Search Menu
Home Novosti Menu
Glazba

Claptone: 'Trebalo mi je hrabrosti da se ovako otvorim ali isplatilo se'

Donosimo ekskluzivni intervju sa slavnim DJ-em i producentom koji nam otkriva kako je nastao njegov novi album 'Closer', koliko ga je emotivno otvorio te koliko se raduje nastupima u našoj regiji

  • Ela Radić | Foto: Press
  • 17 December 2021

Kad pričate s Claptoneom ne možete uistinu znati s kim pričate. S venecijanskom maskom na licu i rukavicama, teško je otkriti tko stoji iza tog svjetski poznatog imena. Ipak, kad dobijete odgovore na pitanja, imate osjećaj da Claptone ništa ne krije, dapače, da iskreno otkriva svoja mišljenja, stavove i osjećaje pokazujući ono što zapravo i jest najvažnije - ono iznutra. Iskren i otvoren Claptone je i na svom novom albumu, 'Closer', albumu koji se sastoji od 14 pjesama, s brojnim gostima među kojima su i Barry Manilow, Seal, Peter, Björn i John... “Dopuštam sebi da se približim ljudima i budem čovjek u potrazi za svojom dušom” opisuje Claptone novi album. Naravno, s pitanjem o albumu smo i otvorili ovaj intervju, provjerite ga u nastavku.

m: Upravo si objavio svoj dugo očekivani treći album 'Closer'. Što nam možeš reći o njemu, što ga je inspiriralo, jesi li zadovoljan konačnim rezultatom?

C: Album se sastoji od 14 sjajnih pjesama. Očito se temelji na house i klupskoj glazbi ali ulazi i indie i pop na iskren način. Tematski 'Closer' govori o radosti, a ponekad i o boli biti čovjekom. To je oda zajedništvu, kao i osnaživanju, boli u srcu ali i blaženstvu. Slavim emocije. Vjerojatno već znate neke od pjesama jer sam počeo objavljivati singlove od početka 2021. godine. Deep, ali optimistični'Zero', 'Wake Up' vođen kućnim klavirom s melankoličnim vokalom Jamesa Vincenta McMorrowa. Pjesma pokriva sve, svu radost i bol ljudskih emocija. Downbeat stvar 'Golden' s Two Another više je govori o radosti (ostavljamo loša vremena iza sebe). Ljetna 'My Night' s APRE-om, koja je kao neka ljuta pjesma, u stihovima govori o boli, ali uzvraća i blista glazbeno. 'Just A Ghost' sa Sealom govori o tome kad si povrijeđen, pa i lud, kad tražiš izgubljenu ljubav, indie ali i plesna u isto vrijeme. I “Right Into You” s Like Mikeom ft. Mansionair koji pokazuje da je Claptoneova duboka strana ponovno izvanredno dražesna s druge strane. Postoji još mnogo sjajnih pjesama na 'Closeru' kao što su 'Nobody' s legendarnim Barryjem Manilowom ili 'Feel This Way' s Mayerom Hawthorneom... ima još mnogo toga što možete otkriti. Jako sam zadovoljan ishodom. Toliko toga ima u njemu. Streamajte ga ili, još bolje, uzmite vinil i pustite si ga. Čak sam proizveo ograničenu seriju od 500 ručno numeriranih komada prešanih na neonski Black hole vinil s preklopnim sleevom, tiskanim unutarnjim dijelovima i ručno numeriranim Silver spot UV coverom.

m: Svaka čast. Koliko dugo je trajao rad na albumu?

C: Moglo bi se reći da mi je trebalo 3 godine, ali to bi bila samo napola istina. Općenito, skupljam layoute ponekad tijekom godina, isto kao i ideje, bilo da su glazbene ili lirske. Dakle, vrlo je rijetko da produciram stvar kao remix u roku od tjedan ili dva. Pjesma bi se zapravo mogla temeljiti na layoutu starom 8 godina. Pjevač napiše prekrasne tekstove, osjećam da ti tekstovi trebaju drugačiju glazbu i onda je potpuno promijenim. Pjesma nekad čak bude spremna za objavljivanje, ali se ne uklapa u flow albuma ili njegovu temu. Dakle, ostavit ću tu pjesmu po strani. Za 'Closer' sam postavio temu i odabrao pjesme, u skladu s tim završio demo snimke, a onda sam otišao u finalnu produkciju ovaj put ne sam, već sa Stuartom Priceom uz mene.

m: Reci nam nešto o suradnji s njim.

C: Oh, bio je blagoslov raditi sa Stuartom, on je tako drag dečko. U isto vrijeme, on je jedan od najvrućih pop producenata današnjice, radio je s Rolling Stonesima, Pet Shop Boysima i Dua Lipom. Čini se kao da je već dao sve u studiju, ali onda je počeo izdavati house i klupsku glazbu pod aliasom Les Rythmes Digitales kasnih 90-ih. Zatim se usredotočio na remikse kao Thin White Duke i uglavnom su ga tražili indie rock bendovi prije nego što je producirao instrumentalni bootleg 'Gimme Gimme Gimme' od ABBA-e koji je poslan Madonni. Ostalo znaš. Ovo sve govorim samo da biste razumjeli da sam čak i prije nego što sam radio s njim i kontaktirao ga, znao da ćemo biti na istoj valnoj duljini o tome što je glazba i da je otvorenost ključna za svaku odluku oko sounda. U svom radu on objedinjuje sve i više što sam želio postići na 'Closeru' ili obrnuto, bio sam uvjeren da će se Stuartu svidjeti demo snimke i izbor vokala i na temelju toga će dati sjajan doprinos i znati kako stvari pogurati dalje. Na kraju smo proveli ludih osam mjeseci tijekom rada na postprodukciji i fine tuningu, vrijeme u kojem smo također razgovarali o stanju u svijetu i riješili gotovo sve probleme čovječanstva. Bilo je čisto zadovoljstvo raditi s njim.

m: Na albumu je puno gostiju, od Barryja Manilowa, Seala, tu su i Peter, Björn i John, James Vincent McMorrow, Mansionair, Dizzyj, lau.ra... Kako si odabrao tko će biti na albumu i zašto?

C: Moram reći da je bilo sjajno imati priliku raditi s legendama poput Seala i Barryja, ali i rad sa novim imenima kao što su Dizzy ili SPELLES, kao i bendovima kao što su Mansionair i Peter, Björn i John je bio blagoslov. Za mene je glavno da vokal s kojim radim ima svoj glazbeni profil i da je pronašao svoj način izražavanja, stvarajući jedinstven pristup kao pjevač. Više volim raditi s ljudima koji imaju solo karijeru ili su u bendu čiju glazbu volim, jer tada znam što zapravo žele. Čujem njihov vlastiti glas i glazbu i imam osjećaj da bi suradnja mogla biti plodonosna. To i mene onda tjera da napravim najbolju produkciju. Ali, naravno, radio sam s mnogo više umjetnika i nije sve što sam napisao bilo dobro za ovaj album niti sve uvijek završi zadovoljavajuće.

m: Reci nam nešto o suradnji s Barryjem Manilowom. Pročitala sam da je gospodin Manilow u jednom televizijskom intervjuu spomenuo da jako voli zvuk tog “nekog tipa po imenu Claptone”. Je li ta priča istinita? Jesi ga zato i zvao za suradnju? Usput, super pjesma!

C: Da, istina je, vidio sam isječak intervjua s njim na YouTubeu. Izjavio je da voli vježbati uz zvuke Claptonea, pa sam odmah pomislio da ga trebam kontaktirati. Lijepo smo popričali i ubrzo nakon toga počeli raditi na 'Nobody' koja se pokazala kao odlična pjesma i veliko finale albuma. Pogotovo je genijalna duga verzija, koja je rađena ekskluzivno za vinil. Za tu verziju pozvao sam Erobiquea - njemačku legendu klavijatura - da se pridruži Barryju i meni na posebnom proširenom miksu koji zauzima cijelu stranu na drugoj ploči dvostrukog LP-a 'Closer'. Ako imate gramofon, morate nabaviti taj vinil! Genijalno je, toliko je povijesti u tome, isto kao i sa Sealom. Volio sam raditi reference na važne glazbene momente u njihovim karijerama, odavati počast njihovim postignućima i istovremeno ih ubaciti u 'ovdje i sada' klupske glazbe.

m: Osobno, jako mi se sviđa Mayer Hawthorne, njegova glazba, pa te moram pitati kako si ga otkrio i zašto si baš njega odabrao i za ovaj album? A Seal, reci nam nešto o toj suradnji? Čini se da muški vokali odlično funkcioniraju u tvojim pjesmama...

C: Dakle, ženski vokali ne? Ne, ozbiljno, volim misliti da radim samo suradnje koje stvarno funkcioniraju, koje izazivaju emocije kod slušatelja, koje imaju određenu kvalitetu. Dio je toga i suradnja s Mayerom. Zapravo sam ga pokušao uključiti još od 'Charmera', ali nikako se nismo mogli uloviti. Njegov sam veliki obožavatelj već 10-ak godina i jako sam sretan što smo s 'Feel this way' konačno uspjeli skupa raditi. Imali smo nekoliko zajedničkih poziva i razgovarali o drugom stihu za pjesmu, kao i o idejama za aranžman, ali općenito - čak i ako sam veliki obožavatelj nečijeg glazbenog ostvarenja - obično ne razgovaram puno s vokalistima. Radim s njima, izmjenjujem glazbu ali na toj razini ostaje. Uostalom, glazba je lijep oblik komunikacije koji za mene nadilazi razgovor. Tako je bilo i sa Sealom, osim par detalja nije se imalo puno za raspravljati, glazba govori sama za sebe.

m: Ovo je tvoj treći studijski album, kako bi opisao svoju evoluciju, kao i identitet Claptonea od prvog albuma, 'Charmer' do ovog? Kako bi sebe, kao umjetnika, opisao u ovom trenutku?

C: 'Charmer'(2015.) vidim više kao uvod u svoj svijet. Izašao sam iz sjene i svima pokazao kako Claptone zvuči, ali bez ikakve konkretne ideje o tome tko je zapravo Claptone, odakle potječe ili tko bi mogao biti. Na 'Fantastu' (2018.) sam otišao u prirodu pokušavajući saznati više o sebi, istražujući tajanstvene, životinjske ili možda transcendentne elemente svoje persone u glazbi i stihovima. Koncentrirao sam se na razlike između mene i običnog čovjeka i mislio da ću tako naučiti više o sebi. Ali otkrio sam da nisam baš toliko različit od ljudi oko sebe, što me je vratilo na moj problem sučeljavanja s ljudima. Ovaj put s 'Closer' sam se uhvatio u koštac s tim.

m: Kažeš da na 'Closeru' slaviš emocije, radost i bol što si čovjek. Ili, da te citiram: “Dopuštam sebi da se približim ljudima i budem čovjek u potrazi za svojom dušom”. Što te je nagnalo da se otvoriš, koje su se emocije pojavile i iznenadile te tijekom te spoznaje?

C: Kako sam i objasnio, trebao sam smoći hrabrosti da se otvorim. I isplatilo se jer se tijekom rada na 'Closeru' pojavila hrpa emocija. Najviše me iznenađuje da je album vrlo pozitivan i sretan, a da nije ravan, recimo 'Feel This Way' je savršen primjer za to. A ako to znači da sam postao sretniji, to ne bi bilo tako loše. Razlog zašto sam odabrao ovu temu je ipak bio da bolje razumijem svoju ljudsku stranu. Koliko mogu reći, pronalaženje sebe u ljudskim emocijama, ljudskom ponašanju, ljudskoj interakciji je uspjelo. Rekao bih da je 'Closer' sretniji album, ali ipak iskren kao i moja druga dva.

m: Nošenje maski i rukavica za tebe nije ništa novo, čini se da se pridržavaš ograničenja oko COVID-a čak i prije COVID-a. Ali ozbiljno, kako je sva situacija s COVID-19 utjecala na tvoj profesionalni i osobni život? Kako je sve to općenito utjecalo na scenu, po tvom mišljenju?

C: Bio je šok kada je odjednom sve stalo, svi planovi koje smo imali su se srušili. Svake subote sam bio tako blizu otvaranja vrata za 'The Masquerade' u Pacha Ibizi, da bi na kraju tamo izgubili dvije sezone. Svi ostali 'The Masquerade' partyji koji su već bili planirani i rezervirani, svi ostali sjajni festivali kojima sam se veselio, sve je nestalo. I ne samo to, također sam bio prisiljen biti kod kuće a prije sam većinu vremena putovao. Psihički su mi bili najteži oni dani kada sam počeo shvaćati da će sve ovo trajati dulje od mjesec-dva, ali tada sam već počeo raditi na svom novom albumu i glazba me digla iznad svega lošeg. Bio sam u studiju više nego ikad, radio sam više nego ikad, pisao više i bolje pjesme nego ikad i 'Closer' je rastao i rastao. Dakle, ovaj album mi je sigurno pomogao da preživim sve to. I ovo ljeto je bilo puno bolje, u SAD-u je bila prava festivalska sezona, tako da sam često bio tamo, ist je slučaj bio i u istočnoj Europi i kao i u još nekim zemljama. Onda je i Velika Britanija ponovno otvorila svoja vrata. Nažalost, u nekim zemljama još nije dobro a mi se vrlo sporo oporavljamo. Neki partyji i promotori, kao i vjerojatno puno domaćih i manjih DJ-a nisu ili neće moći zadržati posao i neće moći zaraditi dovoljno novca u ovoj industriji. Glazbeni klubovi i festivali konstantno su pod pritiskom politike i medija, a kad se počne pričati o zatvaranju, naša je industrija na prvom mjestu. Ovo je teško za cijelu scenu diljem svijeta, ali siguran sam da će i to brzo završiti i to me jako veseli!

m: Kakva je trenutno situacija s Masquerade partyjima?

C: Planiram vratiti moj 'The Masquerade' show na Ibizu svake subote tijekom sezone 2022. Jedva se čekam vratiti na otok. Osim toga, upravo sam odradio veliki rasprodani 'The Masquerade' event na ADE-u, kao i još jedan rasprodan party u nevjerojatnom londonskom Printworksu. Danas je 3. prosinca, tako da ću za 2 dana odraditi veliki 'The Masquerade' show u Miamiju prije nego što ću odletjeti u Sao Paulo u Brazilu na svoj prvi 'The Masquerade' nakon pandemije. Volim Južnu Ameriku! Odmah nakon Nove godine, 2. siječnja, preuzet ću Zamnu u Tulumu u Meksiku za 'The Masquerade' event. Bit će to sjajni nastupi i naravno da neću prestati imati redovite koncerte i festivale tijekom cijele godine, u biti sviram gdje god je dobro i gdje god mogu.

m: Kad već govorimo o nastupima uživo, postoje li planovi za turneju na kojoj ćeš predstaviti album? Planiraš li se u skorije vrijeme vratiti u Hrvatsku i ovu regiju općenito?

C: Bio sam jako sretan što su me pozvali da sviram na LMF festivalu u Zagrebu a svirao sam i na plaži Zrće za Amnesia Takeoveru. Radio sam Untold i Neversea Beach u Rumunjskoj, kao nastupe u Budimpešti, Pragu i Sofiji tijekom ljeta. Ne planiram se vratiti na zimu i jesen, ali sigurno iduće ljeto. Prošle godine nisam mogao svirati u Culture Clubu Revelin u Dubrovniku, dva je puta nastup bio otkazan, ali to je jedna od stvari kojoj se veselim 2022. i naravno što više drugih nastupa za nevjerojatnu hrvatsku publiku! Ne planiram turneju za 'Closer' jer ionako neumorno idem na turneje, a ne samo na onda nakon što izdam album. Ali naravno, u mojim setovima sada ćete čuti mnoge pjesme s albuma u obliku remixa koji su već vani, posebnih remixa koje sam pripremio samo za nastupe i remikseva pjesama s albuma koji će izaći 2022. Dakle, kada sviram ovih dana, već uvelike predstavljam album pored mojih nedavnih remiksa za Eltona Johna & Duu Lipu, Rag N Bone Mana, Johna Summita & Sofi Tukker i druge sjajne produkcije.

Next Page
Loading...
Loading...