Search Menu
Home Novosti Menu
Intervjui

Tino Simich: "Glavni izazov za umjetnika je biti drugačiji i iskren!"

Razgovor povodom njegovog debitantskog izdanja za Dobar House

  • Mixmag Adria
  • 12 February 2019

Tino Simich je house DJ iz Splita, a upravo je izdao svoj prvi EP za hrvatski Dobar House.

Tino vuče inspiraciju iz svih stilova glazbe, bilo da se radi o jazzu, soulu, hip hopu, vječito u potrazi za emocijom koja probija ispod. Njegov cilj je pronaći "kvalitetno, mračno i duboko uz presjeke melodičnog optimizma, ono iskreno, plesno i s dušom".

Iza sebe ima najzaposlenije ljeto do sada, s rezidencijama u Terminalu u Splitu, Pink Champagnu na Hvaru, nastupima u Deep Clubu u Makarskoj te svirkama u Zagrebu. S početkom 2019. za hrvatski label Dobar House izdaje svoj prvi EP, Trends Kill, što je i povod ovog razgovora. Kvalitetu njegovog zvuka prepoznao je i jedan od vodećih deep house kanala na YouTubeu, Houseum te premijerno objavio obje njegove trake.

U nastavku pročitajte intervju i poslušajte Trends Kill koji je izašao 8. veljače.

m: Koliko dugo već puštaš glazbu i kako bi opisao svoj stil?

Tino: Glazbu san počeo puštati sa svojih 17 godina ali slučajno jer su vlasnici jednog objekta imali moj broj i mislili da se ja bavim time, a s obzirom da nisan bio punoljetan za igdje ući i da nisam imao kune u džepu, ja sam to prihvatio ahaha. Tako da je to sve bila zezancija i mulačka gluma, dok nisam u 20-toj otkrio elektroniku i za ozbiljno zavolio sve to skupa. Svakakvih žanrova i stilova sam se dotaknuo i vjerovatno ću ih još 'ko zna koliko isprobat, ali trenutačno sam baziran na nekom lo-fi-deep houseu uz dozu old skul Chicago zvuka. Težim nekoj fuziji, i nadam se da ću je dostići, ali općenito mislim da neko striktno držanje odreženog stila samo guši i koči artista u svakom pogledu, kako glazbenom tako i privatnom.

m: Upravo si izdao svoj prvi EP za Dobar House kojeg je na svojim YouTube i SoundCloud profilima objavio Houseum, popularan kanal za deep house glazbu. Što to znači za tebe, i što nas u budućnosti još čeka od tebe?

Tino: Pa Houseum je kanal koji pratim od početaka, glazba s njega čini u prosjeku 50% mojih setova i definitivno su mi velika doza inspiracije i uvid u takav žanr elektronike oni bili i ostali, tako da biti u mogućnosti s prvim izdanjem dobiti premijeru kod njih mi je stvarno bilo i još uvijek je od velike važnosti, a ujedno poticaj i vjetar u leđa da to što radim ''valja''. Što me čeka u budučnosti ne znam, al' sam ''gladniji'' nego ikad ahah. Imam neke želje, vizije, ideje i ogromnu ljubav i volju prema svemu tome što radim tako da može donijeti samo dobro.

m: Imao si i zaposleno ljeto. Gdje si sve nastupao, i koju gažu posebno pamtiš?

Tino: Da, nikad jače. Startalo je već tamo 7. svibnja warmup setom u Johann Francku u Zagrebu, u društvu Tom Buga prije David Moralesa. Nastupao sam duž obale, al' ono što bi izdvojio je rezidencija u Pink Champagneu (Hvar), dugogodišnja želja Deep (Makarska), hvala Toniju Juranoviću na pozivu još jednom, i moja ''druga kuća'' Terminal F (Split), kojeg bi posebno izdvojio, i ovim putem zahvalio cijeloj 'F' grupaciji posebno Roku na povjerenju sad treću godinu za redom. Tu bi ujedno i izdvojio meni najbolji gig sezone, dan prije Ultre, 1000+ ljudi, kiša, brutalan sound i odlična publika!

m: Kako bi opisao trenutnu scenu u tvojem rodnom gradu Splitu?

Tino: Što je bilo prije u to neću ulazit jer nisan ni bio aktivan a ni prisutan da si dan pravo da pričam, znaš priče al opet... međutim danas je blago rečeno tužno, shvaćam da je nedostatak klubova veliki hendikep ali opet mislim da je prvenstveni problem zavist kod ljudi, frustracija, i u globalu manjak kolektiva točnije slaganje između ljudi. Bookirat ''ime'' i platit ulaz 80 kn je skroz u redu ali ne platit ni kune kad pušta momak ili cura iz tvog grada to je već debilizam (čast iznimkama), jer to onda znači da ideš na ime a ne na glazbu. Ne mislim da je to samo ovdje problem, jasno mi je da toga svugdje ima ali opet ovo je jako mali grad da bi si dozvolili takve ''luksuze''. Nekolicina ljudi koji su držali grad i dovodili novi sound se povukla i takorekoć digla ruke od scene, ne krivim ih i u potpunosti razumijem al' me brine 'ko će ih zamijenit. Jasno mi je da ne možeš gradit scenu ako nisi sebe izgradio al' opet ne možeš ili jako teško možeš izgradit samoga sebe u gradu koji nema scene ili je jako slaba. Nadamo se nekim boljim i ljepšim vremenima, pa živi bili i vidili...

m: Kad radiš glazbu, što je tvoj glavni motivator i tko te inspirira?

Tino: Glazba mi je sve u životu i sama pomisao da je za mene netko bio razlog ulaska u elektronsku glazbu ili bilo koju drugu mi je glavni motivator i inspiracija da jednog dana ja možda budem utjecaj na nekog, na ovi ili oni način.

m: Da house kao žanr nikad nije nastao, bi li i dalje bio DJ, i ako da, kakav žanr bi vrtio?

Tino: Iako House nije bio moj prvi dodir s elektroničkom glazbom, svakako je najzaslužniji za sve. Teško je sad reć' al mislim da nikad ne bih ulazio u DJ-ing konkretnije da nije bilo njega.

m: Postoji li neki klub u Hrvatskoj u kojem još nisi nastupao, a da bi to zaista volio?

Tino: Postoji ih mnogo, nemam neki posebni za izdvojit, al' preferiram male i intimne, iako bih normalno objeručke prihvatio svaki klub koji priča dobru priču.

m: Čime se baviš dok ne stvaraš glazbu?

Tino: Šetam psa

m: Koju glazbu slušaš u privatno vrijeme osim elektroničke?

Tino: Elektroničku glazbu najmanje slušam, zato jer ne želim da indirektno utječe na moj osobni zvuk u produkciji, točnije da ne kopiram nesvjesno. A s obzirom da je bubanj prva moja ljubav i da sam pola života proveo u bendovima, da mi je i sam otac glazbenik koji je ujedno i imao jako puno utjecaja na glazbu u mojoj mladosti, glazbu jako puno i šaroliko konzumiram, ali u globalu svu glazbu koja je iz moje perspektive rađena ili spontano stvorena iz nekakve emocije.

m: Glavni izazov za umjetnika je...

Tino: Biti drugačiji, biti iskren prema sebi i publici i ostati normalan u industriji u kojoj jesi kao i društvu kojem si okružen i No Ego!

m: Kakvi su planovi za 2019?

Tino: Imam neke planove ali ne bih sad o njima jer se ne tiču samo mene i malčice su veliki zalogaj za mene tako da uz nadam se pomoć nekih ljudi ćemo se sresti opet i pričati o njima...a po pitanju privatnog...nastavak priče u Terminala, daljnja suradnja s Pinkom, izdanje na jednom meni jako dragom labelu...a ostalo u hodu.

Load the next article
Loading...
Loading...