Home Novosti Menu
Glazba

Recenzija: Faithless na Glastonburyju, emotivni iskorak u novu eru

Gubitak Maxi Jazza itekako se osjeća, ali odaje mu se poštovanje na način da ostaje integriran u novi izgled Faithlessa

• Mixmag/Aaron Parsons
  • 3 July 2024

Postoji osjećaj težine vezan za nastup Faithlessa u petak navečer na Glastonburyju. Tuga zbog gubitka, neizbježna nakon odlaska karizmatičnog frontmena Maxi Jazza 2022. godine miješa se s težinom njegovog nasljeđa, koja se duboko osjeća na spomenutom festivalu. Faithless su tamo redovno nastupali, a posebno se pamte dva nastupa na Pyramid main stageu 2002. i 2010., od kojih su oba ušla u povijest plesne glazbe. Snimke iz 2002. godine još uvijek izazivaju žmarce: nastup za vrijeme zalaska sunca, pred, procjenjuje se, 100 tisuća ljudi... I dok su njegovi kolege pružili čarobni soundtrack, Maxi Jazz bio je glas i lice, neumoljivo transcendentan u svojoj ulozi frontmena. Više glasnik nego vokal, bio je sila koja je glazbu Faithlessa prenijela s plesnog podija na višu razinu.

Njegov gubitak je očit, ali njegova je ostavština toliko jaka da se i dalje podržava i slavi, i to Faithless donose u 2024. i dalje. Uoči nastupa na Glastonburyju, Sister Bliss je vidno emotivna. Govorimo o Maxiju i onome što on znači za nju, što on znači bendu - ali riječi se ne osjećaju relevantnim i gotovo su previše intimne za citiranje. Njegova je prisutnost ugrađena u njihov novi live show, ali ona se gotovo bavi idejom da je to 'danak', kao da bi se takav gubitak mogao prepakirati u nešto tako magistrirano i pojednostavljeno kao slika LED zaslona. No, oni moraju nastaviti... I to i čine. A predani obožavatelji veliki su razlog i zašto to čine. Sister Bliss, koja je prošle godine DJ-irala na ovom festivalu, priznaje da im je tako lakše, umjesto da se u potpunosti suoči s Maxijevim gubitkom i s time kako definirati novu eru live nastupa. To je odgovornost koja očigledno teška, ali ljubav i podrška obožavatelja koja traje desetljećima, pomogla je (i zahtijevala) da krenu naprijed.

Njihov nastup zrcali ovu viziju. Maxijeva prisutnost je uključena, ali se ne iskorištava. Tijekom hitova poput 'God Is A DJ' čuje se njegov glas, dok su na ekranima njegove slike. Ne sasvim jasne,, ali potpuno prepoznatljive - neonska silueta iza Sister Bliss koja sada stoji na sredini pozornice s velikim postavljenim synthom.

Novi live bend oko nje je snažan i ponekad se čini da se pjesme protežu u prog rock jam sesije s divljim gitarama, ali tada izrone house beat i synthovi i vrate onaj poznati Faithless zvuk. Osim vlastitih hitova, izvode i neke old skool himne, Future Sound of London, 'Music Is the Answer' Celede i Dannyja Tenaglije pa čak i kaotični drum 'n' bass edit stvari 'Thank You' od Dido za kraj. “Hvala vam što ste nas došli vidjeti. Znam da ima puno toga”, kaže Sister Bliss. “Ovdje smo svi jedna obitelj”. Zvuči stoički, ali motivirano, noseći se s osobnim (i javnim) emocijama i nastavljajući dalje.

Golden Hour pogađa u sridu, sa zalazećim suncem uz divnu reakciju publike. To je dirljiv nastup s težinom nasljeđa iza sebe, ali je istovremeno i uzbudljiv te pokazuje da Faithless nije potrošena sila, već samo promijenjena.

Next Page