U FOKUSU: SUN U
Razgovarali smo sa zagrebačkom producenticom i glazbenicom koja je nedavno promovirala drugi studijski album 'Beton'
Zagrebačka producentkinja i muzičarka, SUN U (Sanja Šiljković) krajem 2022. godine objavila je drugi studijski album “Beton”. Nedavno je održana promocija u zagrebačkom klubu Peti Kupe, a u planu je i nastavak promocije albuma. Razgovarali smo sa Sanjom o njenim planovima, željama i aspiracijama za ovu godinu.
“Kad skupim određeni broj pjesama kroz određeno vrijeme, odlučim koje će ići na album i izbacim van. Ovaj put je album na materinjem jeziku i nastajao je za vrijeme pandemije i potresa koji su nas snašli, pa se to odrazilo više na liriku u odnosu na prijašnji album. Što se same glazbe kao žanra tiče, imaju isti zvučni potpis, s malo profiltriranijim aranžmanima.” – opisala nam je SUN U svoj kreativni proces.
Pored muzike, Sanja se bavi i dizajnom, još jednom kreativnom disciplinom. Na naše pitanje da li postoji sličnost u radu na muzici i dizajn projektu, Sanja nam je odgovorila: “Ha mislim, i postoji i ne postoji. Motion design i glazba imaju neke svoje zajedničke crte za mene. Jedno obogaćuje drugo. Slika bez tona, kao i ton bez slike, bogatstvo je kad se to dvoje spoji, pomiluju se 'sva' osjetila. To bi se vjerojatno dogodilo, tj., bilo bi mi bitno i da se ne bavim s jednom od te dvije umjetničke 'grane'”.
Sanja je zadovoljna organizacijom promocije novog albuma što nije lagani poduhvat: “Uspjeli smo cijeli crew i ja izrealizirati što smo htjeli. Veliki video zid od cca 25m2, s animacijama sinkroniziranim na glazbu koje sam izradila i ogroman LED tunel, kao spiralni kavez od 8 metara preko cijelog stagea, isto s animacijama sinkroniziranim na mjuzu kojeg su složili dečki iz Visualie. Nakon promocije sam napokon osjećala rasterećenje, odradila sam jedno poglavlje s ova dva albuma i super se osjećam sad zbog toga i mogu krenuti u novo poglavlje.“
Za Sanju je jako važno da vizualni aspekat nadogradi muziku. U nekim žanrovima možda ni nije toliko bitno, ali tamo gdje je ona, ne može zamisliti bilo kakav elektronski đir koji nije vizualno pokriven: “Kao da odete u prazan klub u potpuni mrak, ili obrnuto, u ful osvjetljenu dvoranu gdje se sjedi, a došli ste na koncert nekakvog elektronskog artista. Ipak postoji razlog zašto je nešto takvo kakvo je.“
Svaka pesma predstavlja određeni period njenog života, iskustvo, doživljaje, razmišljanja: “'Kraj', koji je izvorno nastao u paničnom razdoblju/razmišljanju o planovima za dalje, kad je stao posao, odnosno karijera jedna, karijera druga, sve, svi, egzistencija, pa onda pitanja poput - koliko smisla uopće išta ima?!”, i općenito u životu, znači sve ikad!
A“Beton” je pak bio o određenom psihičkom momentu kojeg sam imala, prouzrokovanom svim temama od maloprije. Ostale pjesme, što se lirike tiče, su uglavnom promišljanja, razmišljanja i stavljanje u neku treću perspektivu koja me inspirirala promatrajući, više nego išta drugo. Ako imaš senzibilitet i znaš što je svim živim bićima nekako zajedničko, što ultimativno žele i što ih najčešće muči, ne treba nikakva velika filozofija stajati iza tog kako bi sročio to u pjesmu.”
Kao “solo time riba“ Sanji više odgovara vreme koje samostalno provodi u studiju. Jedino finalne vokale snima u studiju kod Vedrana Kovačića-Belog. Inspiraciju pronalazi u slušanju različite muzike, a u poslednje vreme vrti album Röyksopp, III. part (Profound Mysteries III) koji je izašao krajem 2022. i novi singl “Nothing Left To Lose” od Everything But The Girl.
“Iako već radim na novim stvarima, bitnije od tog, odlučila sam da ova godina bude u znaku koncerata i sviranjem novog albuma live. Imala sam neku politiku ne sviranja do sad, ono baš minimum minimuma. Ali evo, nešto se dogodilo unatrag par mjeseci, jedva sam čekala koncertnu promociju jer mi se vratila želja za live nastupima i izgaram za koncertima, tako da, to je sad neka glavna misao vodilja za ovu godinu“, zaključila je SUN U.
SUN U na društvenim mrežama: https://www.instagram.com/sunumusicofficial/