Search Menu
Home Latest News Menu
Cover Face

Rüfüs Du Sol ubrzano postaju jedan od najpopularnijih svjetskih live actova

Njihov status će i dalje rasti s njihovim trećim albumom 'Solace'

  • Mixmag Adria
  • 6 October 2018

S bazom u Los Angelesu, australijski trio Rüfüs Du Sol postepeno postaje jedan od najpopularnijih live elektroničkih actova. Njihov treći album bi mogao biti prijelomna točka za bend za kojeg Pete Tong tvdi da će "uskoro postići novi nivo".

Nekoliko blokova udaljeno od plaže u Veniceu u Kaliforniji, zrak je svjež, oštar s nevidljivim pokrovom oceanske soli, dovoljno rashlađen da zraka sunca bude ugodna na golim ramenima. Dvije kuće udaljeno od uspavanog raskrižja stoji vlasništvo nazvano 'Rose Avenue' od strane tria Rüfüs Du Sol, koji ovo mjesto nazivaju svojim posljednjih godinu dana. Na današnji dan, kuća je živahna s puno ljudi koji su se okupili na gorko-slatkom slavlju: jednim dijelom radi se o rođendanskoj zabavi klavijaturista Jon Georgea, no i oproštajni tulum od kuće. Ekipa se mora iseliti unutar dva dana.

Vrijeme je da se bend ponovno krene kretat, a samo ih je ogroman raspored oko njihovog nadolazećeg albuma mogao uvjetiti da napuste skupo gnijezdo koje su ovdje stvorili. Poduža turneja po Sjevernoj Americi je ispred njih uključujući i tri noći nastupa za redom u dva ikonska kluba: njujorški Terminal 5 i The Shrine u Los Angelesu, oba rasprodana u samo nekoliko minuta. Na redu je novi evolucionarni nivo za grupu koja je konstantno na turneji od njihovog posljednjeg albuma od prije dvije godine, nastupajući na Coachelli, Bonnaroou, Electric Forestu, Exitu, CRSSD, Electric Daisy Carnivalu, , Splendour In The Grass i mnogim drugima.

Ulaznice za njihove showove su izrazito tražene bez obzira što njihov treći album 'Solace' tek treba izaći i dotaknuti uha masa. Statistike su dobre: njihova oba prijašnja albuma 'Atlas' i 'Bloom' su dostigla stratosferu, s oba na prvom mjestu u rodnoj Australiji i s recentnim singlom 'No Place' koji je pokorio iTunes Electronic chart i Hype Machine chart tijekom izlaska. Bend je sakupio i impresivnih 400 milijuna streamova na streaming platformama.

Njihova Australija poznata je po elektroničkim bendovima te kao i Cut Copy, The Presets i Empire Of The Sun prije njih, Rüfüs također osedlava dva svijeta - live i elektroničku glazbu. Oni su među nekolicinom live actova koji su nastupili na Coachelli dva puta zaredom, kao live act na Gobi pozornici 2016, a zatim sa DJ setom 2017. Njihova sposobnost vladanjem publike i tjerajnjem na ples bilo instrumentima ili za DJ pultom je neosporna.

"Još uvijek su rijetkost" rekao je Pete Tong koji redovito vrti njihove single uz brojne hvala na BBC Radio 1. "Postoje tisuće DJ-eva, no nisu svi kao Rüfüs. Glazbeni biznis za bendove koji spajaju dance i elektroničku glazbu postao je puno teži nakon 2000. Ako bend nije imao hit na prvom albumu, obično je odbačen od strane labela, no Rüfüs je pronašao drugačiji put u moderno doba."

Radeći s neovisnim izdavačima Sweat It Out i ODESZA-inim Foreign Family, Rüfüs je izgradio čvrstu i vjernu publiku koja je cijenila njihovu ulogu na spektrumu koji se prožima preko raznih žanrova. Tek sada - nakon 250 tisuća prodanih ulaznica i nekoliko stotina nastupa kasnije - napokon su potpisali za veliku etiketu. "Imali su vremena brusiti svoj zanat u sjenci", dodaje Tong. "Ubrzo će svoju glazbu i svijest odvesti na sasvim novi nivo."

Grupa je pronašla svoju osnovu i istupila na scenu dok su izvođači poput Disclosurea i Gorgon Citya ubrzano etablirali vocal house kao trend za klince vlažnih očiju željne elektroničke glazbe, dajući im tako temelj za građenje fan baze za rastuću i plodnu karijeru izbjegavajući prokletstvo prebrzog izgorijevanje kao "one hit wonder". Njihov debitantski album je napisan na plažama njihovog rodnog grada Sydneya, gdje su zatočili svoju prvobitnu publiku s dubokim i melodičnim zvukom s prikladnom nazvanim pjesmama ‘Sundream’ i ‘Desert Night’. Nakon toga, bend se spakirao i preselio u Berlin kako bi istražio svoju zajedničku ljubav prema mračnijm elektroničkim utjecajima na manje sunčanoj evoluciji Rüfüsove diskografije na albumu 'Bloom'. Odaberite bilo koji nastup u bilo kojem gradu: njihova publika će s njima pjevati svaku riječ ne na jednu, dvije ili tri pjesme, već na minimalno šest njihovih najpoznaijih pjesama - ako ne i cijelu set listu. Ne bih puštao njihovu glazbu uopće da nisam mislio da su stvarno posebni," rekao je Jason Bentley, glazbeni urednik KCRW radio stanice u LA-u. "Mislim da još uvijek nisu izdali svoju najbolju snimku, no čini se kao da je to iza ugla."

Postoje tri člana Rüfüs Du Sola. Širokih ramena, uvijek nasmijan klavijaturist Jon George (tetovaža piano tipki označava njegovu ulogu u bendu) danas na sebi ima šljokice koje se podudaraju sjajem u njegovim očima, a na prstima nosi debelo prstenje koje hvata svijetlost kako on pomiče ruke u tandemu sa svojim riječima. Pjevač i gitarist Tyrone Lindqvist je slučajan australski stereotip surfera duge plave kose u neurednom repiću i živopisnih plavih očiju koje su često zarobljene u sanjarenju. James Hunt ima konstantan, zaigran osmijeh i brz je sa svojim mekanim ali oštrim "one linerima", ulazeći u razgovor oponašajući svoju prisutnost iznad bubnjeva na pozornici.

U dvorištu Rose Avenuea stoji bazenska kućica koja se pretvorila u kućni studio. Instrumenti, synthevi i ostala oprema spremno čekaju u sobi poput ratnika, no prava zvijezda tog prostora je dekor zidova te na nekim mjestima poda i stropa. U jednom se kutu od stropa do poda proteže ribarska mreža, gdje se nalazi niz školjki oko stalka za gitaru. "To je 'vodeni kutak'", objašnjava James Hunt uz osmijeh. Pobjegli smo od roštilja na kratko kako bi razgledali sve. "Naš je prijatelj - jedan šaman neke vrste - došao je jednog dana, s kompasom u ruci, i počeo odmjeravati sobu. Tijekom šest tjedana donio je različite stvari - školjke iz oceana, grane iz Joshua stabla - i pretvorio ga u trippy prostor. Popustili smo mu, ali to nam je trebalo - da se izgubimo u njoj. "Možda je malo duhovnosti i slijepa, šamanovska vjera bila upravo ono što su trebali uskrsnuti do sljedećeg koraka njihove karijere.

'Solace' je njihov treći album, no na mnogo načina, to je važan trenutak za bend. Ovog puta Rüfüs su kolektivno odlučili krenuti ispočetka. Pobrisali su svoj sample pack, odložili svoje prepoznatljive softverske syntheve i kompjutor i ušli u studio s ničim drugim osim svojih ruka, instrumenata, i inspiracijama na zidovima. "To nas je natjeralo da razmišljamo van okvira, i dozvolilo nam da budemo slobodniji," objašnjava to glavni pjevač i gitarist, Tyron Lindqvist. Inspirirani nizom zvukova "uvijene, psihodelične" glazbe nizozemskog dvojca Weval do soulful himni Solomuna i Keinemusika, grupa je eksperimentirala i svirala bez agende i bez limitacija. "Napisali smo više pjesma nego ikad prije za neki album," kaže Jon George. Preko 100 pjesama - uključujući neke koje se nikad nisu razvile dalje od jednog loopa, dok su neke postale završene pjesme na albumu - napravljeno je u Rose Avenueu, osim onih koje su spontano nastale u kalifornijskoj pustinji.

Ono što je bilo planirano kao kratak bijeg u pustinju za vikend kako bi napisali neku pjesmu, dva sata istočno od Los Angelesa pretvorilo se u mnogo više. "Ideja je bila da se pronađemo", kaže Tyrone. Okruženi hrapavim planinama i kamenjem koje su djelovale kao da su s površine Marsa, ne čudi da to ogoljeno utočište Joshua Tree National Parka čini posebno mjesto u srcima mnogih kreativnih ljudi koji su ovuda prošli. Za Rüfüs, zvijezde su se poravnale, i zadnja pjesma na albumu je rođena.

Možda je to bilo uvjetovano - od njihovog studija inspiriranog Majkom Zemljom (također opremljenim svijetlećim zvjezdicama i mallom, rotirajućom lampom mjeseca u kutu), do iluminirajućih snimaka planeta i misterija svemira koje se vrte na screensaverima njihovih računala - no svemir je snažna tema njihovog posljednjeg rada. "Nismo svjesno planirali napraviti svemirsku temu - glazbeno!, George objašnjava. "Kada započnemo projekt krenemo kroz abecedu od A do Z i odaberemo temu za naziv pjesme. Prva ploča bile su lokacije, druga životinje, a ova je svemir."

Sunce je zašlo, no kuća je još uvijek puna prijatelja koji uzbuđeno pričaju o novom albumu. Nekolicina se skupila na maloj sofi u studiju kako bi prvi poslušali pjesme na kojima je bend radio posljednjih godinu dana. Tyrone se okreće na jedinom stolcu u studiju poput kapetana na brodskom mostu, sa sjajem screensavera iza njega (Saturn i prstenovi) koji obasjuje njegovu kosu. Baca veliki osmijeh vidjevši svoju djevojku na drugoj strani sobe. Gotovo da se ne vidi od astronautske kacige pretvorene u disco kuglu, i kreće u robotski ples čim prvi zvukovi sa albuma kreću. Vrijeme je za otkrivanje svemira kojeg su gradili protekle godine.

Rüfüsovi putreni synthevi i delikatne, sjajne melodije uvijek su uspjele naći "slatko mjesto" između laganice i moći, sadržavajući dovoljno tople, nabujale energije za čitave arene ljudi, no nikad ne napuštajući osjećaj intime i nježnosti. U nekoliko mjeseci, biti će na ogromnim pozornicama i prostorima, spremni za nastup. S artiljerijom nove opreme poput probadajućeg Prophet 6 sintesajzera i nostalgičnog OB-6 sintesajzera, čini se kako su napokon "otpustili" nešto što se nakupljalo ispod površine cijelo ovo vrijeme. Jedna pjesma, radnog naziva 'Sun' ('Eyes' na albumu) odmah pogađa, eksplodirajući s Moog bas linijom uz neskladne, zgužvane syntheve koji ju prate. Ostale pjesme poput 'Underwater' i 'No Place' naginju se ka čežnjivim Lindqvistovih vokalima prije nego nas udare odvažni syhntevi. 'Interstellar' (još jedan radni naziv) se ističe, podsjećajući nas na SF fascinaciju 80-ih.

Premotajmo unaprijed na mirnu noć pod horizontom visokokih šumskih stabala negdje u Rothburyju u Michiganu. Tisuće ljudi okupilo se u iščekivanju Rüfüsovog seta na godišnjem Electric Forestu. Svijetla se gase i nastaje mrkli mrak osim dubokog plavog svijetla pozornice. Tyrone se prvi pojavljuje ispod reflektora nakon čega mu se pridružuju Jon s desne strane i James s lijeve dok svijetla prelaze cijelu publiku koja djeluje kao da je duga milijune kilometara. Gotovo da se stvari krenu odvijati usporeno: poput neke filmske scene Tyrone zatvara oči i uzima mikrofon u obje ruke, dok njegovi partneri gledaju u more publike pred njima i podižu svoje instrumente.

Pjesma dolazi do svojih prepoznatljivih uplifting tonova, no slušajući pažljivije otkrivamo mračnije, teže tonove koje do sada nismo čuli od ovog benda. Između "brassy" refrena trake 'Underwater' nalazi se zadihan tekst koji gotovo izblijedi prije nego čujemo njegov poziv u pomoć:

“Help me out before I die

Save me now before I give up...”

"Ta pjesma priča o završetku, o pozdravu i prihvaćanju," objašnjava Tyrone, kao da oblak prelazi iznad njegovog uobičajeno osvijetljenog izraza prisjećajući se dvije godine nemira nakon raspada njegove burne veze, uz borbu s depresijom koju nikada prije nije osjetio dok je istovremeno radio s bendom na novom materijalu.

Tjedni koji je Tyrone proveo baveći se mračnim vremenima i dalje su zahtjevali da se pojavi u studiju, pa je svoje osjećaje prenio u tekstove pjesme. "Kad smo pisali 'Underwater', osjećao sam se vrlo zarobljenom. Tekstovi koji su izašli činili su se vrlo istinitima [i opisivali] onaj osjećaj očaja ", kaže on. On prepoznaje da iako je na svom osobnom putovanju pogodio blok (iako do sada nije bio izložen velikim teškoćama u životu), daleko je od kraja puta. "To će se razvijati", dodaje, optimističan u tonu i vraća se u svoje "normalno" stanje. "Naši prvi zapisi imaju puno nade. Lako se oslanjati na sunce ili osjećaje zahvalnosti. No, ovaj je snimak je vrlo jasan. Teži je od posljednja dva, ali jako mi se sviđa. To je album koji se suočava sa situacijama. "

Na pozornici Electric Foresta, ponavlja refren dok publika živahno kliče tijekom tihe pauze. Kao da čita stranicu svojeg osobnog dnevnika stotinama najbližih prijatelja, što djeluje kao točno onakva terapija kakvu treba.

Solace, po definiciji je osjećaj ugode i utjehe tijekom burnog razdoblja i stresa. "Dugo smo tražili naslov za ovo izdanje," priča James. "Tražili smo riječi koje sadrže riječ 'sol' kao odskočnu dasku, i 'Solace' se pojavila. Počeli smo uranjati u mračnije teme na mnogo načina, no istovremeno smo prolazili kroz katarze kod kuće, pa se to dvoje spojilo."

Prepoznavanje međusobne povezanosti i ravnoteže između dobrog i lošeg koncepta je stara kao i vrijeme. Tamno je i svjetlo, Yin i Yang, i u toj iteraciji, to je 'Solace'.

"Ako se netko može stvarno povezati s albumom - lirskim sadržajem ili cijelim iskustvom - ako ih može doista pogoditi u njigovu jezgru i ako se uistinu spaja, to bi bilo ultimativno", kaže James, kimajući glavom na vlastite riječi. Mjesec je dana kasnije i skupina se okupila u studiju u Los Angelesu. Prošlo je nekoliko tjedana otkako su zaključali vrata i predali ključeve Rose Avenuea, a Jon, James i Tyrone preselili su se u svoje prostore oko grada. Danas je zadnji studio dan za snimanje prije nego što iz njihovih ruku ide izdavačima, a zatim svijetu.

Razgovor se nastavlja i ubrzano se pretvara u rafal nabrajanja bendova, DJ-eva i producenata koje trenutno prate; lako je zamisliti ovaj trio kao tinejdžere lude za novom glazbom koju su nabavili svađajući se oko toga tko će biti sljedeći na redu za korištenje iPoda. Milijuni čine upravo to s njihovom glazbom već godinama, utipkavajući Rüfüs u Spotify, učeći sve riječi njihovih pjesama.

Bez obzira što još jedno poglavlje dolazi do kraja, bend je odlične volje. Prisjećaju se kako su se prvi put upoznali (Jonov mlađi brat je bio dobar Tyroneov prijatelj iz škole), njihove reakcije kada su prvi put vidjeli Jamesa za bubnjevima ("On je pravo oružje za bubnjevima!"), i naravno, Rose Avenuea. Nakon što ploča izađe i krenu live nastupi, Rüfüs planiraju pokrenuti Rose Avenue etiketu, s ciljem guranja umjetnika koji balansiraju između live i elektroničkog nastupa. Ako mogu pronaći još izvođača s takvim strpljenjem i odlučnošću poput njihove, i uz malo šamanske magije, uspjeh neće biti toliko težak ovaj put.

‘Solace’ izlazi 12. oktobra na Reprise Records/Rose Avenue

Poslušajte njihov Cover Mix ovdje

Next Page
Loading...
Loading...