Christopher Coe: “Carl i ja smo pokrenuli Awsome Soundwave label jer smo htjeli protresti scenu”
Producent i umjetnik zvuka govori o labelu koji je pokrenuo zajedno sa Carlom Coxom
Kad je Carl Cox prvi put čuo novi, ali nedovršen album “MNTNS of SLNC” Christophera Coea i čuo za Coeove planove o live nastupu sa vizualima stvorenim na temelju krajolika zapadne Irske, prilično se uzbudio. Oduševila ga je glazba i Coeov samostalan duh koji je odlučio sve odbaciti da bi radio na osobnom umjetničkom projektu za koji nije imao pojma hoće li uopće ugledati svjetlo dana.
Cox je tad predložio Coeu da zajedno pokrenu izdavačku kuću kako bi objavili taj album, umjesto da čekaju da ga objavi netko drugi. Također, Carl je predložio da se taj label treba usredotoči na live actove te da umjetnicima treba dopuštati da zaista pomiču granice te da stvaraju isključivo cijele albume.
Osjetio je da bi trebali ponuditi alternativu; alternativu umjetnicima i alternativu slušatelju.
I tako je nastao Awesome Soundwave, label koji traži od umjetnika da izaziva sebe u svojoj kreativnosti, a slušatelja sebe u slušanju.
Carl i Christopher ovog će listopada oživjeti Awesome Soundwave u sklopu ADE-a u Amsterdamu, u Warehouse Elementenstraateu. Praćeni nizom live actova talenata poput Hannesa Biegera, Julien Chaptal, Mat Playforda, Reiniera Zonnevelda, Sayteka i Quazara i DJ-a kao što su Acid Mondays, Alex Kennon, Chelina Manuhutu i naravno, samog Carla, taj će party zasigurno biti među najintrigantnijim, najuzbudljivijim i najinovativnijim zabavama ADE-a 2019.
O tome ali i o mnogočemu drugom, razgovarali smo sa Christopherom ali i sa Carlom Coxom čiji vam ekskluzivni intervju donosimo sljedeći tjedan!
m: Kako ste ti i Carl uopće došli na ideju pokretanja labela, što vas je motiviralo?
CC: Pa, Carl je dosta dugo razmišljao o tome, o tome da napravi nešto drukčije, rekao bih. I, kad sam mu predstavio svoj nedavno završeni album “MNTNS of SLNC” i objasnio mu moje ambicije za live audio i video ekstravaganzu baziranu na pejzažima zapadne Irske, on se jako uzbudio i rekao kako bismo to trebali objaviti zajedno te je dodao kako bismo trebalo pokrenuti i label! Čovječe, to me totalno oduševilo! Koja nevjerojatna ponuda kralja techna!
Kad smo razvijali priču dalje, Carl je sa mnom podijelio svoju viziju tog labela, kako bi se trebao bazirati na live actove i albume ili LP projekte. Rekao je da je upravo moj projekt postavio ljestvicu i da trebamo nastaviti u tom smjeru. Oboje smo osjetili kako je vrijeme da napravimo nešto drukčije, da malo protresemo scenu te na taj način ohrabrimo nove, mlade, live izvođače u usponu i podržimo ih na njihovom putovanju.
m: S kakvim umjetnicima planirate surađivati?
CC: Kao što sam već rekao, najviše nas zanimaju live elektronički umjetnici koji imaju viziju, koncept live nastupa, netko tko nudi nešto drukčije od uobičajenog na sceni. Dakle, definitivno za početak moraju biti live umjetnici, koji rade na LP-ima, albumima koji im dozvoljavaju (ili ih izazivaju) da pomiču granice svog rada. Mi vjerujemo u format albuma, zaista vjerujemo, zato jer takav format omogućuje umjetniku da ispriča veću, ozbiljniju priču a i izaziva slušatelja da istražuje dalje…
m: Neke od izvođača s labela predstavit ćete na svom Awesome Soundwave partyju, u Warehouse Elementenstraatu, 17. listopada u sklopu ADE-a u Amsterdamu. Što možemo očekivati od partyja?
CC: Pa, prvi put nakon dugo vremena, na stageu će biti isključivo live izvođači! Čak će i Carl, koji je, naravno, headliner našeg partyja, predstaviti hibrid live set. Tu će biti i Saytek, vrlo aktualan, odličan DJ koji ima nevjerojatne live setove, zatim Mat Playford čiji su setovi eterični i vrlo muzikalni, Hannes Bieger, odličan producent i nevjerojatan novi live umjetnik. Zatim su tu i iskusni izvođači kao što je i Julien Chaptal (čiji smo album također mi objavili), zatim legenda Quazar i, naravno, Reinier Zonneveld… koji je on meteorski uspon imao i to zato jer je uistinu talentirani umjetnik i izvođač! I, tu sam i ja, sa svojim cijelim vizualnim nastupom te, naravno, Carl.
m: Što bi, kao producent i umjetnik zvuka, rekao - kakva je techno scena ovih dana? Je li, po tebi, postala bolja, poboljšanija s obzirom na tehnološki napredak i razne gadgete koje imamo na raspolaganju, ili su “stari dani” bili bolji?
CC: Pa, često s nježnošću gledamo na te “dobre stare dane”, zar ne? I još uvijek crpimo inspiraciju iz tih dana, kroz glazbu i umjetnike iz tog perioda no ja bih svejedno rekao da danas ima fantastične glazbe više nego ikad! Ima je toliko da je ponekad teško naći svu tu glazbu, ima toliko toga za preslušavanje. Današnje vrijednosti u produkciji definitivno su daleko nadmoćnije od ranijih, no nekad se može dogoditi da se zakopamo u trendove i onda svi zvučimo isto pa je teško pronaći nešto originalno među svim tim copycatovima. Stilovi i trendovi ovih dana mogu vrlo lako biti odmah replicirani.
To je još jedan razlog zbog kojeg smo pokrenuli ovaj naš label, ne zato što smo doajeni originala (mada se usuđujem reći da Carl na mnogo načina i je!), već želimo objaviti stvari koje nas obaraju s nogu i ne moraju se lako uklopiti u bilo koji žanr elektroničke glazbe. Zato jer je glazba oko nas i umjetnici su oko nas i oni to rade. Živimo u nevjerojatnim vremenima i vjerujem da uz live nastupe možemo umjetnicima pomoći da se uzdignu.
m: Kao producent, pod imenom DigitalPrimate, radio si s mnogo umjetnika diljem svijeta. Možeš li nam reći nešto o tim suradnjama i je li netko na tebe ostavio poseban dojam?
CC: Pa, u mom uzaludnom pokušaju da radim čudne i divne stvari i da pokušam izvršiti kakav takav utjecaj, radio sam na snimkama koje su bile drukčije. Nisam siguran da sam uspio ali, zbog te ambicije dobio sam priliku surađivati s mnogim različitim ljudima kroz sve te godine. Nakon objavljivanja na londonskom labelu Pro-Jex, rame uz rame s veličinama kao što su DJ Rush i Frankie Bones, DJ Deeon i DJ Funk ... uživao sam u nevjerojatno zabavnim, ludim trenucima (bio sam mlad)! Potom sam se malo uozbiljio i krenuo se baviti snimanjem stvari sa dub prizvukom. Tada sam upoznao Neila Frasera, inače poznatog kao Mad Professor, i proveo sam mjesec dana radeći s njim u njegovim Ariwa Studios u južnom Londonu .. bilo je to sjajno vrijeme! Stavili bismo sve na vrpcu, a on bi miksao na svojoj vlastoručno ugrađenoj SSL 32-kanalnoj ploči bez ekrana, sve analogno! I miksao bi stvar za pola sata! Nevjerojatno! Mene je taj proces toliko naučio! Još uvijek puno razgovaramo i tako se divim vještini i znanju tog lika.
Posljednjih godina surađivao sam s puno različitih umjetnika, ali još jedan se istaknuo i među njima i to kad sam radio sound i koprodukciju za album Sleezy D-ja s Marshalom Jeffersonom .. to je također bio sjajan period, Sleezy D i ja smo se sprijateljili. Vrlo je tužno što je nedavno preminuo… ostala je jedna stvar koju nikad nismo dovršili zajedno ali ja ću je, vrlo brzo, završiti sam, kao danak njemu.
Ipak, najveći mentor i suradnik s kojim sam radio i još uvijek radim je Carl, on ima takvo uho, brzo donosi odluke i ima takvo glazbeno znanje, odlično se zabavljamo u studiju i on je izuzetno pouzdan i odan. Puno učim svaki put kad se nađemo u studiju!
m: Nedavno si odlučio raditi pod svojim vlastitim imenom, u neku ruku početi ispočetka. Što te je navelo na tu odluku i što možemo očekivati od tvojih novih projekata?
CC: Pa, kao što kažeš, trebalo je početi iznova. Zapravo je Carl rekao da to moram učiniti, istaknuo je nešto što mu je u to vrijeme bilo toliko očito: ovaj moj album je toliko osoban i toliko je truda uloženo u njega da jednostavno moram iskoračiti naprijed, sa svojim imenom i prezimenom, a ne skrivati iza nadimka. To je novi početak… I, naravno, bio je u pravu!
Od sada planiram proširiti svoj live nastup s nevjerojatnim vizualima koje stvaramo u suradnji s Royem Gerritsenom iz studija Boompje u Amsterdamu. Snimili smo planinske pejzaže zapadne Irske i Roy je stvorio zadivljujuće animacije temeljene na drevnom irskom scenariju pod nazivom “Ogham” te je spojio planinske snimke s topografskim slikama žičara s istih lokacija. Sve je to integrirano u live nastup kako bi stvorio prilično imerzivno iskustvo. Dakle, moj fokus je trenutno na tome, izlazak van granica samog albuma kako bih stvorio dinamičan live nastup koja se uvijek mijenja - nijedan nastup neće biti sasvim isti.
A nakon toga… tko zna. Nebo je granica…ili možda svemir :)
Carlo Cox i Christopher Coe nastupat će u Warehouse Elementenstraatu, u Amsterdamu, 17. listopada u sklopu svog Awesome Soundwave label partyja.
Karte i dodatne informacije možete naći ovdje.