Menu
Home Novosti Menu
Intervjui

​Kölsch: “Sjećam se prošlogodišnjeg nastupa u Hrvatskoj, bio sam jako nervozan!”

Razgovarali smo s danskim DJ-em i producentom povodom njegovog novog izdanja “fabric presents Kölsch”, miksom od deset traka koje je napravio - u zraku

  • Ela Radić
  • 11 June 2019

Vječna dilema za DJ-a i producenta koji puno vremena provodi na turnejama je kako produktivno iskoristiti vrijeme putovanja. DJ i producent Rune Reilly, poznatiji kao Kölsch dao je odgovor na to pitanje i to novim glazbenim izdanjem “fabric presents Kölsch”. Riječ je o miksu s deset melankoličnih i nadahnjujućih traka koje su nastale u zraku, na 9000 m a rezultat je 60 minuta gotovo blaženog, hipnotičkog miksa.

Kölsch je dobro poznato ime u svijetu elektroničke glazbe; rođen je u Christianiji, hipi komuni u istočnom dijelu Kopenhagena osnovanoj početkom 70-ih iz koje je, kako će se kasnije pokazati, poteklo puno danskih kreativaca iz svijeta umjetnosti, hrane i glazbe. Kölsch je jedan od njih, a atipično djetinjstvo pokazalo se kao dobra inspiracija i motivacija - tijekom godina nametnuo se na elektroničkoj sceni zahvaljujući produkcijama od Ibiza acid klasika 'Opa' do piano festivalskog hita 'Der Alte', kao i niz remikseva za zvijezde kao što su Sven Väth, The Chemical Brothers ili Coldplay.

Ovaj virtuoz sa šeširom kako mu tepaju, do sad je objavio je tri albuma, točnije trilogiju - 2013. je objavio album “1977”, nakon dvije godine uslijedio je “1983” a trilogiju je zaključio album 1989.

Najnovije izdanje također je obilježeno brojevima, naime, svaka od deset traka nosi broj leta na kojem je nastala.

“Ograničio sam se na vrijeme koje sam imao od aerodroma do aerodroma, da vidim što mogu dobiti. Većina toga nije bila dovoljno dobra, tako da sam od čak 30 demo snimki, izabrao ovih deset”, objasnio je Kölsch.

Mixmag: Kako bi opisao album?

Kölsch: Pa rekao bih da je miks pomalo introvertan. Navikao sam koristiti gudačke orkestre i grandiozne aranžmane, no ovaj sam se put odlučio za nešto sasvim suprotno. Odlučio sam stvoriti nešto krhko.

Mixmag: Što te najviše inspiriralo tijekom rada na ovom albumu? Inače svako tvoje izdanje priča neku priču, koja bi bila priča oovg izdanja?

Kölsch: Fabric me već davno tražio da napravim za njih neki miks ali ja sam odlučio da to nije dovoljno. Htio sam snimiti svoju glazbu. Kroz neko vrijeme sam došao na ideju koncepta stvaranja glazbe na letovima. I inače sam to radio, to je najbolji način kako da ti prođe vrijeme tijekom putovanja, ali sam u ovom slučaju sebi zadao neka specifična pravila. Dogme, ako ćete. Dakle, pravila su bila da moram završiti glavnu melodiju i osnovni aranžman isključivo na tom letu. nakon toga ne smijem dodati niti jedan element. U studiju sam samo sve miksao da bih dobio savršen zvuk.

Mixmag: Planiraš li neku posebnu promociju albuma tijekom ljeta?

Kölsch: Pa svakako ću puštati neke od traka u svojim setovima na ljetnim gigovima ali to je zapravo to.

Mixmag: Koliko je ovo novo izdanje različito od, primjerice, tvog prvog albuma, “1977”?

Kölsch:“1977” je dio trilogije i nastao je prije šest godina. Volio bih vjerovati da sam se tijekom tih godina ipak razvio. Izuzev te razlike, ne mogu zapravo uspoređivati svoju glazbu, previše sam vezan za nju.

Mixmag: Od dua Artificial Funk, preko hit trake “Calabria” i ostala dva albuma iz trilogije, “1983” i “1989” pa do aktualnog singla “AC1609” kojim predstavljaš novo izdanje, očito si prošao kroz razne promjene. Što bi izdvojio kao najveću promjenu?

Kölsch: Bilo je puno velikih promjena u mom životu, ali uglavnom sam imao toliko sreće da sam mogao raditi glazbu sve te godine. I dalje stvaram svaki dan i još uvijek mi nije dosadilo.

Mixmag: I još uvijek plešeš dok vrtiš?

Kölsch: Da!

Mixmag: Možeš li usporediti publiku na festivalima iz vremena prije pametnih telefona i danas?

Kölsch: Čini mi se da su ljudi imali više strpljenja u dobu prije pametnih telefona. Tada bi, ako bi bila neka traka koja ti se ne sviđa, zapalio cigaretu, otišao po pivo i vratio se za deset minuta. Danas ljudi odmah posegnu za svojim telefonim, čim je špica gotova. Groove više nije na cijeni, pogotovo na velikim festivalima. Jedna od stvari koje radim sa svojim IPSO brendom je da sviram duge setove. Forsiram ljude da uđu u groove. Jer, ako sam jedini DJ koji trenutno svira - nemate gdje otići.

Mixmag: Imao si vrlo zanimljiv gig prije dvije godine - vrtio si na Eiffelovom tornju. Možeš li opisati to iskustvo?

Kölsch: Bilo je nevjerojatno. Jedan od najboljih dana u mom životu. Imao sam priliku odsvirati odu jednom od najljepših gradova na svijeu. Dok sam nastupao, imao sam osjećaj kao da smo Pariz i ja sami. Svirao sam za zgrade i parkove koji su toliko toga vidjeli otkako su tu. Bilo je vrlo emotivno.

Mixmag: Je li to, do danas, tvoj najdraži gig? Ili ih ima još?

Kölsch: Bilo je toliko nevjerojatnih gigova tijekom godina da mi je nemoguće izabrati omiljeni. Svirao sam na Love Paradi 2006., na zatvaranju Space Ibize, u Trouwu u Amsterdamu… bio je tu i Panorama Bar, Timewarp, Awakenings, T7 u Parizu, IPSO u Antwerpenu i tako dalje i tako dalje. Možda još nisam ni imao svoj omiljeni gig. Pitajte me opet kad budem imao 90 godina!

Mixmag: Ove godine sviraš na Sonusu, što možemo očekivati od tvog giga? To nije prvi put da sviraš kod nas, možeš li nam reći koji su ti dojmovi o hrvatskoj publici?

Kölsch: Sjećam se prošlogodišnjeg nastupa na Sonusu. Bio sam vrlo nervozan jer su me stavili da sviram nakon Svena Vätha, a istovremeno kad i ja su na druga dva stagea svirali Solomun i Villalobos. No, kako se pokazalo, to uopće nije bio problem. Moj je stage bio prepun nevjerojatnih ljudi koji su ostali sve do samog kraja. Bilo je predivno i sjećam se da sam završio set sa “Enjoy the Silence” Depeche Modea, dok je svitalo.

Next Page
Loading...
Loading...