Search Menu
Home Novosti Menu
Glazba

Yaniv Tal, utemeljitelj etikete Plattenbank predstavlja svoj ekskluzivni set

Donosimo Yanivov nastup uživo snimljen na eventu Astralis 20 - Music Non Stop, spektakularnoj godišnjici partija Astralis – Institucija!

  • Mixmag Adria / fotografije: Mila Zytka i Bruno Zlomislić
  • 2 April 2018

Yaniv Tal, Izraelac sa stalnom adresom u bavarskoj prijestolnici osnivač je prestižne etikete Plattenbank koju zajedno vode on i legendarni Guy Mantzur. Yaniv je još od kraja prošlog stoljeća stalno prisutan kao gost u zagrebačkim klubovima, a posebne odnose održava s ekipom koja stoji iza projekta Astralis - Institucija . U ožujku je nastupao na dvadesetoj godišnjici ovog najdugovječnijeg hrvatskog klupskog projekta, a ustupio nam je ekskluzivno pravo na korištenje audio snimke njegovog nastupa s tog spektakla.

m: Nedavno si nastupio na partiju Astralis 20 - Music Non Stop, rođendanskom slavlju povodom dvadesete godišnjice legendarne zagrebačke klupske večeri. Budući da na Astralis dolaziš još od njegovih početaka, kako je bilo i kakva je razlika između Astralisa u prošlosti i danas?

Yaniv Tal: Prije svega zahvaljujem na još jednoj prilici da predstavim svoj rad. Zaista sam sretan i počašćen što sam toliko puta do sad imao priliku nastupiti na Astralisu. Svakako, mnogo toga se je promijenilo tijekom 20 godina, no neke stvari ostaju iste. Imena žanrova, BPM, produkcija i aranžmani su se jako puno promijenili, no kad na stvari pogledaš s odmakom, uvijek se je radilo o beskompromisnoj, naprednoj glazbi koja rastura na plesnom podiju. Ljudi, moda i stimulansi su se totalno promijenili, pa me zaista čudi dio ekipe s početaka još uvijek dolazi na partije. No, čini se da nova i starija populacija traže istu stvar. Žele tulumariti kao da ne postoji sutra! Postoji samo jedna stvar koja se iz moje perspektive nije promijenila ni mrvicu, a to su ljudi koji stoje iza organizacije Astralisa. Bilo da se radi o našem poslovnom, ili prijateljskom odnosu, sve je uvijek savršeno funkcioniralo i izuzetno mi je drago zbog toga.

m: Hvala ti što si nam dozvolio da objavimo snimku seta koji je zabilježen uživo na godišnjici Astralisa, no možeš li nam reći nešto više o njoj? Što se nalazi u miksu i kako je publika reagirala na tvoj DJ set?

Yaniv Tal: Budući da se radi o setu snimljenom u velikoj dvorani, on je nešto žešći od selekcije koju puštam svakog vikenda. No trudio sam se dozirati techno, acid, tech house i prog house u pravim mjerama kako bi publika dobila dovoljnu dozu energije za ovaj posebni događaj. Znam da na Astralisu u jednom trenutku treba raspaliti i da ljudi očekuju euforiju na plesnom podiju, a budući da sam otvorio party, imao sam zaista dugi i lagani uvod dok nisam došao do mjesta od kud je set snimljen. Snimka je direktan rezultat moje interakcije s publikom na podiju. Oni su me doslovno hranili svojom pozitivom, a ja njih singlovima koji su ih u tom trenu držali u pokretu.

m: Nedavno si nastupio na partiju Astralis 20 - Music Non Stop, rođendanskom slavlju povodom dvadesete godišnjice legendarne zagrebačke klupske večeri. Budući da na Astralis dolaziš još od njegovih početaka, kako je bilo i kakva je razlika između Astralisa u prošlosti i danas?

Yaniv Tal: Prije svega zahvaljujem na još jednoj prilici da predstavim svoj rad. Zaista sam sretan i počašćen što sam toliko puta do sad imao priliku nastupiti na Astralisu. Svakako, mnogo toga se je promijenilo tijekom 20 godina, no neke stvari ostaju iste. Imena žanrova, BPM, produkcija i aranžmani su se jako puno promijenili, no kad na stvari pogledaš s odmakom, uvijek se je radilo o beskompromisnoj, naprednoj glazbi koja rastura na plesnom podiju. Ljudi, moda i stimulansi su se totalno promijenili, pa me zaista čudi dio ekipe s početaka još uvijek dolazi na partije. No, čini se da nova i starija populacija traže istu stvar. Žele tulumariti kao da ne postoji sutra! Postoji samo jedna stvar koja se iz moje perspektive nije promijenila ni mrvicu, a to su ljudi koji stoje iza organizacije Astralisa. Bilo da se radi o našem poslovnom, ili prijateljskom odnosu, sve je uvijek savršeno funkcioniralo i izuzetno mi je drago zbog toga.

m: Hvala ti što si nam dozvolio da objavimo snimku seta koji je zabilježen uživo na godišnjici Astralisa, no možeš li nam reći nešto više o njoj? Što se nalazi u miksu i kako je publika reagirala na tvoj DJ set?

Yaniv Tal: Budući da se radi o setu snimljenom u velikoj dvorani, on je nešto žešći od selekcije koju puštam svakog vikenda. No trudio sam se dozirati techno, acid, tech house i prog house u pravim mjerama kako bi publika dobila dovoljnu dozu energije za ovaj posebni događaj. Znam da na Astralisu u jednom trenutku treba raspaliti i da ljudi očekuju euforiju na plesnom podiju, a budući da sam otvorio party, imao sam zaista dugi i lagani uvod dok nisam došao do mjesta od kud je set snimljen. Snimka je direktan rezultat moje interakcije s publikom na podiju. Oni su me doslovno hranili svojom pozitivom, a ja njih singlovima koji su ih u tom trenu držali u pokretu.

m: Na snimci s partija nalazi se i novi singl s etikete Plattenbank, izdavačke kuće koju si osnovao 2007. Singl je na brojnim top listama i u setovima svih poznatih svjetskih DJ imena. Možeš li nam objasniti u čemu je tajna uspjeha ove etikete koja je jedna od najboljih na svijetu kada je u pitanju progressive house?

Yaniv Tal: Prvi singl koji možete čuti na snimci mog seta s Astralisa je izdanje s etikete Plattenbank - Kasper Koman - The Construct / Ground, koji je ovih dana bio na petom mjestu Progressive House ljestvice portala Beatport.
Plattenbank je etiketa koja je toliko posebna da ju je potrebno držati u rukama sa steriliziranim kirurškim rukavicama i naljepnicom " Pazi, lomljivo!", jer prije svakog novog izdanja napetost raste, da ponekad grizem usnu pitajući se jesu li poduzeti svi pravi koraci. To je etiketa koja ne funkcionira na način ograničen rokovima, već objavljuje samo ako je spremna objaviti posebno značajno izdanje. Tako Plattenbank postiže kredibilitet i naša baza sljedbenika prihvaća nova izdanja s povjerenjem, bez obzira radi li se zvijezdama, ili novopridošlicama na sceni. To je zdravi način kako razviti kvalitetno izdavaštvo, no ono zahtjeva posvećenost i puno truda.

m: Što su prednosti, a što nedostaci promocije putem društvenih mreža na Internetu?

Yaniv Tal: Prednost društvenih mreža je to što je putem njih moguće doseći ciljanu skupinu, bez potrebe da se sa svakom osobom na sceni osobno popriča. Oglas na društvenim mrežama je daleko efikasniji od plakata na autobusnoj stanici na kojoj se tijekom dana mota velika količina ljudi, no ne jamči da itko od njih zapravo sluša glazbeni žanr koji mi pokušavamo progurati. Internet omogućava direktnu komunikaciju s klijentom koji nam svojim pritiskom na tipku direktno pokazuje što ga zanima, a što ne. Nedostatak Internetske promocije je taj da je za svaki korak potrebno brutalno puno rada u uredu. Sva sreća da je to dio posla u kojem ja osobno uživam.

m: Kakva je prednost ilegalnih partija u napuštenim skladištima u odnosu na redovne klubove i obrnuto?

Yaniv Tal: U napuštenom skladištu postoji osjećaj da su promotor, DJ i gosti partneri u zločinu, jer sudjeluju u nečemu što nije košer. Takav osjećaj daje daleko veću povezanost i stvara intimnu vezu između sudionika partija. Prednost partija u klubovima je to što je organizacija uvijek na daleko višem nivou. No, u odnosu na intimu ilegalnog partija postoji neka vrsta distance između publike i izvođača. Otprilike kao kad curu odvedeš u multipleks s ljubavnim sjedalima ili sjediš s njom u svom autu u drive in kinu.

m: Koje se materijalne vrijednosti nikad ne bi odrekao životu?

Yaniv Tal: Na ovo bi pitanje prije petnaestak godina imao brojne odgovore i vjerojatno bih spomenuo neka raritetna izdanja, no sada sam svjestan da je svaka materijalna stvar koju posjedujem samo stvar i zamjenjiva je. Nezamjenjive su isključivo nematerijalne vrijednosti.

m: Je li bi ikad svoju glazbenu karijeru zamijenio nekom drugom profesijom?

Yaniv Tal: Nema nikakve šanse, previše volim to što radim!

m: Što te čeka u skoroj budućnosti?

Yaniv Tal: Čeka me gomila

nezavršenih projekata o kojima još ne smijem javno govoriti. Ono što mogu spomenuti je rad na novom izdanju etikete Plattenbank, zbog kojeg sam uzbuđen kao nikad do sad. Radi se o kompilaciji "Secrets#4", koja je puna iznenađenja za sve koji Plattenbank prate godinama, no i za one koji će tek otkriti u čemu je stvar. Preda mnom su brojni nastupi u klubovima kao što je Rote Sone, no iskreno jedva čekam povratak u Hrvatsku. Ove godine ću prvi puta nastupiti na festivalu Adriatic Perception Festival 2018. Ne vidim to samo kao šansu da predstavim nove singlove koji će obilježiti ovu godinu, već i priliku da moji prijatelji Guy Mantzur, Damir Ludvig i ja tulumarimo zajedno na jednom mjestu.

Load the next article
Loading...
Loading...