Menu
Home Novosti Menu
Glazba

Top 10 DJ-eva 2019.

Najbolji od najboljih

  • Mixmag I Foto: Mixmag
  • 30 December 2019

Nema ljepšeg mjesta nego biti usred plesnog podija u samoj špici. Tijekom protekle godine vidjeli smo i čuli mnogo nevjerojatnih setova, a zahvalni smo DJ-evima koji su nadahnuli mnoge sretne trenutke i uspomene.

U nastavku pogledajte Mixmagov popis 10 najboljih DJ-ova 2019. godine.

BRADLEY ZERO

Bradley Zero otvara naš popis 10 najboljih DJ-ova 2019. godine kao glavni lik eksplozivne scene južnog Londona. Ovo je godina uzleta gradskog new jazz sounda, a dvanaestodnevna rezidencija u XOYO-u, na Kala, Gottwood i We Out Here festivalima, kao i njegovi Rhythm Section partyji, znači da je Bradley prednjačio među najodgovornijima za - širenje evanđelja.

JAYDA G

Podrijetlom iz Vancouvera a sad s berlinskom adresom, Jayda G objavila je u ožujku ove godine debi album “Significant Changes” na kojem je spojila soul, disco, house i trap u nove, sjajne forme. Pa ipak, njezino probijanje granica kao producentice u oštroj je suprotnosti s njenim sjajnim old-school, nezaboravnim DJ setovima, koji od laganih ljetnih jammova prelaze u opskurni disco-groove i vocal house preko spektra čiste radosti.

HOLY GOOF

Iako možda nećete pronaći njegove snimke u “osoblje preporučuje” dijelu prodavaonica ploča kao što su Rush Hour ili Phonica, Holy Goof osvojio je svijet svojim buntovnim pristupom basslineu. S nastupima u Printworksu i Electric Brixtonu, nema DJ-a toliko vještog kao Goof u velikoj, hrabroj i pa i glupoj zabavi još od vrućih dana bezbrižnog dubsptepa.

AMELIE LENS

Belgijski fenomen Amelie Lens ove je godine bila nezaustavljiva. Dok je njezin label Lenske nastavio isporučivati najtvrđi acid i techno, pokrenula i vlastiti Exhale party - i provela ga diljem Europe rasturajući plesne podije svakog vikenda pred tisućama obožavatelja. Ako ste 2019. otišli na neki techno festival, vjerojatno ste vidjeli Amelie - njezin je DJ kalendar nemilosrdan kao i glazba koju svira.

NINA KRAVIZ

Sibirska DJ-ica možda i jest obilježila godinu reakcijama na kritike njezine frizure, ali i dalje je najveća festivalska zvijezda na planeti trenutno kao i DJ-ica odličnih ostvarenja.

CAMELPHAT

Tech-house je trenutno, vjerojatno, noseći zvuk scene; posebno na Ibizi, gdje je CamelPhat BODYWORKS rezidencija, koju dijele sa Solardom i Fisherom, postala središnji hub čitavog pokreta. Mračan, privlačan, progresivan učinak CamelPhata doista je povezujuć, ne samo na Hï Ibizi, već i na Radiju 1, jer dvojac sa sjedištem u Liverpoolu nastavlja otvarati vrata novim generacijama elektroničke glazbe.

CHARLOTTE DE WITTE

S mladošću, energijom i uzvišenim razumijevanjem onoga što čini suvremeni techno set, kao i činjenica da je njezin KNTXT party brend i radio show postao i izdavačka kuća čije je prvo izdanje bilo EP “Liquid Slow” s Chrisom Liebingom - Charlotte de Witte ima jednosmjernu kartu za zvjezdani status kao zvuk i lice nove generacije međunarodnih DJ-eva.

DENIS SULTA

Plavokos, u safari stilu, prava sila prirode u DJ kabini, ukratko Denis Sulta (aka Glasgow’s Hector Barbour), nastavio je svoj proboj koji je započeo još u 2018. Ove godine čekao je s gust DJ raspored u sklopu kojeg su bili i nastupi na Glastonburyju, ADE-u, Ibizi, u Berghainu i Barrowland Ballroomu u njegovom rodnom gradu, samostalno i sa svojim Sulta Selects partyjima. Rođeni showman s vlastitim osebujnim zanimanjem za plesnu glazbu.

PEGGY GOU

Nemoguće je da zvijezda Peggy Gou nije ove 2019. godine narasla još i više. To je dijelom i zbog njezinog strogog, ali savršeno ocijenjenog rasporeda turneja, uključujući sve ključne Ibiza i festivalske datume, uz njezin Gou Talk show u Londonu koji je krenuo na jesen. Njezin zvuk je prije svega “house - proud”, ali može ići i jače - a često i ide, na veliko zadovoljstvo publike, kao, primjerice, prije Carla Coxa na Glitchu na Malti. Prvi put je u publici u Printworksu bilo više žena nego frajera (53% - 47% ). Gou-Mania i dalje razvaljuje.

ERIS DREW + OCTO OCTA

Razgovarala: Nina Posner

“Vidjeti moć vašeg partnera da pokreće ekipu je zaista nevjerojatna”, kaže nam preko Skypea Maya Bouldry-Morrison, poznatija kao Octo Octa. “Nikad nisam poznavala nikog tko znao iskomunicirati ono što sam duboko osjećala u plesnoj glazbi”, okrenula se svojoj partnerici Eris Drew i rekla joj:.“Dala si mi jezik koji sam tražila”.

"Kad mi to kažeš ..." započinje Eris, smiješeći se; “Ta potvrda mi znači sve”. Par (kojem je, prema Erisinim riječima, cilj ‘stvoriti magiju u kontekstu društvenog plesnog rituala’) ima izvanredan smisao za objedinjavanje uma, tijela i duha na plesnom podiju, šireći svoj poruka sa svime, od vokalnog housea do progresivnog trancea do radosnih DJ alata. Publiku potiču i podržavaju da se povežu i poštuju istinske verzije sebe.

“Radi se o slobodi", kaže Maya. “Ne samo o seksualnoj slobodi”, razrađuje Eris, “nego i o izražajnoj sloboda i slobodi slavljenja ljubavi.” Teško je vjerovati da je T4T LUV NRG, njihov back-to-back party, s pravilom sigurnog prostora i rodno neutralnim kupaonicama, koji je započeo tek početkom 2019., tijekom godine je izrastao kroz niz evenata i showova diljem svijeta - uključujući Unsound, Dekmantel i posebno pun Boiler Room u Melbourneu - sve što će se nastaviti i 2020. U lipnju su lansirali label pod istim imenom za objavljivanje “limitirane edicije alkemijskih stvari”, uključujući Mayin cijenjeni album “Resonant Body” i Erisin mixtape “Raving Disco Breaks Vol 1”, a najavljuju i još svojih izdanja kao i izdanja starih prijatelja i nekih novih imena.

Možda zvuči kao pretjerivanje, ali uvjerite se sami: nikad nisu postojala dva DJ-a pogodnija za zajedničko sviranje poput Eris i Maye. B2B set uvijek je zahtjevan, i za DJ-eve i za njihovu publiku. Na Sugar Mountainu u Melbourneu, primjerice, čisto blaženstvo između njih dvije bilo je opipljivo. Bez obzira tko se od njih dvije nalazio iza decka, obje su stalno plesale, samo povremeno zastajući da se poljube. Kad su, prilično ranio na početku, pustile “Let Me Tell You” Wildchilda, Mayu se moglo vidjeti iza Eris, kako maršira i pjeva refren. “Ti si puštala tu stvar ali ti je ja sve više otimam”, kaže Eris. "Više sam nego sretna da je ti prva pustiš”, smije se Maya.

Obje su vrhunske vinil DJ-ice, rade na mikseti s oduševljenom koncentracijom, često favorizirajući duge, postupne mikseve, tako da je osjećaj ekstaze toliko opipljiviji kada se pjesma konačno prebaci.

Njihova nedavna izdanja možda sugeriraju da Maya donosi topao zvuk housea dok je Eris sklonija rejverskom breakbeatu, ali dvojac će obično imati nekoliko istih stvari u svojim DJ torbama. A to tko će ih vrtiti, mijenja se od nastupa do nastupa. “To je duboko suradnički proces, a imati nekoga s takvim sličnim ukusom u glazbi je zaista divno”, kaže Maya. Eris kimne: “Dajemo jedna drugoj dopuštenje, u određenom smislu, da budemo to što jesmo”.

Njihova jesenska turneja u trajanju od devet tjedana omogućila je posebnu vrstu veze između para, dok je partnerica Brooke “čuvala kuću - ona je naš heroj!”. “Sviramo u Škotskoj, onda odlazimo i sa sobom nosimo tu energiju na iduću gažu, u Sydney ... bilo je trenutaka kada si me potpuno otvorila”, kaže Eris; “naša usklađenost je nevjerojatna i potpuno mi je otvorila srce.” “I kod mene!”, odgovara Maja. “Znači, mozak mi se zapalio i čujem samo ono što ti puštaš.”

Jedne listopadske večeri u Glasgow's Shoot Your Shot, Maya je namještala svoje mikseve kako bi “Hand In Hand (Looking for Sweet Inspiration)” od Opus III svirala taman kad se Eris vrati za deck. Kad je došla, zagrlile su se, a gomila se razveselila. “Doista vjerujem u te trenutke - svi osjećaju ovo što mi osjećamo”, kaže Maya.

“Ta je pjesma tako lijepa; radi se o tome da zajedno, ruku pod ruku, idemo naprijed”, kaže Eris. “Tako da - da! Počela sam trčati iz WC-a da stignem do nje!”

Next Page
Loading...
Loading...