25 godina Astralisa
Damir Ludvig vodi nas kroz najdugovječniju zagrebačku klupsku instituciju koja koja u ožujku slavi četvrt stoljeća!
U petak, 31. ožujka, u zagrebačkom Bestu održat će se dugo očekivani party povodom 25. obljetnice klupske večeri Astralis. Klupska institucija na čijem su čelu Damir Ludvig i Goran ‘DJ Go Cut’ Vlajić, najdugovječniji je zagrebački ciklus elektroničke glazbe. Povodom ovog posebnog događaja razgovaramo s Ludvigom, koji se prisjeća početaka i neponovljivih trenutaka tijekom četvrt stoljeća Astralisa.
m: Kako su povezane meteorološke nepogode u Aziji i Astralis?
DL: Jedanaest tropskih ciklona pogodilo je Pacifik 1997. Winnie, jedna od najrazornijih oluja, opustošila je Tajvan sredinom kolovoza. U samo nekoliko sati ovaj je tajfun odnio brojne živote i prouzročio štetu od 3,2 milijarde dolara. Tijekom te prirodne katastrofe Goran 'Stelar' Štetić i ja, radili smo na našem prvom albumu pod imenom Dogma. Iza zvučno izoliranih vrata podzemnog studija, nismo bili svjesni katastrofe koja devastirala Taipei, glavni grad Tajvana.
Bili smo klinci koje je David Chen, vlasnik izdavačke kuće Blue Moon Productions, ugostio tijekom našeg prvog posjeta Aziji. David je čuo naše demo snimke, prepoznao talent i ponudio snimanje albuma za njegovu novu etiketu. Nitko od nas nije ni slutio da će CD 'Land of Utopia', postati legendaran, a kamoli kolekcionarski artikal, koji se prodaje po cijeni od 300 dolara po primjerku. Promocija albuma u Hrvatskoj, poslužila je kao lansirna rampa za Astralis!
m: Promocija albuma 'Land of Utopia', održana je Mungosu. Kako to da ste nakon primarnog uspjeha u Kašini, preselili u Best?
DL: Nakon što smo se Stelar i ja vratili iz Azije, Goran ‘DJ Go Cut’ Vlajić, mi je predložio promotivnu izvedbu Dogminog albuma na domaćem terenu. Go Cut je još ranih devedesetih postao hrvatski šampion u ekshibicijskom miksanju, a bio je i finalist svjetskog DMC natjecanja u Londonu. Cut i ja smo lako nagovorili Stelara da promociju održimo 30. siječnja 1998.
Meteorološke prilike ni u Hrvatskoj nisu bile na našoj strani, a umjesto tropske oluje u Zagrebu nas je dočekala snježna mećava. Do kluba Mungos, gdje smo održali party, jedva sam doklizao o u prastarom Jugu 45. Sve je izgledalo kao da slijedi fijasko. Ipak, kroz samo sat vremena od početka eventa, publika je pohrlila u Kašinu i brojčano nadmašila kapacitet kluba. Atmosfera je bila nenadmašna, a kad samo pomislim na taj dan, odmah se osjećam euforično. Prvi nam je uspjeh dao vjetar u krila. Željeli smo nastaviti, pa smo morali pronaći veći prostor. The Best je uskoro postao naš novi dom, a prvi je Astralis u Bestu održan na uskrsnu nedjelju 1998.
Astralis u Bestu
m: Povijest ciklusa Astralis zapisana je na filmu. Što nam možeš reći o tome?
DL: Jedna od najvećih potvrda ljubavi koja stoji iza projekta zabilježena je na dokumentarcu 'Astralis - Institucija', koji je režirao Igor Neljak. Radi se o biografskoj priči koja prati uspone i padove nas koji smo stvorili ovu klupsku večer. Film je osvojio nagrade u Americi, a bila nam je osobita čast primiti prvu od tri nagrade na svečanoj dodjeli na Beverly Hillsu. Dvostruki oskarovac Branko Lustig je pogledao i pohvalio film, a dozvolio nam je i da njegovu preporuku besplatno koristimo pri promotivnim projekcijama.
Trailer filma Astralis - Institucija
m: Astralis je domaćoj publici predstavio brojne svjetske DJ ikone. Koga bi izdvojio i što je zajedničko međunarodnim imenima na Astralisu?
DL: Tsuyoshi Suzuki, ,,Astral Projection, Yaniv Tal, Mark Spoon, Guy Mantzur, James Monro, Gus Til, Lori J. Ward, Sonic Fusion, Flash Brothers, Fred Giteau, samo su neki od onih koji su naše partije uveličali svojim nastupima. Uvijek smo pozivali DJ-e koje smatramo prijateljima, one kojima smo vjerovali da će dati sve od sebe kako bi našu publiku ostavili bez daha. Nismo željeli surađivati s izvođačima kojima je Astralis samo usputna stanica. Zanimaju nas samo istinski umjetnici koji su nam pomogli izgraditi pozitivnu reputaciju od devedesetih do danas.
m: Devedesete su se vratile na velika vrata. Zašto su glazbeni trendovi devedesetih ponovno u modi?
DL: To je i meni bila misterija do prošlogodišnje gaže u Izraelu. Nastupio sam na cjelodnevnom festivalu u Galileji. Na partiju su bili novi klinci koji su željeli čuti što više radova s albuma 'Land Of Utopia'. Kad sam ih pitao u čemu je stvar, rekli su mi da je glazba devedesetih zadnji val glazbene produkcije koji je stvaran, koji nije nastao kao odluka dioničara na korporativnom sastanku. Kažu da ih zanimaju stvaratelji koji su nezavisni, a ne oni koji se samo tako predstavljaju. Oduševljava ih glazba bez manekena za DJ pultom, bez vojske propagandista i bez ghost producenata. Osobno ne mislim da je sve tako crno-bijelo, ali itekako razumijem njihovo stajalište.
O Astralisu govore Ivana Banfić, Filip Dizdar, Boris Đurđević, Matija Lovrec, Dalibor Petko, Goran Kulenović, Damir Cuculić i mnogi drugi...
m: Je li Astralis još uvijek institucija?
DL: Institucije predstavljaju sustav povezanih vrijednosti i zadovoljavanje ljudskih potreba na prihvaćeni način. Tijekom četvrt stoljeća djelovanja, obuhvatili smo evente, DJ radionice, tribine, dizajn, izdavaštvo, te glazbenu i video produkciju. Prosudite sami!
U nastavku poslušajte set s 20 godina Astralisa...
...te pogledajte fotogaleriju nekih od najboljih trenutaka Astralis instutucije!