Menu
Home Novosti Menu
Intervjui

Mladen Tomić: “Danas je važno biti i DJ i producent jer je industrija vrlo zahtjevna, a konkurencija ogromna”

Poznati bosansko-hercegovački DJ dao nam je intervju povodom nastupa na Tech Roomu, u zagrebačkom klubu Boogaloo

  • Ela Radić
  • 25 June 2019

Mladen Tomić dobro je poznato ime u elektroničkim krugovima, njegov hipnotički spoj techna i tech housea donio mu je poklonike diljem svijeta a njegov autorski rad prepoznat je i podržan od strane uglednih glazbenika i vlasnika izdavačkih etiketa kao sto su Dubfire, Richie Hawtin, John Acquaviva, Monika Kruse… Ovaj bosansko-hercegovački DJ i producent 29. lipnja dolazi u Zagreb, u klub Boogaloo, gdje će publici predstaviti svoj beskompromisan zvuk i snažnu energiju od koje je satkan svaki njegov set.

Tom smo prilikom razgovarali s Mladenom koji nam je u intervjuu ispričao kako se razvijala njegova karijera te nam je predstavio i svoj novi singl, Storm koji izlazi početkom srpnja na Tronicu, na VA kompilaciji Rockets.

m: Počeo si se baviti DJ-ingom u srednjoj školi, sa 17 godina. U kojem trenutku si shvatio da je elektronika smjer u kojem želiš ići?

MT: Ja sam još i prije nego sto sam se počeo baviti DJ-ingom volio elektronički zvuk, bio sam veliki fan Prodigyja, house muzike 90-ih ali i tvrdog hardcore techno zvuka; dan danas imam pojedina izdanja VA kompilacija Thunderdome i Terrordrome. Nakon nekoliko godina puštanja muzike (raznih žanrova) i učenja svega što ima veze sa DJ-ingom, dobio sam priliku da budem rezident i da radim u klubu Boomerang koji je bio orijentisan na house zvuk. Tu sam i naučio da miksam, usmjerio sam se na funky house zvuk i konačno sam imao priliku da prezentujem ljudima svoju kolekciju muzike i zvuk koji sam volio. Izgradila se jedna masa ljudi koji su me pratili i nakon toga je sve počelo - organizovanje prvih žurki, kupovanje opreme, gramofona i ploča itd.

m: Kako si u to vrijeme nabavljao glazbu, ploče? Kako si dolazio do informacija o novim izdanjima?

MT: U to vrijeme, kasnih 90-ih i ranih 2000-ih, kupovina ploča u Bosni i Hercegovini je bila naučna fantastika. Znamo da je i internet bio, tako reći, beskoristan za te stvari. Snalazio sam se na sve moguće načine, išao sam u Zagreb, Beograd ili Novi Sad u prodavnice ploča, slušao i kupovao šta mi se sviđa. Ali i to je bilo uvijek neizvjesno, domaća ekipa bi već razgrabila sve i nama bi ostao jako mali izbor. Slušao sam razna izdanja na CD-ovima pa pokušavao naručiti te ploče ili ih možda pronaći i kupiti u prodavnicama ploča. Stvarno je bilo komplikovano i teško, dobra ploča je vrijedila pravo bogatstvo.

m: S kolegama entuzijastima razvio si elektroničku scenu u Banja Luci, koliko je to bilo izazovno u to vrijeme ranih 2000-ih? Na koje ste prepreke nailazili?

MT: Mi smo svi tada bili jako mladi, ali puni entuzijazma i ambicije, stvarno smo voljeli i uživali u tome što radimo. Siniša Tamamović i ja smo počeli raditi zajedno, organizovali jako puno žurki u tom periodu i u Banjaluku doveli veliki broj regionalnih i internacionalnih imena. Prepreka je bilo puno, ali ništa nas nije moglo poremetiti, imali smo puno energije, konstantno smo radili i u isto vrijeme učili na sopstvenim greškama. Ulagali smo sve što imamo, lijepili plakate noću po skoro cijeloj državi, putovali u Novi Sad da kupimo dvije ploče koje su nam stigle sa narudžbe itd. Nismo ništa prepuštali slučaju i bili smo maksimalno posvećeni svemu tome.

m: Jeste li imali podršku od grada, sugrađana ili je sve bilo underground?

MT: Sve je bilo underground, nikakva podrška grada ni institucija nije postojala osim, naravno, podrške prijatelja i ekipe/fanova koji su prepoznali i pratili to što radimo i dolazili na naše žurke.

m: Jeste li surađivali s kolegama sa scene u Hrvatskoj, Srbiji, Sloveniji?

MT: Trudili smo se i uvijek bili otvoreni za saradnju, mada je to, u to vrijeme, bilo dosta ograničeno. Jednostavno nismo imali mogućnost za normalnu komunikaciju i povezivanje kao danas. Naš način je bio da bukiramo na naše žurke sve artiste koji su radili zvuk sličan našem, da ih prezentujemo publici i na taj način smo se upoznavali, razmjenjivali iskustva, družili i zajedno radili na sceni.

m: Kako je došlo do širenja na strano tržište? Koje je bilo prvo izdanje koje si objavio u inozemstvu?

MT: Prvi nastupi u inostranstvu su bili 2002/2003., Škotska, Njemačka, Slovenija. Tada se još nisam bavio produkcijom, ali sam ipak počeo dobijati po neki gig u regionu i inostranstvu. Međutim, tek nakon što sam počeo da se bavim produkcijom i izdajem muziku na inostranim labelim, krenula je i internacionalna karijera. Prva izdanju su bila 2006. godine, “Neuro EP” na Fly Life Records i remix za Axela Karakasisa na Adult Records, što je ujedno bilo i moje prvo izdanje na vinilu. Trebalo mi je par godina da usavršim svoj zvuk i dobijem ono što želim. Godine 2009. sam izdao “Before Sunset” na Definitive Recordings i to je bio moj prvi veći hit. Pjesma je dostigla 13. mjesto na Beatportu, veliki broj poznatih artista su je svirali svuda po svijetu na velikim eventima. To je puno značilo za moje ime, otvorila su se mnoga vrata i krenuli su pozivi za nastupe sa svih strana svijeta. Sjećam se mog prvog nastupa u Mexico Cityju pred 7000 ljudi koji sam dobio isključivo zbog “Before Sunset”. Od tada svake godine nastupam u Mexicu i uvijek moram pustiti tu stvar, ljudi jednostavno žele da je čuju, iako je više ne vrtim baš često. Nastavio sam da produciram i izdajem puno muzike i u periodu od 2010. - 2014. sam izdao veliki broj izdanja, kako na vinilima tako i digitalno, na labelima kao što su Terminal M, Suara, Sci+Tec, Octopus, Form, 100% Pure, Octopus, Loose Records i td. Remixovao sam Maura Piccota, Sebastiena Legera, Cristiana Varelu, ANNA-u, Stefana Noferinija i mnoge druge. Stvari su mi konstantno bile u vrhu prodaje na Beatportu a ja sam dobivao ponude za nastupe svuda po Evropi kao i u pojednim gradovima u Americi i Kanadi (Miami, New York, El Paso, Mexico City, Medelin, Bogota, Toronto, Montreal…).

m: S kolegom Sinišom Tamamovićm 2008. godine si pokrenuo label 'Night Light Records’. Kako je došlo do toga, možeš li nam reći malo o razvoju labela i o njegovom statusu danas? Na koje izdanje pod vašim labelom si najviše ponosan?

MT: Siniša i ja smo bili veliki zaljubljenici u vinile i miksanje na tri gramofona. Tada smo se već uveliko bavili produkcijom i jednostavno smo htjeli da tu našu muziku prezentujemo i puštamo ljudima a pošto smo radili isključivo na gramofonima i miksali ploče, odlučili smo se da pokrenemo vinil label. Tako je i počela sva ta priča sa Night Light Recordsom, povezali smo se sa distribucijom, ispunili sve uslove koje su tražili od nas (uslovi su bili poprilično zahtjevni, pogotovo što je industrija ploča u to vrijeme bila u velikim problemima) i konačno nakon nekoliko mjeseci rada i čekanja izašlo je prvo izdanje. To je bio prvi vinil label iz Bosne i Hercgovine koji je izdavao elektroničku muziku i jedan od tek nekoliko u regionu. Imali smo nekih šest, sedam izdanja na pločama a onda smo jednostavno morali da krenemo izdavati i digitalno, pošto je prodaja ploča drastično pala i morali smo da se prilagodimo situaciji. Do sada je NL imao 168 izdanja u ovih 11 godina postojanja, sa artistima iz raznih država sa svih strana svijeta. Veliki broj danas poznatih imena su imali svoja prva izdanja upravo na Night Light. Teško je izdvojiti jedno izdanje na koje sam ponosan, sretan sam što smo uspjeli održati label sve ove godine i zadržati zvuk koji prezentujemo, kao i to da label ima konstantan support velikog broja artista sa scene.

m: Kako se razvijala tvoja DJ karijera, tako si nastupao na sve većim događanjima, primjerice na festivalima poput WMC-a u Miamiju, Soul Tech i Selenic Beach u Meksiku, na Exitu i sl. Voliš li više takve nastupe pred puno ljudi ili preferiraš intimniju atmosferu klubova?

MT: Ja stvarno volim svoj posao i trudim se da maksimalno uživam sa publikom u svakom momentu. Samim tim podjednako volim da nastupam i na velikim festivalima i u malim klubovima, bez obzira što se poprilično razlikuju i svaki ima svoje čari. Super je raditi za par hiljada ljudi i razmijeniti energiju za svima, ali isto tako i kada smo svi u malom klubu, to je opet neka druga priča i drugačija energija.

m: Paralelno s DJ-iranjem, razvijao si i producentsku karijeru, tvoja izdanja podržali su brojni ugledni pripadnici žanra poput Richiea Hawtina, Dubfire-a, Johna Acquavive, Adama Beyera, Umeka, Monike Kruse… Vidiš li sebe više kao producenta ili DJ-a? Je li danas DJ-u za uspjeh nužno da je i producent?

MT: Definitivno sam i jedno i drugo, ali ja ću uvijek reći da sam prvo DJ pa tek onda producent. Bio sam samo DJ i promoter nekoliko godina prije nego što sam počeo sa produciranjem i izdavanjem muzike. Volim da radim i jedno drugo, ali mi je DJ-ing draži zbog miksanja, adrenalina na stageu i komuniciranja sa publikom. Oduvijek je za uspjeh i karijeru bilo bitno biti i DJ i producent, a danas pogotovo, pošto je industrija veoma zahtjevna, a konkurencija ogromna.

m: Što te inspirira kad radiš neku traku? Kad najčešće snimaš - jesi li noćni tip ili te inspiracija aktivira, recimo, ujutro?

MT: Ja se najviše inspirišem kroz moje nastupe i slušajući setove drugih DJ-eva koje volim, kao i neke druge muzičke žanrove. Bukvalno poslije vikenda jedva čekam da dođem u studio i krenem da radim. Nekad sam producirao i noću i danju, zavisno od slobodnog vremena, a sada radim uglavnom po danu, ponekad noću.

m: Imaš i novi single na Tronicu. Možeš li nam više reći o tom izdanju?

MT: Jeste, moja nova stvar “Storm” izlazi početkom jula na Tronicu na VA kompilaciji Rockets. Do sada sam izdao jedan EP i jednu stvar takođe na VA kompilaciji i zadovoljan sam saradnjom sa Tronicom i Christianom Smithom. Storm je peak time techno traka, malo melodičnija nego što inače radim, ali mi se svidjela, testirao sam je nekoliko puta, ljudi su odlično reagovali i odlučio sam da je pošaljem za Tronic. Nadam se da će svidjeti publici.

m: Koliko danas surađuješ s kolegama iz regije? Što bi rekao kakvo je stanje na elektroničkoj sceni u regiji? Je li činjenica da smo postali regija poznata po festivalima pomogla širenju scene, stvaranju nekih novih domaćih DJ i producentskih imena?

MT: Dosta sarađujem sa kolegama iz regije i iz čitavog svijeta, uvijek sam spremam za bilo kakav vid saradnje, pomoći ili rada na nekim novim idejama i projektima. Mislim da je scena u regiji dobra, da imamo dosta dobrih artista, i DJ-eva i producenata, kao i to da imamo dosta kvalitetnih promotera i događaja koji ne zaostaju za događajima u nekim evropskim državama. Svi ti festivali i događaji su bitni za jačanje scene, najviše zbog mladih ljudi koji kroz te festivale pronalaze sebe i postaju dio scene, mislim i na publiku i na mlade artiste. Jedina negativna stvar festivala je što loše utiču na clubbing, a clubbing i klubovi koji rade konstanto i imaju program svaki vikend su jako bitni.

m: Što bi ti savjetovao mladim DJ-evima i producentima koji se nadaju nekom uspjehu?

MT: Ništa što već nisu čuli, ali uvijek vrijedi ponoviti da je pored talenta i ljubavi prema muzici, konstantan rad i upornost najbitnija stvar, kao i to da treba biti svoj i nikako kopirati nečiji rad i pokušati napraviti nešto što smo već čuli.

m: Kakvo je danas stanje na sceni u Banja Luci, kad si zadnji put tamo DJ-irao?

MT: Scena u Banjaluci je dobra, uvijek postoje neka varijacije iz godine u godinu, ali mogu reći da je dobra. Trenutni problem je što ne postoji underground klub koji radi svaki vikend, zatvoren je prije nekoliko mjeseci, tako da se sve svelo na događaje koji se organizuju jednom, eventualno dva puta mjesečno na raznim lokacijama i klubovima, što nije dovoljno i može negativno uticati na scenu. Fresh Wave Festival je velika stvar i pomaže jačanju naše scene, kako u Banjaluci i BiH, tako i u čitavom regionu. Zadnji put sam svirao u Banjaluci u maju ove godine, na završnoj žurci BLEMC 2019 (Banjaluka Electronic Music Conference 2019) koja je prvi put organizovana ove godine. Inače u Banjaluci nastupam četiri puta godišnje, naredni nastup je 8.8. na Fresh Waveu zajedno za Matadorom i Pan-Potom.

m: Kako ćeš provesti ovo ljeto - na kojim festivalima sviraš, a koje planiraš posjetiti kao gost?

MT: Ljeto je već krenulo što me veoma raduje. Početkom juna sam bio u Berlinu u klubu Sisyphos i to je nastup za koji mogu reći da je do sada najbolji u 2019-oj, klub je jednostavno nevjerovatan. Set od četiri sata iz Sisyphosa je dostupan na svim mojim kanalima u okviru mog radio showa Get Connected. Prošli vikend sam nastupao na Stellar Beat fesitvalu u Mariboru u Slovenij, kiša je malo pokvarila ugođaj ali bilo je ok. Naredni nastupi su u Zagrebu u klubu Boogaloo, EXIT Festival Dance Arena, OK Fest, Beatpoint Festival, Ferregosto Jam Festival, Fresh Wave Festival, Reload Cantera, Lazareti. India tour, Kolumbija i još nekoliko nastupa je u fazi potvđivanja.

Hvala!

MT: Hvala i vama ☺!


Ovdje provjerite gotovo sva izdanja Mladena Tomića.

Load the next article
Loading...
Loading...