Menu
Home Novosti Menu
Glazba

Kako je nastala Insomnia

Članovi skupine Faithless otkrivaju kako je nastao njihov hit 25 godina kasnije

  • Mixmag | Foto: Mixmag
  • 9 August 2020

Osvojila je top ljestvice u 17 država, remiksirana nebrojeno puta i, nakon 25 godina, još uvijek zvuči fenomenalno, ''Insomnia'' je, nesumnjivo, jedan od najvećih hitova elektroničke glazbe svih vremena...

No, priča o tome kako je nastala, na vrhuncu slave grupe Faithlees, nije se mogla čuti ni pročitati. Obljetnice od 10, 20 ili 25 godina od nastajanja nekog djela, stoga su idealne za slične ''insajderske'' priče. Prije svega, vremenski kontekst 1995., bio je kao stvoren za kreiranje plesnih himni, pogotovo u UK-u, gdje je scena bila na svom vrhuncu. Klubovi poput Creama ili Ministry Of Sounda su pucali po šavovima, rađao se i novi underground pokret kroz jungle i d'n'b. Bendovi poput Prodigyja, Orbitala ili Underworlda već su punili stadione, a Chemical Brothersi i Leftfield objavljivali svoje prve albume. Producent Rollo Armstrong, klavijaturistica/DJ Sister Bliss i reper Maxi Jazz okupljaju se po prvi put, u namjeri da snime jedan singl, ''Salva Mea''. Ali, kad su krenuli s radom i kad se Maxi uključio sa svojim hipnotičnim mantra stilom repanja, Rollo i Bliss postali su svjesni da bi bilo šteta stati samo na jednom singlu...

"Maxi nas je uistinu nadahnuo, to je cijela istina. Njegova životna filozofija i njegov stil bili su nositelji prvog albuma, a i svega što je uslijedilo.'', otkriva Sister Bliss.

U proljeće '95. izlazi ''Salva Mea'', na Rollovoj etiketi Cheeky Records. ''Sve se radilo po principu 'uradi sam'. Nismo imali menadžera, a budući da sam bio suvlasnik Cheeky Recordsa, na mene je spalo baviti se poslovnom stranom priče. Osim toga, naše su glazbene uloge bile jasno definirane, što nam je pomoglo da opstanemo tijekom svih tih godina'', priznaje Rollo.

''Salva Mea'' je prošla sasvim solidno, zasjevši na 30.mjesto UK singlova, no za dovršetak albuma ''Reverence'' nedostajala je jedna klupska bomba. U to vrijeme, najzaposlenija članica skupine bila je Sister Bliss koja je DJ-irala gotovo svake noći. Njena je ideja bila nasloviti stvar ''Insomnia'' iz jednostavnog razloga - nije mogla spavati... Legenda kaže kako je Rollo tu ideju prenio Maxiju putem telefona, a ovaj je već za 20-ak minuta imao gotov tekst. I glazbeni djelovi su ispali iz Rolla i Bliss relativno brzo. Pjesma je zgotovljena i snimljena u jedno jutro, u nekadašnjem londonskom Swanyard Studiju, gdje su snimali bendovi kao što su Suede, Pulp ili Pet Shop Boys...

Sister Bliss otkriva i kako je ''Insomnia'' posvećena Carl Craigu i cijeloj detroitskoj sceni koja je pokazala cijelom svijetu kako se malim koracima može postići svjetski uspjeh i nadići sva podcjenjivanja i podsmjehivanja.

''Insomnia'' je objavljena u prosincu '95. Došla je do 17.mjesta na ljestvici singlova, uglavnom zahvaljujući Radiju 1, koji prvobitno nije bio oduševljen singlom, jer nije imao refrena. ''U toj fazi, svi smo smatrali kako će nam Faithless ostati samo hobi'', priznaje Maxi Jazz. No klupska scena nije se složila. ''Insomnia'' je ubrzo postala ''must have'' ploča kod britanskih DJ-a, a verziju sa zvonjavom Big Bena puštala se 1.1.1996. u 00h, na novogodišnjim zabavama diljem UK-a...

I možda bi se uspjeh ''Insomnije'' ovdje zaustavio da nije bilo stanovitog Jürgena Kramera koji je licencirao izdanje za njemačko tržište na svojoj etiketi Blow Up. Uspjeh je u Njemačkoj bio takav da je ''Insomnia'' u jednom trenutku došla do drugog mjesta top ljestvice singlova, a ''Salva Mea'' do trećeg, što je, u povijesti uspjelo još samo Beatlesima. Nakon toga, ''Insomnia'' je poharala i ostale europske ljestvice, ušavši u top 10 u Austriji, Belgiji, Irskoj, Francuskoj i Danskoj. Broj jedan je bila u Norveškoj, Kanadi, Švicarskoj i Švedskoj, a do danas se vraćala u chartove kroz razne remikseve...

''Ispočetka nismo bili toga svjesni. Pete Tong ju je ponovno počeo puštati na Ibizi tijekom ljeta '96. Morali smo ju ponovno izdati.'', otkriva nam Rollo. Iduće izdanje ''Insomnije'' dospjelo je do 3.mjesta UK singlova, zacementiralo njen status jedne od himni 90-ih i izazvalo val pojave sličnih (kopiranih) stvari. Zvuk klavijature iz ''Salva Mea'' i ''Insomnije'' pojavio se u naslovima komercijalnih imena plesne glazbe Brainbug, Future Breeze ili DJ Quicksilver...

''Bilo je puno onih koji su nas pokušavali kopirati. Nazivali smo odvjetnike gotovo svakodnevno. Kad sam bila mlađa, bila sam puno svadljivija nego danas i takve stvari su mi jako smetale. Osim toga, ti ''plagijati'' su i nas usporavali budući da nismo htjeli zapeti u zvuku ''Insomnije'', nego dalje razvijati naš sound. U tom smjeru smo se nastavili truditi sve do danas...'', zaključuje Bliss.

Next Page
Loading...
Loading...