Search Menu
Home Novosti Menu
Intervjui

Hibrid: “Uvijek izbjegavam koristiti riječ 'jedini' ili 'prvi' jer se uvijek nađe neko ko radi nešto slično”

Dino Aganović, sarajevski producent poznat po elektronici i down tempo zvuku, nedavno je objavio album “Na pola puta”

  • Adnan nanE Čalkić I Foto: Ajla Salkić, Tarik Bičo
  • 16 July 2020

Dino Aganović, poznatiji pod pseudonimom Hibrid, etc. predstavio je nedavno novi album “Na pola puta” u izdanju Podmornice. Kako su iz ove izdavačke kuće rekli, Podmornica zaranja duboko u Hibridov introspektivni svijet. Hibrid album potpisuje zajedno sa svojim ranijim saradnikom, gitaristom Adnanom Salihovićem. Sa paletom od 12 gostujućih muzičara, album sadrži 11 pjesama isprepletenih u različitim muzičkim žanrovima. Nakon prvog albuma, koji je objavljen 2017. i koji je bio prepoznat kao nešto drugačije na regionalnoj sceni, ovaj put slušamo kombinaciju vokalne i instrumentalne muzike, elektronskih i akustičnih instrumenata i prepoznajemo jedinstvenu atmosferu Hibrid, etc. muzike, opet obogaćenu novim uticajima.

Frontmen Dino je bio i više nego interesantan sagovornik i sigurno je da ćete uživati u ovom osvježavajućem razgovoru.

m: Da li ste zadovoljni kako je publika prihvatila novi album? I je li se stvarno osjećate “Na pola puta”?

H: Da. Reakcije na album su super, iako album nije previše slušan, može se reći u skladu sa nekim standardnim očekivanjima. Uglavnom, tko ga je slušao - ima dobre komentare što mi je najbitnije. Posebno hvala svima koji su kupili album i tako simbolično podržali naš rad!

m: I dalje širiš svoj opus, naš razgovor koincidira sa izlaskom još jednog singla sa ovog albuma?

H: Da, radi se na novoj muzici i različitim projektima. Nakon albuma objavljena su tri singla, a trenutno je mala pauza nakon izolacije. Nova pjesama koja je izašla nedavno je moja verzija pjesme Zlatana Hadžifejzovića, “Razgovor”. To mi je sigurno njegova najdraža pjesma i imao sam veliko zadovoljstvo da radim njen edit/remix. Pjesma se našla na njegovom albumu “Kudikamo Izolacija 2013-2015”, koja je objavljena na Podmornici u aprilu ove godine. Kad je album ovjavljen, dobio sam inspiraciju i počeo da pravim svoju verziju. Pjesma je “Razgovor” Zlaje i mene, s kašnjenjem od 5 godina kroz žice, i kroz “zezanciju” postavlja pitanje da li postoji dijalog ili je sve monolog? Pjesmu je upotpunio moj suradnik Rej Popović, poznatiji pod imenom Čovjekoliki Reper, sa kojim trenutno dosta surađujem.

m: Da li je korona izolacija bila plodonosna u studiju?

H: Da, može se reći tako. Iako je bilo puno drugih obaveza i posla, ipak je na početku bio jako produktivan period. Nije neka velika razlika u odnosu na inače, jer uvijek se nešto radi, tako da mi je taj period dobro došao da završim neke starije pjesme. Dobro je bilo.

m: Ima li ikakvih planova za ovo ljeto?

H: Otići na more, igrati basketa, voziti bajk... A što se tiče muzike - nema. Vjerojatno će se raditi na nekoj novoj muzici sa ekipom, a što se tiče nastupa - toga neće biti do daljnjeg.

m: Jako dugo sam čekao da te pitam ovo, ima li nekih novih mladih producenata koji su privukli tvoju pažnju?

H: Na žalost nisam puno u toku sa scenom elektroničke muzike kao ranije, tako da nisam upratio mlade producente u posljednje vrijeme. Vjerujem i nadam se da ih ima. Spomenuo bih da sam upratio dosta mlađe i talentovane raje koja se bavi drugim žanrovima, a među kojima su Blind Puppy, Typical Tourist, Srklet, Miran Kostic, Nurifovi Sinovi, Čovjekoliki Reper... koji su zaista odlični u tome što rade.

m: Vratimo se na album. Gosti su bili Sara Renar, Belma Zvizdić, Amila Tabaković, Saša Peševski Pecipaja, Edin Baljić, Harisa, Enida Delimustafić, Rej Popović - Čovjekoliki Reper (vokali), Adnan Salihović (gitara), Melika Hadzić i Jelisavleta Scelović-Gluvić (violine), Amela Frljučkić (harmonika), Naomi Druškić (klavir), Nađa Čardžić (saksofon). Kako je bilo surađivati sa ovolikim brojem umjetnika i kako je to na kraju ispalo sa tvoje tačke gledišta?

H: Super je surađivati sa svima! Svaka suradnja donosi nešto novo kako meni kao muzičaru, tako i pjesmama, na način da ih obogaćuje i daje im nešto novo. Iako takav rad zahtjeva puno vremena i strpljenja, ipak mislim da je super i svima preporučujem da surađuju, jer nas to sve čini boljim!

m: Scena elektroničke muzike je posljednjih nekoliko godina veoma ojačala u nas i to spletom lijepih okolnosti, a sada je ponovo ugušena pandemijom. Kako se tebi to čini?

H: Da, dešavalo se puno partyja i vidim da aktivno rade različite ekipe što je odlično. Ja lično sam malo manje u svemu tome ali pratim i sve je izgledalo super. Razvijaju se i neki alternativni žanrovi polako, a u tome priželjkujem napredak u narednom periodu. Žao mi je sto se desilo ovo sa virusom, jer će sigurno uzdrmati svu muzičku industriju, pa tako i elektronsku, ali šta je tu je. Već su počeli neki eventi tako da vjerujem da će ubrzo biti sve kao i ranije. Bit će opet okupljanja iako će, pretpstavljam, biti brojčano manja, ali će imati drugu energiju.

m: Jedini ste bosanskohercegovački autori ili producenti elektronike i downtempo muzike sa primjesama spiritualnih i melanholičnih elemenata. Izdajete za Podmornicu/Submarine, molim te možeš li objasniti kako funkcioniraju stvari sa labelom i ko su još umjetnici koji izdaju za Podmornicu? Kako ljudi mogu čuti, odnosno kupiti album?

H: Uvijek izbjegavam koristiti riječ “jedini” ili “prvi” jer se uvijek nađe neko ko radi nešto slično. Ne razmišljam nikako trenutno o žanrovima, što se moglo čuti i na posljednjem albumu, a vjerojatno će još i više u mom budućem radu. Ima svega. A što se tiče etikete Submarine, ukratko, Submarine Vibes je label klupske elektronske muzike koji je u pogonu od 2015., a prije dvije godine sam pokrenuo i drugi label, Podmornica, koji je fokusiran na domaće muzičare i alternativnu muziku - od neke elektronike/downtempa pa do bendovske muzike. Prethodni mjeseci na Podmornici su bili izuzetno produktivni jer smo objavili par domaćih autora kao što su Zlatan Hadžifejzović, Bridgebanks, Jaddah, Dino Mangafic, Dreamonaut, KOSMO i Kviteri. Konkretno tri albuma i par singlova. Osim toga, objavljeno je dosta plejlisti za Slušanje po kući, koje smo organizovali u periodu izolacije. Submarine Vibes trenutno ima jedno izdanje mjesečno, i obično žanrovski varira između nekog melodic techna i housea, do malo sporije elektronike. Generalno moram bit iskren i reći da rad na labelu iziskuje puno vemena i truda - a čini mi se da je digitalna industrija muzike toliko porasla da je počeo da pada i broj prodaja i slušanja na internetu u moru materijala koji se svakodnevno nudi. Sa te strane, jedan isključivo digitalni label čini mi se da gubi smisao, a način za “opstanak” jeste da se mora ići vani sa promocijom i dešavanjima, da bi sve to bilo održivo i moguće, što opet iziskuje jos vise vremena i rada. Moj album, a tako i ostala izdanja se mogu slušati i kupiti na svim muzičkim digitalnim platformama. A ostala izdanja, ako su dostupna, mogu se kupiti na Bandcampu.

m: Kao Hibrid se cijelo vrijeme svog postojanja susrećeš sa drugim umjetničkim iskustvima, kako to komentiraš? I kako se snalaziš u lokalnim suradnjama?

H: Super! Kao što sam spomenuo ranije - suradnje su odličan trening za umjetnika i čovjeka. Naravno, nisu sve suradnje uspješne - ima tu dosta loših ili neuspjelih pokušaja, kada se energije i interesi i način rada ljudi ne poklope najbolje ili se to ne uspije realizovati; ali, opet kažem to je dio procesa i u tome učimo puno o sebi a i o drugima. Često su mi i najdraže neke suradnje u kojima je bilo najteže raditi i gdje je bilo najviše “problema”. Što bi se reklo, na kraju plodovi rada budu slađi! U muzici pretežno surađujem sa domaćim ljudima, a kroz label sa inostranim artistima, ali rekao bih da je svuda isto. Ljudi su ljudi bez obzira na porijeklo i lokaciju, sa nekima je lakše, sa nekima teže.

m: Na vašem “putovanju” ste svirali na mnogim mjestima, šta bi izdvojio i kada te možemo očekivati na nekom velikom sarajevskom nastupu?

H: Da, imao sam priliku dosta nastupati pogotovo u mlađim danima kada sam puštao muziku i dosta putovao. Bio je to dobar period ali vremenom me prestalo zanimati puštanje muzike jer nisam više u tome vidio smisao i način da izrazim svoje emocije i muziku, te sam se više posvetio live actu sa kojim nikad nisam bio potpuno zadovoljan tako da trenutno sam na pauzi do daljnjeg. Sa Adnanom Salihovićem sam dugo radio i pripremao live act sa gitarom, sa kojim smo bili zadovoljni ali nam je tempo i planove poremetio koronavirus, pa se nadam da ćemo poslije pandemije izaći pred publiku jači i bolji nego ikad.

Next Page
Loading...
Loading...