Studio tour: Paul Sawyer
Posjetili smo studio legendarnog DJ-a i producenta, velikog zagovornika progressive housea
Početkom godine britanski producent i DJ Paul Sawyer objavio je novi studijski album, '30 YEARS A DJ'', kojim je proslavio tri desetljeća karijere u glazbenoj industriji. Ovaj žestoki zagovornik progressive housea može se pohvaliti katalogom koji uključuje originale i remixeve poznatih izdavača kao što su Perfecto Records, Pure Progressive, Black Hole Recordings, Armada, Toolroom i mnoge druge, uključujući i njegov vrlo cijenjeni Krafted Underground label. Malo umjetnika ima tako dugu karijeru; manje ih još djeluje na tako visokoj razini dosljednosti i kreativnosti.
Tim smo povodom posjetili Paula Sawyera u njegovom studiju za koji kaže da je njegovo 'sretno mjesto'. “U mom studiju je stvarno opuštajuće, imam kauč za opuštanje i sjedenje dok slušam pjesme, a akustika je sada odlična. Trebalo im je neko vrijeme da ih sredim...”, kaže nam Paul i dodaje da je sretan što mu je studio blizu a opet van kuće: “Sretan sam što je studio zapravo u mom vrtu, tako da se stvarno mogu isključiti od svih i svega kako bih se usredotočio na glazbu. To je definitivno moje sretno mjesto, čak i ako je potrebno provesti neko vrijeme kroz neke zvukove ili svirati neke pjesme za inspiraciju”.
Priznaje i da su mu trebale godine da dođe do ovakvog studija: “Vjerojatno osam ili devet godina, i to pokušavajući različite načine postavljanja i različite instrumente. Prošao sam kroz fazu kupovanja svih vrsta klavijatura, bubnjeva itd. i ponovno ih prodavao. Dakle, ovih dana nastojim biti jednostavniji i koristiti istih nekoliko dodataka i dvije klavijature”. Kaže i da je u početku koristio različite prostore u kući, ali nikad nije bilo tako dobro kao sada. “Sklon sam prebacivati monitore kako bih provjerio razine. Prije sam imao tri seta, ali sada sam to smanjio na dva jer sam shvatio da bih inače previše proučavao glazbu kada sam radio na miksevima”.
U studiju provodi oko dva ili tri dana svaki tjedan. “Vjerojatno bih mogao potrošiti više vremena, ali uvijek ima toliko toga za obaviti, poput vođenje etikete”, iskren je Paul. Ipak naglašava da radije provodi cijeli dan u studiju nego po par sati tu i tamo: “Smatram da mi treba to vrijeme da stvarno uđem u ono što radim i da se usredotočim na pjesmu. Ako idem naprijed-natrag, gubim zamah i uvijek je potrebno više vremena da dođem do konačnog rezultata. Također provodim vrijeme pripremajući guest mikseve i svoju radio emisiju u svom studiju, koji se pokazao savršenim za snimanje streamova. Jedina mana je što moram pokušati smanjiti buku tijekom kasnih večeri kada miksam ili izvodim streamove jer moji susjedi očito nisu obožavatelji progresivnog housea ha ha!”
Na pitanje da nam izdvoji neki poseban dio opreme, Paul otkriva: “Koristim Native Instruments Komplete 12 cijelo vrijeme u svemu. To je tako nevjerojatan paket. Toliko neobičnih zvukova može se pronaći u dodacima. Neprestano izbacuju nove dodatke, tako da se uvijek imam s čim igrati. Kupio sam i klavijature NI S61, tako da je tako lako kontrolirati sve.”
Napomenio je i da surađuje sa svojim partnerom iz izdavačke kuće Simonom Sinfieldom u njegovom studiju u New Forestu, također u Ujedinjenom Kraljevstvu. “Gotovo je identične veličine kao moj studio, ali Simon ima ogromnu kolekciju hardvera, pa se često igramo pokušavajući koristiti one koje možemo u pjesmama. Tamo smo također miksali svoje setove za BBC Radio 1 nakon što smo proveli sate birajući pjesme za nastupe.”
U nastavku provjerite neke od Paulove najdraže studijske opreme:
Dave Smith Mopho X4
Ove klavijature više ne možete nabaviti nove. Bila je to impulzivna kupnja, ali pokazale su se kao odlične klavijatura za stvaranje jedinstvenih zvukova.
Pioneer CDJ3000 i RMX1000
Ovo je moja najnovija kupnja. CDJ3000 su nevjerojatni za korištenje, obožavam ih! Savršeno rade s mojim mikserom i jednostavno volim značajke na RMX1000, čine DJ-iranje tako zabavnim.
Technic 1210’s
Sa mnom od ranih 90-ih i svi su svirali na ovim deckovima, od Sashe, Johna Digweeda, Carla Coxa, Davea Seamana, Judgea Julesa i mnogih drugih. Koristio sam ih na svim svojim nastupima koje sam promovirao tijekom godina, pa zamislite koliko su korišteni, ali i dalje rade kao novi. Technic 1210’s - tako dobro napravljeni.
Monitori
Koristim dva seta monitora i oba su vrlo različita, ali dobro je jer daju dojam kako moja glazba stvarno zvuči. Old school Yamaha HS8 imaju ravniji zvuk i smatram da su stvarno dobra referenca za pravi zvuk. Rokit 8 su snažniji i imaju više basa, tako da uvijek morate biti oprezni na nižim frekvencijama kada miksate s njima.