Exclusive Mix: Veztax
Veteran slovenskog techna u novoj epizodi
U novoj epizodi našeg Exclusive Mixa želimo dobrodošlicu Veztaxu, jednom od originalnih prvoboraca techno kulture u Sloveniji. Tijekom karijere koja traje gotovo tri dekade, Veztax je utjecao na više generacija slovenskih techno glazbenika i njihovo pozicioniranje na međunarodnu scenu. Vlastitu glazbu počinje objavljivati početkom milenija, a 2007. pokreće i dvije etikete, Glorio Music i Vezotonik. Ovaj potonji je, prošlog mjeseca, obilježio jubilarno, stoto izdanje, a tom smo prigodom i kratko popričali s Veztaxom...
M: Čestitke na stotom Vezotoniku i 15.godišnjici labela! Što se promijenilo u glazbenom biznisu od 2007. i prvog izdanja do danas?
V: Hvala! Promjenilo se dosta toga. Vezotonik je izvorno krenuo kao vinil label, ali tržište se razvijalo u smjeru da smo, već nakon dvije godine, morali odustati od vinila. I glazba se promijenila - najveće promjene odnose se na tempo, odnosno pad BPM-ova, čak i u slučajevima kad je sound ostao ''udarnički'' žestok. Osim toga, žanrovi više nemaju nikakvu definiciju, a to se miješanje glazbe, posljednjih godina, pretvorilo u pravi kaos. S druge strane, Vezotonik je ostao dosljedan svom ''all style of techno'' profilu, što se može čuti od prvog izdanja Valentina Kanzyanija pa se do danas, kao i naša orijentacija prema domaćim producentima.
M: U našim glazbenim rubrikama, sve se češće pojavljuju neka nova imena slovenskih producenata, pogotovo iz sfere techna i electra. Imaš li ti neke favorite iz te nove generacije koje bi izdvojio?
V: Baš sam nedavno, na web stranici Viberate, pregledavao slovenske techno DJ-e i, moram priznati, da za jako puno imena nisam nikad čuo, kao da su niknuli unatrag godinu-dvije, dok je sve bilo hibernaciji i nije bilo ni prilike da ih igdje upoznam ili čujem. Ali, evo neke ipak znam, kao npr. Cubero, lilson ili Tinex. Osim toga, u posljednje vrijeme su isplivali i neki producenti koji, po godištu i nisu tako mladi pa ih ne bi imenovao, da se ne uvrijede, hehe...
M: Dok u Srbiji i BiH clubbing funkcionira gotovo ''po starom'', u Hrvatskoj se još radi ''na pola koplja''. Kakva je trenutna situacija na slovenskoj klupskoj sceni?
V: U Sloveniji je dugo vladao mrak. Izgubili smo zauvijek hram slovenske scene, Ambasadu Gavioli,ali i još neke klubove, tako da smo se razbježali po cijelom Balkanu, u potrazi za zabavom. Ali, najnovija odluka kaže da se sve otvara i vraća na staro. Najavljuju se festivali, DJ gostovanja itd. Pa neka tako i ostane...