši mu upite, ali mistika je i dalje ostala začahurena nakon primljenog odgovora. Sa smajlićem ☺

Dakle, za sada, ono što znamo jest - radi se o odličnoj ponudi za nabavku jedinstvene diskografije po super povoljnoj cijeni. A njegovi remixi često znaju napraviti razliku u bilo čijem setu. Drukčiji su i jedinstveni. Zvuče totalno „starinski“ u instrumentaciji ali imaju neupitan suvremen „kick“ i „tempo“ i agresivniju zvučnu sliku od one kakva se radila u vrijeme kada su originali nastajali. Osim toga, često ih Shazam ne prepoznaje (ako želite zadržati malo „mistike“ vlastitih setova prema regularnoj publici; pravni aspekt te situacije ćemo ostaviti po strani.)

Da se nešto sprema s The Reflexom ili je drukčije nego je do sada bilo, potkrepljuje i činjenica da je objavio YouTube snimku svoje najnovije jednosatne kolekcije prerađenih i neobjavnljenih snimaka, koja se barem za sada, ne može nigdje kupiti ili downloadati u profesionalnoj kvaliteti (vidi niže). Jedina snimka koju je kasnije individualizirao i posebno promovirao je ona s kojom set završava, a to je njegovo viđenje velikog hita grupe Talk Talk – „It's My Life“ (nastala u čast nedavno preminulog glavnog vokala i kreativnog voditelja banda Marka Hollisa – umro 25. veljače o.g.) Dakle, The Reflex je, u otprilike samo tjedan dana, izbacio cijelu seriju raznih „udica“… Nabavka starih snimaka po super cijeni i objava novih – koji se ne mogu „pošteno“ nabaviti. Niti na njegovoj bandcamp stranici.

No, tko je The Reflex? Što ga čini jedinstvenim, drukčijim?

Sve njegove objavljene biografije počinju ovom listom:

Noel Gallagher je fan. Nile Rodgers je fan. Kid Creole je fan. Disclosure, Jazzy Jeff, i Joris Voorn su svi njegovi fanovi. Od house dinastija Joey Negro, Dimitri from Paris and Mousse T, preko pionira DJ remixa Johna Moralesa, Grega Wilsona, Dannyja Krivita i Nicky Siana i sve do izvođača među kojima su Aeroplane, DJ Marky, Kruder & Dorfmeister, Horse Meat Disco, J.Rocc, Nic Fanciulli, Jazzie B, Cut Killer, Rainer Truby, Acid Arab, Nightmares on Wax…

Ono po čemu se The Reflex izdvaja je način kako gradi nove verzije starih snimaka koji, konzekventno, stvara i drugačiji zvuk. Jedinstven i doista prepoznatljiv. On svoje snimke više niti ne naziva – remixima. Još nekako koristi termin „re-edits“, ali kako svugdje ističe: To je više od nove montaže (edits). To su Reflex Revision.

I doista – radi se o novim vizijama, novim, drukčijim interpretacijama starih kanala; odnosa originalno snimljenih instrumenata, vokala. Ali, The Reflex NE nadosnimava. On ne koristi nikakve suvremene grooveove, niti ih dodaje na stare snimke. Na moje pitanje kako definira postupak koji stoji iz Revisionsa, odgovorio mi je za Mixmag Adriju: “The Reflex Revision su remixi koji su u potpunosti nastali korištenjem originalnih višekanalnih traka ili stemova. Nikakvi instrumenti ili zvukovi nisu dodani, osim u rijetkim slučajevima koji su jasno naznačeni”.

A Revisions zvuče tako drukčije i (vrlo često, ne samo meni) bolje od originala. Uostalom Giorgio Moroder je izjavio “The Reflexov mix hita ‘Bad Girls’ je bolji od originala“ dok je Nile Rodgers naglasio: „Nevjerojatni novi aranžmani dobiveni iz starih traka.“

Pravim imenom Nicolas Laugier, Francuz, nastanio se u Velikoj Britaniji na prijelazu milenija. Dugo je radio kao DJ, miksao, no u jednoj fazi života odlučio je sve staviti na kocku jer, kako kaže, nije ni imao nešto za izgubiti pa odluka i nije bila tako teška. Preselio se u London i počeo raditi ili, kako on kaže, studirati i vježbati u studijima. U tom procesu posebno ističe vrijeme koje je proveo učeći od Seijia iz Bugz In The Attica. Za njega kaže da mu je kasnije postao imentor. Preko njega je upoznao i druge ljude koji su radili po studijima, poput Toni Economidesa, mixing specijaliste koji je puno radio za The Reel People ili Joeya Negra.

Prikupljeno znanje i stečene vještine omogućile su mu da počne raditi svoje verzije od ranije snimljenog materijala. Usporedo s prvim takvim verzijama rodio se i njegov alias „The Reflex“. Za sebe uvijek tvrdi da nije glazbenik, da nije dovoljno vješt u sviranju bilo kojeg instrumenta ali da voli najviše dati novu perspektivu – svoju reviziju ranije snimljenog, odsviranog materijala.

I doista neke njegove revizije su (barem meni) briljantne:

I tu su možda dva najpoznatija koja su ga i uvela u svijet „velikih“. Remix Wonderova „I Wish“ je popularizirao Greg Wilson otvarajući svoje setove upravo s tom snimkom. Danas vinilni singl s tom snimkom postiže cijenu od nekoliko stotina eura.

Sličan proboj je postignut i kad je Gilles Peterson počeo koristiti Reflexovu reviziju Michael Jacksona „Pretty Young Thing“.

No, u pregledu Reflexove karijere ne treba smetnuti s uma i činjenicu da je, prema priznanju samog Craiga Charlesa, on najčešće izvođeni remixer u njegovim radijskim emisijama na BBC-u.

Što možemo očekivati u budućnosti od The Relfexa? Nadajmo se najboljem: da će i dalje raditi nove verzije starih snimaka. Da će se lakše (i legalno) dolaziti do starih traka i stemova. Da će šarati po stilovima, ali i da će sve češće dobivati mogućnost oblikovanja novih, još neobjavljenih singlova za kurentne izvođače. Jedan od takvih je i ove godine objavljen singl Noela Gallaghera „She Taught Me How To Fly“.

I da će ponovo doći negdje u Hrvatsku da možemo, kao već nekoliko puta do sada uživati u njegovim setovima.

Next Page
Loading...
Loading...